![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beetje Spa (zonder prik dan he) zou dus wel gaan... Maar niet te lang.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik gebruik regelmatig water om mijn lenzen in te bewaren, want ik vergeet altijd mijn lenzen-spullen als ik naar m'n pa ga. En ik heb nog nooit last gehad met water, bij het begin lijkt het alleen of ze gaan iriteren maar dat is na een paar minuten weg. Alleen zout zo ik er idd nooit indoen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Weet je, als ik eens mijn lenzenvloeistof vergeet, dan laat ik mijn lenzen gewoon in. Het is mss niet zo goed voor je ogen, maar dan heb je tenminste nog je lenzen.
Het nadeel is dan wel dat je lenzen aan uw ogen plakken (uitgedroogd), maar als je ze dan een beetje verschuift met je vinger (een propere ofwel je ogen toe en dan pas schuiven) worden ze weer wat vochtiger. Dit doe je best maar 1 nachtje en maak er geen gewente van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Idd, bij harde gaat dat niet, sorry, dat moest ik erbij vermeld hebben. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vandaag langs de opticien, en daar hadden ze er geen ![]() Mja, naar een andere opticien, weer geen.. (alleen van die pincetten voor zachte lenzen). Weet jij misschien waar ik zo'n nieuw ontstoppertje kan vinden? Kruidvat ofzo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Had ik nog nooit van gehoord eigenlijk... men leert toch elke dag iets bij hè ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een mens is nooit te oud om te leren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel, je wil je lens uit je rechter ook halen. Dan kijk je heel ver richting je neus, je draait je hoofd zo dat je linkeroor richting de ondergrond (tafel oid dus) is, vervolgens knipper je met je oog.. Als het goed is floept hij er dan uit. Maar dat is dus niet goed, want 't werkt echt voor geen meter bij mij... Dan meisje bij de opticien deed dat zo, maar mij lukte het gewoon echt niet. Dan maar met het zuignapje ![]() Maar ja, nu ben ik hem dus flink kwijt... ik denk dat m'n vader hem heeft weggegooid, omdat hij in een ietwat kapotte brillenkoker zat ![]() Mja, ik ga morgen wel speuren naar een nieuwe, zodat ik m'n lenzen weer in kan doen... |
![]() |
|
![]() |
Pfff wat een gedoe zeg met die lenzen. k zat er nog over na te denken om lenzen te nemen.....nou.....nu ik dit allemaal lees.....
Ik had trouwens gehoord dat lenzen beter zijn voor je ogen dan een bril, omdat je sterkte dan niet zo snel weer veranderen/nog sterker worden. Is dat nou eignelijk zo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kijk gewoon mooi voor me (meestal in de spiegel, maar ik kan ook zonder) en haal mijn lens dan uit met mijn wijsvinger en duim. Dat werkt prima zo. Om ze er terug in te steken gewoon op mijn wijsvinger en erin... lijkt me toch simpel... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Lenzen zijn veel makkelijker dan een bril dragen. Je hebt geen last van damp/regen/sneeuw... Je kan naast je kijken, zonder uw hoofd te moeten meedraaien. Het is net alsof je terug normaal kan zien. En ik vind het (bij mij toch) mooier 'ogen'.. ![]() Nadelen zijn dan wel dat je het goed moet verzorgen, ze elke avond moet uithalen, je nooit eens spontaan ergens kunt gaan slapen (behalve als je uw lenzengerief meehebt), er stofjes in kunnen en dat doet allesbehalve deugd... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
echt NIET doen...dit is heel erg slecht voor je ogen.
je had het beste bij de dichtsbijzijnde brillenwinkel lenzenvloeistof kunnen kopen...ik zou nu gewoon naar de opticien gaan en vragen voor hun advies...waarschijnlijk moet je nou nieuwe lenzen kopen want hier heb je niet meer aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik doe het, in een noodgeval, ook in kraanwater..gaat best. En dan zo snel mogelijk, als ik thuis ben, mn lenzen weer uit, en ze dan schoonmaken enzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet indoen... laat ze eerst maar een paar daagjes weken in lenzenvloeistof, maak ze elke dag schoon, en kijk of ze er dan weer normaal uit zien, en dan kun je proberen ze weer in te doen...
Als ik mijn lenzenvloeistof vergeet en degene bij wie ik slaap heeft ook geen, dan bewaar ik ze in spuug. Dat bevat alleen maar lichaamseigen stoffen en heeft ongeveer dezelfde osmotische waarde (aantal opgeloste deeltjes per volume-eenheid) als oogvocht... |
![]() |
||
Citaat:
stel je wilt je lens uit je rechter oog halen dan hou je je linker hand onder je oog (zodat je je lens op kan vangne) je trekt met je rechter wijsvinger (en dan niet het topje gebruiken maar de zijkant) je rechterooghoek strak (de buitenste dan he). Met je oog kijk je naar links, en dan knipper je een paar keer. Als het goed is springt ie er dan gewoon uit.
|
Lenzen in water raad ik niet aan.
Wat je wel mag gebruiken is fysiologische zoutoplossing (NaCl-oplossing 0,9%), dit doet geen pijn. Wanneer ik nieuwe lenzen indoe (heb maandlenzen) zitten ze ook altijd verpakt in een beetje fysiologisch. Dus met dat zout zat je wel ergens juist maar je weet nooit zeker of het 0,9% is. |
![]() |
|
nee ik zou ze ook niet meer indoen maar ik weet niet of je zachte of harde lenzen hebt? ik heb het namelijk ook een keer gedaan in water met een heeeel klein beetje zout om de zelfde reden maar bij mij waren ze wel goed gebleven deed wel eenbeetje pijn toen ik ze weer in deed maar ja ze zagen er wel ok uit.
|
moet je je lenzenvloestof een sproeven is ook zout. zout is goed maar ik zou dat nooit zelf proberen. die gasten doen keiveel moeitte om vloeistof te maken en dan doe jij het snel iets in elkaar knutselen. je had nog beter in het water kunnen doen dan gaan ze niet stuk
|
het zijn je ogen, als ik een keer mijn lenzenvloeistof zou vergeten ( wat overigens niet voorkomt, ik heb o-v-e-r-a-l wel een reserve flesje: verbeter: ik kom OM in de reserveflesjes) zou ik gewoon GEEN lenzen dragen, dan maar beetje wazig, maar ik ga niet experimenteren met andere vloeistoffen, voor hetzelfde geld doe je je lenzen in en vreet het je oog weg!
||
Citaat:
btw: beetje wazig? Ehm, ik zie niet zonder lenzen of bril. (heb aan beide ogen -12) Dat zou voor mij dus geen oplossing zijn. Af en toe doe ik mijn lenzen gewoon voor een nachtje in leidingwater. Als ik de volgende dag weer lenzenvloeistof heb maak ik ze extra goed schoon. Als ik langer dan dan 1 nacht mijn lenzen in water moet houden koop ik gewoon een nieuwe fles.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nah, als ze raar geel zijn zou ik ze niet meer indoen.
Maar .. ik heb wel es een lens ingedaan die gescheurd was.. prikte alleen een beetje, maar ik kon gewoon zien. Ook wel es een lens ingedaan die ik 's avonds op de grond liet vallen en dus niet terugvond. 's Ochtends gevonden (een lens die n nacht op de grond ligt krimpt helemaal en wordt hard) en gewoon weer in lensvloeistof gedaan, en weer ingedaan, werkte gewoon ;> Echter zou ik als ik geen lensvloeistof zou hebben of mn lenzen inhouden, of een beetje water gebruiken. Water is niet zo goed, door 't kalk, maar één nachtje is niet zo erg. Spuug daarintegen is heel slecht, aangezien speeksel wémelt van bacteriën, die nou eenmaal niet in je oog thuishoren.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
lenzen hulpelfje | 4 | 27-06-2013 06:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen willempiee | 16 | 23-04-2010 15:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen. kriss | 11 | 09-07-2009 18:55 | |
Lichaam & Gezondheid |