Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 21:13
Verwijderd
Weet niet of het al geweest is, maar waar zou jij voor kiezen. vriendschap of relatie.

iemand vroeg dit aan mij en ik bleek de eerste te zijn die dan voor vrienschap zou kiezen.

Ik was wel benieuwd hoe dat hier was.

Ik kies voor vrienden omdat je daar altijd op terug kan vallen, bijvoorbeeld als het uit gaat met je relatie. Kan het wel heel uitgebreid vertellen, maar geen zin in.

Zeg dus ook ffies je reden er bij

[edit] niet dat ik niet blij ben met mn relatie en ik zou ook zeker niet zonder m kunnen, maar je gaat er natuurlijk niet van uit dat het uit gaat. en stel: het gebeurd wel.. en dan? Niet iedereen kan beste vrienden blijven met zn ex... [/edit]

Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 13:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 21:19
flanger
flanger is offline
Dat hangt toch af hoe je tegenover de andere partij voelt en welke gevoelens tegenover hem/haar zijn?

Ik denk niet dat ik een relatie zou laten vallen met iemand waarvan ik weet dat ik haar echt zie zitten. Dan denk ik niet "jamaar en als het nu opeens gedaan is"

Alhoewel.. mss toch meer over nadenken in de toekomst gebaseerd op vorige ervaringen..
Oud 03-06-2003, 21:22
Verwijderd
gaat ook niet echt om het laten vallen hoor! zo bedoelde ik het niet...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:22
DEChengst
DEChengst is offline
Vriendschap, een relatie is mij te ingewikkeld.
Oud 03-06-2003, 21:24
Verwijderd
Ik kies voor vriendschap om de doodeenvoudige reden dat dat nuchterder is, langer duurt en óók de mogelijkheid van seks openlaat.

Vriendschap is de overtreffende trap van relatie.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 21:38
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
beetje onmogelijke keuze he

het is voor mij allebei even belangrijk
Oud 03-06-2003, 22:03
Verwijderd
Vrienschap, gaat denk iets langer duren als relatie echter ook niet eeuwig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:07
Thomas
Thomas is offline
Dat is uiteraard een zeer moeilijke keuze, maar als ik hem echt moet maken dan kies ik voor relatie. IRL zal deze keuze nooit gemaakt behoeven te worden, maar dat terzijde. Ik ben van mening dat je meer aan een relatie hebt dan aan vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 03-06-2003 @ 23:07:
Dat is uiteraard een zeer moeilijke keuze, maar als ik hem echt moet maken dan kies ik voor relatie. IRL zal deze keuze nooit gemaakt behoeven te worden, maar dat terzijde. Ik ben van mening dat je meer aan een relatie hebt dan aan vriendschap.
Ja hier ben ik het mee eens . Het is idd een moeilijke keuze, maar ik denk dat ik uiteindelijk ook voor de relaties kies. Volgens mij heb je ook iets meer, of eigenlijk net iets anders, aan een relatie. In een relatie heb je de dingen die je bij een vriendschap ook hebt, in zekere zin, maar daarnaast heb je ook nog het fijn samen kuffelen endergelijke. Beetje lastig uitleggen . Maar goed, zoals Wawl ookal zegt IRL hoef je, gelukkig, nooit die keuze te maken, dat scheelt weer
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 08:29
Verwijderd
mjah, ik ook vriendschap hoor, je vrienden kun je altijd vertrouwen enzow.. mocht er wat zijn, je hebt ze altijd nog, bij een relatie ligt dat iets anders
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:21
Ichonama
Ichonama is offline
Ik zou dan meer voor de gulden middenweg gaan, vriendschap binnen een relatie. Want volgens mij moet zo'n keuze ook helemaal niet nodig zijn. En daarbij, je kunt toch ook een vriendschappelijke relatie met iemand hebben.
Oud 04-06-2003, 11:16
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik zou kiezen voor een relatie.
want een relatie is gebouwd op vriendschap.
en als het uitgaat dan is het mnoeilijk om elkaar ineens te hatren en je kent elkaar ontzettend goed. MIjn ex is daarom ook mijn beste vriend.. een relatie werkte gewoon niet maar goeie vrienden wel
Oud 04-06-2003, 12:03
Loezzel
Loezzel is offline
Ik ben blij dat ik die keuze nooit zal hoeven maken, maar ik kies voor een relatie.
Aan mn vriend kan ik alles kwijt, hij is mijn maatje voor het leven en daarnaast vind ik seks ook belangrijk. En dat is het tweede wat hij me kan geven en een goede vriendin of vriend zou me dat niet kunnen geven (ik ben niet het persoon om het met goede vrienden te doen).
Oud 04-06-2003, 13:11
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Ik kies 100% voor m'n relatie, vroeger zou ik ook voor m'n vrienden hebben gekozen, maar aangezien, mensen die ik beschouwde als mijn beste vrienden me stuk voor stuk hebben genaaid...doet het me niet zoveel meer...ik denk dat de enige die je kan vertrouwen...dat je dat zelf bent...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:01
Verwijderd
vriendschap, ik heb een keer gekozen voor liefde, dat bleek waardeloos, hij heeft de hele tijd staan liegen, bleek achteraf.
Als t dan uit gaat, ben je vaak alles kwijt.

Ik sta op t moment ook een beetje in 2 strijd, want ik zit weer in zo'n situatie
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:49
M@rco
M@rco is offline
Hmm... dus stel, iemand die jij ontzettend leuk vindt, wil een relatie met je. Dan zeg jij: "Nee, ik ben liever gewoon vrienden."

Oud 04-06-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 04-06-2003 @ 17:49:
Hmm... dus stel, iemand die jij ontzettend leuk vindt, wil een relatie met je. Dan zeg jij: "Nee, ik ben liever gewoon vrienden."

nee zo weer niet, als ik die gene vaag ken dan zou ik t misschien wel doen als ik me er toe voel aangetrokken, maar niet dat als iemand een hele goede vriend is van me.

De gene die ik op t oog heb, vertrouw ik nu zo danig, die weet alles van me, meer dan mijn ex van me wist of mijn beste vriendin. geheimen die ik voor hem had weet hij, alles tot in detail..... ik weet niet of ik dat wil weg gooien
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:03
Optima
Optima is offline
vriendschap met seks: in theorie kun je niemand kwetsen, en toch lol hebben met iemand die je vertrouwt, zonder er de HELE tijd aan vast te hoeven zitten

p.s. in de meeste gevallen gaat het toch op de een of andere manier mis
Oud 04-06-2003, 18:14
Fallon
Fallon is offline
Ik hoef daar niet eens over na te denken

VRIENDSCHAP!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 22:38
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Vriendschap....100 procent.
Oud 04-06-2003, 22:40
*crazy-me*
*crazy-me* is offline
relatie, dat duurt bij mij toch niet zo lang, ik ben met al mijn exen nog steeds bevriend.

Vaak zijn het de exen die voor je klaar blijven staan
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 23:16
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Fall schreef op 04-06-2003 @ 19:14:
Ik hoef daar niet eens over na te denken

VRIENDSCHAP!
Inderdaad. En loontjuh je zei het al... vrienden kan je op terugvallen als het uitgaat enzo..

nee vrienden zijn zeker belangrijker voor mij
Oud 04-06-2003, 23:41
Verwijderd
Citaat:
*crazy-me* schreef op 04-06-2003 @ 23:40:
nou bij mij absoluut niet hoor.. tot nu toe..
1tje maar.. is nog heel goede vriend. anderen geen contact meer mee..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 13:11
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
hmm heb jij mazzel mee dan..
Is niet altijd zo hoor!!

Heb gelukkig wel 1 ex waarbij dit is! *zeer blij mee*
Oud 05-06-2003, 13:14
ieneminie
ieneminie is offline
Citaat:
relatie, dat duurt bij mij toch niet zo lang, ik ben met al mijn exen nog steeds bevriend.

Was dat bij maar maar zo... zucht.. vooral die ene..
Oud 05-06-2003, 13:48
Verwijderd
Dat ligt eraan hoe die relatie zou zijn en wat voor persoon het is.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 14:18
Verwijderd
Dan kies ik inderdaad ook voor vriendschap.. Want als ik een relatie heb heb ik toch nog vrienden nodig om gelukkig te kunnen zijn, maar als ik wel vrienden en geen relatie heb heb ik die relatie niet nodig om gelukkig te kunnen zijn.

Daarbij is een groot deel van een relatie gebaseerd op vriendschap lijkt mij, en dat deel vind ik toch het belangrijkste.

Mn vrienden heb ik ook al mn hele leven, die hebben me bijgestaan door de moeilijkste periodes, die zijn er altijd voor me geweest.. Ze vormen een soort basis om op terug te vallen die ik echt nodig heb, terwijl een relatie iets is waar ik wel ook zonder zou kunnen.

(en net als jij, ik waardeer wat ik heb echt wel, en het is zeker belangrijk, maar niet noodzakelijk)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:18
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
he mensen,

vriendschappen kunnen evengoed over gaan hoor..
Oud 05-06-2003, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Shah of Blah schreef op 05-06-2003 @ 18:18:
he mensen,

vriendschappen kunnen evengoed over gaan hoor..
ja, maar als ik het begrip vriendschap in het algemeen bekijk dan denk ik aan alle vriendschappen die ik heb, ik zal neem ik aan nooit volledig zonder zitten en bepaalde vriendschappen zijn wel voor altijd..

Als ik kijk naar 1 vriendin, ik ken haar al ZO lang, ze is er altijd voor me geweest, echt sinds mn 5e al ofzo.. en tuurlijk hebben we mindere periodes, maar we komen elkaar telkens weer tegen.. Ik weet dat ik bij haar de rest van mn leven terecht kan, ookal zou ik haar jaren niet gesproken hebben, ze zal altijd voor me klaar staan.. Geen twijfel over mogelijk. De vriendschap met haar verkies ik dus zeker wel boven een relatie (in het algemeen dus, niet boven MN relatie)

+ dat vriendschappen als het goede zijn niet zo plotseling over zijn als een relatie dat kan zijn..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 17:37
SpiT
SpiT is offline
ik was eerst al gewoon goede vrienden met m'n vriend. en nu is dat eigenlijk nog steeds hetzelfde gebleven, qua dat. we zijn natuurlijk wel kleffer en ik ben ook meer om 'm gaan geven, op 'n andere manier. dus ik zie ook 'n gewone vriend in hem. als ik zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk toch vriendschap kiezen.
Oud 05-06-2003, 22:40
*crazy-me*
*crazy-me* is offline
Citaat:
gizmo schreef op 05-06-2003 @ 14:11:
hmm heb jij mazzel mee dan..
Is niet altijd zo hoor!!

Heb gelukkig wel 1 ex waarbij dit is! *zeer blij mee*
klopt, maar het komt ook omdat ik nooit iets serieus aan ga.
Je gaat daar vaker sneller aan kapot! omdat iets intens ineens weg is, als je maar hele losse verkerings hebt, zo noem ik ze, dan heb je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 23:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 05-06-2003 @ 15:18:
Dan kies ik inderdaad ook voor vriendschap.. Want als ik een relatie heb heb ik toch nog vrienden nodig om gelukkig te kunnen zijn, maar als ik wel vrienden en geen relatie heb heb ik die relatie niet nodig om gelukkig te kunnen zijn.
Dat is wel zo, maar het feit dat je je relatie niet zomaar opgeeft heeft er niet mee te maken dat je denkt niet zonder een relatie te kunnen, evenmin als dat je je vrienden niet alleen behoudt omdat je theoretisch niet zonder vrienden kunt.

Het gaat om de personen waar je om geeft, die wil je niet kwijt en dat geldt zowel voor de mensen met wie je vrienden bent als met degene met wie je een relatie hebt.

Overigens vind ik dit een vraag die niet te beantwoorden is. Waarom zou ik in godsnaam een keuze moeten maken? Vriendschappen en relaties vervullen toch een totaal andere rol in je leven?

Als moeten kiezen aan de orde is, is er toch sowieso iets helemaal mis?
Oud 05-06-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef op 06-06-2003 @ 00:37:
Dat is wel zo, maar het feit dat je je relatie niet zomaar opgeeft heeft er niet mee te maken dat je denkt niet zonder een relatie te kunnen, evenmin als dat je je vrienden niet alleen behoudt omdat je theoretisch niet zonder vrienden kunt.

Het gaat om de personen waar je om geeft, die wil je niet kwijt en dat geldt zowel voor de mensen met wie je vrienden bent als met degene met wie je een relatie hebt.

Overigens vind ik dit een vraag die niet te beantwoorden is. Waarom zou ik in godsnaam een keuze moeten maken? Vriendschappen en relaties vervullen toch een totaal andere rol in je leven?

Als moeten kiezen aan de orde is, is er toch sowieso iets helemaal mis?
Het is ook zo'n keuze die je nooit echt zult hoeven maken (in een goede relatie tenminste).. Daarom verdraai ik de vraag voor mezelf naar wat ik belangrijker vind om te hebben, en waar ik minder goed buiten kan..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 06-06-2003 @ 00:39:
Het is ook zo'n keuze die je nooit echt zult hoeven maken (in een goede relatie tenminste).. Daarom verdraai ik de vraag voor mezelf naar wat ik belangrijker vind om te hebben, en waar ik minder goed buiten kan..
thnx..

@ Angeles: het gaat niet om dat je die keus zou moeten maken en ik zei al in t begin dat ik ook absoluut niet zou willen dat mijn relatie eindigt en dat ik mn vriend ook absoluut niet kwijt wil...
ook ging het niet om het opgeven van je relatie dus..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 10:21
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Waarom steeds "of" situaties? Je kunt toch ook een middenweg kiezen tussen vriendschap en een liefdesrelatie, juist een combinatie.
Het klinkt zo zwart-wit op deze manier.
Oud 06-06-2003, 12:39
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik zou denk ik kiezen voor een relatie, maar dan moet je natuurlijk wel gewoon allebei verliefd op elkaar zijn. Kijk als ik verliefd ben en zij niet, dan is dat vervelend. Ik probeer er mee te leven en ga voor de volle 100% voor de vriendschap.

Je kan tenslotte wel nog steeds goed met elkaar omgaan.

offtopic: na een relatie, als die uitgaat, zou ik wel proberen vrienden te blijven
Oud 06-06-2003, 21:42
Verwijderd
Dat hangt nogal af van de persoon en de situatie lijkt me.

Ik zal echter best snel voor een relatie kiezen. Simpelweg omdat het veel dieper gaat dan een gewone vriendschap. Als ik gek op een meisje ben, kan ik er niet tegen om 'normaal' met haar om te gaan. Vriendschap is dus moeilijk dan.

Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen na een relatie vrienden te worden, maar dat is anders op de 1 of andere manier :/
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:19
smuidra
smuidra is offline
Er is mij heel veel gebeurt in mijn leven waardoor al mijn vrienden mij hebben laten stikken dus ik denk dat ik voor mijn relaties kies

ik heb een heleboel exen waarbij dit zo is behalve bij 1. Al mijn relaties begonnen toen ik bevriend met ze was en eindigde nergens maar ik wil ze echt nooit meer kwijt
Oud 07-06-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
smuidra schreef op 07-06-2003 @ 20:19:
Er is mij heel veel gebeurt in mijn leven waardoor al mijn vrienden mij hebben laten stikken dus ik denk dat ik voor mijn relaties kies

ik heb een heleboel exen waarbij dit zo is behalve bij 1. Al mijn relaties begonnen toen ik bevriend met ze was en eindigde nergens maar ik wil ze echt nooit meer kwijt
nou, dan heb jij dus heel erg geluk.
bij mij is t dus niet zo.
met 1 ben ik nog heel close, maar de rest die willen me niet meer spreken enzo en doen heel kinderachtig.. dus.. ik wou maar even zeggen dat t dus niet zo vanzelfsprekend is dat juist je exen voor je klaar blijven staan, want ik heb juist t tegenovergestelde meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 20:44
smuidra
smuidra is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 07-06-2003 @ 21:38:
nou, dan heb jij dus heel erg geluk.
bij mij is t dus niet zo.
met 1 ben ik nog heel close, maar de rest die willen me niet meer spreken enzo en doen heel kinderachtig.. dus.. ik wou maar even zeggen dat t dus niet zo vanzelfsprekend is dat juist je exen voor je klaar blijven staan, want ik heb juist t tegenovergestelde meegemaakt.
Ik weet dat ik heel erg veel geluk heb gehad met ze maar wij waren bevriend voor we wat kregen en je relatie moet toch opstaan vanuit vriendschap en hoort toch ook met vriendschap te eindigen of zie ik het nou verkeerd. Ik weet zelf ook dat niet iedere ex van je bevriend blijft maar aan relaties heb je volgens mij toch meer dan aan vrienden. En dan wil ik niet verkeerd begrepen worden want ik heb een schat van een beste vriendin en wil haar nooit meer kwijt maar denk dat je meer aan je vriend hebt.
Oud 07-06-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
smuidra schreef op 07-06-2003 @ 21:44:
Ik weet dat ik heel erg veel geluk heb gehad met ze maar wij waren bevriend voor we wat kregen en je relatie moet toch opstaan vanuit vriendschap en hoort toch ook met vriendschap te eindigen of zie ik het nou verkeerd. Ik weet zelf ook dat niet iedere ex van je bevriend blijft maar aan relaties heb je volgens mij toch meer dan aan vrienden. En dan wil ik niet verkeerd begrepen worden want ik heb een schat van een beste vriendin en wil haar nooit meer kwijt maar denk dat je meer aan je vriend hebt.
tuurlijk.. naar mijns inzien hoort dat ook.. maar zo werkt het vaak niet. dat is het verschil. en ik weet dat er meerderen met mij zijn die precies zo denken, maar ook het tegenovergestelde meemaken. en het kan ook juist extra moeilijk zijn om als het uit is met elkaar om te gaan. ik heb het zelf meegemaakt en zie het om me heen gebeuren. dus zo normaal is het dus niet. en ook niet zo natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 20:49
smuidra
smuidra is offline
ik heb met al mijn exen nog contact op eentje na tenminste en mijn vriend is ook meteen een vriend van me ik kan alles aan hem kwijt en hij helpt me daarmee dat maakt mijn vriend tot een vriend van me alleen dan op een andere manier
Oud 08-06-2003, 14:31
Verwijderd
Relatie..
en niet tijdelijk..
wrom.. weetknie..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:36
miss_loves_you
miss_loves_you is offline
Dat is echt wel een goeie vraag ik zou ut niet weten haha!! Hangt er natuurlijk van af wat jij voor die gene voelt ik kan niet een normale vriendschap hebben met iemand waar ik meer voor voel...!!! Dus dan kies ik voor relatie en ja het is logisch als je alleen vriendschap voor die gene voelt je geen relatie met hem neemt...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:37
Verwijderd
Vriendschap. Ik doe het prima zonder relatie, maar zonder vrienden zou ik me toch wel ongelukkig voelen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 15:24
pattypats
pattypats is offline
hallo

een relatie iz toch zeker vriendschapof niet???
ik bedoel..ik heb nu een relatie maar we zijn tegelijk gewoon vrienden van elkaar alleen ff wat closer dan met anderen...

XXXkuzzz
pattypats
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:52
Verwijderd
Ik zou voor een een vriendschap kiezen. Ik vind vrienden op dit moment veel belangrijker dan een eventuele relatie. Binnen een goeie vriendschap kan er ook een seksuele spanning zijn. En het is leuk/geil om het moment van de eerste kus zo lang mogelijk uit te stellen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 16:54
hellion
hellion is offline
vrienden zijn voor altijd...liefde gaat over dus ik heb liever vriendschap....
Oud 07-07-2003, 16:57
smuidra
smuidra is offline
liefde word opgebouwd uit vriendschap bestaat uit vriendschap en eindigt in vriendschap of je nou ruzie met hem hebt of niey je hebt een speciale band met hem waardoor hij altijd je beste vriend blijft
Oud 07-07-2003, 16:57
hellion
hellion is offline
Citaat:
smuidra schreef op 07-07-2003 @ 17:57:
liefde word opgebouwd uit vriendschap bestaat uit vriendschap en eindigt in vriendschap of je nou ruzie met hem hebt of niey je hebt een speciale band met hem waardoor hij altijd je beste vriend blijft
mooi gesproken
Reageren

Regels voor berichten