Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 12:03
alwaysgood
alwaysgood is offline
hoi,
ik zit nu in 6 vwo en ben bezig met het oefenen van engelse teksten uit de examenbundel.
In die examenbundel staan gewoon teksten uit voorgaande examens, maar er zit een moeilijkheidsgraad in varierend van 1 tot 3 sterren.
Weet iemand van welk niveau de eindexamens ongeveer zijn?
Oud 07-05-2003, 12:27
metalgirl
metalgirl is offline
De examenbundel geeft teksten uit vorige examens. Dus ik neem aan dat je er vanuit kan gaan dat ze er allemaal in zitten! Een paar moeilijke, maar ook wat gemiddelde en makkelijke.

Als de de 3 sterren oefent, zit je wel altijd goed...
Oud 07-05-2003, 14:18
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Bij onderdeel D (geloof ik) van de examenbundel staan ook een paar complete examens. Op die manier kun je het niveau van het examen wel een beetje achterhalen.

Mijn ervaring is dat het helemaal aan het onderwerp van de tekst ligt of ik hem moelijk of makkelijk vind, soms heb ik meer moeite met een tekst van 1 ster dan met een tekst van 3 sterren...
Oud 07-05-2003, 18:56
Verwijderd
Het examen zal aan het begin en aan het eind makkelijkere teksten hebben dan in het midden. Zo kan je er rustig in komen en zijn de teksten ook doenlijk bij het eind, wanneer je concentratievermogen afneemt. Maar de moeilijkheidsgraad verschilt per persoon. Net zoals maartenlof zegt, soms heb je meer moeite bij een tekst van 1 ster.
Oud 07-05-2003, 19:04
Verwijderd
iig opletten dat je maar 2,5 uur voor je engelse examen hebt, terwijl al de andere vakken 3 uur zijn....
Oud 07-05-2003, 19:04
Verwijderd
Ja zoals hierboven gezegd je kan oefenen met de complete examens achterin ergens. Dat geeft denk ik het beste idee van de moeilijkheid van het examen.
En verder het maakt niet zo heel erg veel uit welke ster je oefent. Het is denk ik, bij mij zo, vooral dat je bezig met engelse teksten bent. Dat is al goed. En zoals hierboven ook gezegd; wij deden laatste een tekst in de klas die makkelijk zou zijn, en die toch best lastig was!
Advertentie

Regels voor berichten