Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou dan meer voor de gulden middenweg gaan, vriendschap binnen een relatie. Want volgens mij moet zo'n keuze ook helemaal niet nodig zijn. En daarbij, je kunt toch ook een vriendschappelijke relatie met iemand hebben.
|
Ik zou kiezen voor een relatie.
want een relatie is gebouwd op vriendschap. en als het uitgaat dan is het mnoeilijk om elkaar ineens te hatren en je kent elkaar ontzettend goed. MIjn ex is daarom ook mijn beste vriend.. een relatie werkte gewoon niet maar goeie vrienden wel
|
Ik ben blij dat ik die keuze nooit zal hoeven maken, maar ik kies voor een relatie.
Aan mn vriend kan ik alles kwijt, hij is mijn maatje voor het leven en daarnaast vind ik seks ook belangrijk. En dat is het tweede wat hij me kan geven en een goede vriendin of vriend zou me dat niet kunnen geven (ik ben niet het persoon om het met goede vrienden te doen).
|
![]() |
Ik kies 100% voor m'n relatie, vroeger zou ik ook voor m'n vrienden hebben gekozen, maar aangezien, mensen die ik beschouwde als mijn beste vrienden me stuk voor stuk hebben genaaid...doet het me niet zoveel meer...ik denk dat de enige die je kan vertrouwen...dat je dat zelf bent...
|
![]() |
|
Hmm... dus stel, iemand die jij ontzettend leuk vindt, wil een relatie met je. Dan zeg jij: "Nee, ik ben liever gewoon vrienden."
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De gene die ik op t oog heb, vertrouw ik nu zo danig, die weet alles van me, meer dan mijn ex van me wist of mijn beste vriendin. geheimen die ik voor hem had weet hij, alles tot in detail..... ik weet niet of ik dat wil weg gooien |
![]() |
|
vriendschap met seks: in theorie kun je niemand kwetsen, en toch lol hebben met iemand die je vertrouwt, zonder er de HELE tijd aan vast te hoeven zitten
p.s. in de meeste gevallen gaat het toch op de een of andere manier mis
||
Citaat:
nee vrienden zijn zeker belangrijker voor mij ![]()
||
Citaat:
Is niet altijd zo hoor!! Heb gelukkig wel 1 ex waarbij dit is! *zeer blij mee* ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dan kies ik inderdaad ook voor vriendschap.. Want als ik een relatie heb heb ik toch nog vrienden nodig om gelukkig te kunnen zijn, maar als ik wel vrienden en geen relatie heb heb ik die relatie niet nodig om gelukkig te kunnen zijn.
Daarbij is een groot deel van een relatie gebaseerd op vriendschap lijkt mij, en dat deel vind ik toch het belangrijkste. Mn vrienden heb ik ook al mn hele leven, die hebben me bijgestaan door de moeilijkste periodes, die zijn er altijd voor me geweest.. Ze vormen een soort basis om op terug te vallen die ik echt nodig heb, terwijl een relatie iets is waar ik wel ook zonder zou kunnen. (en net als jij, ik waardeer wat ik heb echt wel, en het is zeker belangrijk, maar niet noodzakelijk) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik kijk naar 1 vriendin, ik ken haar al ZO lang, ze is er altijd voor me geweest, echt sinds mn 5e al ofzo.. en tuurlijk hebben we mindere periodes, maar we komen elkaar telkens weer tegen.. Ik weet dat ik bij haar de rest van mn leven terecht kan, ookal zou ik haar jaren niet gesproken hebben, ze zal altijd voor me klaar staan.. Geen twijfel over mogelijk. De vriendschap met haar verkies ik dus zeker wel boven een relatie (in het algemeen dus, niet boven MN relatie) + dat vriendschappen als het goede zijn niet zo plotseling over zijn als een relatie dat kan zijn.. |
![]() |
|
ik was eerst al gewoon goede vrienden met m'n vriend. en nu is dat eigenlijk nog steeds hetzelfde gebleven, qua dat. we zijn natuurlijk wel kleffer en ik ben ook meer om 'm gaan geven, op 'n andere manier. dus ik zie ook 'n gewone vriend in hem. als ik zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk toch vriendschap kiezen.
||
![]() |
Citaat:
Je gaat daar vaker sneller aan kapot! omdat iets intens ineens weg is, als je maar hele losse verkerings hebt, zo noem ik ze, dan heb je dat niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het gaat om de personen waar je om geeft, die wil je niet kwijt en dat geldt zowel voor de mensen met wie je vrienden bent als met degene met wie je een relatie hebt. Overigens vind ik dit een vraag die niet te beantwoorden is. Waarom zou ik in godsnaam een keuze moeten maken? Vriendschappen en relaties vervullen toch een totaal andere rol in je leven? Als moeten kiezen aan de orde is, is er toch sowieso iets helemaal mis?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Angeles: het gaat niet om dat je die keus zou moeten maken en ik zei al in t begin dat ik ook absoluut niet zou willen dat mijn relatie eindigt en dat ik mn vriend ook absoluut niet kwijt wil... ook ging het niet om het opgeven van je relatie dus.. |
![]() |
|
Ik zou denk ik kiezen voor een relatie, maar dan moet je natuurlijk wel gewoon allebei verliefd op elkaar zijn. Kijk als ik verliefd ben en zij niet, dan is dat vervelend. Ik probeer er mee te leven en ga voor de volle 100% voor de vriendschap.
Je kan tenslotte wel nog steeds goed met elkaar omgaan. offtopic: na een relatie, als die uitgaat, zou ik wel proberen vrienden te blijven
|
Verwijderd
|
Dat hangt nogal af van de persoon en de situatie lijkt me.
Ik zal echter best snel voor een relatie kiezen. Simpelweg omdat het veel dieper gaat dan een gewone vriendschap. Als ik gek op een meisje ben, kan ik er niet tegen om 'normaal' met haar om te gaan. Vriendschap is dus moeilijk dan. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen na een relatie vrienden te worden, maar dat is anders op de 1 of andere manier :/ |
![]() |
|
Er is mij heel veel gebeurt in mijn leven waardoor al mijn vrienden mij hebben laten stikken dus ik denk dat ik voor mijn relaties kies
*crazy-me* schreef op 04-06-2003 @ 23:40: relatie, dat duurt bij mij toch niet zo lang, ik ben met al mijn exen nog steeds bevriend. Vaak zijn het de exen die voor je klaar blijven staan ik heb een heleboel exen waarbij dit zo is behalve bij 1. Al mijn relaties begonnen toen ik bevriend met ze was en eindigde nergens maar ik wil ze echt nooit meer kwijt
||
Verwijderd
|
Citaat:
bij mij is t dus niet zo. met 1 ben ik nog heel close, maar de rest die willen me niet meer spreken enzo en doen heel kinderachtig.. dus.. ik wou maar even zeggen dat t dus niet zo vanzelfsprekend is dat juist je exen voor je klaar blijven staan, want ik heb juist t tegenovergestelde meegemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb met al mijn exen nog contact op eentje na tenminste en mijn vriend is ook meteen een vriend van me ik kan alles aan hem kwijt en hij helpt me daarmee dat maakt mijn vriend tot een vriend van me alleen dan op een andere manier
![]()
|
![]() |
Dat is echt wel een goeie vraag ik zou ut niet weten haha!! Hangt er natuurlijk van af wat jij voor die gene voelt ik kan niet een normale vriendschap hebben met iemand waar ik meer voor voel...!!! Dus dan kies ik voor relatie en ja het is logisch als je alleen vriendschap voor die gene voelt je geen relatie met hem neemt...
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap? JustTalk | 33 | 14-05-2014 19:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
[Enquête] christenen, want denken jullie over hekserij? Flijn | 38 | 21-05-2009 14:34 | |
Liefde & Relatie |
Een nieuwe kans geven aan een kapotte vriendschap of relatie stout! | 26 | 29-11-2004 17:56 | |
Liefde & Relatie |
vriendschap of liefde? muziekvlinder | 15 | 01-06-2003 11:08 | |
Liefde & Relatie |
Vriendschap vs relatie apresskier | 14 | 11-07-2002 20:10 | |
Liefde & Relatie |
Vriendschap -> relatie -> vriendschap Manuzhai | 12 | 19-06-2002 16:52 |