Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Zou het nog uitmaken dat de Mercedes "supercharged by a compressor" is en de Audi een "Biturbo" is?
Of merk je dat alleen in het rijgedrag? Verder zijn de topsnelheden gelijk, namelijk beide begrensd op 250 km/h. De sprint naar 100 km/h scheelt maar 0,2 seconden in het voordeel van de Mercedes. Ook lijkt het schakelgedrag me van groot belang als het rondje in 'D' wordt gereden.
||
Citaat:
Beide auto's hebben de mogelijkheid om de bestuurder zelf te laten schakelen, dus daar dan maar van uit gaan? Verder staan de elektronische hulpmiddelen als abs, esp en traction control uit. Ik twijfel welke zal winnen. De Audi ligt beter in bochten, en trekt makkelijker op, terwijl de Merxcedes het vooral van zn top moet hebben denk k...
||
Citaat:
Maar ik denk dat het allebei best wel snelle auto's zijn, qua snelheid niet vreselijk anders, maar de audi heeft waarschijnlijk betere wegligging door zn 4-wiel aandrijving.. Maar voor diegene die gefortuneerd genoeg is om een dezer bolides aan te schaffen zal de doorslaggevende factor niet bestaan uit snelheid noch uit weggedrag; voor hen gelukkigen zal het imago van het merk het belangrijkste zijn ![]() Genesis |
![]() |
||
Citaat:
K vraag me gwoon af welke zal gaan winnen...
||
![]() |
Citaat:
Belangrijke factoren zijn o.a. - Luchtwrijvingscoeffient, hoe lager hoe sneller de acceleratie - De bestuurder, deze zal op het juiste moment moeten schakelen wanneer de auto in een bepaald toerenberijk aan zijn maximum gekomen is. - Wrijving in de versnellingsbak en met het wegdek Ik zie dat de meeste mensen hier denken dat 4 wielaandrijving beter is voor race wagens, dit is onzin 4 wielaandrijving is alleen erg handig wanneer men veel bochten moet maken, denk hierbij aan rallyrijden waar met onder/overstuur niet kan gebruiken, 4 wielaandrijving gaat dit tegen. Voor een 'rondje' zandvoort is achterwielaanrdijving de beste oplossing omdat deze de beste rijeigenschappen heeft voor race op het circiut. kijk maar eens naar de formule 1, al deze wagens zijn ook uitgerust met achterwielaandrijving. om direct antwoord te geven op jou vraag, ik gok dat de mercedes hem wel eruit trekt vanwege de achterwielaandrijvingen een lage cw waarde
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
't Maakt wel degelijk uit of t een Kompressor of Biturbo is, want de Biturbo is vele malen beter lucht - of zelfs watergekoeld...... hoe is dat in die AUDI dan??
Ken je dr ff plaatjes van beide neerzetten... is wel eeh..... geil....?!! ![]() ![]() ![]() Maar ik denk toch dat de Merc-B wint... aangezien de Norc-Traction ook van groot belang is en deze bij de Merc-B ongelofelijk fijn is ingesteld
||
![]() |
Citaat:
Ehhm... hoe bedoel je die??????? AUDI een voorsprong op techniek?? Qua leeftijd of qua financiële toestand?? (offeh... Designers op t technische gebied....)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
gegevens RS:
De lichtmetalen V8-biturbo haalt uit 4,2 liter 331 kW. Daarmee kan de RS 6 in slechts 4,7 seconden van 0 naar 100 km/h accelereren. gegevens MD: E 55 AMG Cilinders (aantal / inhoud) 8 / 5.439 Vermogen (kW / pk / t/min) 350 / 476 / 6.100 Koppel (Nm / t/min) 700 / 2.650 ik schat dat de E55 het wint gezien het grotere vermogen en kleinere Cw waarde (luchtweerstand)
||
![]() |
Citaat:
|
Ik zou toch voor de Audi gaan eigenlijk. Volgens mij geeft de vier wiel aandrijving hem toch een voorsprong over andere auto's. Neem nou bijvoorbeeld de Nissan Skyline. De skyline is zeker geen lichte auto, zo'n 1400 kg, maar houdt wel het snelheidsrecord voor weggaande auto's op de Nürenbergring. Ze was welliswaar opgevoerd tot ver over de 700pk, maar ook auto's als de Lamborgini Diablo GTR, Ferrari 575M Maranello of een Toyota Supra die op de rollenbank 800pk te voorschijn toverde kon niet sneller de baan rond..
Uitgaande van gelijkwaardige bestuurders, bandenkeuze, etc. ga ik dus voor de Audi ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Kdenk dat t verschil in cw-waarde tussen de Audi en de Mercedes niet echt veel zal zijn hoor. Mag ik je er trouwns wel op wijzen dat de Audi 80 de eerste echt gestroomlijnde auto was?
Kdenk zelf nog steeds dat het behoorlijk close zal zijn...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en daar worden ze echt niet mooier op. Maar de klassieke Mercedessen daarentegen, die zijn zwaaaaar geilllll, neem es een 300 SL uit '54 ........ Op dat moment een van de duurste en meest geavanceerde auto .. En hij is gewoon zo mooi, dat ik helemaal gek word als ik er een zie, of een foto van zie...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En die is binnen de 8 sec op 100! Wij hadden hiervoor een 300D Zijn over het algemeen gewoon zware bakken. oftewel Pooier Bakken! MJ
||
Citaat:
|
![]() |
mensen het zegt allemaal niet zoveel wie het snelst op de 100 zit en de hoogste top heeft de techniek die erachter zit is veel belangrijker. een impreza is superleuk maar de turbo die hierop zit slijt wel veel sneller dan een pure motor zoals een M5 V8 blok
||
Citaat:
Lol doe je goed uit je hoofd.Nja ongeveer rond de 8 sec weet natuurlijk niet precies hoe snel. Geef mij maar R32 !
|
R32 zuigt. 241 pk op vier wielen is langzamer dan een Focus RS met 215 pk op de voorwielen! Doen ze toch iets fout lijkt me... De Corrado G60 of VR6, DAT is een vette Volkswagen. De R32 is leuk, maar zeker niet mijn favoriet...
||
Citaat:
|
![]() |
|
En dan zijn er nog steeds mensen die het gek vinden dat er zinloos geweld is! Die sportstoelen moeten er gewoon inblijven, anders kan je net zo goed een gewoon Golfje kopen, want als je dan met je R32 door de bocht gaat, zit je bij de passagier op schoot. Die geven toch niet de grip die je wil!?!
Kzou, zeker als t er standaard in zit, sportstoelen in mn auto zetten, alleen zijn ze nogal prijzig soms...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |