![]() |
|
![]() |
Wat ik me nou afvraag he: Je sluit je voor iedereen af enzo, maar hoe kom jij je dag door? Wat onderneem je zoal? En hoe betaal je alles als je geen deel wilt uitmaken van de maarschappij?Of woon je nog bij je ouders en betalen zij alles?
Hoe reageren je ouders eigenlijk op je levensstijl? just curious...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@tja: Ik vind Evito niet vaag. Zijn opvattingen en ideeën zijn wel onaangepast en daardoor vreemd, maar hij is erg duidelijk in wat hij zegt, en ik begrijp wat hij bedoelt. Waarom vind je hem vaag?
Evito, het forum is ook een vorm van sociale interactie. Waarom forum je wel veel, maar wil je geen echt irl contact met mensen? Is dat omdat een forum je nergens toe verplicht? (ik bedoel, als je twee weken weg blijft, dan denken mensen misschien: goh, waar is Evito, maar ze zullen niet verontwaardigd gaan vragen waarom je niets van je laat horen, zoals in een vriendschap vaak gebeurt. Overigens heb ik ook wel goede vrienden met wie ik soms een paar weken geen contact heb, zónder dat dat een probleem vormt.) Als je geen contact met mensen wil, en je wil sex niet als iets van lust zien, dan begrijp ik dat je er geen behoefte aan hebt. Hoe vreselijk vindt je het eigenlijk om sex vreselijk te vinden? En totaal offtopic: verveel je je niet, de hele dag tv kijken en computeren? Ik hou dat echt nooit lang vol - ik zou me wel kunnen afzonderen, maar dan zou ik meer doen dan tv kijken en computeren, ik zou de halve tijd zitten dagdromen en daarnaast zou ik me waarschijnlijk totaal verdiepen in een of ander wetenschappelijk iets. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een leven kan leiden waarin zo weinig objectieve informatie binnenkomt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je hebt helemaal gelijk. Ik vind enige sociale interactie wel prettig maar dan zonder verplichtingen. Het fijne aan internet is dat het gebeurt wanneer ik wil en dat het zich alleen op mijn scherm afspeelt. Ik verveel me wel. Ik computer juist omdat ik me verveel. TV kijken vind ik wel leuk, mits er iets interessant op is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
fiftyseven channels and nothing on.... De Dire Straits hadden begin jaren 80 al gelijk. Hee, er is geen bal op de teevee... En Doe Maar ook, ook in die tijd. (Tering, toen werd jij net geboren. OMG ik word echt oud...) En toch is irl contact veel leuker dan virt. Als je erg verveelt hebben we hier in huis nog wel een paar werkjes voor je te doen. Er ligt op dit moment een vloer open, en de inhoud van drie stellingkasten vol auto-onderdelen uitgespreid in een andere kamer, we kunnen wel wat hulp gebruiken... Edit: de moraal van dit verhaal is dat je ook iets heel praktisch en zinvols kunt gaan doen wat tastbaar resultaat oplevert. Zoals klussen, bijvoorbeeld. De trap afkrabben en opnieuw schuren en schilderen, daar ben je weken zoet mee.
Laatst gewijzigd op 27-04-2003 om 19:50. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
even recapituleren Evito.
Je bent heel eenzaam geweest, en daarom zweer je vriendschap in het algemeen af? Dat is onzekerheid, en die uit zich in eenzaamheid en sociaal isoloment, en daar kun je weer onzeker van worden enz. enz. Kortom knul, je zit in een vicieuze cirkel. Misschien dat je nu dagen vol tv en virtueel contact trekt, maar vind je het niet ietwat uizichtloos om dat tot je dood te moeten doen? Je kan het vol blijven houden, maar volgens mij is niemand graag eenzaam. alleen, dat kan best. maar eenzaam, nee. Leg het me nog eens uit?
||
Citaat:
|
![]() |
Ik denk dat je faalt in je dualisme door op dit forum te komen. Je bent immers ook verslaafd aan dit forum. Je schreeuwt om aandacht in alle posts die ik al van jou gelezen heb, in om het even welk onderwerp.
Moest seks jou totaal niet interesseren kwam je hier wellicht ook nooit. Om echt enkel je geest te onderhouden zou je toch ook niet je pc mogen aanzetten? Het is toegeven aan de verveling, toegeven aan de lust om je te amuseren. Een lichamelijke lust. |
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Je afzonderen van enig sociaal contact is niet de manier om je geest te onderhouden Evito. Juist het (echte, dus niet op dit forum) sociale contact is iets wat de geest verfrist, onderhoudt en constant bezig houdt. Sociale verhoudingen is het ingewikkeldst wat er bestaat en daarom iets wat je geest oneindig ver kan verrijken. Tegelijkertijd maakt die graad van ingewikkeldheid het heel beangstigend om diepgaand sociaal contact te hebben. Ik denk dat jij onbewust toegeeft aan je angst door alleen vijblijvend deel te nemen aan sociale processen. Bijvoorbeeld je aanwezigheid op dit forum. Je bent 18. Ga je huis uit en ga leven. Je mist te veel!
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
(Ik heb alleen de eerste 2 posts gelezen dus ms zeg ik wel dingen die allang gezegd zijn en dergelijke)..
Mensen die hier van alles neer zetten zijn hier misschien onzeker over en dergelijke, maar ik persoonlijk heb echt van geen van die problemen last of last gehad.. Het gaat niet om dat ene orgasme maar om de hele ervaring. Dat delen met een ander persoon, het samen zijn, de intimiteit.. en zo'n orgasme is dan een fijne bijkomstigheid maar echt niet waarom ik seks heb (dan kan ik net zo goed het bij alleen masturberen houden).. Ik vind seks in ieder geval absoluut geen gedoe en vermoeiend of saai, het is wat je er zelf van maakt. Durf met de ander te praten over dingen die je eventueel dwars zitten en dan is het meeste snel verholpen. |
![]() |
|
Hey Evito.
Wat ik eigenlijk uit jouw posts denk te begrijpen (but what do I know), is dat je je helemaal wil afsluiten van de maatschappij, niet deel wil nemen aan dingen die mensen om je heen doen en niet aan bepaalde roepen van het lichaam wil voldoen. Maar als jij al die ervaringen weigert, wat denk je dan van het leven te leren, en wat denk je er dan aan over te houden? Wil je niet zo veel mogelijk leren en bereiken in het leven? En zo nee: waarom dan niet? Waarom leef je, als je ale dingen die bij het leven horen uit wil bannen? Het lijkt mij eigenlijk dat jij het deelnemen aan de maatschappij veel te veel moeite vindt, die helemaal niet loont. Maar als je volledig aan die maatschappij deelneemt, en niet zomaar een paar uurtjes tussendoor als je toch niets te doe hebt, dan merk je misschien vanzelf dat het echt wel loont. Vriendschap is het mooiste wat je kan hebben (IMHO), en ik denk niet echt dat jij ooit echte vriendschap gevoeld hebt. Anders had je namelijk echt wel geweten dat je bij echte vriendschap niets anders wil dan bij je vriend(en) zijn! Je moet dan ook niet zo kijken naar oppervlakkige vriendschappen: met elkaar rond kunnen hangen is nog geen vriendschap en daar hoef je geen voorbeeld aan te nemen. Over lichamelijke en geestelijke behoeftes: ik denk dat lichaam en geest onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Lusten worden door lichaam en geest verdeeld. Ik denk niet dat het kwaad kan sommige lusten te onderdrukken, dan leer je daar mee te leven, maar een lust is ook een roep vanuit je binnenste. Je lichaam en geest vertellen je wat je nodig hebt en daar moet je vaak gewoon naar luisteren! Ik hoop dat je ongeveer begrijpt wat ik bedoel; ik heb geloof ik een nogal vaag stukje geschreven... ![]() Nona
||
Citaat:
Echte vriendschap, ik weet niet of ik dat gehad heb. Als ik dat niet weet, dan heb ik dat niet, he. ![]() |
![]() |
|
Phoeh, wat een zwaar topic
![]() Voel je ergens liefde? Voel je liefde van bv je ouders? Heb je huisdieren? Het kan toch niet dat je zo 'koud' door het leven gaat? ![]() Het leven is trouwens veel te mooi om je af te zonderen! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Hmm. Is dat liefde? Ik weet het niet. Jawel, I guess so. Ik woon met mijn moeder en haar vriend. Ik houd wel van haar, I guess. Van mijn huisdieren ook wel, I guess, maar vrij koud ben ik wel. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heee, 't is een Epicurist. Hele gezellige filosofie. Een echte Positivo! Beetje vermoeiend wellicht voor wat zwaarderen te moed onder ons, maar in ieder geval geen sikkeneurige types.
|
Ja, stomp me nog wat meer de put in... :-/
Kweet best wel dat de wereld op niksen meer trekt, en dat er heel veel ongelukkige dingen zijn, maar ik vind gewoon dat je moet genieten van wat je hebt en het er beste van proberen te maken... En jij hebt een heel leven voor je liggen, met veel vrienden en positieve gelukkige gevoelens (ja ook negatieve, maar dat compenseert meestal wel) en je doet er niks mee, en da's gewoon jammer ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het idee absoluut niet vreselijk maar ik weet van mezelf dat ik er nog niet aan toe ben. Boeie? ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Nona
|
Ook in normale gesprekken over onbelangrijke dingen leer je meer dan je denkt. Het is niet alleen theorie of levensinzichten die je van anderen kunt leren, maar ook opvattingen over allerdaagse dingen die gewoon zo veel meer over belangrijkere dingen zeggen.
Sociale kennis is trouwens ook kennis, of vind je van niet?
||
Citaat:
![]() Maar ik vind opvattingen over alledaagse dingen helemaal niet interessant, en mijn levensinzichten heb ik al compleet, denk ik zo. |
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=456966
Lijkt me wel lekker. Welk meisje wil naakt met de benen wijd de plaats van mijn douchekop innemen en mijn hoofd begraven in haar sappen? Waar slaat dit dan op Evito ![]()
||
Citaat:
ik begrijp wel dat evito zo denkt ik dacht ook eerst dat seks niet leuk was of alleen maar vervelend maar toen ik een paar keer sex had gehad vodn ik het geweldig! echt gewoon heel lekker, gewoon goddelijk het is niet als anders genot, het is het beste genot wat er is! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hij is in ieder geval niet dom of kortzichtig, gemeen, betweterig, agressief, jaloers en saai als jij. Hij is iets te veeleisend, te rigide in zijn principes en te hard voor zichzelf. Maar hij is wel erg grappig, origineel en slim, en in ieder geval is het geen egoist.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kan er volledig naast zitten, maar ik denk dat je met slim de spijker op zijn kop hebt geslagen... Ik vind het knap dat je die gedachtengang kan handhaven (in 1e opzicht, ik ken je exacte situatie niet natuurlijk). Persoonlijk onbegrijpelijk, maar is het met jou met alles zo, onder het motto: het lijkt me nix, dus ik doe het niet? Het LIJKT saai, misschien kan enig ervaring je van gedachten doen veranderen, maar alles op zijn tijd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus hij verlangt wel naar sex, maar vindt dat verlangen slecht, en vindt daardoor zichzelf slecht als hij naar sex verlangt. Hij vindt de geilheid vreselijk, en daardoor de sex ook. Zoiets, denk ik. Stoa = filosofische leer Seneca = Romeinse meneer die deze filosofische leer bedacht heeft Offtopic: En iemand vond dat ik bijdehand was, omdat ik niet begreep dat tja..? met 'vaag' niet 'vaag' bedoelde maar 'vreemd'. Ik voelde me wel dom toen ik dat las, want ik begreep het dus echt niet. Waarom zou iemand zeggen dat iets onduidelijk is, als diegene eigenlijk bedoelt dat het ongewoon is? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, seks is natuurlijk de ultieme uiting van het toegeven aan dierlijke driften, dus dat lijkt me vanuit de leer van de Stoa niet echt goed. De seks op zichzelf kan wel lekker zijn, alleen de behoefte waar het uit voortkomt is slecht, zoals sarahbressers al zegt. De seks zelf kán dan dus niet goed zijn. Het lijkt me voor Evito intern een enorme tegenstrijdigheid: natuurlijk is het ook voor hem lekker om te neuken, maar aan de andere kant wordt tijdens de seks zijn hele gevoelsleven overspoelt met het bewustzijn dat wat hij doet slecht is. Daardoor wordt het verpest, en daarom lijkt het hem vreselijk, als ik zijn gedachtengang een beetje kan inschatten.
Maar goed, los daarvan, érgens heeft hij wel een punt. Hij drukt het alleen nogal dramatisch uit. Seks is gewoon lekker, maar op het punt dat het een obsessie wordt ben je verkeerd bezig. We hebben het hier dus over kindertjes van 14 die zichzelf raar vinden omdat ze nog maagd zijn, of kindertjes van 14 die zichzefl juist helemaal sufneuken met hun VrIeNdJuHhH van 23 wat al fulltime werkt en dat arme kleine meisje totaal van haar schoolwerk afhoudt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Erger nog, Evito wil of durft het niet aan om om iemand te gaan geven. Ik kan me zijn gedachtengang dat sex als lichamelijke behoefte, dus zonder liefde als achterliggende drijfveer, ook alleen maar sex is best voorstellen. Sex in de zin van derop en derover, dus als op zichzelf staand doel, keur ik ook af, vooral voor de minderjarigen onder ons.(maar ga vooral je gang, dat is ieders eigen afweging) Sex uit liefde daarentegen is een opeenstapeling van emotie en genot, een zichzelf versterkende opwaartse spiraal waar beide partners ontzettend veel bevrediging aan ontlenen, en wat hen als stel dichter bij elkaar brengt en als mens zeker gelukkiger maakt.. Maar Evito wil alleen blijven, wil geen partner, in ieder geval niet een waarmee hij naar bed moet. Hij wil wel liefde, wil zelfs graag een groot gezin, maar wil niet afdalen tot het wereldlijk niveau met alledaagse beslommeringen van hypotheken en luiers en snotneuzen. Sex om een kind te maken, nou, vooruit dan maar, maar eigenlijk liever niet, maar niet om een band met iemand te bestendigen. Hij wil geen band, geen wereldlijke band. Wel graag een geestelijke, maar al het andere is hem op een of andere manier te min, lijkt het wel. Nou willen we geen van allen vallen in de burgerlijkheidsval van doorzonwoning en oorontsteking, van een baan en een hypotheek, maar verliefd worden en een partner hebben en houden, dat willen we juist allemaal. Dat dit nou juist de eerste schrede is op weg naar het burgermansbestaan, daar denken we liever niet over na. En dat het kiezen voor het een de afwijzing inhoudt van alle andere wegen die je in het leven openstaan, daar staat niemand bij stil. Evito wel. Het lijkt wel of hij zijn mogelijkheden om groots en meeslepend te leven koste wat het kost wil openhouden, zelfs al betekent dat de totale afwijzing van alles en iedereen om hem heen. En dat doet hij met de ijzeren consequentheid die hem eigen is. Het lijt wel dat hij bang is om zich aan een mens te geven, omdat hij daardoor niet langer beschikbaar zal zijn om zich aan de wereld te geven. Dat hij, door voor een egoistisch nastreven van persoonlijk geluk te kiezen, de wereld niet meer zal kunnen verbeteren. Terwijl het zeer wel mogelijk is om iets goeds te doen voor het algemeen welzijn, zonder jezelf daarvoor alles te ontzegen. Iemand die vanuit een stabiele basis opereert, kan nog steeds veel goeds doen. Het is jammer dat hij niet in een christelijke God gelooft, hij zou een uitstekend priester zijn geweest. Het celibaat past hem. Het goed van de wereld gaat voor hem boven dat van hem persoonlijk. Zijn liefde voor de wereld in het algemeen, en dus voor God, is groter dan het huisje boompje beestje ideaal. Die jongen heeft een tja, hoe zal ik het zeggen, een roeping. Dat het zelf opgelegde celibaat moeilijk vol te houden is, dat zal iedere priester kunnen beamen. Ik heb nogal wat ooms die het toch niet trokken en terug kwamen in de wereld, een opa ook, die vlak voor zijn wijding oma tegen kwam en nooit meer terug is gegaan naar het seminarie. En dan niet vanwege de sex, maar omdat ze de band met een persoon te veel misten. Omdat de geestelijke liefde voor God alleen toch niet genoeg was. Dit is een erge lange post geworden zie ik, maar ik maak me dan ook erge zorgen om dat jong.
|
![]() |
Ik hoop dus van harte dat meneer ons weer zwaar zit te fucken, en onder de zoveelste alter ego hier de boel weer onveilig komt maken.
Of dat hij eindelijk die kutcomputer uit heeft gezet en nu borden staat te wassen bij Van der Valk, of juist hard tentamens zit te leren, of misschien wel hals over kop verliefd is geworden.
|
Hmm... ik vind het een interessante filosofie van Evito. Al geloof ik niet dat het een werkbare filosofie is aangezien het naar mijn mening tegen de menselijke aard ingaat. Volgens
Mijn filosofie zijn geest en lichaam, emotie en rede altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden.... De rede is de motor en de emotie is de brandstof, beiden kunnen niet zonder elkaar. Zonder emotie kunnen we geen zin geven aan het leven. En emotie (zoals lust) uitschakelen is geen mogelijkheid, als iemand weet hoe dat moet dan hoor ik het graag! Is je filosofie echt een levensfilosofie omdat het je het beste lijkt? Of is het, wat ik denk, een verdedingslinie tegen je eigen emoties? Je voorkomt dat je gekwetst kan worden door je niks van je emoties proberen aan te trekken..Je zei dat je een depressieve tijd had gehad; weet je zeker dat je er wel uit bent? Het lijkt mij dat er nog problemen zijn waardoor je deze verdediging opwerpt.. Wat is er gebeurd? Wat is de oorzaak van dit denken? Wat zit je dwars?
|
Evito, waarom zou je in godsnaam niet je lusten willen bevredigen? Je leeft om plezier te hebben, om een mooi leven te hebben. Als je gelukkiger wordt (al is het maar op een kort moment) van eten of seks is dat toch prachtig?
|
Ik vind het prima dat Evito volgens deze overtuiging wil leven, maar dan vind ik ook dat hij het helemaal goed moet doen en dus ook niet ons hier zo enorm uit proberen te lokken. Ik bedoel heeft ie daar dan geen plezier aan?
Hij hoeft zijn fantasiën toch niet te posten?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Psyche van de mens Verwijderd | 63 | 02-10-2009 16:31 | |
Seksualiteit |
Is het dan werkelijk zo raar om (nog) geen seks te hebben? Diary of Dreams | 67 | 04-06-2008 00:14 | |
Liefde & Relatie |
Seks op de eerste date Muchacha | 81 | 09-12-2007 17:49 | |
Liefde & Relatie |
zou je een relatie beginnen met... Shitonya | 360 | 06-10-2005 21:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Seksualiteit |
Vraagje voor de mannen onder ons.... annnn | 58 | 22-05-2003 17:37 |