Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
geen gat dus misschien ontdekken we wel een manier om h2 toe te voegen in de zon, dat zou een oplossing zijn
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
alles is in dat geval te vervangen natuurlijk, maar het zal het makkelijkst leven zijn hier op aarde(als we nog wat over laten) ook is het nog zo dat de mensen een zekere vorm van nationalisme bezitten, en dus trots zullen zijn op hun thuisplaneet enzo, of weet jij waarom we niet allemaal engels praten, als dat zoveel makkelijker is? je snapt wel wat ik bedoel
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hm ja ok, maar als de zon drijgt te ontploffen zullen we toch de meest handiger / effieciente oplossing nemen. En aangezien de aarde dan zal uitpuilen van.... ons... zal een andere planeet toch niet zo gek zijn. Dan maar even zoeken...
De zon gaat er pas aan over ongeveer 6 miljard jaar, dus we hebben nog even de tijd om te zoeken... ![]()
||
Citaat:
![]() (Funky Aad vind ik beter....)
Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 19:01. |
![]() |
||
Citaat:
Lukt nooit....aangezien we nooit sneller dan het licht zullen kunnen
||
Citaat:
Ook zal er over een jaartje of 50 wel een opvolger van de spaceshuttle zijn, net als een efficientere manier om raketten te bouwen. We zullen dan frequenter op en neer naar de maan kunnen, en vast en zeker over een jaartje of 100 wel binnen ons zonnestelsel kunnen vliegen. De manier om naar een andere planeet te komen, ligt voorlopig nog niet zo voor de hand. Misschien een ruimteschip dat velen jaren / generaties mee zal gaan. Misschien een nieuwe manier van space-travelling. Via worm-holes ofzo. De natuurkunde zal ons uitkomst bieden. Niet de komende 100 jaar, wel de komende 1000 jaar.
||
Citaat:
Als de zon opgebrand raakt expandeert hij zo erg dat de aarde opgeslokt wordt. Je kunt bunkers bouwen tot je een ons weegt, maar proberen naar Pluto te verhuizen zou een betere gok zijn. |
![]() |
|
kewl plan (neit zelf verzonnen)
luister men nemen een hele grote steen, een flinke astroide ofzo, die breng je in een baan om de aarde, graaft hem lekker uit en maakt er zag maar een enorme stad in, je kan daar vanalles verbouwen enzo, water recyclen weet ik veel. mensen kunnen daar dan generaties lang wonen. nou ja als hij dus helemaal af is, gebruik je de gravitatie versnelling van de aarde (of beter nog, jupiter of de zon zelf) en schiet die steen zeg maar in de rinchting van een gevonden planeet (ja die kunnen we tegen die tijd wel vinden vanaf hier) en voila, binnen een aantal generaties ben je daar aangekomen en kun je je nieuw thuis gaan koloniseren! ok de kleine technische problemen zoals "hoe krijg je die steen in orbit" en "hoe krijg je hem daarna in een orbit geschikt voor gravitatie versnelling" zijn voor mij ook niet echt op te lossen, maar tegen die tijd kunnen de mensjes dat vast wel ![]()
|
beetje late reactie misschien, maar er werd geschreven dat het 8 min duurt voordat het licht van een ster ons bereikt.
elke ster staat op een bepaalde afstand van de aarde. ook de zin is eigenlijk gewoon een ster, en dan in ons zonnestelsel. deze kan door chemische reacties gaan uitzetten. de zon kan dit ook gaan doen en zal de binnenste planeten van ons zonnestelsel dan opslokken. de aarde echter niet, maar door de hitte zal de aarde ahw verbranden. maar om ff weer op de tijd terug te komen: een voorbeeld van een ontploffende ster is een supernova. 1tje (de ontploffing ervan) is in de laatste helft van de 20e eeuw hier waargenomen. deze staat echter zo ver van de aarde af dat de eigenlijke "ontploffing" al vele jaren (eeuwen misschien wel) eerder heeft plaatsgevonden. de zon is idd een ster waarvan het licht er 8 min over doet om de aarde te bereiken. maar voordat wij waarnemen dat de zon "op ontploffen staat", of dat ook 8 min duurt vraag ik me af, omdat de gehele zon dan uitzet, waarbij de afstand tot de aarde (nog) kleiner wordt, en dus ook de tijd dat het duurt dat wij deze verandering kunnen waarnemen. volgens mij zit het zo, ik kan er helemaal naast zitten, maar heb hier en daar wellus wat opgevangen. ![]()
Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 20:02. |
![]() |
||
Citaat:
Op zich is de temperatuurschaal niet zo heel belangrijk. Als je naast een rode reus zit heb je het gewoon warm.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() volgens deze hebben we allebei niet gelijk ![]() http://www.astro.uva.nl/encyclopedie/sterren.html een stukje tekst daaruit: Citaat:
|
![]() |
|
Okay, ik heb gezocht, maar kan op dit late uur weinig vinden dat mijn stelling ondersteunt.... ik zal toch nog is mijn PDF'jes doorzoeken van Hawking (eerste druk 'brief history...') wat daar in staat. Voorlopig vond ik alleen dingen die jou stelling bevestigde... gefeliciteerd
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar er is daar toch geen zuurstof. Dan mag je het toch geen verbranden noemen maar is het een euh gewone reactie. Ofzo. Of zit ik nu te zeuren? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar sterren branden al uit zichzelf, zonder dat daar zuurstof voor nodig is. over de evolutie van sterren: http://www.milky-way.com/nl/sevol.htm |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat er wel optreed is uiteraard kernfusie, en om die weer op gang te krijgen wordt zwaarte-energie omgezet in warmte. Maar om die processen nou "verbranding" te noemen...
||
Citaat:
|
![]() |
Duurde alles maar 8 minuten...Alles maar dan ook alles....
Denkend aan het feit dat ik in 8 minuten gebaard ben.... Zucht.... ------ De zon en alles eromheen, Starend naar het summum van ijs, Druipend en nat, Likkend in de goot, De aarde: Een plek denk ik? -----
||
![]() |
Citaat:
Een skiwi!
||
Citaat:
![]() Ik ben niet helemaal zeker, maar ik geloof dat het ook geleidelijk gaat met alle andere sterren?
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Onderzoeker voorspelt dat de zon binnen zes jaar explodeert Onlyme | 36 | 20-09-2016 11:27 | |
Jouw toekomstvisie Last_Mohican | 19 | 15-04-2004 15:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 | |
Zou het menselijk ras nooit een keer uitsterven? king112 | 75 | 11-05-2003 17:30 | |
Hoe komt de Aarde aan zijn einde? Verwijderd | 2 | 16-12-2002 19:18 |