Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 20:04
miss milano
miss milano is offline
nou, de titel verklaart al veel denk ik...
Zijn er meer mensen die geen suiker eten, en wat eet je dan zoal?
Kben er nu 5 dagen mee bezig, omdat mn oom die arts is me dat adviseerde...
Het klinkt misschien moeilijk, want in best veel dingen zit suiker, en jaaa eigenlijk ben ik de grootste zoete eter die ik ken...
dat wordt dus errrg wennen
Oud 05-06-2003, 21:45
Verwijderd
ja, ik eet geen suiker, en ik doe dat al iets langer......(zo'n 6 of 7 jaar nu)......

in het begin moest ik inderdaad op alle pakjes enzo kijken en bleek dat bijna overal suiker in zit (bijvoorbeeld ook in cup-a-soup, beschuit, mayonaise en meer dingen waar je het niet direct bij verwacht ), maar dat heb ik nu een beetje losgelaten, omdat het niet te doen is. in het begin at ik bijvoorbeeld ook speciale mayonaise en geen beschuit of cup-a-soup.
gelukkig zijn er wel steeds meer dingen in een light-versie verkrijgbaar, bv frisdrank (maar dat bestaat al heel lang), dubbelfris, roosvicee multivit, multivitaminedrank van de aldi/lidl (heel goedkoop ook nog!), vla (van optimel), ijs, vruchtenyoghurt(ook van optimel; daarvan is alles suikervrij).
suikervrij eten/snoep vind je soms in de gewone supermarkt (vrij beperkt, vooral bij de ah, maar die is duur.... ) en ook in de natuurvoedingswinkel, maar ook daar is lang niet alles suikervrij!
bijvoorbeeld: op sommige dingen staat 'honingkoek', maar dan zit er toch (ruwe) rietsuiker in ofzo. ik vind zelf veel dingen van de natuurvoedingswinkel niet zo lekker, bv suikervrije chocola bevat daar vaak geen cacao .

uit eten/bij iemand anders eten is soms wel lastig; ik eet het warme eten gewoon mee (mits vegetarisch ), ook al zit daar soms wat suiker in, toetje is lastiger. daar overleg ik meestal even over, want sommige mensen bedenken niet dat er in suikerwafels suiker zit ....... en neem het soms zelf mee

oja, de meeste mensen vergeten het ook weer, dus je kan het het beste elke keer ff checken....

succes er mee, en als je nog vragen hebt stel je ze maar of stuur je een pm!

[edit]als je toch zoet broodbeleg wilt eten: 'ukkie' duo-chocopasta is lekker (natuurvoedingswinkel), ringers hagelslag puur (ah), er bestaat ook appelstroop zonder toegevoegde suiker (gewone supermarkt) en ik heb ook wel eens iets van cocosbrood gegeten (nv winkel), maar ik weet niet meer of dat lekker was..... [/edit]

Laatst gewijzigd op 05-06-2003 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 00:54
Boogie
Boogie is offline
Wat heeft dat voor nut?
Oud 06-06-2003, 08:37
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Boogie schreef op 06-06-2003 @ 01:54:
Wat heeft dat voor nut?
sommige mensen hebben diabetes of een andere vorm van suikerziekte
Oud 06-06-2003, 14:18
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ja...lijkt me niet fijn.

Laatst iemand in het restaurant gehad die geen suiker mocht en ook lactose-intolerant was.......die had zelf ijs meegenomen aangezien we dat niet hebben.

En je schijnt er niet makkelijk aan te kunnen komen en dat het ook niet zo goedkoop is...
Oud 06-06-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 06-06-2003 @ 09:37:
sommige mensen hebben diabetes of een andere vorm van suikerziekte
Er is toch maar één vorm van 'suikerziekte' (diabetes dus, sz bestaat niet...)?

Of suikerallergie/-overgevoeligheid, kan ook. Of een schimmelinfectie (candida, en das niet per se een soa), kan ook door suikerontstaan.

Ik gebruik ook al een paar jaar (4 of 5 ofzo) geen suiker (en nog een heleboel andere dingen). Bij natuurvoedingswinkels, en ook steeds meer in 'normale winkels' hebben ze heel veel suikervrije dingen. Kwestie van goed zoeken. Of zelf veel dingen maken.

Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 15:38.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 06-06-2003 @ 15:18:
Ja...lijkt me niet fijn.

Laatst iemand in het restaurant gehad die geen suiker mocht en ook lactose-intolerant was.......die had zelf ijs meegenomen aangezien we dat niet hebben.

En je schijnt er niet makkelijk aan te kunnen komen en dat het ook niet zo goedkoop is...
Ijs zonder suiker zie je in Nederland bijna niet in restaurants enzo, terwijl ze in Duitsland dat overal wel verkopen. Raar eigenlijk...

Maar goed, zelf eet ik wel suiker.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Hydraul!C FunK schreef op 06-06-2003 @ 15:18:
En en is idd lastig. Soya-ijs is er, suikervrij-ijs ook, maar suikervrij soya-ijs heb ik nog niet mogen vinden. Helaas. Maar met zelf maken kom je ook een eind...al is dat meestal lang zo lekker niet, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2003 @ 16:47:
En en is idd lastig. Soya-ijs is er, suikervrij-ijs ook, maar suikervrij soya-ijs heb ik nog niet mogen vinden. Helaas. Maar met zelf maken kom je ook een eind...al is dat meestal lang zo lekker niet, maar goed...
Mijn moeder had laatst suikervrij soya-ijs, had ze uit Tsjechië gehaald geloof ik... Maar erg lekker was dat niet... 't is koud en ijzig, maar 't smaakt niet echt naar ijs... Kan je beter waterijs eten, is lekkerder
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-06-2003 @ 16:53:
Mijn moeder had laatst suikervrij soya-ijs, had ze uit Tsjechië gehaald geloof ik... Maar erg lekker was dat niet... 't is koud en ijzig, maar 't smaakt niet echt naar ijs... Kan je beter waterijs eten, is lekkerder
In vrijwel al het waterijs zit ook suiker...

Soya-ijs op zich is wel te eten volgens mij...en suikervrij-ijs ook...combinatie heb ik nog nooit kunnen vinden (Tsjechië is niet echt naast de deur, jammer genoeg...).
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2003 @ 17:13:
In vrijwel al het waterijs zit ook suiker...
Als je het zelf maakt, hoeft dat niet... en waterijs is erg makkelijk zelf te maken
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 06-06-2003 @ 17:15:
Als je het zelf maakt, hoeft dat niet... en waterijs is erg makkelijk zelf te maken
Hmm, maar das niet altijd even lekker...en in de herfst/winter is schepijs gewoon lekkerder, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:18
Miracle
Miracle is offline
Twee jaar geleden heb ik een jaar suikervrij gegeten. Dat moest toen ik bij een Homeopaat liep omdat ik erg veel last had van allergiën. Ik vond het niet echt leuk/handig je bent zo continu met eten bezig, en op het laatst wil je ook wel een keer een 'gewoon' ijsje en glas cola (bijv.)
Ik merk wel dat het steeds makkerlijker is om suikervrije producten te vinden.
Oud 06-06-2003, 16:20
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2003 @ 17:16:
Hmm, maar das niet altijd even lekker...en in de herfst/winter is schepijs gewoon lekkerder, vind ik.
bij onze ijssalon verkopen ze ook suikervrije bakjes ijs. Dat maken ze ook zelf enzo, alleen hebben ze maar 3 smaken: aarbei, chocola en vanille. Maar toch erg lekker
(is altijd wel leuk als jij de medewerkers moet uitleggen hoe/waar dat ijs is)
Oud 07-06-2003, 11:35
miss milano
miss milano is offline
hay, ik eet zelf ook geen suiker meer, omdat een arts dat adviseerde ivm met allergieen...
heeft het geholpen bij jou? Of merkte je wel positieve dingen..?
Oud 07-06-2003, 13:22
Snow White
Snow White is offline
Ikzelf heb van een alternatieve genezer te horen gekregen dat ik allergisch ben voor bepaalde producten, o.a voor suiker. Ik heb een tijd suiker van mijn eetlijst geschrapt. ik mocht ook geen zoetstoffen meer hebben want die zijn soms zelfs nog schadelijker. ik houd me nu niet meer aan het dieet, omdat ik weinig verschil merkte en ik al jaren met een eetstoornis kampte, en ik eindelijk na 4 jaar wel eens onbezorgd wilde genieten van 'normaal' eten, en heb het dus afgezworen. Ik voel me nu beter dan al die vier jaar bij elkaar (en eet gewoon) maar dat even ter zijde. Ik heb nog wel tips als je zonder suiker (e.v.t ook zonder zoetstoffen wilt leven)

*diksap>>> is een lekkere suiker/zoetstof vrije aanmaaklimonadesiroop die wel aan de prijs is. je kunt hem kopen bij het kruidvat (daar zijn ze 2.59 per fles, jaja) van olvarit kun je kopen (vanaf 6 maanden ) of van de albert heijn.

*koeken>>> in de reformwinkels kun je lekkere koeken kopen die suikervrij zijn. het gaat dan om het merk 'akwarius', 'molenaartje' 'billy's farm' of 'de rit' Van de rit maken ze ook lekker honing,dat mag je ook gewoon eten want dat zijn natuurlijke suikers, tenminste, zo was het met mijn dieet) kruiden en nog veel meer. ook chips zonder suiker bestaat. hele lekkere van molenaartje

*snoep>>>>
je hebt maislolly's. dat klinkt behoorlijk saai maar ze zijn uitsluitend gezoet met maisstroop en daardoor vrij van 'chemische' suikers. zo heb je ook pasta's , dadelstroop, tarwemootstroop, wat voronamelijk gebruikt word bij het zoeten van koeken (zie hierboven) het is heel erg lekker!

*ander drinken>>> als je wel zoetstoffen wilt gebruiken, kun je natuurijk light drinken van alle soorten cola, pepsie of weet ik wat voor merken drinken. maar je hebt ook slimpie, dat is een aanmaaklimonade gezoet met zoetstoffen en maar een paar calorien per glas.

hopelijk heb je hier wat aan!

greets
Snowy

ps: ik heb nog eens opgezocht op google:

http://www.natuproducts.nl/merken.asp

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 13:25.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:28
Snow White
Snow White is offline
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/ma...en/suiker.html

http://www.frutesse.nl/producten.php3

Renate Dorrestein heeft ooit het boek Heden Ik geschreven. Naar aanleiding daarvan heeft Anne Marie Reuzenaar een erg handig boekje uitgebracht over lekker eten ondanks dat je ME, candida of hypoglycemie hebt. In het boekje staan erg leuke en lekkere recepten zonder suiker én zonder koemelk producten. Het Heden Ik Kookboek, ISBN: 90-215-2346-9.

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:30
Verwijderd
Aanvulling op de post van Snow White:

Ik heb altijd siroop van cereal, is ook suikervrij. Slimpie siroop is idd ook suikervrij. De meeste supermarkten verkopen wel iets suikervrij's wat dat betreft (vaak iig wel Olvarit).

Zonnatura heeft ook heel veel suikervrije dingen, ook koeken en snoepjes ed, net als cereal. Ook dit verkopen de meeste supermarkten (de AH iig). En Jamin heeft ook suikervrije dingen, De Tuinen ook. En zo hebben heel veel winkels wel iets. Volgens mij zit in gewone naturel chips van Lays en Crocky ed ook geen suiker.

Ga gewoon eens kijken bij het Zonnatura vak inde supermarkt en in een natuurwinkel, dan zul je zien dat er echt onwijs veel te koop is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:31
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-06-2003 @ 14:30:
Aanvulling op de post van Snow White:

Ik heb altijd siroop van cereal, is ook suikervrij. Slimpie siroop is idd ook suikervrij. De meeste supermarkten verkopen wel iets suikervrij's wat dat betreft (vaak iig wel Olvarit).

Zonnatura heeft ook heel veel suikervrije dingen, ook koeken en snoepjes ed, net als cereal. Ook dit verkopen de meeste supermarkten (de AH iig). En Jamin heeft ook suikervrije dingen, De Tuinen ook. En zo hebben heel veel winkels wel iets. Volgens mij zit in gewone naturel chips van Lays en Crocky ed ook geen suiker.

Ga gewoon eens kijken bij het Zonnatura vak inde supermarkt en in een natuurwinkel, dan zul je zien dat er echt onwijs veel te koop is.
was ik nog vergeten te melden, dat van zonnatura!
Oud 07-06-2003, 13:32
Verwijderd
Ook een goed kookboek is:
Basiskookboek bij voedselallergie en -intolerantie
isbn: 90-410-0026-7
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:51
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
miss milano schreef op 05-06-2003 @ 21:04:
nou, de titel verklaart al veel denk ik...
Zijn er meer mensen die geen suiker eten, en wat eet je dan zoal?
Kben er nu 5 dagen mee bezig, omdat mn oom die arts is me dat adviseerde...
Het klinkt misschien moeilijk, want in best veel dingen zit suiker, en jaaa eigenlijk ben ik de grootste zoete eter die ik ken...
dat wordt dus errrg wennen
nee daar begin ik niet aan,
volgensm ij mag je dan nog maar heel weinig eten,
en dat terwijl we het juist zo goed hebben, dan moetje juist genieten van alles wat je hebt
Oud 07-06-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 07-06-2003 @ 14:51:
en dat terwijl we het juist zo goed hebben, dan moetje juist genieten van alles wat je hebt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 14:36
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Er zijn ook mensen die geen suiker mogen
ivm allergieën, suikerziekte etc.
Oud 08-06-2003, 16:37
hajo
hajo is offline
Citaat:
jah, helemaal gelijk in, en als we dat ook allemaal zonder mate zouden doen heeft binnen 50 jaar iedereen suiker. Lijkt me een succes.
Oud 08-06-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
P.S. Waarom heeft iemand die geen suiker eet/drinkt het minder goed? Wat dat suggereer je nu. En waarom zou je zonder suiker niet kunnen genieten ed? Suiker is niet het enige in je leven. Ik ben iig blij dat ik het niet per se nodig heb om te kunnen genieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2003, 14:24
Pietura
Pietura is offline
Nee, ik eet gewoon suiker. Ik ben er gek op en gelukkig heb ik geen suikerziekte o.i.d. zodat ik gewoon suiker mag eten.
Waarom zou een suikerloos leven zoveel gezonder zijn?
Je krijgt ook energie van suiker.
Oud 09-06-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Pietura schreef op 09-06-2003 @ 15:24:
*heeft geen zin om een discussie aan te gaan*

de opname van suiker kost ook relatief veel energie en onttrekt vitaminen aan je lichaam (als je echt geïnteresseerd bent moet je maar ff op google zoeken ofzo)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Pietura schreef op 09-06-2003 @ 15:24:
Lees de topic eens door. En byebye's laatste reply.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-06-2003 @ 18:42:
Lees de topic eens door. En byebye's laatste reply.
(ben altijd blij met medestanders )
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 18:00
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik eet geen suiker. Dat mag ik niet omdat ik er alergies voor ben. Ik word er of heel erg hyper van (das voor mij niet zo erg) of ik krijg oorpijn of mirkrene (hoe je het ook schijft).

in het begin is het zekker lastig.... maar er zijn veel vervangers dusse...... suc-6 ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten