Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
IIg een nieuwe vraag (miss al eens geweest maar goed): Wat waren de verschillen en de overeenkomsten tussen het bewind van Stalin en dat van Brezjnev? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Waaruit bestonden de meningsverschillen over de grondpolitiek in 1977 wat het definitieve einde van het kabinet Den Uyl veroorzaakte?
Ten eerste was dat kabinet al een ramp - In 1973 was de oliecrisis , een kabinet waar economishe problemen voorkomen loopt zowiezo nooit lekkur ( kijk naar het jaar 2003) In het kabinet waren steeds meer conflicten en was het een polariserende tijd . Het kabinet den uyl had trouwens in 76 volgens mij nog een conflict met werkgevers omdat ze zich voelde beperkt in hun vrijheid. De echte oorzaak kan ik niet vinden en is volgens mij een factor van ophopende polariserende problemen geweest. De linke partijen waren teleurgesteld de confesionele en de liberalen haalden opgelucht adem.. Vraag beetje in de zelfde tijd ( iets eerder) we zitten in de jaren 60 De vakbeweging was altijd trouw geweest aan de regering , dit veranderde jaja ik maak zelfs a beetjes en ceetje A: Waaruit bestonden die veranderingen ? B: Waarom kwamen die veranderingen C;\Behalve looneisen hadden de vakbonden ook andere eisen noem er 2 ![]() Beetje combinatie van een aantal vragen ![]() wie weet hem? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het geloof was het opium van het volk volgens marx |
![]() |
||
Citaat:
Hij meent dat afstand doen van religie als het illusionaire (en dus nep) geluk de eis is naar het ECHTE geluk van de mens. Om de mens dan te vragen om hun illusies over hun situatie op te geven, betekent dat je hen vraagt een situatie op te geven dat illusie vereist. Maar dit terzijde ![]()
||
![]() |
Citaat:
maar het is goed hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
b ehh dat staat dus al bij a, betere economie ![]() c meer invloed, medezeggenschap van de werknemers, en betere uitkeringen bij ziekte en dergelijke
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ff nieuwe vraag, Wat was het verschil tussen MVM en Dolle Mina en wat waren de overeenkomsten.
|
![]() |
uit me hoofd dus vast fout
![]() Verschillen - Dolle mina uite hun protest in ludieke vorm , dus akties demonstraties - MVM deed dit op politiek nivea en was veel rustiger en probeerde dit in de vorm van consensus te doen Overeenkomsten - Ze streden allebij voor gelijke rechten voor de vrouw |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb intussen ff de antwoorden opgezocht uit me boek je hebt bijna alles goed allen dit moet je misschien wel ff weten A: De Vakbeweging ging zich veel meer inzetten voor de arbeiders, door onder andere looneisen te stellen, eerst hadden ze genoegen genomen na de 2e WO met lage lonen maar omdat het economisch steeds beter ging wilden ze dit terugbetaald zien in de lonen. + niet alleen op arbeidsvraagstukken , maar ook op bredere maarschappelijke vraagstukken B: prima ![]() C:meer invloed, medezeggenschap van de werknemers, en betere uitkeringen bij ziekte en dergelijke + De vakbeweging was tegen nucleaire bewapening + De vakbeweging was kritish tegenover de NAVO |
![]() |
|
![]() |
Hmm die dingen bij A staan inderdaad ook in mijn boek maar dat de vakbeweging gekant tegen de NAVO was en tegen nucleaire bewapening niet. Toch maar ff onthouden dan
![]() Over jouw antwoorden op mijn vraag, een andere overeenkomst was nog dat mannen bij beide groepen lid mochten worden. Die verschillen kloppen inderdaad ![]()
||
Citaat:
Noem ten minste drie redenen op waarom.... en dan hoef je ze echt niet allemaal uit je hoofd op te kunnen sommen ![]() Maar: dit betekent niet dat je ze niet moet proberen ze toch uit het hoofd te leren, want stel je voor dat je slechts 3 geleerd hebt en ze vragen er net 4!
||
![]() |
Citaat:
dan kom ik daar normaal gesproken niet op denk ik ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik heb niet al deze pagina's van dit topic gelezen, maar ik wil zelf ff het antwoord weten op de vraag:
wat is de nacht van schmelzer? ik heb me rot gezocht, maar kon er niet echt een duidelijk antwoord op vinden. ![]() wie helpt???
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Belangrijk bij de nacht van Schmelzer is ook dat Schmelzer zijn eigen partijgenoot en minister president Cals aanviel, door kritische vragen te stellen over het begrotingsbeleid. Dus Cals treed af en niet Schmelzer! Schmelzer werd als zondebok gezien door het volk en de media, en inderdaad begin van de polarisatie.
|
De mensen vertrouwden de politiek niet meer, ze wilden meer openheid en idd einde aan achterkamertjespolitiek. Er kwam een breuk tussen KVP en PvdA, ze wilden iig voorlopig niet meer samen regeren. Begin van de polarisatie. Gevolgen zijn: Progressief Akkoord, schaduwkabinet, kabinet den uyl enz.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur Verwijderd | 8 | 21-06-2012 17:20 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete over vakken Duits en Geschiedenis Nishu | 24 | 05-05-2007 20:07 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
antisemitisme Mr.Ed. | 15 | 11-12-2004 00:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
marokkaanse jongeren tegenover joden THC1 | 122 | 13-11-2004 13:03 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
oud nederlands...vraagje Toet0r | 13 | 18-02-2003 13:57 |