Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook een relatie met mijn beste vriend en tot nog toe gaat dat heel goed. We wonen nu ongeveer anderhalf jaar samen en ik hoop dat er nog heel veel jaren zullen volgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja inderdaad ![]() |
![]() |
|
Er is natuurlijk wel verschil tussen een vriendin en een super goede vriendin.
Zelf had ik ook een super goede vriend waarmee ik na een poosje ook een relatie ben aangegaan. Ik was eveneens net als jou ook bang dat wanneer het uit zou gaan de goede vriendschap weg zou zijn. Het ging idd uit en na een poosje waren we weer de best maatjes.. gelukkig.. Maar zoals eerder is gezegd.. het is idd belangrijk dat je partner ook je goede/beste vriend is! ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nee, daar ben ik niet bang voor en het is zelfs mijn ideaal. Ik weet namelijk van meisjes waar ik al langer goed bevriend mee ben veel beter wat ik van ze kan verwachten, dat heb je bij iemand waar je halsoverkop voor valt niet. Verder is een relatie voor mij toch primair vriendschap, dus ja graag
![]() |
![]() |
|
Ik zou het afraden... Toen ik verliefd werd op een goede vriendin was meteen die vriendschap over; ik zie d'r nog wel 'ns en ze zegt nog steeds nix tegen me.
|
Verwijderd
|
Zowel mijn ex-vriend als mijn vriend waren eerst Beste Vriend voordat ze De Vriend werden. Heel handig, je kent elkaar al, bent zeker van je zaak, en bovendien is het voor mij de enige manier om verliefd te worden. Mijn ex-vriend en ik zijn nu wel geen vrienden meer, maar we hebben nog contact. Als we geen relatie gehad zouden hebben, dan zouden we ook geen vrienden meer zijn, want het ging uit doordat we allebei teveel veranderd waren.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() hoewel ik me er wel een beetje in herken. Ik had ook een goede vriendin en sinds ze weet dat ik verliefd op dr was geweest is de relatie zeker veranderd. En niet ten goede dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar je hebt wel een punt. Misschien dat daar ook mijn angst vandaan komt: Ik was 2 of 2.5 jaar geleden bevriend met een meisje *paar maanden pas maar goed*, er volgde een relatie. Relatie over nog een tijdje bevriend gebleven maar toen kregen we op een gegeven moment ruzie omdat ik vroeg of ze iets minder handtastelijk wilde doen naar mij toe... Maar mensen in onze omgeving dachten dat we nog steeds iets hadden en thuis kreeg ik te horen dat we nog wel met elkaar liepen te zoenen (ongegrond!) en dat met elkaar knuffelde (naja dat was t niet echt maar goed) dus toen dacht ik dat t wel wat minder kon.... naja kwam verkeerd over ofzo Ik begon me sowieso te ergeren aan haar en van t een kwam t ander. We hebben t nu wel "uitgepraat" maar ik kan niet zeggen dat ik weer dikke vrienden wil zijn met haar.. en contact hebben we ook niet echt. Ze is ook een heel ander persoon dan ik ander milieu enzo Maar goed liefde maakt blind... Maar goed het klopt dus wel dat t heel verkeerd uit kan pakken. Echter. Mijn huidige vriendin kende ik al 3.5 jaar. K hoop dat t niet uitgaat, maar mocht het toch zo moeten gaan dan hoop ik vrienden te kunnen blijven.....
||
Citaat:
Dat doe ik dus niet normaal.. Halsoverkop voor iemand vallen. ik ben ook niet het type jongen dat in een cafe/disco probeert om een meisje te "scoren" Houd ik niet van.
|
Verwijderd
|
Hmmm, in principe niet maar t'is moeilijk om gevoelens te onderdrukken.
T'is mij twee keer overkomen, de eerste keer heeft de vriendschap niet geschaadt, wonderbaarlijk genoeg, ik was dan ook niet echt verliefd. En de tweede keer is mijn huidige vriend. Ik ben hier heen verhuisd, hij zag mij wel zitten (kende mij niet, vond me wel knap etc.) Afgelopen zomer werden we vrienden door vrienden, en tsja, ever since.. ik heb veel met hem gepraat op msn, af en toe es bellen. We waren niet echt de beste vrienden maar ik weet ook niet wat het was, een soort aantrekkingkracht. Maar goed, ik begon hem na de kerst leuk te vinden, hij vond mij sinds afgelopen zomer (weer) leuk... zagen me kaar de laatste tijd elk weekend en toen ineens samen film kijken bij mij thuis en tsja. Het gaat geweldig, ruzie maken zullen we niet als het uit gaat. Zijn we allebij niet naar, tsja, ik vind het goed dat we eerst vrienden waren. Twas een goede ondergrond voor wat we nu hebben. Ik weet niet of we vrienden blijven die we waren voordat we een relatie kregen, maar een soort vriendschap zal er wel blijven. Vreemd genoeg is die er geweest sinds we elkaar ontmoetten dus jah ik denk niet dat die verdwijnt. DUs nee ik ben op he tmoment niet bang voor de vriendschap, maar ik zou dit niet zomaar weer doen zonder er echt een tijd over te gaan nadenken. |
![]() |
|
Ik heb dit ook gehad..
heb 2 ohw nee 3 x wat gehad met mijn beste vriend J. We zijn nu ngo steeds ontzettend goede vrienden maar een relatie ging gewoon niet goed.. was jammer maar vriendschap hoeft daar niet over te lijden.. juist omdat je elkaar zo goed kent en veel over elkara weet..
|
Ik heb mn beste vriend leuk gevonden en hij mij. Het is echter niks geworden omdat hij zo ontzettend bang was kwijt te raken wat we nu hebben. En ook mede vanwege een vrij grote afstand van onze woonplaatsen.
Nu ik eraan terug denk is het echt de juiste beslissing geweest. We zijn echt behoorlijk close en ik kan niet wachten tot ik van de zomer een paar daagjes naar hem toe ga ![]()
|
ook ik heb een relatie met een vriend bij wie ik de vriendschap niet wou verprutse hij was ook heel terughoudend maarja op een gegevenmoment (nadat er ook erg veel gebeurd was... onder andere een errrg stom vakantievriendinnetje van zijn kant
![]() Tja misschien maak je de vriendschap alleen maar kapot als je 'voor de vriendschap' niet iets met elkaar neemt... Dan ga je elkaar alles kwalijk maken ('je mag niet met dat meisje praten' en voel je je sowieso gebondener 'niet met andere jongens zoenen tijdens et uitgaan!') enzzz.... zorgt voor onnodige spanningen Waag het erop... Als je goede vrienden kan zijn lukt vriendje vriendinnetje zeker!
|
Mijn vriend is mijn beste vriend. Dat was ie al, en nu nog meer. Ik was eerst ook wel bang dat we uit eindelijk alles kwijt zouden raken. Maar als je vertrouwen in elkaar hebt, als je goed blijft praten en als je verliefd blijft, kan er vrij weinig fout gaan.
Ik vind het juist wel fijn dat ik hem al een hele tijd kende. We wisten precies van elkaar wat we wilde, en wat niet. Ik vind dit zeker wel mijn beste relatie ooit.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bang zijn voor je vriendschap? Ja, als de verkering ooit uit zou gaan dan is de kans aanzienlijk dat de vriendschap ook over is, maar bekijk eens wat je allemaal zou missen als je geen verkering met haar zou nemen. Het risico van het verliezen van de vriendschap is er eentje die ik zonder meer zou nemen en dat zou iedereen moeten doen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb mijn huidige vriend bijna 4 jaar geleden leren kennen. Hij was vanaf dag 1 smoorverliefd op me, maar ik moest niks van hem hebben. Na een paar maanden ging hij het leger in en zag ik hem daardoor heel weinig. Ongeveer 2 jaar geleden trok ik ineens heel veel met hem op en werden we beste vrienden. Toen leerde ik hem goed kennen en kreeg gevoelens voor hem. Omdat ik onze vriendschap niet op het spel wou zetten heb ik het hem niet verteld. Pas na een half jaar kwam het eruit, we hebben er goed over gepraat wat we now eigenlijk wouden. Hij wilde heel graag verkering/een relatie, maar ik wou het risico niet nemen dat ik me beste vriend zou kwijtraken. Uiteindelijk heb ik het risico genomen. We zijn nog steeds bij elkaar (14 maanden).
Ik begrijp dat het een moeilijk keuze is: RELATIE of BESTE VRIENDEN...?? Als je beste vrienden bent en een relatie met elkaar begint weet je wat je aan elkaar hebt en je kent elkaar door en door duzz de kans op een goede relatie is groter (bedoel niet dat mensen die elkaar niet goed kennen geen goede relatie kunnen hebben) Als je in deze situatie zit praat goed met je beste vriend(in)....waar je bang voor bent etc. Samen komen jullie er dan wel uit en zo niet....volg je hart ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik was voordat ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend ook een hele goede vriendin van hem. Hij was al lang(er) (ongeveer 2,5 jaar
![]() Hij is niet alleen mijn vriend, maar ook mijn aller beste maatje ![]() |
![]() |
|
Ik heb het ook met mijn beste vriendin geprobeerd. En het ging hartstikke fout
![]() En van de vriendschap is niks meer over, we moesten helemaal opnieuw beginnen. En we zitten nu op het punt dat we verder komen dan: hey, hoe gaat het?. Maar veel meer is het nog niet
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
gefriendzoned? yeahbuddy181 | 12 | 09-03-2013 21:37 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op mijn beste vriend Madita | 12 | 26-08-2004 09:28 | |
Liefde & Relatie |
Je beste vriend? of je beste vijhand? Kleintjeyakult | 22 | 03-05-2004 16:45 | |
Liefde & Relatie |
Hoe veranderd de relatie met je beste vriend(in) als 't serieus wordt met je partner? G.T.C. | 15 | 22-03-2004 20:13 | |
Liefde & Relatie |
Verkering met mijn beste vriend.. (Lang verhaal) U-NiQ | 27 | 23-12-2002 20:13 | |
Liefde & Relatie |
wat zou je doen twannix | 4 | 12-02-2002 09:54 |