Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 10:38
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Sinds een poosje (paar maanden ofzo) heb ik ineens last van nachtzweten. Niet altijd, maar wel regelmatig. Ik word dan soms wakker en mn pyama is dan helemaal nat of klam. Als ik daarna inslaap en een paar uur later wakker word is het meestal wel weer wat droog.
Ik weet niet waarom ik er nu ineens last van krijg, meestal is dit toch ook iets voor jongens of voor vrouwen in de overgang.
Ik ben 21, van normaal postuur, slik sinds 1,5 jaar ofzo de anticonceptiepil en sinds bijna een jaar seroxat. Volgens mijn psych doen bijwerkingen hiervan zich alleen voor in het begin en niet zomaar ineens..
Wie heeft er hier ook last van nachtzweten of weet een oorzaak?
BVD
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 12:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik word ook regematig 's morgens wakker met een doorweekt t-shirt, geen idee hoe het komt.
Als ik ga slapen heb ik het ijskoud en toch ben ik 's morgens zo nat.
Ik slaap alleen in een t-shirt.
Oud 14-05-2003, 12:28
PrimRose
PrimRose is offline
heb ik ook wel eens. Maar heb het sowieso snel koud of warm
Oud 14-05-2003, 13:50
Verwijderd
heb ik ook wel eens, maar als ik wakker word is het weer droog (wel: in de was!), denk niet dat het abnormaal is. (kan bv met eten te maken hebben)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:05
Verwijderd
Ik heb dat meestal als het weer raar is... dan word ik 's nachts wakker omdat ik het koud heb en trek er een deken bij op, maar als ik 's morgens wakker wordt is het snikheet door die extra deken en lig ik te zweten.
Komt overigens ook voor als ik halfziek ben, dan zomaar...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 16:41
Bruut
Bruut is offline
ik heb t 1 keer gehad, ik schrok me het lazerus! ik was helemaal drijfnat!

weet ook niet hoe t komt eigenlijk !
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 17:40
SpiritX
SpiritX is offline
Laatst ook 2 nachten achterelkaar last van gehad....
Of het nu kwam door de grote hoeveelheid alcohol die ik genuttigd had of door het gezelschap van 2 leuke meisjes weet ik niet....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 20:10
Marsel
Marsel is offline
Ik heb het ook wel 2x in de week ofzo, best irritant. Je wilt ook eigenlijk niet nog eens dan zo nat in slaap vallen, maar meestal doe ik dat toch.

Maar denk misschien gewoon dat je dan in je dromen net iets speciaals hebt ofzo, of echt warm onder de dekens, of niet helemaal lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:00
Rosie
Rosie is offline
Ik ken het.. Het is echt heel raar. Klamme benen en vaak ook nat shirt.. Terwijl ik dan toch zeker weet dat ik niet raar droom, neit warm is op mijn kamer of wat dan ook.. I(k ben verder gewoon gezond, slik de pil wel maar al een jaar dus.. kan het niet zijn.
Eet geen rare dingen, sport gewoon dus.. Ik weet het ook niet, vind het wel heel erg irritant..

Kuss
Oud 14-05-2003, 21:18
M@rco
M@rco is offline
Hee, toevallig. Heb ik ook last van...

't Is vooral erg wanneer ik zonder t-shirt slaap. Dan is nl. heel m'n bed drijfnat... echt een vies gevoel om op zo'n nat laken te liggen.

Maar sinds ik een dunner dekbed op m'n bed heb gelegd heb ik er eigenlijk bijna helemaal geen last meer van. Misschien een tip
Oud 14-05-2003, 21:29
Korsakoff
Korsakoff is offline
dat nachtzweten is heel normaal. je hebt het meestal niet warmer dan normaal, maar je deken zorgt ervoor dat veel zweet gewoon niet verdampt. tijdens het slapen zweet je gewoon evenveel als dat je wakker bent en je niet al te veel inspant.

als je wakker wordt en je baad in t zweet dan heb je gewoon niet veel bewogen terwijl je sliep. daardoor blijft je deken op een plek liggen --> flink zweterig lichaam.
Oud 15-05-2003, 13:33
snoopy
snoopy is offline
Heb dat ook heel vaak. Maar bij mij komt het meestal omdat ik een nachtmerrie heb gehad. Is dus gewoon angstzweet bij mij.
Misschien heb jij ook wel dromen, maar kun je je dat niet herinneren, ofzow?
Oud 19-05-2003, 14:58
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Misschien dat het ook erger lijkt met bepaalde kledingstoffen? DAt bijv. synthetische dingen als satijn erger is dan gewoon katoen? Of is dat niet zo? Heb nl sinds kort een satijnen nachtjapon waar ik dan ook nog een katyoenen pyama overheen doe. Zit heel lekker zo'n jurkje.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten