Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Geloof je dat verhaal?.... Kijk nou eens op deze site: http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html Van die bijbel klopt geen reet. Als je die verhalen gelooft weet je zeker dat je iets verkeerds gelooft. Ik heb nog nooit bewijs van god gezien en die jezus kan net zo goed een gek zijn geweest die aandacht wou want er was geen enkel bewijs dat ie de zoon van god was. Waarom zou jezus in die tijd komen? Waarom niet in moderne tijd zodat iedereen meteen zou weten dat god bestaat door massa comunicatie. Er is geen bewijs, een hoop bewijzen over valse verhalen, een hoop tegenstrijdige verhalen, god laat het nooit es duidelijk merken dat ie er is. En dan noem je mij stront eigenwijs!? Ga weg man....ik zie tenminste in dat er geen enkel bewijs is voor god en ik ga ook niet zomaar achter een groep aanlopen omdat ik toevallig denk dat het best eens zo zou kunnen zijn. Ik heb een aantal van deze dingen al eerder gezegt maar als je nu nog niet snapt waarom veel mensen niet in god geloven ben jij gewoon degene die hier stront eigenwijs is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God is de Koning in de zin dat Hij de aarde heeft geschapen, Hij heerst. Tenminste, dat zou zo moeten zijn. Ik zie hem niet, ik voel Hem niet, ik hoor Hem niet. Donderdag kregen wij de visie (televisiegids van de EO) en daarin stond wat over de eo-jongeren dag. Dat je alleen in God kan geloven als Hem ervaart. Ik denk dat ik toen ik dat las, nog meer vertrouwen verloor. |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Als god echt bestond zou ik het dom vinden dat ie mij en anderen niet gewoon bekeert. Citaat:
En die reden is denk ik dat steeds meer mensen inzien dat ze alleen maar achter een groep en een onbetrouwbaar boek aanlopen. Sommigen zeggen dat ze god voelen, maar daar geloof ik niks van. Ik denk eerder dat het een smoes is om te blijven geloven. Ik snap wel dat mensen geloven in een god als een soort steun. En dan kan je moeilijk niet in god geloven want dan heb je er helemaal geen steun aan. Maar op de manier waarop sommigen proberen zieltjes te winnen verlies je ze er alleen maar mee hoor.... En als god het belangerijk vond dat meer mensen geloofden liet hij zichzelf wel zien of liet hij het wel op een andere manier merken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]x2_Shade schreef op 31-05-2003 @ 06:40:
[B] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------------------------------------------------------------------- zopje quote: Jezus hield van zijn vijanden, was onderdanig aan zijn vrienden. Als je de ander naast jezelf zet, of boven je, is dat goed volgens de bijbel. Je moet de ander liefhebben als jezelf. God is de Koning in de zin dat Hij de aarde heeft geschapen, Hij heerst. Tenminste, dat zou zo moeten zijn. Ik zie hem niet, ik voel Hem niet, ik hoor Hem niet. Donderdag kregen wij de visie (televisiegids van de EO) en daarin stond wat over de eo-jongeren dag. Dat je alleen in God kan geloven als Hem ervaart. Ik denk dat ik toen ik dat las, nog meer vertrouwen verloor. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik voel Hem niet meer, ik geloof Hem niet meer. Ik weet niet waar het gevoel heen is gegaan, maar ik heb wel zo'n vermoeden hoe het verdwenen is. Door Christenen als Jesusfreak, door christenen als die bij mij op school, die om het half uur in de geest vallen, die zeggen dat zij het Licht hebben en dat ze tot in de eeuwigheid in de hemel mogen zitten. Het komt door mijn familie, terwijl ze in God geloven mij kapot maken, fysiek, geestelijk. Het komt door de kerk waar ik heen ga, waar mensen me aankijken alsof ik hun kindertjes het bloed uit zal zuigen en als of ik regelrecht uit de satanskerk uit kom waaien. Ik kan niet meer geloven. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben juist zelf expres naar dit forum gegaan om het over dingen te hebben waar ik meestal niet in geloof. Daar had god niks mee te maken.... Als hij echt wil dat ik merk dat hij er is, kan hij het toch wel wat duidelijker doen? Want sinds ik op dit forum ben ben geloof ik nog steeds evenveel in god als eerst. (niet dus....) Als hij echt zou bestaan hoop ik echt dat hij laat merken dat hij er is. Maar zolang ik niks merk en geen bewijs zie kan ik ook niet gaan geloven natuurlijk :\ Enne kan je wat duidelijker quoten? Ik moest steeds zoeken waar jij wat had getypt ![]() Maak desnoods meerdere replys ![]()
||
Citaat:
![]() Dat dat nog gebeurt in NL..... Ik snap niet waarom mensen geloven en heb er weinig begrip voor, maar ik beschouw ze niet minder als anderen. Discriminatie tegen een godsdienst slaat nergens op.... Maar als je god niet voelt kan je natuurlijk niet geloven.....maar komt dat echt door invloed van andere mensen denk je?....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja idd ook nog een goede reden om niet geloven :\ Niet echt aardig tegen geloof mischien maar als er gewoon geen religies waren geweest waren er laatste 2000 jaar veelen miljoenen mischien wel miljarden onschuldige mensen gespaard gebleven Maar dat ligt natuurlijk ook bij het soort mensen, mensen die geen ruzies maken om geloof hebben hier niks mee te maken. Maar helaas zijn en waren er heel veel mensen die geweld pleegden vanwege geloof ![]() Mensheid intelligent? Niet intelligent genoeg iig..... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral hoe Boeddhisten over lijden denken en het opheffen van lijden door je op de ziel te richten en niet op het lichaam, bevalt me uitstekend. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Note de huidige Dalai Lama is dacht ik onder andere tegen homofolie. Maar goed, welke religieuze leider niet? Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 11:17. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
alles is niets, omdat niets alles is. het is op zich zo gek nog niet, maar als je hoort hoe ze erover praten zou je ze waarschijnlijk met een houten staak door hun hart wi- nou ja, je begrijpt wat ik bedoel. wat wel leuk is --> ze noemen de godsdienst leraar 'onze zielenherder' en 'evangeliefürher' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
het betekent echter niet dat je ook moet oordelen dat mensen die "verkeerd" handelen minderwaardig zijn... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ja maar lees dan ook wat ik daarna zeg....: Citaat:
Dat vind ik juist een van de smerigste middelen....:\ Over boedhisme weet ik weinig en hindoeisme....maar een geloof gaan zoeken vindt ik helemaal onzin. Je gelooft spontaan of je gelooft niet....
||
![]() |
Citaat:
Het is trouwens ook wat makkelijker om je leven te geven als je denkt dat je in een goddelijke hemel komt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij heb jij dan wel heel veel meegemaakt, dr zullen vast veel dingen in jou leven gebeurd zijn!! En ik heb ook wel eens een neergaande spiraal in mn geloofsleven, dat ik ineens me alleen maar tegen God afzet!! Toch denk ik dat die mensen niet de reden mogen zijn om jouw relatie met God af te breken!! Al kan ik het me wel heel goed voorstellen..........maar probeer nou te bidden......Hij wil je echt uit de put helpen!! Heeft hij bij mij ook gedaan......maar je moet wel de 1e stap naar Hem toe zetten!! Hij staat met open armen klaar om je weer te ontvangen......wat er ook gebeurt is wat je ook gedaan hebt....... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik kan nu wel gaan zeggen van Hij is toch duidelijk en zo......maar ik weet dat het idd niet altijd even duidelijk is!! Maar God valt niet te bewijzen denk ik!! Het is echt iets wat je gelooft!! En het is een logische redenering eerst bewijzen dan geloven!! Maar het aparte aan het christelijke geloof is......je gelooft het gewoon en in mijn geval niet omdat mijn ouders geloven of zo, maar omdat het een geloof is waar je alles kwijt kunt en liefde ontvangt van God. En soms ervaar je God dan wel! Maar het is natuurlijk iets heel persoonlijks tussen jou en God! Heb je weleens geprobeerd te bidden? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wordt wakker! Als er iets raars is aan t geloof zijn het wel de "ondoorgrondelijke" wegen van god. waarom is mij neefje geboren met misvormde voeten? ondoorgrindelijke redenen zouden jullie zeggen. Bullshit! dat is gewoon de natuur die dat doet. had een verdachte moeten proberen in de rechtzaak. rechter:"waarom heeft u die man vermoord?" verdachte:"ondoorgrondelijke redenen meneer." zouden ze hem recht in zn gezicht hebben uitgelachen
|
Recht in z'n gezicht uitlachen: is dat niet precies tzelfde wat met Jezus gebeurde? Hij gaf niet op en ik denk dat wij dat voorbeeld maar het beste kunnen volgen. Ik vind het niet erg om mn reputatie, leven, gezicht te verliezen omwille van God.
Ik denk trouwens dat regilies nog altijd weerstand zullen oproepen. Vandaag maakte de dominee in de kerk een scherpe opmerking: Als de buitenwereld geen weerstand meer zou bieden tegen het evangelie, zijn de mensen dan toleranter geworden of is onze boodschap afgezwakt? Om over na te denken dacht ik zo...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
De Kantine |
Alice. de communiceerbeer | 298 | 16-09-2005 22:46 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Beleidszaken |
Christenen QueenOfSpades | 201 | 10-09-2003 21:23 |