Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2003, 15:17
miesjellu
miesjellu is offline
mmmm ik ben helemaal stressed out!
maar toch kan ik me er niet toe zetten om te gaan leren!
het is echt hel joh! die examens!
maarja, pretty stressy dus
ik heb iets van de huisarts gekregen
een soort van valium/valeriaan weet ik het
weet nog niet of ik het ga gebruiken
ben er beetje bang voor
dalijk ben ik dalijk zoo relaxed dat ik helemaal niet meer kan leren ofzo..
en ben ook bang om zo'n 'kalmeer-middel' te gaan slikken, want ben gewoon een gezonde meid van 16.. dus ik kijk het nog eventjes aan
Oud 12-05-2003, 15:41
Daphna
Daphna is offline
Eerst maar even voorstellen; Daphna, 19 jaartjes oud en een mislukkeling op schoolgebied Nou ja, dat was allemaal een beetje mijn schuld, niks doen enzo, maar goed dit jaar ging alles echt super goed, geen enkele onvoldoende en ook eindelijk eens geleerd, maar vandaag heb ik toch wel even ontdekt dat ik toch niet zo stress bestendig ben als ik dacht. Stortte echt even in toen ik te horen kreeg dat ik door het "te laat" inleveren van mijn profielwerkstuk ik sowieso pas na het tweede tijdvak mijn diploma krijg.
En ja, ik heb ook nachtmerries en dus nu ook gehuild.......pfffffffff stomme examens!
Oud 12-05-2003, 17:35
ChinoMoreno666
ChinoMoreno666 is offline
Hoi
Ik ben nu ook al zo zenuwachtig
wat is dat valeriaan precies?
want ik wil dat wel gaan slikken maar krijg je dan geen andere bijwerkingen ofzo?
xxx
Oud 12-05-2003, 23:28
Verwijderd
hoe meer je leert/oefent, hoe meer je weet dat je 'r verder steeds minder aan kan doen. dus de stress wordt bij mij minder en minder

't enige wat je kan doen is je best!

totdat het examen begint
Oud 13-05-2003, 09:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
ChinoMoreno666 schreef op 12-05-2003 @ 18:35:
Hoi
Ik ben nu ook al zo zenuwachtig
wat is dat valeriaan precies?
want ik wil dat wel gaan slikken maar krijg je dan geen andere bijwerkingen ofzo?
xxx
Heb ik ook een tijdje geslikt (maar later iets anders, want er zat een blauw suikerlaagje om het pilletje en daar was ik allergisch voor) het heeft geen bijwerkingen, het is gewoon rustgevend, je bent kalmer je slaapt beter (wat natuurlijk zo zijn voordelen heeft bij examens). je raakt er niet verslaafd aan, je word niet duf of slap of sloom of slaperig (was ik eerst ook bang voor, heb drie keer de bijsluiter gelezen tot ik het durfte te slikken), maar het is heel veilig, ook in combinatie met andere medicijnen en je kan het gewoon je hele leven achter elkaar slikken (mocht je daa zin in hebben). Ik slik zelf Passieflora complex ("tegen stress en innerlijke onrust") al heel lang omdat ik bij de geringste vorm van stress al last krijg van huilbuien en nachtmerries (vanacht had ik een hele vreemde; ik zal in de examenzaal en wilde m'n enveloppe met opgaven openmaen, maar m'n examen was spoorlos verdwenen en in de envelope zat een kaartje met "u mag de gevangenis verlaten" ). Alleen: als je depri bent en je gaat iets plantaardigs slikken, kijk dan eerst of er sint-jans kruid inzit, dat mag je niet onbeperkt slikken en het heef invloed op eventuele narcoses (mocht je binnenkort geopereerd worden)

P.S. drie keer raden wie er hier gaat slagen voor haar biologie examen
Oud 15-05-2003, 12:21
lovelyluna
lovelyluna is offline
Citaat:
sgirl schreef op 01-05-2003 @ 16:27:
hey, welk vakkepaket heb je? en welke sector?
hoi, me sector is zorg en welzijn en me vakkenpakket/profiel: nederlands, engels, duits, biologie, geschiedenis, wiskunde en tekenen
Oud 15-05-2003, 13:14
Verwijderd
Nou k ben nooit ergens zenuwachtig voor maar nu is t echt erg nog ffies en dan beginne mijn examens. k ben nog nooit zo zenuwachtig geweest ---> jah en dan heb je nog de beroemde antie stress pillen whahah jah daar zit ik ook aan!
k weet zeker dat we over 2weken er echt om moeten lachun hoe zenuwachtig we waren.... maar mensjuhz heel veel suc6! en hopen dat we allemaal slagen!
Oud 15-05-2003, 19:24
Firefly182
Firefly182 is offline
ik heb morgen bio, maar ben absoluut niet gestresst ofzo, ik denk er gewoon niet aan. En als ik dat wel doe dan heb ik zoiets van: naja, waar zou ik me nou druk om maken, als ik het haal mooi zo, haal ik het niet; naja, ik heb het geprobeerd, deeed m'n best, dan maar herexamen.

Zit er ook echt niet mee als ik her moet doen ofzo. Ik zie het wel, ik heb nog helemaal geen kriebels gehad of gedachtes dat het wel eens mis zou kunnen gaan.

Na het leren steeds ff relaxen bij een muziekje mensen!!!!!

Regels voor berichten