![]() |
|
![]() |
De SGP is een bedreiging voor de democratische rechtsstaat.
De meest enge delen van het partijprogramma: "Haar (SGP, red.) streven is niet zozeer gericht op een meerderheid van kiezers, als wel op de handhaving en doorwerking van de beginselen, door haar beleden, waarvan haar program een korte samenvatting vormt." "Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd." "De overheid is geroepen de lastering van Gods naam en de ontheiliging van Zijn dag strafbaar te stellen." "Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onderscheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is de man het hoofd van de vrouw. Maatregelen ter erkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen worden positief beoordeeld. Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden." "De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke." "De rechtspraak behoort te geschieden naar beginselen, gegrond op het in de Heilige Schrift geopenbaarde recht des Heeren. De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs. Zij is van God geroepen tot bescherming van de mens in persoon en bezittingen en van de Goddelijke ordening van huwelijk en gezin." "De overheid is van God geroepen het kwaad te straffen opdat het geschonden recht wordt hersteld. Dit geschonden recht vereist rechtvaardige, maar ook rechtmatige straffen; daartoe behoort de doodstraf." "Op de overheid rust de zorg, dat al het onderwijs overeenkomstig de norm van Gods Woord is." "De overheid behoort zorg te dragen voor recreatiemogelijkheden, gericht op een gezonde ontwikkeling van lichaam en geest. Daarbij dienen openbare onzedelijkheid alsmede sportverdwazing, zondagsontheiliging en gok- en kansspelen, zich uitend in daad, woord en geschrift, te worden tegengegaan." "Nieuwe cultuuruitingen kunnen door de overheid worden bevorderd voor zover deze niet strijdig zijn met Gods Woord." "Lijkverbranding moet worden verboden." "Derhalve wordt het streven naar Europese éénwording onder een bovennationale regering afgewezen, temeer omdat daardoor de invloed van het rooms-katholicisme en het humanisme sterk wordt bevorderd, het werk van de Reformatie al meer wordt afgebroken en het koningsschap dreigt te worden gedegradeerd." "Overeenkomstig de bijbelse eis behoort de overheid allereerst een plaats te bieden aan hen die om hun christelijk geloof vervolgd worden en vanwege lijfsbehoud hun land van herkomst moesten verlaten." http://www.sgp.nl/1.1.6.1.html |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
"Haar (SGP, red.) streven is niet zozeer gericht op een meerderheid van kiezers, als wel op de handhaving en doorwerking van de beginselen, door haar beleden, waarvan haar program een korte samenvatting vormt."
Dus democratie telt niet. "Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-christelijke ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd." WAAAAT??? "De overheid is geroepen de lastering van Gods naam en de ontheiliging van Zijn dag strafbaar te stellen." Als ik op zondag lekker wil dansen in de tuin met harde muziek aan, met de trein naar Amsterdam of met familie een leuke dag hebben, doe ik dat. Fuck de SGP. "Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onderscheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is de man het hoofd van de vrouw. Maatregelen ter erkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen worden positief beoordeeld. Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden." Fuck op. "De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke." Jaaa hoor, terug naar de steentijd! "De rechtspraak behoort te geschieden naar beginselen, gegrond op het in de Heilige Schrift geopenbaarde recht des Heeren. De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs. Zij is van God geroepen tot bescherming van de mens in persoon en bezittingen en van de Goddelijke ordening van huwelijk en gezin." "De overheid is van God geroepen het kwaad te straffen opdat het geschonden recht wordt hersteld. Dit geschonden recht vereist rechtvaardige, maar ook rechtmatige straffen; daartoe behoort de doodstraf." De doodstraf??? Over my dead body! "Op de overheid rust de zorg, dat al het onderwijs overeenkomstig de norm van Gods Woord is." Ja, vlieg nou de boom in. Ik heb liever het omgekeerde: verbod op geloofs-onderwijs. "De overheid behoort zorg te dragen voor recreatiemogelijkheden, gericht op een gezonde ontwikkeling van lichaam en geest. Daarbij dienen openbare onzedelijkheid alsmede sportverdwazing, zondagsontheiliging en gok- en kansspelen, zich uitend in daad, woord en geschrift, te worden tegengegaan." Idioten. Als ik op zondag lekker uit wil in Amsterdam, doe ik dat toch wel. "Nieuwe cultuuruitingen kunnen door de overheid worden bevorderd voor zover deze niet strijdig zijn met Gods Woord." Fuck you. Als ik een monument hier neer wil zetten mag dat ook van de profeet Mohammed zijn! "Lijkverbranding moet worden verboden." Als ik gecremeerd zou willen worden, bepaal ik dat zelf wel! "Derhalve wordt het streven naar Europese éénwording onder een bovennationale regering afgewezen, temeer omdat daardoor de invloed van het rooms-katholicisme en het humanisme sterk wordt bevorderd, het werk van de Reformatie al meer wordt afgebroken en het koningsschap dreigt te worden gedegradeerd." "Overeenkomstig de bijbelse eis behoort de overheid allereerst een plaats te bieden aan hen die om hun christelijk geloof vervolgd worden en vanwege lijfsbehoud hun land van herkomst moesten verlaten. Op grond van de traditie van ons land dient de overheid een ruimhartig beleid te voeren ten aanzien van werkelijke noodgevallen. In alle andere gevallen moet de overheid, gelet op de beperkingen van een klein en dicht bevolkt land, een terughoudend toelatingsbeleid voeren." Dus alleen christelijke vluchtelingen komen erin. De rest kan stikken... http://www.sgp.nl/1.1.6.1.html |
![]() |
|||
Citaat:
En verder: Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind niet dat je zomaar een partij kunt verbieden. Vrijheid van meningsuiting, hoe extreem dan ook en ik zou er nooit op stemmen. We hebben een democratisch kiesstelsel en iedereen heeft het recht een partij op te zetten. En bang zijn dat de SGP veel invloed krijgt, hoeft niet, want dat gaat toch niet gebeuren, daarvoor is het electoraat te klein.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet verbieden, die partij heeft ook goede standpunten. Elke partij heeft wel standpunten waar mensen het niet mee eens zijn, maar zolang mensen er op stemmen (op moeten stemmen van meneer de dominee) en het er dus min of meer mee eens zijn moet de partij blijven bestaan.
||||||||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Duidelijk een partij die maar een klein deel van de stemmers zal krijgen en nooit die ideeën erdoor zal krijgen. En politiek en geloof dienen gescheiden te blijven. Vrijwel al hun standpunten staan op geloof. Mis ik het punt hier?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en de partij van de dieren, of de feestpartij? niet echt op geloof gebasseerd!
||
![]() |
Citaat:
|
Absoluut niet.
Als we de SGP verbieden omdat we het niet met hen eens zijn, waar zijn we dan mee bezig? Er is een minderheid van de bevolking wel met hen eens, laat ze. Geef ze de mogelijkheid om op een partij te stemmen die bij hen past. De SGP is ongeveer even rechts als dat de NCPN links is, moeten we die laatste dan ook maar verbieden, omdat ze extreem zijn? Vlieg toch op. Als je dat doet, dan kun je de rechtsstaat wel vergeten.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is ook weer loos. De SGP onderscheidt zich van andere politieke partijen doordat haar doelen enigszins op gespannen voet staan met bepaalde maatschappelijke verworvenheden, zoals het vrouwenkiesrecht. Echter, de SGP houdt zich aan de grenzen van de wet. Zij laat vrouwen toe in haar midden maar deze hebben geen passief kiesrecht.
Hoe het ook zij, het is werkelijk van de zotte om een partij te verbieden die geweldloos en democratisch haar eigen idealen nastreeft en zich daarbij aan de Nederlandse wet houdt. Dan ben je echt een paniekkip. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet het ook allemaal in z'n context zien. Fanatieke religieuze partijen als de SGP en misschien straks ook de AEL moet je niet verbieden omdat hun gedachtengoed dan alleen maar meer radicaliseert. Zolang ze geen dingen doen die in strijd zijn met het geldende Nederlandse recht hebben ze het volste recht om te bestaan. Vaak kunnen mensen er dan geen argumenten meer tegen verzinnen en komen ze met niet-onderbouwde onzin als 'maar het gaat in tegen onze cultuur'. Totaal irrelevant natuurlijk, want elke politieke partij verkondigt wel iets wat tegen de cultuur of levenshouding van een ander ingaat. Dat is nu eenmaal democratie. Als er hier over 50 jaar 51% moslims zijn, en die verkrijgen 76 zetels, dan worden wij allemaal verplicht om een hoofddoek te dragen en Allah te aanbidden. Vette pech: dat is democratie. Dan emigreer ik wel, of ik leg Cheppi om. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet erg democratisch, als je de SGP verbiedt
![]() Ik ben het ook niet met ze eens, net zoals gelukkig het overgrote deel van de Nederlandse (stemgerechtigde, maar dat ben ik nog niet) bevolking. De grootste partij zullen ze nooit worden, en ik geloof ook niet dat dat hun doel is, om in de coalitie te komen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik herinner me wat van TV (2 vandaag, nova en t NOS) dat t Nederlandse Staat al meerdere malen op de vingers getikt is door 1 of andere afdeling van de EU dat de SGP vele standpunten heeft die in strijd zijn met wetten(nederlandse en europese) en dat men hier in NL de SGP eigenlijk zou moeten verbieden of iig minder extreem maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat is dus meteen de reden van mijn tegenstand tegen teveel inmenging van "Europa" in de morele inrichting van lid-staten. Prima dat er een Europees Burgerlijk Wetboek komt, prima dat er internationale strafvervolging kan plaatsvinden, maar laat ons ajb als land zélf bepalen wat wij moreel vinden kunnen en wat niet en laat ons dat in een nationale wet vastleggen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De SGP begaat dingen die zowel door de Nederlandse als door de Europese wetten verboden worden. |
![]() |
|
![]() |
Als de EU vond dat de SGP niet kon, dan hadden ze daar allang iets aan gedaan (kijk maar naar de sancties die aan Oostenrijk zijn opgelegd toen Haider daar veel zetels behaalde) Op dit moment vormt de SGP blijkbaar geen dreiging...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan best zo zijn dát ze iets doen wat niet mag naar Europees recht, hoor. Ik heb het betreffende programma niet gezien. Maar áls dat zo is vind ik dat wel onzin. |
![]() |
|
Ik vind alleen dat religie de politiek niet in zoverre mag beinvloeden dat als ze per ongeluk ineens een meerderheid krijgen we dadelijk allemaal verplicht gereformeerd moeten gaan worden dankzij de standpunten (want daar komt het ongeveer wel op neer met hun standpunten)
Ik geloof dat we niet voor niks vrijheid van religie hebben gekregen als grondwet.
|||||||||||||||
Citaat:
Alsof democratie heilig is tjee. Verder is het ondemocratisch om een partij te verbieden. Wat mij betreft mag de Ku Klux Klan een partij oprichten, anders moeten we dit land niet langer democratisch noemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees Jezus, je laat toch ook je schaap niet verdrinken op sabbat zei hij als het in de sloot gevallen is. Ik ben helemaal voor een rustdag. En wat mij betreft mag dit een christelijke joodse dag zijn, dan zijn de religieuzen ook weer tevreden en hoeven we in ieder geval niet bang te zijn voor de hel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kortom,FA, je blaat onzin en gedraagt je totaal niet zo joods als je zelf zegt dat je bent. en je spreekt jezelf tegen. |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
(1 van de vele voorbeelden) Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik vind dat ieder land het recht heeft om zelf te beslissen welke culturen ze tolereren en wat niet. [quote] "Lijkverbranding moet worden verboden." Als ik gecremeerd zou willen worden, bepaal ik dat zelf wel! [quote] mmm, ja. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In de meeste Europese landen krijgen partijen als de SGP geen kans, vanwege hun denkbeelden. Hier mogen ze meedoen, en ze komen nog in het parlement ook! Deze partij is minstens even bedreigend als de NVU. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als mensen een partij op willen richten, mogen ze dat doen, ook al nemen ze extreme standpunten in. Mits ze zich aan de wet houden, natuurlijk. En dus moet de SGP ook gewoon blijven bestaan. Ze krijgen toch nooit een redelijk aantal zetels ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen geloof meer in de politiek of op scholen. RepsaJ Neretgun | 103 | 21-03-2007 11:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
welk geloof?! SpongeBobbel | 346 | 21-02-2007 12:47 | |
Staat en SGP voor de rechter in zaak positie vrouw Gatara | 349 | 17-09-2005 11:12 | |
Wat zijn JOUW politieke standpunten? Evito | 150 | 15-05-2003 20:46 | |
ChristenUnie/SGP geen punt. | 285 | 30-04-2003 17:10 | |
de SGP verbieden? Gatara | 80 | 19-11-2002 12:45 |