Advertentie | |
|
![]() |
||
Groter als.
Hoe duur kost dat? Dat is niet leuk voor hun. (Och, mijn schoonmoeder zegt 'hun' tegen alles ![]() En wat Hermione al zei: 'Me moeder'. Verder kom ik hier op het forum wel eens mensen tegen die nog nooit van leestekens gehoord hebben. Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Niet beheersen van werkwoordsgrammatica (ik wordt, hij zegd, het is gebeurt, etcetera). Het forum STIKT ervan.
Interpunctie wordt ook enorm vaak fout gedaan, zo plaatsen nog steeds veel mensen een komma voor het woord "en" terwijl dat op zichzelf al een verbindingswoord is. Een nieuwe zin beginnen met "en" staat ook niet echt mooi maar dat is geen echte fout. Verder worden woorden als onmiddellijk erg vaak fout gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar als je zeggen met ch schrijft, kan dat volgens mij echt niet aan dyslectie liggen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik lees nog wel eens een profiel op internet (Cu2 met name) en soms kan ik wel janken! En dat beperkt zich echt niet tot één enkel profiel
![]() Maar de gruwelijkste fouten (vetgedrukt wat fout is): > eens/'s/es/is > even/effe/ff > niets/niks/nix > -je/-tjuh (verkleinwoord) > allebei/allebij > (-)woord/(-)woordt (zelfstandig naamwoord) En wat je ook ongelooflijk (is dát trouwens wel goed gespeld?) vaak tegenkomt, is fouten waarbij van een bijvoeglijk naamwoord (beide, sommige, vele) een zelfstandig naamwoord wordt gemaakt maar tegelijkertijd vergeten wordt een extra -n eraan vast te plakken. Vele wilden gaan fietsen dit weekend. Het is toch echt "Velen" hier. Oh ja, hier kreeg ik spontaan last van plekjes en bultjes op de meest vreemde plaatsen en dan vergeet ik de roos nog. En dat allemaal alleen maar van een "paar" taalfouten. Kijk me ende huiver. allo dit iz dan mijn site ik hoop dat je het leuk gaat vinden als je dingen over mij wil weten klik dan op deze *> tekentjuhs en als je iets wil weten wat er nie bij staat vraag het dan in een berichjuh en ook als je nix te vragen hep laat maar een bericht achter daar maar juh muh heeel blij mee veel plezier DAG Ik sommeer: allo/iz/wil/tekentjuhs/wil/nie/berichjuh/nix/hep/juh/muh/heeel En dan laat ik het ontbreken van alle interpunctie nog weg. Je kunt me taalpurist noemen, of juist miereneuker, maar het punt is gewoon dat "niemand" meer de tijd neemt om serieus erover na te denken hoe een bepaald woord gespeld moet worden.
||
Citaat:
Frikandel staat trouwen ook gewoon in de Van Dale.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|