Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2003, 20:38
damaetas
damaetas is offline
weet er iemand een site waar er uitgelegd wordt hoe je je gewrichten kan intapen met sporttape?

(dokterdokter.nl had er al nix over :/ )
Oud 27-04-2003, 21:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
damaetas schreef op 27-04-2003 @ 20:38:
weet er iemand een site waar er uitgelegd wordt hoe je je gewrichten kan intapen met sporttape?

(dokterdokter.nl had er al nix over :/ )
uh.. geen idee eigenlijk... Wat wil je tapen dan? Je enkel? Want dat kan ik je zo uitleggen hoe dat moet, mot je me maar even meelen of pm-men ofzo.
Oud 27-04-2003, 21:59
koelkastje
koelkastje is offline
Knie Enkel Hand Duim Vinger
Deze komen van een handbalsite, als ik mijn vinger intape doe ik dat zelf wel iets anders, en dat zelfde geld voor de enkel. (Maar ik tape soms ook wel verkeerd..dus het kan ook aan mij liggen)
Misschien heb je er iets aan.
Oud 28-04-2003, 06:37
Verwijderd
Ligt er natuurlijk ook aan waar je last van hebt...'k denk dat je het beter aan je huisarts/fysiotherapeut kunt vragen, die kunnen ook kijken wat je hebt en als je het dan goed tapt, dan heb je daar veel meer aan dan 'gewoon' tapen (hoe dat moet staat vaak ook op de verpakking van de tape (iig op die van Hansasport)).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 07:24
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 07:37:
Ligt er natuurlijk ook aan waar je last van hebt...'k denk dat je het beter aan je huisarts/fysiotherapeut kunt vragen, die kunnen ook kijken wat je hebt en als je het dan goed tapt, dan heb je daar veel meer aan dan 'gewoon' tapen (hoe dat moet staat vaak ook op de verpakking van de tape (iig op die van Hansasport)).
maar dan zit ik daar uren: hallo kan u mij even vertellen hoe ik alles moet intapen?

thx koelkastje, kgaat ff kijk doen.
Oud 28-04-2003, 07:31
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef op 28-04-2003 @ 08:24:
maar dan zit ik daar uren: hallo kan u mij even vertellen hoe ik alles moet intapen?

thx koelkastje, kgaat ff kijk doen.
Je moet ook niet alles intapen, das niet goed. Als je overal last van hebt (en je weet niet waarvan), kan je je beter af gaan vragen waardoor dat komt en hoe je de oorzaak (ipv het gevolg) kunt verhelpen.

Als je verkeerd intapt ben je verder van huis. Je kunt dus één keer goed uit laten leggen, zodat je daarna (ongeveer) weet hoe het moet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 08:55
Qimm
Qimm is offline
Taken KAN je behoorlijk fout doen! Als je het er nl gewoon maar omheen doet, net al verband, dan belemmer je de bloedtoevoer, en dat wil je echt niet.
Oud 28-04-2003, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 28-04-2003 @ 09:55:
Taken KAN je behoorlijk fout doen! Als je het er nl gewoon maar omheen doet, net al verband, dan belemmer je de bloedtoevoer, en dat wil je echt niet.
Precies. Of dat je je het gewricht te vast zet of dat je het in een verkeerde houding zet...enz. enz. enz. Of dat je juist iets hebt wat je niet vast moet zetten, ook dan kan niet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 10:43
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2003 @ 08:31:
Je moet ook niet alles intapen, das niet goed. Als je overal last van hebt (en je weet niet waarvan), kan je je beter af gaan vragen waardoor dat komt en hoe je de oorzaak (ipv het gevolg) kunt verhelpen.
tis eigenlijk vooral voor als ik onderweg (wandeltocht)pijn heb

maarja, ik zal eens bij de dokter binnenlopen. of de fysio, die zal het beter weten vermoed ik.
Oud 28-04-2003, 19:29
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
damaetas schreef op 28-04-2003 @ 11:43:
tis eigenlijk vooral voor als ik onderweg (wandeltocht)pijn heb

maarja, ik zal eens bij de dokter binnenlopen. of de fysio, die zal het beter weten vermoed ik.
Dan kun je beter gewoon een steunverbandje aanleggen, in plaats van tapen. Die kunnen meestal geen kwaad. Kijk eens op wat sites voor vechtsporten. Daar wordt vaak preventief verbonden.
Oud 29-04-2003, 07:15
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 28-04-2003 @ 20:29:
Dan kun je beter gewoon een steunverbandje aanleggen, in plaats van tapen. Die kunnen meestal geen kwaad. Kijk eens op wat sites voor vechtsporten. Daar wordt vaak preventief verbonden.
denkje? nouja, steunverbanden heb ik wel hoor

Regels voor berichten