Advertentie | |
|
![]() |
|
nou, nou ik vind dat een goeie film een origineel onderwerp moet hebben, euhj een goed doordacht en niet afgezaagd verhaal/plot , goeie overtuigende acteurs, als het een sf of fantasy of ander soort on-realistisch genre is moet hte wel lijken of het realiteit is, euhm verder er moet niet een te hoog - het is een goed bekeken film omdat er mooie mensen in meespelen- gehalte hebben (vind ik) en als het bijv. van een boek is verfilmd ligt dat originaliteits gedoe anders, maar dan denk ik dat je toch wel iets van de film opzich in moet stoppen en niet alleen precies het boek volgen ....
|
![]() |
een film hoeft niet eens een verhaal te hebben
(kijk maar naar het succes van de matrix ![]() maar serieus: er zijn experimentele films genoeg te vinden die gewoon GEEN VERHAAL hebben, maar dat maakt de films niet meteen slecht (hoewel ze meestal oersaai zijn, maar dat terzijde) |
![]() |
|
goeie acteurs
goede muziek verassend, maar realistisch (uitgenome als het sf of zo is) en liefst slecht einde! da's voor mij het belangrijkste.
|
![]() |
volgens mij is er geen criterium aan de hand waarvan je iedere film als 'goed' kunt bestempelen.
experimentele films hebben, zoals gezegd, niet altijd een verhaal of "kloppend geheel" verhaalelementen of (styllistische) filmtechnische onderbrekingen die het (hoofd)verhaal onderbreken zorgen ook niet automatisch voor een slechte film muziek-loze films worden de laatste jaren ook erg goed ontvangen (zie de dogma-films) originaliteit is ook een lastig criterium; want er zijn (imho) meesterlijke boekverfilmingen gemaakt. en afgezien daarvan is het tegenwoordig erg moeilijk een film te maken die volledig origineel is (alle standaarddingen uit (moderne) films - belichting, filmduur, schermformaat, maar ook verhaallijnen - zijn ooit in een ongeschreven wet vast komen te staan) overtuigend acteren is een zwaar tijdsafhankelijk oordeel (films uit de jaren '30, maar ook recenter lijken voor ons vaak overdreven en gestilleerd, maar werden in hun tijd geprezen om het realisme) |
![]() |
||
Citaat:
Want dat is iets subjectiefs en daar kun je tot in de vroege uurtjes over discussïeren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ons allerliefste forumster Melpomene is JARIG! Verwijderd | 54 | 04-07-2007 13:23 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan: Back To Basic Dinalfos | 499 | 15-12-2006 12:24 | |
Films, TV & Radio |
Heavenly creatures Uice | 93 | 19-05-2006 15:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen Gatara | 174 | 27-03-2004 21:52 | |
Films, TV & Radio |
Stephen King's Dreamcatcher Yeah_Right | 35 | 06-05-2003 23:36 | |
Liefde & Relatie |
Een gesprek beginnen Dotcom | 12 | 05-12-2002 11:57 |