Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De VVD is voor. ík ben tegen, dus nu mag je mij uitleggen of ik bij de linkerkant hoor of bij de rechterkant ![]() Wat nou, solidariteit met het Iraakse volk, eerst het land bombarderen, vervolgens ontstaat er een chaos, om dan achteraf te zeggen: we sturen wat militairtjes die door de woestijn moeten lopen en een paar met de politie uit solidariteit met het iraakse volk. ![]() NU worden ze ook onderdrukt, maar dan op een mildere manier, Irak kan je nu beschouwen als een kolonie van de VS (en engeland) We hebben t hier nog wel goed ja, maar t gaat hard achteruit en hoe meer van dit soort dingen, hoe sneller het slechter zal gaan hier. Je moet NL dan ook nie vergelijken met een land dat net gebombardeerd is. Vergeleken met EU-landen gaat NL hard achteruit dus er is wel degelijk geld etc. nodig om t weer recht te krijgen. |
![]() |
|
![]() |
Gezien het feit dat Bush en Blair de ellende in Irak hebben veroorzaakt vind ik dat zij het ook maar weer moeten oplossen. Waarom moet Nederland geld verspillen aan de oorlogszucht van Bush?
Ik snap nu waarom Jaap de Hoop van de Schepper op de 'shortlist' staat voor een belangrijke NAVO-functie. Iemand die continu achter VS aanloopt kan Washington natuurlijk goed gebruiken. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen waar halen ze dat geld ineens vandaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarvandaan dus. Offtopic: je sig ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat klopt daar niet? ![]() ![]() Financieel ondersteunen doe je met geld, anders is het niet financieel... Je spreekt hier dus over materieel ondersteunen. Overigens moet het anti-semitische Rode Kruis uit alle overheidsactiviteiten worden geweerd. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het echt belachelijk, wat gaan die Nederlanders ook echt doen daar man, laat amerika maar alles lekker opknappen. offtopic: tnx ![]()
||
![]() |
Citaat:
Whahaha ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Fleet Admiral schreef op 07-06-2003 @ 12:31:
Financieel ondersteunen door medicijnen en voedsel ter beschikking te stellen. Wat klopt daar niet? ![]() ![]() Financieel ondersteunen doe je met geld, anders is het niet financieel... Je spreekt hier dus over materieel ondersteunen. Je begrijpt wat ik bedoel ![]() Overigens moet het anti-semitische Rode Kruis uit alle overheidsactiviteiten worden geweerd. Offtopic: Niet uit je nek kletsen nu, dat eeuwige slachtoffergedrag moet eens afgelopen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
WTF maakt het uit of het nou een duitser of NL'er is even erg toch!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
ASSOCIAAL!!!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar ok je had t al zo kunnen verwachten, echt zielig dat slijmgedoe van hun de hele tijd. bleh ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() In het item van het journaal na dit verhaal over Irak werdt er verteld dat nederlandse bedrijven een gooi doen om ook zoveel mogelijk bij de "wederopbouw" van Irak betrokken te zijn. Ik denk dat het wel iets met elkaar te maken heeft. In een goed daglicht komen te staan bij de Amerikanen, door ook militairen te sturen. Om zodoende een sterke onderhandelingspositie op te bouwen waar het gaat over het "verdelen van de Iraakse markt" zal ik maar zeggen. Ik hoorde eerder al dat alle landen van de coalitie mogen investeren in het na-oorlogse Irak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
kben zelf wel blij met feit dat nederland gaat helpen aan wederopbouw ![]() |
![]() |
|
![]() |
De Amerikanen zijn vast blij dat ze weer bondgenoten winnen. Ik weet echter niet of ik het zo'n goed idee vind. Valt dit niet onder militaire steun? Of is dit een heel ander verhaal, en hoeven we niet meer rekening te houden met gedane uitspraken aan het begin van de oorlog?
Misschien is dit het sociale gezicht van ons nieuwe kabinet. Het is immers niet onvriendelijk om te willen helpen met de wederopbouw van Irak. Ergens vind ik het echter wel de taak van de Amerikanen om de gevolgen van de door hun gestarte oorlog te accepteren en daarmee om te gaan, zonder hulp van elk land dat maar wil helpen. Als dit een missie was die uitging van de VN, was het weer anders... Kortom, ik ben er niet goed uit, of dit een slimme zet is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1977-1981: CDA-VVD (rechts) 1982-1989: CDA-VVD (rechts) 1994-2002: PvdA-VVD-D66 (misschien niet rechts, maar ook zeker niet links) Totaal: 19 van de afgelopen 30 jaar is gevuld door niet-linkse regeringen Zou je je voortaan eerst in de feiten willen verdiepen, voordat je dit soort ongefundeerde uitspraken doet? Verder: waarom denk jij dat links zijn tijd gehad heeft? Opiniepeilingen geven aan dat PvdA, GroenLinks en de SP op winst staan. Tot slot: waarom is het tijd voor 'harde actie'? En wat moet ik dan verstaan onder 'harde actie'?
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Maar ik merk dat ik wat van het onderwerp ben afgedreven (Gatara/Anneee zal mijn posts hierboven dan ook wel verwijderen
![]() Ik ben het met GroenLinks en de SP eens dat we niet moeten meewerken aan de bezetting van Irak. Waarom sturen we geen humanitaire hulp? Dat is veel harder nodig daar. Zoals hierboven is gezegd: Bush en Blair zijn degenen die met de wapens hebben gespeeld, dus die mogen dat onderdeel ook afhandelen.
||
Citaat:
ja tuurlijk de afgelopen 30 jaar hadden we hier een totalitaire dictatuur met vette censuur ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat meerdere landen meewerken aan een nieuwe regering in Irak, omdat ik niet echt vertrouw op Bush & Blair. Ik ben ervoor dat de Iraki's hun eigen regering kunnen vormen, wij mogen alleen vanaf de zijlijn toekijken, eventueel een helpende hand aanbieden (in de vorm van humanitaire hulp bijvoorbeeld), maar niet ingrijpen als wij denken dat ze een 'verkeerde' regering vormen, het is immers de regering die zij willen hebben en daar hebben wij niets over te zeggen. Die kans moeten we hen geven.
|
Ik vraag me trouwens af waarom ik de Nederlandse regering niet hoor over een vredesmacht sturen naar Congo samenwerkend met de Fransen en de Duitsers? Mij lijkt dat onze steun daar veel noodzakelijker is dan in Irak.
Maar t zal wel weer eens om economische en politiek strategische belangen zijn, en niet om rechtvaardigheid.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlanse steun aan inval Irak Mark Almighty | 130 | 04-04-2007 18:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VN troepen waarschijnlijk naar Irak ~ wachten op goedkeuring VN Veiligheidsraad Gatara | 58 | 09-05-2004 13:39 |