Advertentie | |
|
12-06-2003, 00:02 | |
een heel interessant stukje
toenet in de oto horode ik voor t eerst wat van t album en ik had eigenlijk al t commentaar dat in de 1e paar alinea's word gegeven... missgien heeft ie glijk, missgien niet... kga em iig nog wel ff gode beluisteren
12-06-2003, 00:13 | |
Heeft deze reviewer gelijk?
Dat is echt heel lastig om te zeggen. Ik bedoel is het zeker dat dit het idee van Metallica was? Maar het zou best kunnen dat hij gelijk heeft. Wel is het idee erachter best vergezocht en dat is wel iets waar je echt over na moet denken tot je tot deze conclusie komt. Maar een briljante CD? Nee. Het idee erachter misschien wel maar dan nog klopt het niet naar mijn mening. Verder ga ik hierop in op de 3e vraag. Zullen we zien dat de komende paar jaar de grote rock acts af stappen van hun perfect geproduceerde plaatjes? Sommige bands misschien wel, sommige niet. Want deze perfecte geproduceerde plaatjes floppen soms. Ik bedoel over KoRn - Untouchables zijn verschillende meningen. De CD is mooi in elkaar gezet, maar dit is juist één van die perfecte geproduceerde plaatjes naar mijn mening. Dus misschien zullen sommige bands hier van afstappen, ik zou het wel interessant/mooi vinden. zal de protools generatie voorbij gaan? Dat denk ik niet, en om nou te zeggen dat het daardoor alleen maar slechter is geworden? Als voorbeeld even Deftones; op White Pony en Deftones hoor je het werk van Frank Delgado erg goed. Maar dat is juist datgene dat de CD's mooier maakt. Oké misschien is het soms niet mooi, maar het is leuk om te zien dat bands dit wel doen (ook al maken ze dan herrie die niemand wil kopen). En bijv. met Linkin Park die dan een remix CD maken, dat is ook misschien wel slecht en lelijk maar het gevolg is toch wel boeiend? Fans vinden het maar niks, sommige mensen wel. Maar om deze vraag even letterlijk te beantwoorden: ik denk niet dat die protools generatie voorbij gaat. Sommige bands zullen dit misschien wel doen (wellicht wel door Metallica?) maar nee ik kan het me niet wegdenken. Ik bedoel bepaalde bands zouden echt heel erg veranderen als die protools generatie echt voorbij zou gaan. Maar ach ik heb er niks op tegen ook al komt er soms slechte muziek, it's all nice to see.
12-06-2003, 00:19 | |
Mjah, wat mij dus opvalt, hoe meer er in een studio met een computer aan zo`n cd word gesleuteld, hoe vaker zo`n band Live vaak tegenvalt..sommige bands (met linkin park op #1) gooien op die manier hun eigen muren in.
"Vroeger was alles beter" mischien was het ook wel Dit topic is trouwens niet specifiek bedoelt voor St Anger, maar meer gewoon "waar het heen gaat" in het algemeen. (duchtige truie dingen natuurlijk daargelaten)
12-06-2003, 00:21 | |
Hij heeft in zoverre gelijk dat de nummers absoluut van lage kwaliteit zijn en ook dat metallica een risico heeft genomen door als band van hun status met zo'n album te komen. Maar om t daarom maar revolutionair te noemen? Ikzelf hekel gelikte producties. Ik ben van mening dat studiowerk zo dicht mogelijk bij de liveperformance moet liggen. En dat doen veel bands ook en hebben ze altijd gedaan. Dus dat is niets nieuws infeite. Wat me gewoon stoort aan St. Anger is dat ze het tot in t belachelijke door hebben getrokken met een drumsound die een 6derangs hardcorebandje nog niet eens zou willen hebben. En tsja als de nummers nou goed waren.....maar dat zijn ze niet in mijn ogen. T oogt alsof ze hebben willen inspelen op t succes van bands als bijv Hatebreed en anderen. T komt fake over. Zullen we zien dat de komende paar jaar de grote rock acts af stappen van hun perfect geproduceerde plaatjes? Ik hoop t echt. Zoals ik al zei...ik haat gelikte producties, maar om zoiets aan de wat meer mainstreammarkt te verkopen zul je met iets heel goeds op de proppen moeten komen. zal de protools generatie voorbij gaan? ' Ik hoop t wederom. Ik zeg. Basic setup. Geen fuckin fratsen. Inpluggen en opnemen als band zijnde.....Geen overdubs. Geen effecten. Gewoon pure, rauwe, oprechte muziek maken zonder fuckin wondermiddeltjes.
Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 00:23. |
12-06-2003, 00:32 | ||
Citaat:
12-06-2003, 00:54 | |
Verwijderd
|
tja...
het liefst zou ik gewoon weer willen zien dat er een band gewoon back to basics gaat: gitaar, bas, drums, vocal zonder al die electronische shit erbij. trouwens, ik heb st. anger nu 2 keer gehoord en ben wel met de reviewer eens dat je hem of super vind, of helemaal niets... helaas behoor ik tot de laatste groep. en ook omdat het vooral hetzelfde klinkt over het hele album, en ik mis solo's. en ik vind dat dit albums absoluut niet revolutionair te noemen is. ik vind het eerder metallica onwaardig gezien het feit dat ze nummers als One, Sad But True, Fade To Black, Nothing Else Matters etc. in hun repetoire hebben. Dit is te simpel, als het niet metallica was... misschien was het dan wel wat, maar dan zou het nog niet superbijzonder zijn ofzo. my 2 cents |
12-06-2003, 11:35 | |
Het zou heel goed kunnen, maar om daar zekerheid over te krijgen zullen we toch echt meer van metallica's ideëen achter deze plaat moeten weten. En ik ben het eens met de opmerking over garagebands die net zo klinken maar dat het feit dat het bij Metallica een keuze is zo te klinken. Maar of dat nou iets goeds is? Twijfelachtig. Bovendien denk ik niet dat een band die zo'n achtergrond heeft als Metallica nu nog met iets "groundbreaking" kan komen, omdat er veel te veel vergelijkingen met ouder werk zullen komen. Zullen we zien dat de komende paar jaar de grote rock acts af stappen van hun perfect geproduceerde plaatjes? Een enkeling misschien, de meerderheid zal het op safe spelen en gewoon de gelikte dingen uit blijven brengen. Floppen wil geen enkele band, dus te grote risico's worden het liefst gemeden. zal de protools generatie voorbij gaan? Hoogstens tijdelijk.
12-06-2003, 11:48 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
12-06-2003, 11:55 | |
Metal zal altijd blijven leven. Maar als je hoort van de echte die hards....die zeggen allemaal: tis zowiezo al stukken minder geworden. Ik geef ze gelijk. Maar ik luister dan ook de ouwe zut.
Kijk maar eens naar de jaren 80/90. Toen was er een hoogtepunt. Vanaf toen is het alleen maar weggezakt. Die grote bands rond die tijd die zie je nu niet meer. Er komt veel te veel nieuwe troep. We willen old school thrash n heavy!
Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 12:04. |
12-06-2003, 13:09 | |
Ik denk dat de mainstream de underground blijft volgen. Niks is meer origineel, je moet wel iets heel erg raars uithalen wil je nog 'groundbreaking' zijn. Alleen het is nog niet populair geworden.
Ik denk dat gewoon weer een ander aspect van de underground muziekscene populair gaat worden, als we het hebben over gitaarmuziek. Binnenkort is dat waarschijnlijk de no-bullshit thrash attitude. Alle draaitafels worden weer overboord gegooid, en men gaat weer back to basics. In dat opzicht is Metallicock wel een van de eerste, en Korn gaat volgen. Ik denk dat er ook een andere golf gaat komen van rock/metal luisteraars die naar 'alternatieve' electronische muziek gaan luisteren. En uiteindelijk beinvloedt die dan ook weer wat er dan kwa rock weer populair gaat worden.
12-06-2003, 13:34 | |
het feit is dat sommgie bands altijd bij het oude blijven. In het stukje noemt hij iron maiden. Daar hoor ik weinig verschil in, of je nu naar killers of naar brave new world luisterd. Wat daar vooral veranderde zijn de muzikanten.
Maar het doet me denken aan marilyn manson. In het begin was hij er voor shock en zijn muziek klonk goedkoop chaotisch en rommelig. Stopte hij er een concert in van anno 2000-2002 was het allemaal veel strakker gespeeld. Volgens hem was eht de bedoeling om rauw te klinken, maar nu heeft ie wel meer geld dan toen. St. anger vind ik een heel goed album. Het is heerlijk om aan te zetten en dan andere dingen doen, dit komt misschien omdat het album zo opelkaar lijkt maar het is de sfeer, de sfeer die metallica wilde bereiken. Ik vind oude metallica nummers zelf alijd te saai. lange nummers waar de melodie maar het zelfde blijft, bijv. eye of the beholder. Op dit album veranderd er veel in de melodie gaandeweg het nummer. En het nummer st. anger zelf vind ik ech een geweldig nummer, ik kan het niet vaak genoeg horen. Wat ik me afvraag of metallica het niet zo gemaakt heeft dat eht gecontroleerd goedkoop klinkt. De gitaren klinken nl. bijzonder. alsof ze in blik zitten, dat is anders dan ruis van een goedkope opname. En zoals ik laatst het concert van ze zag krijg ik zin in fields of rock
12-06-2003, 14:01 | ||
Citaat:
nee, alleen een andere zanger en een verschil van ongeveer 20 jaar... de muziek is er bij brave new world ECHT wel anders op geworden hoor. Dat wil niet zeggen dat ik Killers niet vind heerschen.
12-06-2003, 14:03 | ||
Citaat:
12-06-2003, 14:04 | ||
Citaat:
12-06-2003, 14:06 | ||
Citaat:
natuurlijk is het heavy metal gebleven! En zo hoort het! Iron maiden zijn tenminste niet van de slapjanussen die hun roots opgeven!
12-06-2003, 14:26 | ||
Citaat:
12-06-2003, 14:55 | |
de reviewer kan wel gelijk hebben, maar ik denk dat t wel goed is dat een grote band zo'n slechte productie op een album zetten, omdat als de mensen een onbekende band tegenkomen die niet zo'n goede productie heeft niet gelijk denken wat een schijt band terwijl het misschien een goede band is...
en aan de andere kant is dat het goed is dat de productie van bands minder worden, zodat het inderdaad dichter bij de live optredens komen...k hoop ook dat dit doorwerkt naar mainstream, zodat mensen echt eens kunnen horen hoe een bepaalde band/artiest klinkt... en als laatste t beste is als bands gewoon muziek maakten met minimale elektronische shit erbij...geen elektronisch ingekleurde muziek, maar gewoon de vaardigheden van de artiest...
12-06-2003, 16:47 | |
Ach een aantal genres in de metal zal altijd electronica blijven gebruiken, de gothic metal kan mijns inziens gewoonweg niet zonder. En de gothenburg scene zal het ook nog wel blijven gebruiken, evenals veel melodieuze black.
Wel hoop ik dat er in de toekomst meer old school death wordt gemaakt, die blastbeats komen me de strot uit tegenwoordig. |
12-06-2003, 17:59 | ||
Citaat:
Dit is de utopie van menig metalhead. |
13-06-2003, 08:41 | ||
Citaat:
wat zo'n thrash metal bandje is tegenwoordig nergens meer te vinden. De echte thrash dan
13-06-2003, 12:14 | ||
Citaat:
13-06-2003, 12:41 | ||
Citaat:
daarom zegt dako, zodner het stuk gelezen te hebben: ik voorspel 2 richtingen. enerzijds een commercieel gerichte stroming die de nu-metal en 'top-40 georienteerde' bands bevat (ik noem een korn, linkin park, allemaal redelijk zware muziek, maar toch nog zo toegankelijk dat het in de hitparades komt), waar uiteindelijk slechts een paar grote bands in overblijven. vergelijk het met de nwobhm-hype begin jaren tachtig, ineens begon iedereen in de sporen van maiden, samson, angel witch te stappen, de wereld (eigenlijk vooral engeland) werd overspeolt met nieuwe heavy metal bands, en wie zijn er overgebleven? juist, alleen de namen van de grote bands zijn bewaard gebleven, net als met de bay area thrash wave een paar jaar later, d'r waren zowat meer tharsh-bands als inwoners, en nu zijn alleen de echt goede bands overgebleven, ik noem een slayer, een exodus, een testament, een death angel, een nuclear assault, u kent ze. hetzelfde met de 'new wave of world wide nu-metal', over een paar jaar is iedereen bands als ill nino, dimension seven, five point o vergeten, en blijven alleen korn, soad en misschien linkin park over. aan de andere kant zie ik een opkomt, of iig een flinke 'markt' (verkeerde woordkeus, aangezien het commercie aanduidt, wat nou juist niet het geval, maar you get my point) voor de underground metal zoals die er nu ook is. meer extremere stromingen als black, death, thrash metal zullen niet verdwijnen, al denk ik dat er veel bands zullen komen die de genre-grenzen zullen doen vervagen, terwjl er ook een counter-reactie opkomt van bands die hun roots tot in het extreme trouw blijven. kortom: de truie blackies zullen blijven bestaan, evenals de allround-metal fans. |
13-06-2003, 13:20 | ||
Citaat:
het is idd jammer dat er zoveel nwobhm bands zijn die vergeten zijn. nwobhm heerst!
13-06-2003, 13:23 | ||
Citaat:
13-06-2003, 14:25 | ||
Citaat:
maar je hebt gelijk, welke gemiddelde scholier van tegenwoordig luistert nog naar bands als angel with, 220 volt, girlschool enz? tijd voor een new-nwobhm volgens mij! |
13-06-2003, 14:28 | ||
Citaat:
om het bij de black metal te houden die je noemt, welke GOEDE band bestaat korter dan 5 jaar? die zijn waarschijnlijk op de vingers van 1 hand te tellen, de echt gave bands (en dan doel ik niet eens op de cult bands als venom, darkthrone, emperor en concorten) bestaan allemaal al een flinke poos, neem marduk, ancient rites, dark funeral. |
13-06-2003, 14:38 | ||
Citaat:
Voor kwaliteit, neem bands Nemehah, Armagedda, The Craft, Tearstaind, Godless North, Bestial Mockery, Arckanum. Allen uit de late jaren 90 en allen prima bands.
13-06-2003, 14:53 | |
zal de protools generatie voorbij gaan? '
Ik hoop t wederom. Ik zeg. Basic setup. Geen fuckin fratsen. Inpluggen en opnemen als band zijnde.....Geen overdubs. Geen effecten. Gewoon pure, rauwe, oprechte muziek maken zonder fuckin wondermiddeltjes. [/B][/QUOTE] hmmz...kweeniej...maar als je op die manier een nummer beter tot zijn recht kan laten komen...door bijv. overdubs en hier en daar een effectje...waarom niet.....kijk het moet natuurlijk nooit ten koste gaan van de pure muziek, maar als extra, als toevoeging. dat is ook het probleem veel bands van tegenwoordig zijn een week bezig met opnemen en daarna een half jaar bezig met produceren van de nummers.......dat vin ik ookk nergens opslaan, ten eerste krijg je live (op een paar bands na dan) nooit het zelfde effect en komende de nummers dus ook heel anders over en vaak zelfs slecht. en de hele essentie van het muziek maken met een band verdwijnt op die manier. Als je in een band speelt maak je muziek met zijn allen door het in te spelen op instrumenten en op die manier een leuk klinkend geheel te krijgen, maar dat neemt niet weg dat het geen toevoeging kan zijn. kep overigens de cd van Metallica nog nie geluisterd...zal hem van de week ff halen.
13-06-2003, 15:04 | ||
Citaat:
als je niks zinnigs hebt te zeggen pleur dan een eind op. danku dako: haha idd een nieuwe wave nwobhm zou gaaf zijn. Maar in principe is het er nog steeds. Denk aan saxon, de nieuwe iron maiden, geweldig
13-06-2003, 15:44 | ||
Citaat:
okee, die bands zijn nog steeds Oude Glorie, maar dat zijn er maar twee. waar zijn de overige bands met een vergelijkbaar sound? vrijwel niet te vinden (op misschien wolf na dan, blaze is ook gaaf maar tel ik niet mee, gezien zijn periode bij maiden), het enige wat een beetje in te buurt komt is de power metal, maardat is bij lange na niet het geluid uit de vroege jaren tachtig. ik hoop nog steeds op een hernieuwde ontdekking van dit genre, niks mooier dan die muziek. |
13-06-2003, 15:48 | ||
Citaat:
|
13-06-2003, 15:58 | |
deadnatie: ga weg.
dako: dat zeker, t lijkt wel alsof het een beetje is uitgestorven, jammer is dat. je noemt namen zoals wolf, dat zijn idd ongeveer een beetje de nieuwere soort heavy metal. Tis jammer dat veel bands meer dan lompere kant uit gaan. De meeste nieuwe bands die je ziet is bijna alleen nog maar troep.
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
2/9 The Chariot (ex Norma Jean) @ GVH Goudvishal | 5 | 07-09-2006 20:38 | |
Muziek |
London Calling innogen | 59 | 10-11-2005 10:08 | |
Muziek |
Het was gisteren 11 jaar geleden. Falkh | 166 | 09-12-2004 11:57 | |
Muziek |
Rock blijft toch steeds terugkomen, toch? Guerrilla-Radio | 172 | 29-04-2004 01:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Ontmoet ze Ieke | 0 | 13-02-2004 10:02 | |
Verhalen & Gedichten |
waargeberud verhaal karamba | 6 | 19-12-2002 15:32 |