Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 16:37
Rocksaan
Rocksaan is offline
ik ga bijna kotsen van de vooroordelen edit: hier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 16:49
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 27-05-2003 @ 17:37:
Oud 27-05-2003, 17:05
Kadaver
Kadaver is offline
Lieve Es,

Ik vertrek zelf over 3 weken naar San Francisco (Berkeley) om daar te gaan studeren. Maar eigenlijk had ik veeeeeel eerder kunnen gaan. Mijn moeder stelde voor dat ik een jaar high school moest gaan doen, ik was toen 14 jaar en ik deed het dus niet omdat ik ook zo gehecht was aan het leventje hier. Nu heb ik er idioot spijt van. Dit moet je dus voorkomen! Ga heen en leer jezelf op een andere manier kennen...Je hebt bovendien mooi vergelijkingsmateriaal als je zowel het Amerikaans als Nederlands rechtssysteem leert kennen (en geloof me...het amerikaans systeem klopt van geen kant )

Maar de verleiding van Minerva ligt natuurlijk ook op de loer ...Maar Minerva kan altijd, NYC niet. Dat jaarclubje komt wel, en zoals je zegt blijven je vrienden en vriendinnen altijd voor je klaar staan. Als je maar goed contact met hen onderhoudt

Wat je ook doet, veel succes

(ohja...een vriend van mij zit nu in NYC, hij loopt daar stage...hij vindt het GEWELDIG!! Het hockeyniveau is alleen een beetje laag)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:15
JLC
JLC is offline
Ik zou het denk ik niet doen. Ik zou alles hier veel te veel missen en Amerika trekt mij ook niet echt.
Maar het is natuurlijk wel een superkans! Als Amerika jou wel trekt dan zou ik gaan. Voor je studie hoef je het niet te laten, je kunt nog altijd over een jaar naar Leiden gaan en alsnog lid worden!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:50
Kadaver
Kadaver is offline
Ik heb hier anders nog wel een paar zeer stimulerende nanny-instructievideo's liggen:

"Good moooorning Mr Sheffield"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:54
Esmée
Esmée is offline
Dank voor alle reacties

Ik denk ook wel dat ik het ga doen, het is idd maar voor een jaartje, maar je hebt natuurlijk wel het gevoel dat je echt de wereld gaat verlaten of zo.
Hoe ik dat allemaal ga doen qua combinatie studie-neefje weet ik nog niet, dat zijn allemaal nog dingen die besproken moeten worden, gaat nu alleen ff om het idee

Nog meer mensen die een jaar weggaan? Waarom en wat verwacht je ervan e.d.?
Oud 27-05-2003, 18:09
Nuck
Nuck is offline
Superkans, gewoon doen . Ja, klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar zoiets moet je niet laten schieten. En zeker als je zo'n mega-lief neefje hebt (ik ken het gevoel ) moet het wel goedkomen daar.
Oud 27-05-2003, 18:18
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Esmée schreef op 27-05-2003 @ 18:54:
Nog meer mensen die een jaar weggaan? Waarom en wat verwacht je ervan e.d.?
Vanaf februari of maart zit ik ongeveer 9 maanden in Azie. Eerst 6 maanden in Singapore waar ik stage ga lopen, en daarna 3 maanden door Indonesie, Maleisie en Thailand reizen met 2 vrienden van mij. De eerste 6 maanden zit ik dan alleen zeg maar. Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten eigenlijk...ik maak me er op de een of andere manier ook niet veel zorgen om. Een vriendin van mij zit er nu ook en vermaakt zich prima . Alleen de eerste weken was moeilijk voor haar (veel huilen, je vrienden en ouders missen etc...)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Rocksaan schreef op 27-05-2003 @ 17:37:
Volgens mij overdrijf je; de enige mensen die 'harde' oordelen fellen over de V.S. + inwoners zijn mensen die d'r ook zelf zijn geweest. [muv nare man?] Of je dat dan nog echt vooroordelen kan noemen vraag ik me af.

En ik zelf, ja ik heb zo m'n vooroordelen; daarom juist zou ik wel eens willen zien of ze bevestigd worden..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:59
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Esmée schreef op 27-05-2003 @ 18:54:

Ik denk ook wel dat ik het ga doen, het is idd maar voor een jaartje, maar je hebt natuurlijk wel het gevoel dat je echt de wereld gaat verlaten of zo.
Je hebt toch altijd het forum nog :0
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:20
Elisa200
Elisa200 is offline
Hey Esmée;

Ik vertrek in augustus voor een jaar naar Honduras met AFS, wat dus inhoudt dat ik een jaar in een gastgezin ga leven (ik heb nog geen enkel idee waar ergens) en daar naar de plaatselijke 'highschool' zal gaan. (laatste jaar humaniora opnieuw doen en natuurlijk Spaans leren ) Je moet het gewoon doen, doe eens gek, zo een kans krijg je niet meer, nu is het gewoon het moment om er een jaartje tussenuit te gaan, nog geen verantwoordelijkheden, je bent nog nergens aan gebonden, ... . Daar komt nog eens bij dat je zoveel zal leren over jezelf, je land, de wereld, het zal waarschijnlijk de rest van je leven een invloed hebben
DOEN !

Kus,

Elisa
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:47
thugz-angel
thugz-angel is offline
DOEN
GAAn
weet je hoe mooi dat is?? ik zou eecht wel gaan ,want je leert er wel zo ontzettend veel én je vrienden zul je idd wel missen maarrrr je kunt toch altjd bellen en schrijven??
Oud 29-05-2003, 05:26
maar
maar is offline
Ahh Esmee, absoluut voor gaan. Kennissen raak je misschien kwijt, maar vrienden houd je echt aan, zeker als je zo close met ze bent. Ik ben te laat gaan overwegen nog een jaartje college te doen, maar dat wordt vast een toptijd voor je. Even wennen natuurlijk, maar die taal leer je zo, mensen in NYC zijn super voor zover ik weet, de stad is geweldig, de kans is enorm en het risico nihil, zeker als je naar bekenden gaat

Ik overweeg rechten-Leiden-Minerva voor volgend jaar, so we'll switch places
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 19:39
drama
drama is offline
Ik merk dat ik me wel voel aangetrokken tot andere landen en acht de kans ook erg groot dat ik vroeg of laat wel vertrek uit Nederland. Op dit moment laat ik m'n vriendenkring niet achter, kan ze echt niet missen. Ik woon samen met ze, eet samen met ze, leef samen met ze en dat heb ik nooit eerder meegemaakt met mensen, laat staan met meerdere mensen tegelijk. No way dat ik dat nu opgeef.
Oud 31-05-2003, 14:19
El Kim
El Kim is offline
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN MET DIE BANAAN!!!!

ik zou het wel weten hoor dat je daar nog over twijfelt
Oud 31-05-2003, 17:21
Pla
Pla is offline
NYC is een ervaring apart denk ik.. Aan die rechten studie kun je altijd nog beginnen als je daar zin in hebt..
Dus ik zou zeker gaan! En als je geen zin meer hebt, als het tegenvalt bijvoorbeeld, dan kun je het er altijd nog even over hebben met je neef.. Omdat het familie is ligt dat denk ik wat makkelijker.. En het missen van je vrienden?
Tja, email is tegenwoordig erg handig

Ik zou zeker gaan Succes met het kiezen!
Reageren

Regels voor berichten