Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 14:20
Esmée
Esmée is offline
Ik weet niet zeker of dit hier hoort; zo niet, verplaats maar

Ik heb ineens vannacht enorm gele vingers gekregen van het roken.. Nooit last van gehad, gisteravond niets aan de hand, maar vanochtend werd ik wakker en echt geel gewoon...

Weet iemand hier een of ander huismiddeltje tegen? Ik hoorde al citroen, dat zou bleken.. (nog niet geprobeerd) Ik vind het namelijk ook zo raar dat dit echt in 1 nacht gekomen is, ik heb wel veel gerookt vannacht maar niet echt meer dan anders of zo.. Iemand tips?

(en nee geen flauwe opmerkingen als 'stoppen met roken' )
Oud 01-05-2003, 14:23
STP
STP is offline
Citaat:
Esmée schreef op 01-05-2003 @ 15:20:
> Lichaam en Gezondheid
Oud 01-05-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 01-05-2003 @ 15:20:

Ik heb ineens vannacht enorm gele vingers gekregen van het roken.. Nooit last van gehad, gisteravond niets aan de hand, maar vanochtend werd ik wakker en echt geel gewoon...

Weet iemand hier een of ander huismiddeltje tegen? Ik hoorde al citroen, dat zou bleken.. (nog niet geprobeerd) Ik vind het namelijk ook zo raar dat dit echt in 1 nacht gekomen is, ik heb wel veel gerookt vannacht maar niet echt meer dan anders of zo.. Iemand tips?

(en nee geen flauwe opmerkingen als 'stoppen met roken' )
ik doe het toch:
STOPPEN MET ROKEN

(je moet het probleem aanpakken bij de wortels )
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:57
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hej ik heb dat ook de ene dag erger dan de andere dag! Citroen schijnt inderdaad te helpen, volgens mij is er verder niet veel aan te doen. (Leer er mee leven meid )
xxx Kronkel
Oud 01-05-2003, 15:14
stout!
stout! is offline
*kuch* stoppen *kuch*

Oud 01-05-2003, 18:57
Verwijderd
Hoe lang rook je, hoeveel? En misschien altijd met dezelfde hand. Zelf rook ik niet bijster veel dus heb er geen last van. Toen ik wel permanent rookte, wisselde ik altijd af qua hand en vingers. Ook toen nooit last gehad. Citroensap schijnt te helpen, ook voor je tanden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:24
Verwijderd
problemen zijn er niet om weg te stoppen, maar om ervan te leren en ze in het vervolg te voorkomen... dus zorg dat je in het vervolg geen rookvingers meer krijgt (minder roken bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-05-2003 @ 20:24:
problemen zijn er niet om weg te stoppen, maar om ervan te leren en ze in het vervolg te voorkomen... dus zorg dat je in het vervolg geen rookvingers meer krijgt (minder roken bijvoorbeeld)
Of met een tangetje

Mja, als je rookt, krijg je smerige vieze rookvingers, net zoals smerige vieze rooktanden én vieze smerige rooklongen... leer er mee leven, zolang je nog hebt

Ok ok, nu lief en medelevend antwoord; probeer citroen!

(Overigens snap ik niet waarom het antwoord; stop met roken! geen goed antwoord is... Het is niet onmogelijk, het is gezond... mja... verslavingen he... )
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 01-05-2003 @ 20:29:
Of met een tangetje
of een sigarettenpijpje... dat staat dan wel classy... maar dan moet je wel een flaphoed opzetten en een grote zonnebril, en te veel lippenstift, en dan overdreven sierlijk bewegen...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:47
rock gek
rock gek is offline
mishcien hebben ze hier dat al ergens neergezet maar citroen erop smeren helpt heel goed
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 12:05
Esmée
Esmée is offline
Oke bedankt voor de reacties.. het is nu al wel wat minder, maar ik ga citroen maar eens proberen dan. En wat roken betreft wou ik sowieso al gaan minderen dus dit lijkt me een goed moment
Oud 02-05-2003, 17:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wat dacht je van:

stoppen met roken.

Of gewoon accepteren dat op 30-jarige leeftijd je gezicht en je vingers verrimpeld zijn, je tanden voorgoed vergeeld en uit je mond rottend, om op je 45e dood te gaan aan longkanker.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 18:53
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-05-2003 @ 18:11:
Wat dacht je van:

stoppen met roken.

Of gewoon accepteren dat op 30-jarige leeftijd je gezicht en je vingers verrimpeld zijn, je tanden voorgoed vergeeld en uit je mond rottend, om op je 45e dood te gaan aan longkanker.
rot op
Oud 02-05-2003, 18:57
Mindfields
Mindfields is offline
Ze zal die opmerking stoppen met roken wel wat vaker horen, dus mensen, val niet in herhaling..

Maar citroen sap werkt volgens mij ook.
Oud 02-05-2003, 19:18
Verwijderd
Citroensap werkt (joh ) en bleekmiddel en stoppen met roken ook.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 02-05-2003 @ 19:57:
Ze zal die opmerking stoppen met roken wel wat vaker horen, dus mensen, val niet in herhaling..

En jij valt niet in herhaling met je 'citroensap'?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:48
Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Zo zien je longen er waarschijnlijk al tijden uit meisje! Eerst geel, dan bruin en nu zwart totdat er een kankergezwel ingroeit dat je longen en later je andere organen opeet! ALleen maar omdat jij zo "koel" wilde zijn om te gaan roken...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:08
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Parallel schreef op 02-05-2003 @ 19:57:

hypocriet
de citroensap opmerking valt ook in herhaling hoor
Oud 02-05-2003, 23:37
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-05-2003 @ 18:11:
Wat dacht je van:

stoppen met roken.

Vreemd... m'n moeder is 46, heeft geen verrimpelde vingers en gezicht, geen vergeelde tanden die uit haar mond rotten en om het feest compleet te maken is ze ook nog eens springlevend! En die heeft toch 25 jaar gerookt... oké, ze is nu al meer dan 5 jaar gestopt maar volgens jouw logica had ze dus al een jaar dood en begraven moeten zijn.

En dan nog wat, m'n oma is 75, rookt al sinds 1945 en leeft ook nog steeds. Ik moet er wel bijzeggen dat ze 39.000 verschillende medicijnen slikt voor haar bloedvaten en te hoge bloeddruk, ondertussen dezelfde kleur heeft als het forum en de longinhoud heeft van een boterhamzakje, máár: ze leeft.

't Is dus volgens mij niet zo afgrijselijk als sommige mensen zeggen dat het is... oké, je loopt de kans om van roken ziek te worden, maar voor hetzelfde geld word je dat niet. 't Is een risico wat je voor jezelf neemt...
Oud 03-05-2003, 10:52
very drunk driver
very drunk driver is offline
niet oproken tot aan het einde maar eerder eentje opsteken
Oud 03-05-2003, 12:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Wat dacht je van:

stoppen met roken.

Citaat:
Zwavelstokje schreef:
Zo zien je longen er waarschijnlijk al tijden uit meisje! Eerst geel, dan bruin en nu zwart totdat er een kankergezwel ingroeit dat je longen en later je andere organen opeet! ALleen maar omdat jij zo "koel" wilde zijn om te gaan roken...
jezus zeg, ze zegt toch al dat ze gaat minderen? om nou kanker enzo te gaan betrekken in het verhaaltje en het op deze manier te brengen vind ik dan wel erg triest!

dat neemt niet weg dat ik voor de topicstartster hoop dat de gele vingers d'r doen nadenken over hoe slecht het spul eigenlijk is en dat het idd de aanleiding voor het minderen zal zijn.
succes daarmee!
Oud 03-05-2003, 20:05
blackfairy
blackfairy is offline
ok nou ga ik even zeiken....
mensen, kijk nou is even naar de post van de topicstarter.
Alll die mensen die beginnen over hoe slecht roken wel niet is voor de mens en wat je er allemaal van kan krijgen enzo, die moeten niet zo moeilijk doen. dat jij niet wilt roken ok. dat jij weet (waarschijnlijk net zoals iedereen inc. rokers) wat de gevolgen zijn, betekend niet dat jij ookeen ander er afmoet 'zeiken'.
Ik ben nog steeds van mening dat iedereen lekker zelf moet weten of ie moet stoppen of niet, en als je er niet 100% achter staat kan je ook niet stoppen dusja...
al jullie reactie vind ik maar een beetje nutteloos..
maargoed

om maar even in te gaan op het oorspronkelijke onderwerp, ik heb t zelf 1 keer gehad in een hele lichte vorm... ennuh tsja volgens mij kan je er vrij weinig aan doen.
Oud 03-05-2003, 20:41
Verwijderd
je hebt van de korte pijpjes (zoals die van Cruella alleen dan wat korter) zul je ook geen last van rook vingers krijgen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 14:22
Evil creature
Evil creature is offline
Beetje discipline opbouwen. Dan is stoppen ineens veel makkelijker.

Ik heb zelf ook gerookt. Ben er mee gestopt. Maar ik ben daar niet trots op. Ik had gewoon niet eraan moeten beginnen. Dan zou ik wel trots zijn.
Oud 09-05-2003, 19:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 02-05-2003 @ 19:53:
rot op
Rot zelf op, kankermens.

(Nee, geen commentaar op leveren, want dat zal toch wel een feit worden bij jou.)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 20:10
feline
feline is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 20:22:
Rot zelf op, kankermens.

(Nee, geen commentaar op leveren, want dat zal toch wel een feit worden bij jou.)
Sorry Denk je serieus dat je iemand blij kan maken of kan bekeren met jouw preken? Ga toch fietsen.

(Nee, ik rook niet.)
Oud 09-05-2003, 21:36
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-05-2003 @ 20:22:
Rot zelf op, kankermens.

hierrr pak aan!

maar ik rook niet
Oud 10-05-2003, 10:07
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Sommige dingen kan je denk ik niet genoeg herhalen. Roken is mijns inziens een ziekte, maar de patiënt realiseert zich niet dat hij/zij ziek is. Als je rookt, moet je daar de consequenties van accepteren. Succes met het matigen van je verslaving, topicstarter.

Citaat:
M@rco schreef op 03-05-2003 @ 00:37:
Vreemd... m'n moeder is 46, heeft geen verrimpelde vingers en gezicht, geen vergeelde tanden die uit haar mond rotten en om het feest compleet te maken is ze ook nog eens springlevend! En die heeft toch 25 jaar gerookt... oké, ze is nu al meer dan 5 jaar gestopt maar volgens jouw logica had ze dus al een jaar dood en begraven moeten zijn.

En dan nog wat, m'n oma is 75, rookt al sinds 1945 en leeft ook nog steeds. Ik moet er wel bijzeggen dat ze 39.000 verschillende medicijnen slikt voor haar bloedvaten en te hoge bloeddruk, ondertussen dezelfde kleur heeft als het forum en de longinhoud heeft van een boterhamzakje, máár: ze leeft.

't Is dus volgens mij niet zo afgrijselijk als sommige mensen zeggen dat het is... oké, je loopt de kans om van roken ziek te worden, maar voor hetzelfde geld word je dat niet. 't Is een risico wat je voor jezelf neemt...
Jij bewijst in mindere mate al je eigen ongelijk.

"En dan nog wat, m'n oma is 75, rookt al sinds 1945 en leeft ook nog steeds. Ik moet er wel bijzeggen dat ze 39.000 verschillende medicijnen slikt voor haar bloedvaten en te hoge bloeddruk, ondertussen dezelfde kleur heeft als het forum en de longinhoud heeft van een boterhamzakje , máár: ze leeft. "

Waarschijnlijk zou ze gezonder zijn als ze niet gerookt had.

Mijn ouders roken ook. Mijn moeder sigaretten, mijn vader sigaren. Ik geef toe dat ze gezond lijken. Maar misschien had er zich een erger scenario af kunnen spelen, en waren ze nu al overleden aan kanker. Sommige mensen worden niet ziek, andere wel. Je neemt in ieder geval een groot risico.

Ze hebben mij ieder geval slachtoffer gemaakt van passief roken, en dat vindt ik eigenlijk best wel frustrerend.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
S@nder schreef op 10-05-2003 @ 11:07:
Jij bewijst in mindere mate al je eigen ongelijk.

"En dan nog wat, m'n oma is 75, rookt al sinds 1945 en leeft ook nog steeds. Ik moet er wel bijzeggen dat ze 39.000 verschillende medicijnen slikt voor haar bloedvaten en te hoge bloeddruk, ondertussen dezelfde kleur heeft als het forum en de longinhoud heeft van een boterhamzakje , máár: ze leeft. "

Waarschijnlijk zou ze gezonder zijn als ze niet gerookt had.
Niet waarschijnlijk, dat weet ik wel zeker. Ik beweer ook niet dat roken niet ongezond is, integendeel. Mijn post was meer een reactie op die van Fleet Admiral, omdat ik vind dat 'ie overdrijft en onredelijk doet.
Oud 10-05-2003, 17:34
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-05-2003 @ 17:10:
Niet waarschijnlijk, dat weet ik wel zeker. Ik beweer ook niet dat roken niet ongezond is, integendeel. Mijn post was meer een reactie op die van Fleet Admiral, omdat ik vind dat 'ie overdrijft en onredelijk doet.
Ok dan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 21:12
cha0s
cha0s is offline
@Fleet Admiral:
gefrustreerd mannetje

Regels voor berichten