Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 11:42
Verwijderd
Soms als ik in bed lig lijkt het net alsof er iemand is, en daar word ik heel bang van. Het helpt wel een beetje als ik bid, maar ik voel me dan heel kwetsbaar. Ik heb een keer toen ik alleen thuis was 2 uur lang stil op de bank gezeten in het donker, omdat ik me niet durfde te bewegen. Mijn vader heeft het ook, maar hij kan zich ertegen verzetten. Als ik het met hem erover heb, is het de dagen daarna alleen maar erger. Is er nog iemand die dit heeft? En hoe kom ik van die angst af?
Advertentie
Oud 04-06-2003, 11:50
Verwijderd
Vaak genoeg is er iemand in mijn kamer die ik kan voelen maar niet zien. Bang ben ik er niet van, ik heb het volste vertrouwen erin dat ik ze kan wegsturen. Dat doe ik dan ook, ik zeg gewoon dat ze moeten ophoepelen, dat ik geen zin heb in hun aanwezigheid op mijn kamer en dat ik wil slapen. Meestal verdwijnt het dan. Als ze nog blijven, vraag ik of ze iets willen vertellen en dat ze dat dan moeten doen of toch echt nu moeten vertrekken.
Tot nu toe zijn ze altijd gegaan... Maar ik denk wel dat je overtuigd van jezelf moet zijn, als je het met een beverig stemmetje vraagt, dat helpt niet, je moet met een krachtige stem bevelen.
Als dat niet helpt, wil ik nog wel een paar andere dingen voor je opzoeken.
Oud 04-06-2003, 12:37
poesiefox
poesiefox is offline
Waxinelichtje aansteken en buiten je kamer neerzetten. Daar gaan ze dan naar toe. Zeggen ze.
Oud 04-06-2003, 14:01
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Mensen zijn altijd bang voor het onbekende.
Daarom is het moeilijk te zeggen of een entiteit een goede of een kwade intentie heeft voor ons. Er zijn heel veen entiteiten die op in de 4e densiteit verblijven en als ze willen kunnen ze hun Energie vibratie laten dalen en zichzelf "verlagen" naar de 3e densiteit. (3e dimentie)

Je kunt met ze communiceren en dan kun je er achter komen of het goede of kwade intenties heeft. De enige manier waarop ze macht over ons hebben is als je bang bent. Als je bang bent gebruiken ze die angst omzelf meer macht te verzamelen.
Als jij dit niet toe laat kunnen ze dit niet doen. Ze kunnen niet met onze free-will fucken. Dat kan simpel weg niet. Maar als jij niet duidelijk zegt dat je het niet wilt kunnen ze doen wat je wilt.
Oud 04-06-2003, 15:54
Green Day
Green Day is offline
Men zegt dat ze juist op angst afkomen. Bewust of onbewust. Probeer het van je af te zetten en je er niet door te laten terroriseren.

Als er wel iets is, dan zal dat mogelijk juist de bedoeling zijn en blijft het doorgaan.
Als er niet is, dan zul je toch een keer door de barriere moeten. Eveneens hier zal het blijven doorgaan.

Ken het gevoel een beetje ( de "entiteit" voelt oud aan, weet niet of dat bij jou ook is) en ik probeer het altijd van me af te zetten. In mijn geval gebeurd het vaak wanneer ik moe ben/ slecht geslapen heb. Geloof dat daar een medische verklaring voor is die zegt dat mensen in een slaperige vermoeide toestand al snel het gevoel krijgen dat ze bekeken worden.

Laat het iig NIET overheersen en doe gewoon die dingen die je in een normale situatie ook zou doen.
Oud 04-06-2003, 18:24
Verwijderd
JAAAA dat had ik ook een keer, zat ik zo achter me computer en ik durfde me hoofd gewoon niet te bewegen, maar ik zat mezelf zo erg op te fokken! daarom is t denk ik, als ik dan weer aan andere dingen ga denken besteed ik geen aandacht meer aan envergeet ik het
Oud 04-06-2003, 18:33
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 04-06-2003 @ 12:37:
Waxinelichtje aansteken en buiten je kamer neerzetten. Daar gaan ze dan naar toe. Zeggen ze.
Oud 04-06-2003, 18:56
Shade
Shade is offline
hier kan ik denk ik beter niet op reageren....
heb ik iig nooit last van en nooit van gehoord ook...
Oud 04-06-2003, 19:57
Verwijderd
Gewoon een nachtlampje nemen, ik heb er ook twee. Dat is toch meer om mijn weg 's nachts naar mijn bed te vinden.
Oud 05-06-2003, 14:27
Ypci
Ypci is offline
Je moet gewoon accepteren dat er iemand is. je hoeft er niet bang voor te zijn en gewoon vragen wat ze willen en of ze weg willen gaan als je er last van hebt. Ik hoorde in mijn oude huis mensen de trap op en af gaan. Mijn broer hoorde dit ook en als we dan gingen kijken, was er helemaal niemand. Ik maakte me er op een gegeven moment niet meer druk om en dacht: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ja het klinkt een beetje bot, maar het heeft me wel geholpen. Ik heb ook een keertje gehad dat ik in mijn bed lag en ik dacht aan de overleden zus van een vriendin van mij. Opeens voelde ik haar aanwezigheid. Net alsof ze naast mijn bed stond en me iets wilde vertellen. Alleen omdat ik dit nog nooit eerder had meegemaakt, werd ik bang en raakte ik in paniek. Toen voelde ik ook meteen dat ze wegging en het intense gevoel verdween meteen.
Oud 05-06-2003, 19:15
Verwijderd
tsja, ik ken het wel. ik ga meestal gewoon in mezelf zeggen dat ze vanzelf weggaan en idd ook vragen of ze willen vertrekken. je voelt gewoon wat voor personen het zijn he, egt raar! ik denk dat je er gewoon aan moet wennen ofzo, ze gaan neit zomaar voor altijd weg...
Oud 06-06-2003, 20:58
Verwijderd
Ze komen dus op angst af... SJIT!
Maar ik kan niet met ze communiceren, ik weet niet hoe. Ik zeg in gedachten altijd dat ze weg moeten gaan, en dan probeer ik het van me af te zetten. Ik ben trouwens de laatste tijd nogal overspannen en oververmoeid, dus dat maakt het wel erger denk ik. Bedankt voor al jullie reacties...

p.s. Spongebob is de leipste!!!
Oud 06-06-2003, 21:02
miffy
miffy is offline
ik heb dat ook
maar ik geloof dat de "mijne" mijn overleden vader is
en die zal niets kwaads met my in de zin hebben
ik vind het fyn
heb het gevoel dat hy me steunt enzo
komt vooral als ik het moeilijk heb
is wel lief.
mis hem wel.
Oud 06-06-2003, 21:16
Snow
Snow is offline
Ik zal niet doen alsof ik alle antwoorden heb, maar de manier waarop ik het zie:

ik denk dat ze niet op angst afkomen, maar dat het je wel kwetsbaarder maakt.
Een eenvoudige manier die ik gebruik om energiën buiten te houden (kweet niet of het werkt, maar je kunt het eens proberen):

Stel je voor dat je je binnen een bel (als in zeepbel) bevindt die uit wit licht bestaat, deze hoeft helemaal niet zo groot te zijn, maar groot genoeg zodat je er zelf in past (groter als je dat prettig vindt).
Vervolgens vul je in gedachten de bel met wit licht, zodat alles wat er niet hoort naar een plek buiten de bel wordt gedreven.
Telkens als het gevoel je bekruipt dat er nog iemand is en je wilt het kwijt stel je dan de bel voor. Het is dan een soort eigen plek waar niemand anders in kan komen. De bel beweegt met jou mee, dus niemand komt in je buurt zolang jij dat niet wilt.

Een andere manier is proberen of je ermee kunt communiceren.
Sluit je ogen en stel een vraag, wacht vervolgens wat er in je hoofd opkomt. Probeer op die manier een conversatie te voeren. Als je er genoeg van hebt, beïndig je het gesprek gewoon.
Lukt het niet direct, probeer het dan later nog eens. Belangrijk is dat je ontspannen en rustig blijft, dan heb je namelijk beter je eigen energiën onder controle en kun je die van anderen beter opvangen.
Oud 06-06-2003, 21:22
miffy
miffy is offline
jah je hoeft nie bang te zyn
omdat je er nu steeds aan denkt, voel je het weer. gwoon nie aan denken, kalm blyven.

een mens lyd het meest
door t lyden dat hy vreest
zo heeft hy meer te dragen
dan God te dragen geeft

weet nie of k geloof, maar zit wel waarheid in. ja toch?

miffy
Oud 06-06-2003, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Snow schreef op 06-06-2003 @ 22:16:
Ik zal niet doen alsof ik alle antwoorden heb, maar de manier waarop ik het zie:

ik denk dat ze niet op angst afkomen, maar dat het je wel kwetsbaarder maakt.
Een eenvoudige manier die ik gebruik om energiën buiten te houden (kweet niet of het werkt, maar je kunt het eens proberen):

Stel je voor dat je je binnen een bel (als in zeepbel) bevindt die uit wit licht bestaat, deze hoeft helemaal niet zo groot te zijn, maar groot genoeg zodat je er zelf in past (groter als je dat prettig vindt).
Vervolgens vul je in gedachten de bel met wit licht, zodat alles wat er niet hoort naar een plek buiten de bel wordt gedreven.
Telkens als het gevoel je bekruipt dat er nog iemand is en je wilt het kwijt stel je dan de bel voor. Het is dan een soort eigen plek waar niemand anders in kan komen. De bel beweegt met jou mee, dus niemand komt in je buurt zolang jij dat niet wilt.

Een andere manier is proberen of je ermee kunt communiceren.
Sluit je ogen en stel een vraag, wacht vervolgens wat er in je hoofd opkomt. Probeer op die manier een conversatie te voeren. Als je er genoeg van hebt, beïndig je het gesprek gewoon.
Lukt het niet direct, probeer het dan later nog eens. Belangrijk is dat je ontspannen en rustig blijft, dan heb je namelijk beter je eigen energiën onder controle en kun je die van anderen beter opvangen.
Als het echt heel erg is beeld ik me altijd een soort 'kooi' van licht om me heen. Dat helpt wel een beetje.
Oud 06-06-2003, 22:09
Verwijderd
Citaat:
miffy schreef op 06-06-2003 @ 22:22:

een mens lyd het meest
door t lyden dat hy vreest
zo heeft hy meer te dragen
dan God te dragen geeft

miffy [/B]
Dank je. Dat is mooi...wie heeft dat geschreven?

P.S.

en relaxed blijven dat doet me ergens aan denken. ik zal niet van het onderwerp afwijken, maarre... wiet roken, ga je je daardoor op die momenten relaxter voelen, of word je juist gevoeliger voor de energieen en word het daardoor verergerd?
Oud 06-06-2003, 22:13
miffy
miffy is offline
jah... misschien moet je het ook (gokje hoor) een keer vertrouwen datter nix gebeurt. dat je gwoon tegen jezelf zegt: jongens, er gebeurt my nix! (en met overtuiging!) dan gebeurt dr ook egt nix en dan kun je vertrouwen en hopen op het feit dattet een goeie entiteit/ wat dan ook is.
hebbik ook gedaan, nu gloof ik dat my op dat gebied nix overkomt. ik heb myn engeltjes! daar gloof ik in, niet perse in God maar wel dat er iets is dat je beschermd...
duzz.. gloof nie dak dr nog meer zinnigs van kan zeggen. hebbie dr nog wat an?

miffy
Oud 06-06-2003, 22:18
miffy
miffy is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 06-06-2003 @ 23:09:
Dank je. Dat is mooi...wie heeft dat geschreven?

P.S.

en relaxed blijven dat doet me ergens aan denken. ik zal niet van het onderwerp afwijken, maarre... wiet roken, ga je je daardoor op die momenten relaxter voelen, of word je juist gevoeliger voor de energieen en word het daardoor verergerd?
kweenie meer wie dat heeft geschreven. ergens gelezen denk ik op een wandtegel ofzo. dat vind ik dan mooi om te onthouden. jah en wiet, daar weet ik nix van. het kan beide denk ik, het ligt eraan waar je in gelooft, denk ik. maar ik doe nie aan drugs, duzz nie myn veld van expertise.

miffy
Oud 06-06-2003, 22:22
Verwijderd
Ik vind het gewoon interessant om reacties van anderen te lezen, en ik vind het fijn dat ik serieus genomen word. Ik merk dat bijna iedereen heel sarcastisch t.o.v. dit onderwerp is, zo van: ja vast, overal lopen van die witte lakens met gaten er in rond.

Dank
Oud 06-06-2003, 22:24
miffy
miffy is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 06-06-2003 @ 23:22:
Ik vind het gewoon interessant om reacties van anderen te lezen, en ik vind het fijn dat ik serieus genomen word. Ik merk dat bijna iedereen heel sarcastisch t.o.v. dit onderwerp is, zo van: ja vast, overal lopen van die witte lakens met gaten er in rond.

Dank

haha
jah... iedereen moet zelf weten wattie glooft. ik gloof t wel, maar laat anderen wel vry in hun ygen mening. maybe moet je me ff mailen, als je meer wil weten over myn ervaringen.

miffy
Oud 06-06-2003, 23:00
Verwijderd
Het beste is het hardop te zeggen. Gewoon aan te spreken eigenlijk... en ja, misschien helpt het zelfvertrouwen van 'mij gebeurt nix' ook wel , bij mij toch.

Wiet... hmmm je kunt er relaxt van worden, maar ik denk niet dat je het daarom moet gaan gebruiken. Vaak genoeg versterken allerhande drugs (ook alcohol enzo) je gevoelens van het moment en kan het best zijn dat je panisch wordt.

En dat je serieus wordt genomen, je zit niet voor nix op mystiek en er zijn hier best wat personen die zelf ervaringen hebben op dat gebied en dus kunnen helpen . En die paar die ertussen zitten die uit hun nek kletsen met belachelijke opmerkingen moet je maar negeren (en nu heb ik het niet op de niet-gelovers die fatsoenlijke argumenten hebben).
Oud 06-06-2003, 23:05
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 04-06-2003 @ 12:42:
Soms als ik in bed lig lijkt het net alsof er iemand is, en daar word ik heel bang van. Het helpt wel een beetje als ik bid, maar ik voel me dan heel kwetsbaar. Ik heb een keer toen ik alleen thuis was 2 uur lang stil op de bank gezeten in het donker, omdat ik me niet durfde te bewegen. Mijn vader heeft het ook, maar hij kan zich ertegen verzetten. Als ik het met hem erover heb, is het de dagen daarna alleen maar erger. Is er nog iemand die dit heeft? En hoe kom ik van die angst af?
ik had het vroeger echt heel erg... Maar nu niet meer, Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe ik ervan af ben gekomen. Ik ben wel laatst nog ene keer heel bang geweest omdat er iets in mijn kamer was wat niet lief was, maar toen kon ik wel gaan slapen. Ik denk dat je gewoon dat enge weg moet denken... ofzo.
Oud 07-06-2003, 09:49
Snow
Snow is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 06-06-2003 @ 23:06:
Als het echt heel erg is beeld ik me altijd een soort 'kooi' van licht om me heen. Dat helpt wel een beetje.
Probeer dan eens hetzelfde te doen op het moment dat het niet zo heel erg is, hoe meer je met het idee vertrouwd raakt, deste gemakkelijker zal het gaan.
In hoeverre helpt het trouwens een beetje en waarom helpt het niet helemaal? Ben je in staat om dat uit te leggen?

Hoewel ik niet in herhaling wil vallen, zeg ik het toch nog eens: probeer eerst eens of je ermee kunt communiceren, wellicht dat alle hulp die hier wordt gegeven helemaal niet voor jou opgaat, omdat de oorsprong heel anders blijkt te zijn.

Ohja, van wiet roken wordt het allemaal niet veel beter. Zoals ik het zie, schopt het je eigen energiën in de war en verlies je een deel van de controle.
Oud 07-06-2003, 13:29
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Beste advies om over je angst heen te komen :
Gewoon een honkbalknuppel bij je bed leggen of altijd pepperspray bij je dragen zodat je de aanwezige (als die er al is) kan overmeesteren
Oud 07-06-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 07-06-2003 @ 14:29:
Beste advies om over je angst heen te komen :
Gewoon een honkbalknuppel bij je bed leggen of altijd pepperspray bij je dragen zodat je de aanwezige (als die er al is) kan overmeesteren
Zit jij niet op het verkeerde forum?
Denk je nou echt dat in bang ben voor inbrekers? HAHAHAHA
Oud 07-06-2003, 17:50
legatus
legatus is offline
Citaat:
Mijn vader heeft het ook
Het klinkt als een fobie. Heeft je vader hier ooit een psychiater voor bezocht, of een dokter?
Oud 07-06-2003, 21:16
Isa
Isa is offline
heb ik ook, ik heb angstbeelden. ik probeer positief te denken.
Ik heb vandaag high naar de Tv zitten staren. niks erop ofzo, behalve schaudwen van zonlicht. echt vaag ik kon door alleen maar te denken aan gezichtsuitdrukkingen of getallen dingen zien in die shaduw, zo zag ik bijvoorbeeld bewust het duivelsgetal, dan 7 en toen 1 maar ook gewoon glimlachende gezichten, en vreemde archetypen maar het was gewoon onder mijn controle! Ik besliste wat ik zag en toch leek het zo werkelijk dat ik dacht he hoe heb ik dat kunnen missen.

en na verloop van tijd veranderde de schaduwen op een vage mechanische manier en toen zag ik ineens een gevecht tussen Michael en de draak.

Dit heb ik ook eens gehad met het behang van mijn slaapkamer. is koel. mits je beheerst blijft.
Oud 07-06-2003, 21:42
Verwijderd
maar hoe kun je beheerst blijven als je doodgaat van bangheid?
en wat bedoel je precies met high? wiet? paddo's? of eigelijk niks?
Oud 07-06-2003, 22:03
Isa
Isa is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 07-06-2003 @ 22:42:
maar hoe kun je beheerst blijven als je doodgaat van bangheid?
door de angst te confronteren en jezelf in te beelden dat je een krijger bent ofzo. in het tv geval was er overigens geen sprake van angst gelukkig.
Citaat:
en wat bedoel je precies met high? wiet? paddo's? of eigelijk niks? [/B]
wiet en hasj en spiritueel gerichte gedachten
Oud 08-06-2003, 00:47
Verwijderd
High zijn en dingen zien vind ik toch iets anders dan het in het dagelijkse leven hebben... Als ik high ben, wil ik ook wel extra dingen gaan zien. En het klopt dat drugs je meer openstelt voor bepaalde zaken, maar ik zou er toch niet teveel waarde aan hechten.
Oud 08-06-2003, 01:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
volgens mij is het weer een overduidelijk geval van iemand die niet uit zijn kinderangsten is gekomen.. "er zit een monster onder mijn bed"-syndroom
Oud 08-06-2003, 01:22
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-06-2003 @ 02:10:
volgens mij is het weer een overduidelijk geval van iemand die niet uit zijn kinderangsten is gekomen.. "er zit een monster onder mijn bed"-syndroom
hoeft helemaal niet... ik ben daar zelfs nooit bang voor geweest en af en toe heb ik ook dat gevoel, alleen ben ik niet bang.
Oud 08-06-2003, 08:22
lady of the dark
lady of the dark is offline
Tsja, ik denk dat het gewoon een kwestie is van rustig blijven. Ik weet niet of je écht een geest op je kamer hebt, en of dat dan een goede geest of een slechte is, maar in alle gevallen kan rustig blijven geen kwaad. In het geval van geen geest of een goede geest is er geen reden voor paniek. Een boze geest merk je echt wel op, je kan bv het gevoel krijgen dat je keel wordt afgeknepen of er worden spullen verplaatst in kamer. Wierook opsteken kan je helpen je rustiger te voelen, bv. lotus of lavendel.

Ik heb een keer op een hotelkamer moeten slapen waar een kogelgat in het raampje van de wc zat. (de kamer bestond uit een slaapkamer en een wc, de wc werd afgescheiden door een deur met een gebobbeld raampje) Ik voelde me daar dus helemaal niet op mijn gemak, en mijn moeder die er ook was al helemaal niet, dus toen zijn we de stad in gegaan op zoek naar wierook. wierook stokjes gekocht, aangestoken en we voelden ons al gauw een stuk beter. (hoewel de negatieve sfeer natuurlijk niet helemaal verdwenen was.)

Regels voor berichten