Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 18:00
Verwijderd
heeft er iemand hier wel eens een lucide droom gehad, en zo ja, wat deed je, en hebje nog tips?
Advertentie
Oud 01-06-2003, 21:49
Verwijderd
Gewoon verder dromen... tenzij het een nachtmerrie was, dan stopte ik bewust met dromen.
Tips... ik weet niet, ben heel speciaal op dat gebied, weet niet wat ik je moet aanraden igv lucide dromen... ik droom mijn dromen meestal tot ik wakker gemaakt word. Wat wil je weten dan?
Oud 01-06-2003, 23:23
Shade
Shade is offline
ehm hier komt een domme vraag:
wat is een lucide droom?
Oud 01-06-2003, 23:29
Verwijderd
Dromen waarin je je bewust bent dat je droomt.

Goeie uitleg staat hier:
http://www.xs4all.nl/~jorisbr/dromen_lucid.html
Oud 01-06-2003, 23:33
Shade
Shade is offline
oh ja dat heb ik best vaak gehad

meestal probeer ik dan wakker te worden, en dat wordt ik dan ook. In m'n droom wordt ik wakker , echt heel raar soms wordt ik in 1 droom 5x wakker terwijl ik gewoon droom. (logisch he? )

Ik bedoel dus dat ik tijdens het slapen droom dat ik wakker wordt, maar dan gebeuren er weer dingen waardoor ik zie dat het een droom is en probeer ik weer en weer en weer wakker te worden. Best vermoeiend.

Maar als ik besef dat ik droom in een droom kan ik nooit helder denken. Ik ben amper intelligent dan dus ik kan niet duidelijk denken aan dingen buiten de droom....

Echt vreemd zo'n "lucide" droom.....
Oud 01-06-2003, 23:36
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:33:
oh ja dat heb ik best vaak gehad

meestal probeer ik dan wakker te worden, en dat wordt ik dan ook. In m'n droom wordt ik wakker , echt heel raar soms wordt ik in 1 droom 5x wakker terwijl ik gewoon droom. (logisch he? )

Ik bedoel dus dat ik tijdens het slapen droom dat ik wakker wordt, maar dan gebeuren er weer dingen waardoor ik zie dat het een droom is en probeer ik weer en weer en weer wakker te worden. Best vermoeiend.

Maar als ik besef dat ik droom in een droom kan ik nooit helder denken. Ik ben amper intelligent dan dus ik kan niet duidelijk denken aan dingen buiten de droom....

Echt vreemd zo'n "lucide" droom.....
Ik dus wel...
ik kan (op bepaalde momenten) me volledig bewust zijn van de echte wereld en toch verdergaan met mijn droom. En beide volledig volgen.
Soms is het zo erg dat ik echt kan antwoorden en toch mijn droom in stand hou, of dat ik mijn ogen open heb en 2 beelden doorkrijg, dat gebeurt gelukkig niet al te vaak, want dat is erg moeilijk. Dan zie ik en de realiteit en op een ander niveau ook nog mijn droom en die gaan dus apart van elkaar verder terwijl ze allebei beelden doorsturen.
Oud 01-06-2003, 23:37
Shade
Shade is offline
ik heb eens op die site gelezen en daar staat dit:

Citaat:
Alles kan en mag:
De consequentie is, dat je tot de conclusie komt dat alles mag, want alles is toch niet echt. Een ruit stuk gooien bijvoorbeeld is geen probleem, je kunt wel dromen dat er een boos persoon op je komt afrennen, maar die is immers ook niet echt. Als je eenmaal wakker bent is het "probleem" vanzelf opgelost.
Ik denk altijd van te voren als ik nog een keer zo'n droom krijg doe ik dit en dit. Maar in de droom ben ik het meestal vergeten.

Of ik denk volgende keer pleeg ik gewoon zelfmoord of doe iets levensgevaarlijks in zo'n droom.

Maar in die droom durf ik dan nooit, ook ben ik bang dat ik dan als ik in die droom doodga dat mn hersenen een signaal naar mn hart sturen dat ik dood ben en dat ie stopt met kloppen ofzo....

Maar dat is gelukkig onzin... (toch? )
Oud 01-06-2003, 23:38
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-06-2003 @ 00:36:
Ik dus wel...
ik kan (op bepaalde momenten) me volledig bewust zijn van de echte wereld en toch verdergaan met mijn droom. En beide volledig volgen.
Soms is het zo erg dat ik echt kan antwoorden en toch mijn droom in stand hou, of dat ik mijn ogen open heb en 2 beelden doorkrijg, dat gebeurt gelukkig niet al te vaak, want dat is erg moeilijk. Dan zie ik en de realiteit en op een ander niveau ook nog mijn droom en die gaan dus apart van elkaar verder terwijl ze allebei beelden doorsturen.
wow....
ik wou dat ik dat helemaal bewust zijn ook kon....dan zou ik allemaal leuke dingen gaan doen in die droom

Maar 2 dingen tegelijk lijkt me wel erg eng....
Oud 01-06-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:37:
ik heb eens op die site gelezen en daar staat dit:

Ik denk altijd van te voren als ik nog een keer zo'n droom krijg doe ik dit en dit. Maar in de droom ben ik het meestal vergeten.

Of ik denk volgende keer pleeg ik gewoon zelfmoord of doe iets levensgevaarlijks in zo'n droom.

Maar in die droom durf ik dan nooit, ook ben ik bang dat ik dan als ik in die droom doodga dat mn hersenen een signaal naar mn hart sturen dat ik dood ben en dat ie stopt met kloppen ofzo....

Hmmm... of het onzin is dat wil ik eigenlijk niet gaan uittesten
Oud 01-06-2003, 23:42
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:38:
wow....
ik wou dat ik dat helemaal bewust zijn ook kon....dan zou ik allemaal leuke dingen gaan doen in die droom

Maar 2 dingen tegelijk lijkt me wel erg eng....
Is niet eng, alleen maken ze me het dan nog net iets moeilijker dan normaal met het scheiden van realiteit en werkelijkheid
Het moeilijkste is de 2 dingen in stand houden... dus wakker blijven om de realiteit te volgen en slapen om de droom te volgen, vergt veel energie en concentratie en zou bijna vergeleken kunnen worden met het alfastadium bij meditatie... alleen gebeurt me dit zonder voorgaande inspanning... de inspanning ligt vooral in het intact houden en scheiden van de 2.
Oud 01-06-2003, 23:45
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-06-2003 @ 00:42:
Is niet eng, alleen maken ze me het dan nog net iets moeilijker dan normaal met het scheiden van realiteit en werkelijkheid
Het moeilijkste is de 2 dingen in stand houden... dus wakker blijven om de realiteit te volgen en slapen om de droom te volgen, vergt veel energie en concentratie en zou bijna vergeleken kunnen worden met het alfastadium bij meditatie... alleen gebeurt me dit zonder voorgaande inspanning... de inspanning ligt vooral in het intact houden en scheiden van de 2.
en kan je die dingen die je in real-life zei of zag dan nog herinneren als je wakker bent?

Ik heb wel eens dat ik wakker wordt midden in de nacht en dat ik dan denk: Ik wil verder met die droom....en soms lukt dat dan ook.

Ik had ook een keer dat ik ergens logeerde en daar stond een kerk vlakbij. En om 8:00 ging dat ding vet hard en lang luiden.
Maar dat werd gewoon in mn droom opgenomen. Dus in die droom verscheen ook opeens iets dat dat geluid maakte en pas 10 min later werd ik wakker en kan ik me dat nog herinneren en onderscheid maken.

Een van de raarste maar wel coolste dingen die ik ooit bij dromen en real-life heb meegemaakt.
Oud 01-06-2003, 23:48
Verwijderd
Volledig... maar soms heb ik wel moeite met het weten wat nu droom was of niet... Tenminste, dat heb ik in de richting droom-realiteit, andersom niet.
Soms heb ik het ook wel dat het liedje van mijn wekkerradio zich eerst vermengt met mijn droom, maar dat is meestal een ochtendprobleem. Van zodra het buiten licht is, heb ik grotere moeite met wakker worden en dingen scheiden, 's nachts is dat geen probleem.

Maar in de gevallen van die dubbele gewaarwording, kan ik beiden nog perfect navertellen.
Oud 01-06-2003, 23:55
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-06-2003 @ 00:48:
Volledig... maar soms heb ik wel moeite met het weten wat nu droom was of niet... Tenminste, dat heb ik in de richting droom-realiteit, andersom niet.
Soms heb ik het ook wel dat het liedje van mijn wekkerradio zich eerst vermengt met mijn droom, maar dat is meestal een ochtendprobleem. Van zodra het buiten licht is, heb ik grotere moeite met wakker worden en dingen scheiden, 's nachts is dat geen probleem.

Maar in de gevallen van die dubbele gewaarwording, kan ik beiden nog perfect navertellen.
ja dat heb ik ook wel eens
en soms ook dat er iets in een droom gebeurt is en dat ik dan ff vergeten ben dat dat in een droom gebeurde terwijl het ook in real-life zou kunnen

ik heb wel eens dat ik ja tegen iemand zeg die in real-life naar me roept terwijl ik nog gewoon slaap. Maar daar kan ik me dan niks van herinneren
Voor de rest heb ik nooit dubbele dingen, maar lijkt me wel leuk om te hebben
Oud 02-06-2003, 08:52
DutCh LuNaTiC
DutCh LuNaTiC is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:55:
ja dat heb ik ook wel eens
en soms ook dat er iets in een droom gebeurt is en dat ik dan ff vergeten ben dat dat in een droom gebeurde terwijl het ook in real-life zou kunnen

ik heb wel eens dat ik ja tegen iemand zeg die in real-life naar me roept terwijl ik nog gewoon slaap. Maar daar kan ik me dan niks van herinneren
Voor de rest heb ik nooit dubbele dingen, maar lijkt me wel leuk om te hebben
Ja, shade
ik riep je in je dromen man. Was vet cool. Ik zei zo he, hoest en je werd niet wakkeer
Oud 02-06-2003, 09:34
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Lucide droom???

Volgens mij kan je dan de toekomst voorspellen!
Oud 02-06-2003, 09:42
Riconoscente
Riconoscente is offline
Ik heb dat wel eens als ik 'mediteer' op bed. Dan val ik eigenlijk weg in mijn eigen dromen en gedachten terwijl ik nog wel bewust ben. Maar echt lucide dromen is dat natuurlijk niet. Dat heb ik echter wel eens vlak voordat ik wakker word. Dan ben ik nog niet echt wakker, maar ik weet wel dat ik wakker zal worden.
Oud 02-06-2003, 10:36
Shade
Shade is offline
Citaat:
DutCh LuNaTiC schreef op 02-06-2003 @ 09:52:
Ja, shade
ik riep je in je dromen man. Was vet cool. Ik zei zo he, hoest en je werd niet wakkeer
ga runescapen....lol
Oud 02-06-2003, 10:59
Get pierced
Get pierced is offline
Als ik droom ben ik bijna altijd bewust dat ik droom.
Oud 02-06-2003, 14:04
Verwijderd
mijn dromen zijn altijd zo cool, maar ik ben het me nooit bewust,
gisteren stond de lucht in de fik, dus ik zo das cool, en ik wilde er een foto van maken
maar alsje door heb datje droomt kanje gewoon alles doen, dat wil ik! gwoon over een willekeurige stad vliegen ofzo of matrix-achtig vechten maar het is me nog nooit gelukt , maar ja ik hoor vaak zoiets van: veel oefenen dus ja, je moet tog wat alsje slaapt
Oud 03-06-2003, 16:17
bonsai
bonsai is offline
ja, laatst, was echt cool! ik wist dat ik droomde omdat ik mijn t-shirt is die droom had uitgedaan, maar ik had het steeds 2 seconden later weer aan. dus ik dacht zo: "hey, dit kan niet" Ik probeerde nog wakker te worden omdat ik het niet zo'n leuke droom vond, maar dat lukte niet. Dus toen sprong ik van de tafel en vloog ik weg. Ik ging eerst al mijn vrienden halen en ze er van overtuigen dat ze droomden en toen gingen we met z'n alle vliegen.
Oud 03-06-2003, 18:26
Verwijderd
klinkt gezellig

gisteren had ik t een beetje door, me droom ging er ook helemaal over, in me droom was de opdracht dat ik ging zoeken naar tekenen van een droom en toen ging ik al die testjes doen:
naar de klok kijken, even weg kijken en weer terug om te checke of de tijd het zelfde is (zo niet dan droom je, of er is een minuut voorbij )
maar dat was allemaal cool
maar toen was ik ineens erges anders, dus toen dacht ik zo van: ik weet niet hoe ik hier kom... IK DROOM!!! OH JOOOOOO! en toen werd ik wakker was echt fuck up, maarja twas wel ff leuk
Oud 03-06-2003, 19:45
Verwijderd
Ja.
Oud 03-06-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 03-06-2003 @ 20:45:
Ja.
zeg dan nix
Oud 04-06-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
fishy_NL schreef op 01-06-2003 @ 19:00:
heeft er iemand hier wel eens een lucide droom gehad, en zo ja, wat deed je, en hebje nog tips?
Heb ik wel eens gehad. Ik droomde iet engs, maar ik dacht tegelijkertijd: ach, het is toch maar een droom. Ik vond het niet zo raar.
Oud 05-06-2003, 14:56
Ypci
Ypci is offline
Citaat:
Ja, maar vroeger vaker als de laatste tijd, omdat ik het erg druk heb en mezelf er niet toe zet om genoeg rust te nemen en lucide te gaan dromen. Ik droomde dan bijvoorbeeld over "Luilekkerland"pretparken, een avontuurlijke reis naar een verboden land dat geen toeristen wou en vluchtscenes (daar kreeg ik dan een kick van) waarin ik ook kon vliegen, zweven (in koetsen die bij de blokker gekocht waren) etc etc. Eén van de laatste keren dan ik zo'n droom heb gehad kwam er opeens een beangstigend element in.(misschien wel door de stress van de laatste tijd.) De hele wereld (althans zo leek het op dat moment) had zich tegen mij gekeerd en het enige wat ik kon doen is vluchten naar boven of wakker worden. ik heb toen voor het laatste gekozen.En sindsdien worden deze dromen steeds zeldzamer. Alhoewel ik vorige keer nog over een grote opblaaskrokodil heb gedroomt, dat als een ideaal en geniaal vervoersmiddel gelde om een vriendin van me op te halen ( ik woonde opeens aan een meertje en zij woonde een paar plassen verder op). Toen ik haar achterop had genomen was het al erg donker geworden en ik wist de weg niet meer goed terug. We sloegen een beekje in en kwamen aan bij een voetbalveld in Belgïe. Ik vouwde zorgvuldig de krokodil op (dat was de reden voor het ideale vervoersmiddel...) en deed hem in een tas. In de kantine was er een groot feest aan de gang met allemaal mensen die ik de laatste tijd best wel vaak tegenkom op feesten in Eindhoven. En toen heb ik daar gefeest, geblowt en gezopen. Toen was het voor mij tijd om naar huis te gaan ik vouwde mijn krokodil open en blies hem op. Die vriendin had een andere lift geregeld dus ik klom op die krokodil en ging het meertje weer op...
De enige tip die ik je kan geven zijn: je van jezelf bewust blijven op de momenten dat je net niet in slaap valt. Ik zie dan felle flitsen en een paar figuren en dan weet ik dat ik lucide ga dromen.
Oud 05-06-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Ypci schreef op 05-06-2003 @ 15:56:
verhaal
Waarom is dat voor jou lucide en op welke punten dan, zoals ik het hier lees, lijkt het mij een gewone droom te zijn...
Oud 05-06-2003, 22:05
Ypci
Ypci is offline
Lucide omdat ik zelf de dingen van het verhaal toegevoegd had (het feest dat er was en het vervoersmiddel en de optie om niet nat te worden etc etc) en omdat ik me ervan bewust was dat ik droomde. Ja sorry ik ben niet altijd even super in uitleggen.

Laatst gewijzigd op 05-06-2003 om 22:07.
Oud 05-06-2003, 22:38
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb ze geregeld. Wanneer ik wil eigenlijk al klinkt het misschien vaag. Meestal ga ik gewoon slapen en zie ik wel wat er komt. Maar als ik ga liggen en ik neem me voor dat ik over bepaalde dingen of personen inclusief de gebeurtenis wil dromen, dan gebeurt dat ook en heb ik volledig in de hand wat er in mijn droom gaat gebeuren. Heb ik het idee dat het toch foutgaat, of als het niet wil zoals ik het wil denk ik ergens anders aan en heb een een compleet andere droom die niets met de eerste te maken heeft die ik ook in de hand heb... Net zo lang totdat ik heb gedroomd wat ik wou. Word ik in de tussentijd wakker, is het voor mij geen probleem om me om te draaien, te denken aan het punt waar de droom stopte en weer verder te dromen vanaf dat punt.

Ik heb eigenlijk de laatste paar jaar maar 3 of 4 dromen gehad waarvan ik echt niet wist of ze echt waren of niet en waarbij ik me ook echt niet bewust was dat ik droomde. Maar die dromen hadden te maken met mijn vroegere verlatingsangst.
Oud 05-06-2003, 23:36
Ypci
Ypci is offline
heb jij ook wel eens gehad dat je de ene nacht droomde over iets en dan gewoon een normale dag had en dan de nacht erna weer verder gaat dromen? (Met jij bedoel ik de bovenstaande)

Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 07:44.
Oud 06-06-2003, 09:22
Shade
Shade is offline
niet echt zo
maar ik heb wel een keer een nachtmerrie gehad met een maand daarna het vervolg en een week daarna weer de 1e hetzelfde....:'\
Oud 06-06-2003, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Ypci schreef op 06-06-2003 @ 00:36:
heb jij ook wel eens gehad dat je de ene nacht droomde over iets en dan gewoon een normale dag had en dan de nacht erna weer verder gaat dromen? (Met jij bedoel ik de bovenstaande)
Ik sta er ook boven maar je had het op AngelLena zeker Ach, ik antwoord toch, makkelijk... Ik hoef er maar op te concentreren dat ik dat verder wil dromen...
Maar meestal hou ik me een beetje afzijdig van mijn dromen sturen, ik laat liever komen wat komt om er ook echt iets aan te hebben.
Oud 07-06-2003, 00:21
yliek
yliek is offline
jaa...meestal wel heel cliché, zoals een kus krijgen en weten dat je het toch maar droomt en je dan afvragen hoe et komt dat et zo echt voelt.
Oud 07-06-2003, 09:25
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ik droom heel vaak lucide is best leuk, je kunt ook stukjes terugspoelen enzo als er een 'foutje' inzit, of het is niet leuk wat je droomt. Maar verder, ehm tips... ik denk dat daar niet echt tips voor te gevenzijn, het gebeurd je gewoon.
Oud 07-06-2003, 09:29
Ypci
Ypci is offline
Citaat:
Mutant schreef op 06-06-2003 @ 12:52:
Ik sta er ook boven maar je had het op AngelLena zeker Ach, ik antwoord toch, makkelijk... Ik hoef er maar op te concentreren dat ik dat verder wil dromen...
Maar meestal hou ik me een beetje afzijdig van mijn dromen sturen, ik laat liever komen wat komt om er ook echt iets aan te hebben.
Ik was namelijlk een hele tijd geleden een keertje logeren bij mijn opa en oma voor twee nachten. De eerste nacht had ik gedr0omd dat ik in een kasteel sliep en dat er ongveer 8-9 andere meisjes waren. We zouden daar een tijd verblijven en een prins zou dan zijn "prinses"uitzoeken d.m.v een hele rare regel: Er waren allemaal bedden naast elkaar in 1 kamer van het kasteel. Iedereen moest daar gaan slapen en je koos zeg maar wel zelf je bed uit. Als je dan de dekens opensloeg, kwam je erachter of je een kussen van stro had of een kussen van dons. Degene met het kussen van dons was dan bevoorrecht om prinses te worden. Die nacht sloeg ik dus die deken open en had een kussen van stro.
Toen werd ik wakker en had gewoon een gezellige dag met me opa en oma en ik had verder niet meer aan de droom gedacht.
Toen ik 's avonds naar bed toe ging zei ik opeens tegen mezelf dat ik wel op een kussen van dons moest gaan slapen en herinnerde ik me de droom van de vorige nacht weer. Dus die nacht droomde ik ook die andere drooom verder.

Ik vind het ook niet altijd leuk om mijn dromen te sturen, maar soms zijn mijn dromen zo saai. Dan loop ik alleen maar rond in een stad of dan loop ik in een huis een vogel achterna te rennne, die dan ontsnapt uit een superklein raampje. Dat zijn dan van die momenten dat ik tegen mezelf bijvoorbeeld zeg: ik ga die vogel achterna vliegen. Maar echt hele verhalen verzinnne doe ik niet (meer). Want als ik dan de volgende dag wakker wordt, ben ik nog meer moe als de avond van te voren.....Weet jij ook bepaalde betekenissen van dromen?
Oud 07-06-2003, 11:41
Verwijderd
Niet bepaald helaas, soms weet ik wel de bedoeling erachter, maar dat bestaat meer uit een gevoel... Ik ken wel een paar mensen die het wel weten.
Oud 07-06-2003, 13:27
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 03-06-2003 @ 20:45:
Ja.
Hij geeft tenminste antwoord op een deel van de vraag... veel mensen hier op het forum lullen erom heen en dan na een kantje typewerk weet je nog neit wat ze willen zeggen, dus ik sluit me volkomen bij Bootsman123's antwoord aan) Kort, maar krachtig
Oud 07-06-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 07-06-2003 @ 14:27:
Hij geeft tenminste antwoord op een deel van de vraag... veel mensen hier op het forum lullen erom heen en dan na een kantje typewerk weet je nog neit wat ze willen zeggen, dus ik sluit me volkomen bij Bootsman123's antwoord aan) Kort, maar krachtig
Daar heeft hij niks aan... de vraag was ook
Citaat:
Dus met een simpel ja, doe je nog niks. Uitleg is wel welkom dan. Als we allemaal ja of nee gaan antwoorden op zo'n vragen, wat is dan nog het punt van een discussiefroum? Dan kunnen we evengoed alleen maar polls neerzetten: Geloof je in geesten - ja - nee - misschien, heb je lucide gedrooms - ja - nee - wat is het? -enz...
Oud 07-06-2003, 18:17
roosje123
roosje123 is offline
Ik heb vaak een lucide droom, ik had ergens gelezen dat als je wakker wilt worden je naar een bepaald punt moet staren en dan word je vanzelf wakker. Als je wakker word uit een droom en je wilt terug naar die droom dan moet je met je ogen draaien. Ik heb het uitgeprobeert en bij mij werkt het echt.

Het is echt leuk als je eemaal weet hoe je een lucide droom kan krijgen want je kunt dan echt van alles doen wat je anders nooit zou doen of durven
Oud 08-06-2003, 01:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 02-06-2003 @ 00:37:
Nee! Dat hoeft zeker geen onzin te zijn. Even van het spirutele pad af en terug naar de 'normale wereld'.

Waarom klopt het ene moment je hart, en het andere moment niet (dood)? Dat komt odmat je onderbeustzijn dat aanstaat. Je onderbewustzijn kun je ook deels sturen. Als je jezelf ervan overtuigd (in een droom) dat je de pijp uit gaat, zou het best kunnen dat je je onderbewustzijn overtuigd en die alles stop zet.

Althans dat is wat ik denk, en ik WEET dat het onderbewustzijn meer kan dan de meeste mensen denken (telepathy, telekinese etc...met ervaring )
Oud 09-06-2003, 23:48
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-06-2003 @ 02:14:
Nee! Dat hoeft zeker geen onzin te zijn. Even van het spirutele pad af en terug naar de 'normale wereld'.

Waarom klopt het ene moment je hart, en het andere moment niet (dood)? Dat komt odmat je onderbeustzijn dat aanstaat. Je onderbewustzijn kun je ook deels sturen. Als je jezelf ervan overtuigd (in een droom) dat je de pijp uit gaat, zou het best kunnen dat je je onderbewustzijn overtuigd en die alles stop zet.

Althans dat is wat ik denk, en ik WEET dat het onderbewustzijn meer kan dan de meeste mensen denken (telepathy, telekinese etc...met ervaring )
DAMN
ik ga toch maar es een keer aan een expert vragen
Oud 10-06-2003, 15:38
KELLY777
KELLY777 is offline
Jaaa, ik heb het een keer gehad.... ik heb een tijd gehad waarin ik heel veel oefeningen deed om lucide te worden... en het helpt echt want ik kreeg een bewust droom... wat ik gedaan heb? lekker vliegen.. van nederland naar New York en daar heb ik lekker geshopt... het is echt een hele leuke ervaring.. echt de moeite waard om het eens te proberen....
xxxjes
Oud 10-06-2003, 20:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 10-06-2003 @ 00:48:
DAMN
ik ga toch maar es een keer aan een expert vragen
nah, zolang je rustig aandoet is er vrijwel niks aan de hand. Vooral mensen die te hard dingen pushen, waar veel mentale kracht voor nodig is, gaat wel eens fout.
ik ken slechts 1 verhaal waar een vrouw zelfs gestorven is, odmat de krachten teveel werden. Nou denk je misschien "wat lult die gozer nou", maar mijn onderbouwing (die overigens niet eens van mij is) strookt precies met de natuurkundige wetten.

Maargoed dat is offtopic
Oud 11-06-2003, 17:47
Verwijderd
hmmm ik heb zo mijn periodes. Ik had een heel tijd dat ik elke nacht een lucide droom heb, dan stuurde ik ze een beetje en als ik bang was wist ik dat dat niet moest, want het was toch maar een droom.
Ik kan mezelf wel nog steeds wakker maken, als het eng is, vies of laatst had ik het in mijn droom bloed heet dan maak ik mezelf wakker.
Oud 16-06-2003, 09:14
vixen
vixen is offline
Ik droom wel eens dat ik weet dat ik droom, vannacht bijvoorbeeld nog. Ik werd bedreigd door een enge meneer in een trein, en ik dacht opeens 'hee, ik droom', en begon aan de kleren van die man te voelen en te bedenken dat ik zo graag ergens anders over wilde dromen maar ik kon niks anders doen dan daar blijven staan. Op dat moment kon de man me niks doen, maar zodra ik weer vergat dat ik droomde ging de droom weer verder.
Oud 17-06-2003, 18:59
Verwijderd
Ik heb vanacht volgens mij ook lucide gedroomd.. want een leraar van mij (vraag me niet waarom ik over hem droomde) rende echt keihard ergens naartoe en toen had ik wel zoeits van het kan niet het kan echt niet!

Ik ben de laatste tijd sowieso veel bewuster van wat ik droom.. dat komt omdat ik me er bewust van ben dat achter elk symbool in de droom een betekenis zit die voor mij van belang kan zijn..

Maar ik plan het niet van te voren.. het overkomt me gewoon.. opeens merk ik dan dat het niet echt is.. helaas praat ik in mijn slaap en verpest ik daardoor deze momenten wel eens.. dan wordt ik wakker van mijn eigen onzin gepraat... maar ja..

Vroeger deed ik het ook.. ik droomde dan dat ik kon vliegen.. ik had het enkele ker vanzelf gedroomd... maar omdat het telkens vanuit de zelfde plaats kon ging ik daarheen om te vliegen omdat ik wist dat het daar kon... en daarna kon ikoveral vliegen.. tot ik 8 werd ofzo.. toen kon het opeens niet meer.. dat vond ik erg jammer.. Maar goed.. ik kan het dus wel..
Oud 17-06-2003, 19:38
Verwijderd
Cytherea, ik heb het dubbele stukje even verwijderd, staat netter.
Oud 17-06-2003, 21:59
Shade
Shade is offline
ja ik heb een paar keer een droom gehad waarin ik kon vliegen
dat was zooooo cool

maar toen ik eenmaal was geland kostte het heeel veel moeite om weer op te stijgen...en later kon ik alleen af en toe nog een beetje zweven....

Net toen ik heel lang geprobeerd had te vliegen en eindelijk de lucht weer in ging.......ging de wekker
Oud 17-06-2003, 22:06
Verwijderd
Vliegen is een standaard element in veel van mijn dromen .
Oud 17-06-2003, 22:10
Kaas
Kaas is offline
ik heb paar weken geleden ook iets heel vaags gehad
ik lag in bed het was best laat 3 uur s'nachts denk ik, en op
gegeven moment hoor ik mijn broertje en zusje samen stoeien, ik
voel het, ik lig op mijn zij, en aan de kant van mijn rug waren ze aan het stoeien.
op gegeven moment wordt het stil.
Ik krijg het heel koud en misselijk gevoel, net alsof je in een
achtbaan bent geweest. Ik heb heel erg liggen bibberen in mijn bed. Dan komt er iemand binnen, het is donker dus ik kan niet zien wie het is. diegene komt binnen, zet een stap, bukt en loopt weer weg. Ik probeer nee te zeggen, maar er komt niets uit.
toen ben ik denk ik in een diepe slaap gevallen, de volgende dag heb ik aan iedereen gevraagd of er nog iemand op mijn kamer is geweest vannacht, maar niemand had dat gedaan.
Ik heb het allemaal heel bewust meegekregen, en ik weet alles nog precies heel vaag allemaal...
Oud 17-06-2003, 23:09
Shade
Shade is offline
Citaat:
Kaas schreef op 17-06-2003 @ 23:10:
ik heb paar weken geleden ook iets heel vaags gehad
ik lag in bed het was best laat 3 uur s'nachts denk ik, en op
gegeven moment hoor ik mijn broertje en zusje samen stoeien, ik
voel het, ik lig op mijn zij, en aan de kant van mijn rug waren ze aan het stoeien.
op gegeven moment wordt het stil.
Ik krijg het heel koud en misselijk gevoel, net alsof je in een
achtbaan bent geweest. Ik heb heel erg liggen bibberen in mijn bed. Dan komt er iemand binnen, het is donker dus ik kan niet zien wie het is. diegene komt binnen, zet een stap, bukt en loopt weer weg. Ik probeer nee te zeggen, maar er komt niets uit.
toen ben ik denk ik in een diepe slaap gevallen, de volgende dag heb ik aan iedereen gevraagd of er nog iemand op mijn kamer is geweest vannacht, maar niemand had dat gedaan.
Ik heb het allemaal heel bewust meegekregen, en ik weet alles nog precies heel vaag allemaal...
als je zeker weet dat et ECHT geen droom was....
klinkt dat idd doodeng.............

Regels voor berichten