Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik geef bijles per e-mail in wis-, natuur- en scheikunde op v.m.b.o-, h.a.vo.- en v.w.o.-niveau. Mocht je daar interesse in hebben, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
|
![]() |
Ik heb moeite met alles, echt alles. Maar vooral met driehoeken (denk aan: cosinus, tanges...) Kan wel een som gaan geven, maar dan kan ik net zo goed me hele boek inscannen..
![]() Maar wil nu echt alles doen om over te gaan. Heeft iemand dit weleens eerder meegemaakt?! En bijles via email?! Ik heb al bijles in 'het echt' , dan snap ik het zowat niet...Hoe kan dat nou via email? Leg eens uit... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat om 'pieken' op school. Als het moet, DAN moet je er staan. Ze kijken immers alleen maar naar de cijfers, die je op een bepaald moment hebt gemaakt. Ikzelf snap geen enkele formule (maar ja, wat is snappen?), en mijn examen ging simpel. Ik deed het dus zo: 1) Schijf op welke infomatie je krijgt 2) Schrijf op wat er wordt gevraagd 3) Schrijf de formule op en ga het berekenen. Neem weer s = v * t Uit het verhaaltje komen gegevens naar boven, die ik als volgt, voor mezelf, opschrijf: =^ moet het is-teken met een dakje voorstellen, en betekent 'komt overeen met' Gegeven: s = 3.6 km =^ 3600 m t = 1 uur =^ 1 * 60 min =^ 1 * 60 * 60 sec = 3600 sec Gevraagd: v in m/s (was v gevraagd in m/min, dan het gegevensgedeelte natuurlijk anders maken) Oplossing: s = v * t Ik schrijf altijd even een vorbeeldje op met simpele getallen, zodat ik weet hoe ik de formule moet omtoveren. 8 = 4 * 2 => 4 = 8 / 2 v = s / t = 3600 / 3600 = 1 m/s Zie? Simpel... En je hoeft de formule niet eens te snappen. Je moet alleen weten waar de variabelen voor staan (in dit geval dus s, v en t) Let op dat je bij je antwoord eenheden zet!!!, zoals hier m/s. anders worden er punten afgetrokken, tenzij het meerkeuze vragen zijn ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik bedoel ook niet dat je het perce moet weten waarom een formule precies zo in elkaar zit als ie zit....
Wat ik bedoel:... Een simpel voorbeeld: Als je een bepaalde hoeveelheid stof hebt in kg... Je moet uitrekenen hoeveel mol er is..... Wat ik nog wel eens zie bij andere.... (dit minder vaak maar ze denken er niet aan dat je kg in gram om moet zetten.) Wat er wel heel vaak is... je moet delen door de molmassa..... Heel veel doen keer de molmassa... Dit heeft volgens mij er wel mee te maken dat je niet helemaal snapt wat je doet... Ze zien gewoon de 2 getallen en weten niet precies wat ze ermee moeten doen.. En voor zulke sommen kan je niet voor elke mogelijkheid een aparte formule opstellen en onthouden.... |
![]() |
||
Citaat:
Als je bij de bijlessen die je nu hebt al problemen hebt met het begrijpen van dingen zou dat kunnen betekenen dat degene die jou bijles geeft jou niet goed uit weet te leggen hoe je te werk moet gaan. Bij het oplossen van een probleem komt het er altijd op aan om het volgende te weten: -wat is er gegeven en wat wordt er gevraagd? -welke oplossingsmethode heb ik nodig en hoe kan ik die vinden met wat ik al weet? -welk gedeelte van het hoofdstuk dat nu wordt behandeld heeft hierop betrekking en hoe kan ik dat hier toepassen? Het komt er op neer dat je voor de oplossing van een probleem de kennis moet zien te vinden (in je boek en je aantekeningen) die je voor dat probleem nodig hebt. Soms moet je het probleem zien te herleiden tot een probleem waarvan je wel weet hoe het moet worden opgelost. Mijn voorstel is dat je mij per e-mail een aantal opgaven stuurt waar je problemen mee hebt, dat ik jou op mijn beurt de uitwerkingen terug stuur en dat je kijkt of mijn uitleg bij de uitwerkingen duidelijk genoeg is en zo nee, dat je mij dan laat weten waar nog eventuele onduidelijkheden zitten.
|
Verwijderd
|
Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=sinus Weet niet hoor. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Er staat dat ze misschien voor de 2de keer blijft zitten.... Vorig jaar EM... Nu misschien NG of NT En volgend jaar CM..... Niet dat het verder belangrijk is ofzo..... |
![]() |
|
![]() |
maar als je het echt niet snapt. (ik weet niet of je de vakken nog wel leuk vind), dan moet je is bij jezelf nadenken of je wel het goede profiel hebt gekozen. Het natuurprofiel is ook het zwaartste. Maar veel succes nog en maak er nog wat van aan het einde van het schooljaar, zodat je overgaat.
groeten
||
![]() |
Citaat:
Heb toch liever mijn NT.... ![]() ![]() Oja... wat ik daarmee wil zeggen dat het per persoon verschillend is.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of heeft mathfreak je al kunnen helpen? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |