Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 10:55
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 11:51:
Het is je ziel die je hebt...Een deel van de Goddelijke bron..
ja duh waarom herhaal je me nou?

ik zeg God = de bron

je ziel = energie uit de bron

daaaaaahhhh
Oud 08-05-2003, 10:59
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 19-04-2003 @ 12:23:
Nouja tijdgenoten... Jezus was al flink wat jaren dood toen de evangeliën vorm kregen. Mattheus en Lucas hebben stukken uit Marcus overgeschreven en dat aangevuld met smeuige details waarbij ze elkaar vaak tegenspreken. Zo geven ze bijvoorbeeld twee totaal verschillende stambomen van Jezus die via een heel ander pad bij een heel andere zoon van koning David uitkomen. Markus zal er ook niet bij geweest zijn, want z'n topografische kennis van het gebied is belachelijk slecht (wanneer Jezus demonen uit twee mannen in de lichamen van 2000 varkens de zee in drijft heeft 'ie niet door dat de arme beesten daarvoor eerst meer dan 45 kilometer moeten rennen. Yeah right! )

Dan nog Johannes. Het Evangelie van Johannes werd geschreven rond het jaar 110, het is dus niet waarschijnlijk dat Johannes een ooggetuige is geweest, en toch weet hij nog vrij gedetailleerd vanalles heel kleurrijk te beschrijven, knap voor een man van 100.

Meer informatie voor de liefhebbers:
http://www.atheists.org/church/didjesusexist.html
http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html

Johan je bent een ware anti-christ die er niets van begrijpt en verwarring probeert te zaaien, toch verklaar ik nogmaals : Jezus is de zoon van God, onschuldig is hij gekruizigd om onze zonden te dragen en ons te redden van het loon van de zonden : de dood. Jezus, wie is er met Hem te vergelijken, wat kun je tegen Hem inbrengen, hoe kan Hij verzonnen zijn...?
Hij was ALS mens zoals God dat bedoelt had: barmhartig, vergevingsgezind, heilig, dienend en een oneindige liefde.

Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 09:17.
Oud 08-05-2003, 15:13
Verwijderd
Nee.. ik bid niet.. niet meer in ieder geval.. vroeger deed ik dat wel dan ging ik bidden dat mijn tante geen kanker meer zou hebben en dat mijn opa weer zou kunnen lopen en dat mijn oma weer helder zou zijn.. ik bad dat ruzies voorgoed bijgelegd zouden worden en dat ik eindelijk vrij kon leven..

Toen ik 13 was ben ik daarmee gestopt.. mijn tante had geen huid meer over in haar nek mijn opa werd slechter en mijn oma was dood.. de ruzies werden erger en ik mijn leven was nog nooit zo'n puinhoop geweest..

Ik ben er mee gestopt... wat heeft het voor nut om te bidden als je gebeden niet verhoord worden.. wat had ik gedaan om zo gestraft te worden?? Niks.. ik was nog maar een kind.. niemand had het recht mij zo te straffen..

Voor mij heeft bidden geen waarde.. niet dat ik het niet begrijp..het is fijn om steun te krijgen (zoals jullie dat zeggen)... maar ik zoek liever steun bij iemand van vlees en bloed die me direct kan zeggen hoe ik er boven kan staan..
Oud 09-05-2003, 09:23
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 08-05-2003 @ 16:13:
Nee.. ik bid niet.. niet meer in ieder geval.. vroeger deed ik dat wel dan ging ik bidden dat mijn tante geen kanker meer zou hebben en dat mijn opa weer zou kunnen lopen en dat mijn oma weer helder zou zijn.. ik bad dat ruzies voorgoed bijgelegd zouden worden en dat ik eindelijk vrij kon leven..

Toen ik 13 was ben ik daarmee gestopt.. mijn tante had geen huid meer over in haar nek mijn opa werd slechter en mijn oma was dood.. de ruzies werden erger en ik mijn leven was nog nooit zo'n puinhoop geweest..

Ik ben er mee gestopt... wat heeft het voor nut om te bidden als je gebeden niet verhoord worden.. wat had ik gedaan om zo gestraft te worden?? Niks.. ik was nog maar een kind.. niemand had het recht mij zo te straffen..

Voor mij heeft bidden geen waarde.. niet dat ik het niet begrijp..het is fijn om steun te krijgen (zoals jullie dat zeggen)... maar ik zoek liever steun bij iemand van vlees en bloed die me direct kan zeggen hoe ik er boven kan staan..
Je weet dat dit leven vol verdriet (we gaan dood) en onrecht is !!!
Toch vind ik deze Bijbeltekst van mijn eigen opa (die predikant was en heel pijnlijk aan longkanker is overleden) heel troostend:

Want ik weet zeker dat het lijden van de tegenwoordige tijd, niet opweegt tegen de Heerlijheid in den Eeuwigheid

Ik hoop dat het je troost biedt.

Gods zegen
Oud 13-05-2003, 09:39
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 08-05-2003 @ 16:13:

Je gebeden worden altijd verhoord alleen is de hulp die je krijgt misschien anders dan jij verwacht.
Oud 13-05-2003, 11:19
Rens
Rens is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 08-05-2003 @ 11:59:
Johan je bent een ware anti-christ die er niets van begrijpt en verwarring probeert te zaaien, toch verklaar ik nogmaals : Jezus is de zoon van God, onschuldig is hij gekruizigd om onze zonden te dragen en ons te redden van het loon van de zonden : de dood. Jezus, wie is er met Hem te vergelijken, wat kun je tegen Hem inbrengen, hoe kan Hij verzonnen zijn...?
Hij was ALS mens zoals God dat bedoelt had: barmhartig, vergevingsgezind, heilig, dienend en een oneindige liefde.
Ok, en wat is er mis met een anti-christ??? Ik vind het niet meer dan normaal om respect te hebben voor elkaars religies, maar om nou meteen te zeggen dat de één wel of geen gelijk heeft, of dat iets ZO is???? Ik krijg daar toch een beetje jehovagevoelens bij... En wie zegt dat Johan er niets van begrijpt? Wie zegt dat jij het begrijpt? Jij gelooft dit, hij dat, en daarmee is dat toch niet meteen bestempeld met slecht? Als je vast van je geloof bent overtuigd denk ik niet dat hetgeen Johan schreef tot verwarring zou zaaien.. En over het leven van Jezus, tsja, wie was erbij?? Ik denk dat überhaupt niemand daar echt over kan oordelen..
Oud 13-05-2003, 11:45
vixen
vixen is offline
ik bid heel soms, echt alleen als k iets heel hard nodig heb of wil. laatste keer dat k dat deed was voor mn herexamen vorig jaar, omdat ik het zo graag wilde halen. Ik ben geslaagd, het zal wel niet door het bidden komen, maar je weet maar nooit.

owja,het heeft dus ook niet echt een betekenis voor me ofzo, tis gewoon bijgeloof misschien.
Oud 14-05-2003, 09:12
!f@ll3n-flow3r!
!f@ll3n-flow3r! is offline
Op de basischool moesten we dat ibj sommige leraren wel.
Maar nu bid ik eigenlijk nooit.
Oud 19-05-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 13-05-2003 @ 10:39:
Je gebeden worden altijd verhoord alleen is de hulp die je krijgt misschien anders dan jij verwacht.
Anders dan ik verwacht? precies het tegenover gestelde dus? nou... dat geeft me nog minder redenen om te bidden....
Oud 28-05-2003, 14:23
thugz-angel
thugz-angel is offline
vroeger kreeg ik t half mee, maar daarna ben ik gestopt en nu begin ik weer
Oud 28-05-2003, 14:28
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 19-05-2003 @ 16:58:
Anders dan ik verwacht? precies het tegenover gestelde dus? nou... dat geeft me nog minder redenen om te bidden....
Misschien hebben de personen minder geleden door jouw gebed of zijn ze zonder angst opgenomen in het hiernamaals. Een gebed helpt echt altijd maar het lot kun je niet veranderen,
Oud 28-05-2003, 18:55
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Ik bid wel elke dag. Alleen een gebed voor het eten voelt wel anders dan 's avonds, dan bid ik als ik alleen ben tot God. En waarom ik bid? Omdat God er is! Ik weet dat Hij mij helpt, dat maak ik ook mee als ik ergens om bid!
Ga nou niet zeggen dat dit toeval is, want toeval bestaat niet!
Ook in het bijzijn van onchristelijke vrienden bid ik. Ze weten dat ik geloof en respecteren mij, ook houden ze rekening met mij. Zo vloeken ze niet meer en zijn ze wel eens meegeweest naar de gemeente!
Oud 28-05-2003, 19:27
Shade
Shade is offline
leg mij eens uit:

Voor een voetbal werdstrijd komen de spelers het veld op en heel vaak zie je dat ze een kruis maken ofzo of dat ze even bidden.
Maar als god echt zo'n speler zou helpen zou dat toch vals zijn? Want dan benadeel je anderen.....

voor de rest geloof en bid ik niet, maar ik vind het ook niet erg als iemand anders dat wel doet (mn oma bid ook altijd voor het eten als ze bij ons is en wij wachten dan ook altijd stil)
Oud 28-05-2003, 19:30
Shade
Shade is offline
Citaat:
!f@ll3n-flow3r! schreef op 14-05-2003 @ 10:12:
Op de basischool moesten we dat ibj sommige leraren wel.
Maar nu bid ik eigenlijk nooit.
MOESTEN!!?
dat vindt ik belachelijk hoor....dat je verplicht moet bidden....
Ik zat (ik heb net examen gedaan dusss) op een christelijke school maar alleen omdat er zoveel vrienden van me heen gingen, maar we hoeven nooit te bidden en het is ook amper te merken dat het een christelijke school is want ongeveer 30% gelooft in niks en 20% in christelijke god duss....

Enige is dat we levensbeschouwing (godsdienst) in de 1e en 2e klas hadden
Oud 28-05-2003, 19:37
Shade
Shade is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 08-05-2003 @ 11:59:
als je wat meer van die verhalen leest zie je vanzelf dat van sommige geen reet klopt
en idd wat is er mis met anti-christ?
Hoezo HOE kan jezus verzonnen zijn? Er zijn zoveel dingen verzonnen waar geen enkel bewijs van was. Waarvan zoveel dinge bewezen is dat het onzin was. Ik geloof niet in J.C en ook niet in een god. Ik vind het allemaal onzin....en dat is mn mening dusss...

oneindige liefde.....eeuwige heerlijkheid....vindt ik allemaal zoooo naief.....
Hoe kan je dat nou weten!? Je hoort het van anderen en gaat erin geloven, maar er is geen enkel bewijs. Ja een boekje waarin allerlei dingen geschreven zijn waarvan al op zn minst 10% (waarschijnlijk inmiddels al meer) is bewezen dat het niet klopt.
Dus bijbel is niet echt vertrouwelijk.....

Dit hoort eigenlijk in het "ik geloof in god" topic maar daar reply je niet dus....dan maar hier

enne hier is WEL bewijs voor bijbelse onzin:
http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html (Ik kende dit site ook al Johan )

Ga dit eerst maar lezen voordat je ongelovigen afkaffert.
verder respecteer ik voor gelovigen maar ik geloof zelf niet.

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 19:41.
Oud 07-06-2003, 00:08
yliek
yliek is offline
ik bid iedere dag meerdere keren, je krijgt er een band door met je schepper,omdat je met hem communiceert!!

(tis trouwens niet slim om conclusies te trekken door het werk van anderen mensen-->doe elf wat nazoek werk en er gaat een wereld voor je open!)

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 00:12.
Advertentie

Regels voor berichten