Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 19:43
Avelon
Avelon is offline
in nikes zijn ze natuurlijk wel hip

nee witte sokken bij een casual outfit ofzo. maakt me vrij weinig uit. ja onder een pak is het natuurlijk beetje döm. dan doe je zoveel moeite doe je witte sokken aan...
Oud 07-05-2003, 19:45
cha0s
cha0s is offline
ghehe, mijn kisten zijn zo hoog dat je m'n sokken toch never nooit ziet
(en als die kisten uitgaan na 'n dagje festival zijn ze toch niet wit meer )
Oud 07-05-2003, 19:45
Avelon
Avelon is offline
+ die opgestelde regels zijn beetje te overdreven om op de normale jongen toe te passen

maar officieel is het dus not done
Oud 07-05-2003, 19:48
Bruut
Bruut is offline
Relnicht!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:48
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 07-05-2003 @ 20:41:
doe normaal man ... alleen homo's lachen hysterisch
ik weet dat ik hetero ben, maar voor jou maak ik graag een uitzondering bertbart
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 07-05-2003 @ 20:42:
in dat geval wil ik wel eventjes doorgaan hoor
Wat wil je nou met die achterlijke regeltjes bereiken? Achter mensen om roddelen omdat ze 'not done' zijn? Of heb je echt lef en praat je gewoon niet met mensen die witte sokken dragen. Want ja, dat is natuurlijk not done.

Tip van exo: arrogantie is not done
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 07-05-2003 @ 20:49:
Tip van exo: arrogantie is not done
Weetje wat ik not done vind? Tegen iedereen heel erg aardig doen. En grapjes tegen ze maken alsof het je beste vrienden zijn. Dat is pas not done
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:57
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 07-05-2003 @ 20:54:
Weetje wat ik not done vind? Tegen iedereen heel erg aardig doen. En grapjes tegen ze maken alsof het je beste vrienden zijn. Dat is pas not done
mag je niet aardig meer doen? en niet hysterisch lachen? en geen witte sokken

ben blij dat ik niet volgens jou etiquette leef
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 07-05-2003 @ 20:57:
mag je niet aardig meer doen? en niet hysterisch lachen? en geen witte sokken

ben blij dat ik niet volgens jou etiquette leef
ja, daar ben ik ook heel erg blij mee
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 07-05-2003 @ 19:48:
Uh.. ik ben je ff kwijt. Sokken en een broek precies hetzelfde??
Ik bedoel er dit mee: sportsokken horen niet buiten de tennisbaan, trainingsbroeken ook niet. Het zijn allebei sportaccessoires die je niet in het openbaar hoort te dragen. Net zoals die Nike-zweetbandjes: ook zoiets achterlijks.

Citaat:
En ik wordt een beetje gek van het argument 'not done'. Eigenlijk het non-argument 'not done'. Want het is geen argument. Wie bepaalt wat er allemaal 'done' is en niet?
Dat is wel een argument. De vraag wie dat bepaalt kan simpel beantwoord worden: de mensen onder wie jij je begeeft. Het is een kwestie van buigen of barsten. Als jij een etentje hebt, een sollicitatiegesprek of andere formele gelegenheid, en je komt met witte sportsokken onder je broek aanzetten, dan is de kans groot dat je hard uitgelachen wordt en niet serieus genomen. Noem het kortzichtig of cliché, maar zo werkt het nu wel éénmaal.

Het is buigen of barsten: aanpassen of oprotten.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:01
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 07-05-2003 @ 20:58:
ja, daar ben ik ook heel erg blij mee
Haha

gast ik ben totaal niet haatdragend ingesteld als ik iets post bedoel ik het meestal niet persoonlijk ik vind 't alleen wat raar om zoiets te lezen. Ik heb alleen nog geen antwoord op m'n vraag wat doe je met die informatie?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2003 @ 21:01:
Ik bedoel er dit mee: sportsokken horen niet buiten de tennisbaan, trainingsbroeken ook niet. Het zijn allebei sportaccessoires die je niet in het openbaar hoort te dragen. Net zoals die Nike-zweetbandjes: ook zoiets achterlijks.

Dat is wel een argument. De vraag wie dat bepaalt kan simpel beantwoord worden: de mensen onder wie jij je begeeft. Het is een kwestie van buigen of barsten. Als jij een etentje hebt, een sollicitatiegesprek of andere formele gelegenheid, en je komt met witte sportsokken onder je broek aanzetten, dan is de kans groot dat je hard uitgelachen wordt en niet serieus genomen. Noem het kortzichtig of cliché, maar zo werkt het nu wel éénmaal.

Het is buigen of barsten: aanpassen of oprotten.
Ja, maar je hebt het nu over een formele gelegenheid, ik begrijp dat je je dan wel beter een beetje netjes kan gedragen. Maar wat is er in vredesnaam mis met sportschoenen in het dagelijks leven? Je allerlei verschillende sportschoenen, ook vrij 'nette'. En ok, witte sokken onder een pak vind ik er persoonlijk ook niet echt mooi uit zien.

Maar denken van "hij draagt sportschoenen, dat mag niet. Dat is achterlijk. Dat is not done. " vind ik echt heel achterhaald en dom.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:07
Verwijderd
Als iemand die een lichte spijkerbroek en witte of lichte sportschoenen aanheeft, witte sportsokken aanheeft, hoor je mij daar niet over. Dat hoort bij die stijl. Ik vind die stijl dan vreselijk, maar het past wel bij elkaar.

Wat ík het ergst vind, zijn mensen die een donkere broek, donkere (leren) schoenen aanhebben en daar dan van die felwitte sportsokken bij. Dat past gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:08
Verwijderd
Hmm laten we het er maar op gooien dat het een smaak kwestie is.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:09
cha0s
cha0s is offline
Waar je je al niet druk om kan maken... *zucht*
Oud 07-05-2003, 20:10
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Hermione schreef op 07-05-2003 @ 19:48:
Wat heeft het opleidingsniveau er mee te maken?

Volgens mij helemaal niets...
Je doet gymnasium, daarna gaan de mesten studeren en zullen de meesten wel in een functie komen waar witte sokken bij een (zwart) pak niet geapprecieerd worden.
Oud 07-05-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 07-05-2003 @ 21:01:
Haha

gast ik ben totaal niet haatdragend ingesteld als ik iets post bedoel ik het meestal niet persoonlijk ik vind 't alleen wat raar om zoiets te lezen. Ik heb alleen nog geen antwoord op m'n vraag wat doe je met die informatie?
sportsokkken draag ik niet... en met de rest van die informatie doe ik niets... maar die informatie zou me later wel mooi van pas kunnen komen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:11
strafcorner
strafcorner is offline
iedereen doet maar lekker, persoonlijk kan ik mij er neit echt aan storen, ik kan het echter wel stijlloos vinden maar dat is een ander verhaal
Oud 07-05-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 07-05-2003 @ 21:09:
tr00
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 20:13
Hydraul!C FunK
Citaat:
eXo schreef op 07-05-2003 @ 19:49:
Wauw.. waar je al niet druk om kan maken. Btw.. 6 gym en dan een 3 delig pak aantrekken.???
Op m'n oude school had ik al vanaf de 1e galafeesten, 1x in het jaar.
Ik heb het hier op school ook weten te introduceren(vrienden in de feestcomissie).
Een 3delig pak is dan geen rare verschijning, hoewel velen (waaronder ik) in smoking komen.(er is niet een al te strenge dresscode omdat het natuurlijk wel een schoolfeest moet blijven waar in principe iedereen kan komen.
Ik zit zelf in de 5e(4e jaar over gedaan) en daar kleden de meesten zich ook in smoking voor zo'n avond......
Oud 07-05-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 07-05-2003 @ 21:09:
Erm...dat heeft niet zoveel met 'druk' te maken. Bij bepaalde gelegenheden en sociale situaties horen gewoon bepaalde regels op het gebied van kleding en gedrag. Op het naleven van die regels word je (mede) beoordeeld.

Maarja, als je je nooit in die situaties bevindt hoef je je er natuurlijk ook niet 'druk' om te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:23
No return
No return is offline
ik daar altijd geite wolle sokken die ik tot mijn knie heb goed?
Oud 07-05-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2003 @ 21:01:
wlawlawlawlawlawla
ja.

maar wie trekt überhaupt sportschoenen aan voor sollicitaties enzo?

btw.
sportsokken zijn vrij vaak wit

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:37
Verwijderd
waarom ik hier post? tja.. omdat ik het wel grappig vond toen ik begon te lezen waarschijnlijk. en zoals er al werd gezegd: waar maak je je druk om?! maar als ik er eens over nadenk... zelf let ik er (soms onbewust) ook wel op. zeker als ik zwarte broek aan heb en zwarte schoenen, dan sowieso dunne zwarte sokken, ook al is die broek niet heel net ofzo, gewoon een casual zwarte broek ofzo.
blauwe broek, witte schoenen? dan meestal wel sportsokken. en als ik met rotweer kisten aanheb dan boeit het natuurlijk niet dus gewoon sportsokken dat zit het lekkerst daarin.

maar op kisten hebben veel mensen het hier niet geloof ik

en bij een korte of 3/4 broek eigenlijk altijd van die voetsokken zeg maar, dat vind ik er idd niet echt cool uitzien, korte broek en dan lange sokken. wat voor soort sok het ook is.

het lijkt wel een gewoonte bij mij om iets 'fatsoenlijks' erbij aan te trekken, valt mee zeg

greetz, FoX
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 21:55
Verwijderd
Citaat:
*FoX* schreef op 07-05-2003 @ 22:37:

maar op kisten hebben veel mensen het hier niet geloof ik
nee, ik had 2 browservensters tegelijk openstaan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 23:20
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-05-2003 @ 22:20:
Erm...dat heeft niet zoveel met 'druk' te maken. Bij bepaalde gelegenheden en sociale situaties horen gewoon bepaalde regels op het gebied van kleding en gedrag. Op het naleven van die regels word je (mede) beoordeeld.

Maarja, als je je nooit in die situaties bevindt hoef je je er natuurlijk ook niet 'druk' om te maken.
dat was niet eens zozeer op jou gericht, op bepaalde gelegenheden hoort dat idd, simpel. maar er werd gedaan alsof er bedoeld werd (of het kwam op mij zo over) dat het gewoon in 't algemeen not done is.
Oud 08-05-2003, 08:37
Dominique24!
Dominique24! is offline
Witte sportsokken onder een net pak ?!

Verder commentaar volledig overbodig...
Oud 08-05-2003, 08:38
Dominique24!
Dominique24! is offline
Voor andere gelegenheden vind ik het trouwens ook burgerlijk en smakeloos!
Oud 08-05-2003, 09:18
ESCO
ESCO is offline
witte sokken horen alleen thuis in witte (sport) schoenen..

nooit bv. witte sokken en zwarte nette schoenen dragen..

Dat is logisch, maar hoe dan als je een witte broek draagt en zwarte schoenen.
Oud 08-05-2003, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Dominique24! schreef op 08-05-2003 @ 09:38:
Voor andere gelegenheden vind ik het trouwens ook burgerlijk en smakeloos!
ook voor sport?
oh wacht, sport is natuurlijk burgerlijk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 07-05-2003 @ 21:10:
Je doet gymnasium, daarna gaan de mesten studeren en zullen de meesten wel in een functie komen waar witte sokken bij een (zwart) pak niet geapprecieerd worden.
Ja, maar dat duurt nog wel even, in 6 gymnasium is het nog wel toegestaan om een geek te zijn. Net als in 4 mavo. Of 5 havo.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 09:28
Verwijderd
Die etiquetteregeltjes van bertbart zijn goed. Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. De 'gentleman' van deze tijd bestaat niet of nauwelijks. Kijk, als je nog jong bent mag je best witte sokken dragen en in een trainingspak de straat op, maar neem bijvoorbeeld dat voorschrift waarin staat dat heren kniekousen dragen. Dat is toch waar!? Niets is onsmakelijker dan zo'n harig mannenkuitje als hij zit.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 08-05-2003 @ 10:28:
Die etiquetteregeltjes van bertbart zijn goed. Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. De 'gentleman' van deze tijd bestaat niet of nauwelijks. Kijk, als je nog jong bent mag je best witte sokken dragen en in een trainingspak de straat op, maar neem bijvoorbeeld dat voorschrift waarin staat dat heren kniekousen dragen. Dat is toch waar!? Niets is onsmakelijker dan zo'n harig mannenkuitje als hij zit.
yeah right.
learn to live with it.
(ik draag kisten, dus bij mij zie je geen kuiten)

maar verwacht niet dat we in de zomer in dat soort bende gaan lopen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:01
punxnotdead
punxnotdead is offline
als ik dit topic lees krijg ik spontaan zin om heel veel witte sokken te gaan kopen en ze elke dag aan te doen,
ik weet ook niet waarom
Oud 08-05-2003, 19:02
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Witte sokken zichtbaar dragen vind ik persoonlijk niet kunnen. Bij lage schoenen heb ik altijd donkere sokken aan. Als ik bijvoorbeeld Timberlands aanheb draag ik echter wel witte sokken, vind ze namelijk lekker zitten en niemand ziet het dan toch.
Oud 08-05-2003, 19:10
Gadje
Gadje is offline
ieks, maja eigenlijk valt het wel mee.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 19:19
Fleur
Fleur is offline
Ik snap die ophef over witte sokken niet zo.
Ik hou er sowieso niet van als je sokken ziet zitten, welke kleur ze zijn maakt me dan niet uit, en als ik ze zie knap ik ook niet gelijk af ofzo..
Zelf draag ik ook vaak genoeg witte sokken, al draag ik knalgele sokken, je ziet ze meestal toch niet en zelf heb ik er totaal geen probleem mee.
Als iemand een zwart pak draagt met nette lage schoenen en je ziet er witte sportsokken onder zitten lijkt me dat niet echt netjes staan en een pak hoort toch netjes te zijn, maar of je nou witte sokken, paarse sokken of gele sokken ziet zitten, naar mijn idee is het in combinatie met een zwart pak allemaal niet zo mooi. (zwarte wel dus..)

blaaaa sokken..ach
Oud 08-05-2003, 19:34
NecroDopey
NecroDopey is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 07-05-2003 @ 17:12:
[B]het schijnt tog dat jongens met witte sokken een slecht sexleven hebben????

(20:31.48) <Dop|Anime> Hmm wij hebben geen slecht sexleven toch? =]
(20:32.37) <MoenPW> niet dat ik weet nee ^^ ben er uiterst gelukkig mee

Ik draag altijd witte sokken.. ;o
Oud 08-05-2003, 19:39
Verwijderd
Aan die meneer hierboven mij ^^

Mij een beetje uitspraken ontlokken eh?

Ontopic : T staat niet echt netjes, maar t is geen afknapper. Zo kieskeurig ben ik nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 20:11
DaDude
DaDude is offline
Zwarte schoenen draag ik altijd zwarte sokken, sportschoen gewoon witte sokken, en soms hielsokken maar afknappen op iemand jesus dat gaat wel erg ver, alleen om zijn sokken maar welke sokken moet je dan dragen ?? echt debiel als je daarop gaat letten....
Oud 08-05-2003, 22:10
Verwijderd
Over de ene kant van de sok zit zijn schoen. Over de andere kant van de sok zit zijn broek. Nee, het maakt me dus niets uit of een jongen witte sokken draagt of niet. Ja, tenzij hij een driekwartbroek aan heeft, maar in dat geval vind ik hem toch al fout, daar zullen witte of zwarte sokken niets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
DaDude schreef op 08-05-2003 @ 21:11:
Zwarte schoenen draag ik altijd zwarte sokken, sportschoen gewoon witte sokken, en soms hielsokken maar afknappen op iemand jesus dat gaat wel erg ver, alleen om zijn sokken maar welke sokken moet je dan dragen ?? echt debiel als je daarop gaat letten....
zie je iemand de hele tijd naar iedereens schoenen staren om te kijken of ze wel aardug zijn
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 11:45
bassgirl
bassgirl is offline
grappig topic

maakt mij echt niet uit wat voor sokken een jongen aan heeft ... als ie winnie the pooh sokken aan heeft vink dat wel cute
het is waar je op let je hebt ook jongens die hun sokken over hun broek doen kijk dat is wat anders dat ziet er gewoon echt niet uit.

ik zal echt niet afknappen op de sokken hoor vind ik nogal ver gezocht
Oud 10-05-2003, 12:16
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
bertbart schreef op 07-05-2003 @ 20:36:

voor meer kledingetiquette kijk hier http://www.newtailor.nl/etiquette.htm

whahahah en denk je nu echt dat 'de dames heel erg op schoenen letten' nou neeeeeeeeeeeee wat kan mij dat nu schelen zolang et maar geen buffalo's zijn of zo is alles oke,de jongen die ik leuwk vind draagt vreselijk afgewassen bruine sportschoenen die 3 jaar oud lijken,wat boeit et...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 10-05-2003 @ 13:16:
whahahah en denk je nu echt dat 'de dames heel erg op schoenen letten' (...)
Eh...ja.

Jij bent meer de uitzondering die de regel bevestigt. Er zijn natuurlijk altijd meisjes die zich niets aantrekken van die schoenen of sokken die een jongen draagt, maar het grootste gedeelte doet dat nog altijd wél. Sterker nog, meisjes letten in het algemeen meer op schoenen dan jongens, dat is een feit van algemene bekendheid.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 12:55
debieltje nr 1
ik vind et nogal oppervlakkig om iemand te beoordelen op de schoenen die iemand draagt,je vrijt met de persoon,niet met de schoenen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 13:06
Hydraul!C FunK
Citaat:
punxnotdead schreef op 08-05-2003 @ 20:01:
als ik dit topic lees krijg ik spontaan zin om heel veel witte sokken te gaan kopen en ze elke dag aan te doen,
ik weet ook niet waarom
Ach...ik zie je nick..en je sig..en je avatar en dan zie ik wel waarom.....
Puberteit...gaat wel over
Oud 10-05-2003, 13:07
bassgirl
bassgirl is offline
op schoenen let ik wel ja... daar kan ik een heeel stuk sneller op afknappen dan op de sokken
Oud 10-05-2003, 13:16
debieltje nr 1
mja nou ben ik mischien gewoon het type die afgesleten sportschoenen we aardig vind staan dan...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 13:24
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik weet niet.. Ik vind het niet prachtig of zo, maar ook niet weerzinwekkend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten