Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou gewoon voor de losse 'centjes' (wat een walgelijk woord, noem het gewoon centen) gaan, boeit mij het wat dat het van die priegel dingen zijn. (En winkels zijn vaak blij met los geld, niet als je €10 met centen betaald, maar gewoon een paar losse centen er bij.) Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Back in the Eighties, toen de vijfguldenminuten werden geintroduceerd, was dat een geliefd spaarmiddel. Ik heb zo nieuwe schoenen bij elkaar gespaard. 150 gulden in munten, maar de winkel nam ze gelukkig wel aan. Er was notabene net iemand geweest die ook al in vijfjes had betaald, hijhad echt twee bakken in zijn kassa vol munten.
Maar ja, verkocht is verkocht en geld is geld, toch?
|
Nou.. 15€ is meer maar een zak van 1500 centen is zwaar en als je met zoveel muntjes naar huis moet fietsen verbruik je veel meer energie en dus ben je eerder niet meer instaat tot werken dat scheelt veel geld en zowieso je moet die treop verslepen dus je moet weer meer eten.
||
Citaat:
Anyways--> doe mij maar 15 euro, dan gooi ik het wel bij de bank in die munten-machine!
|
Heb het liefste 5 Euro briefjes en 10 Euro briefjes en 20 Euro briefjes.
Van munten de 2 Euro, 1 Euro en 50 Eurocent. Hou ook altijd een 20 Eurocent, een 10 Eurocent en een 5 Eurocent bij me voor op stap als ik iets uit de muur wil trekken tussen de kroegen door en dat mot gepast zijn, of om de portiers van sommige tenten geld te geven ![]() Maar 2 Euro centen en 1 Euro centen mot ik ech niet hebbe, heb je toch nix aan ![]() ![]()
|
je bedoeld: of een briefje van 10 euro, of €15,- in muntjes van 1 eurocent?
Dan kies ik toch de 10 euro, al die 1 centjes zijn zo'n gedoe ![]() Maar ik kan het natuurlijk ook naar de bank brengen en in zo'n muntjes-teller-automaat doen.. Doe dan toch maar de €15,- in centjes.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||