Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het echt belachelijk.
Maar goed. Is het niet zo dat ondernemers dat zelf mogen bepalen? Dat je straks naar dat ene cafe gaat, "want daar mag je roken?"
|
Het verbod op roken heeft nix met verslaving ofzo te maken.
Maar met het feit dat werknemers recht hebben op een rookvrije werkplek. Horecaondernemers gaan dit gewoon oplossen met een clausule in het contract waarin staat dat je afstenad doet van dat recht....lijkt me. Ik werk zelf ook in de horeca en ik vind het maar een dome regel...roken verbieden in horecagelegenheden.
|
![]() |
jaah.. kijk ik zal nie zeggen dak het voor mezelf persoonlijk erg vind.. want ik rook zelf nie...
maar ik vind het een belachelijke regel. Kijk het idee is amaal leuk hoor.. rookvrije ruimtes.. maar je begint zo wel n btj n hele grote groep te 'discrimineren' om roken overal te verbeiden... en ksnap da gezeur over eerder dood gaan ook nie hemaal... kbedoel dood is dood...tis nie alsof je dood gaat en dan denkt van kut als ik nu nie gerookt had, had ik toch nog een jaar langer kunnen leven....
||
Citaat:
![]() Nu hopen dat het werkt ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou doen. ik zou het moeilijk vinden om thuis te blijven omdat er niet gerookt mag worden, maar ik zal mn sigaretje wel missen bij het uitgaan/uit eten gaan.
ik sta er ooknog niet zo bij stil. hoop stiekem dat het niet doorgaat. maar misschien dat ik uiteindelijk wel minder vaak zal gaan. Zou je op terrassen ook niet meer mogen roken dan trouwens ![]()
|
Als t rookverbod ingaat :
Ga ik net zo goed met een paar vrienden thuis zitten met een (goedkoop) biertje en een sigaretje drbij. Niet dat ik t niet gezellig kan hebben zonder sigaretten. maar t moet niet veel gekker worden. Ik vind sowieso de drank al te duur, als ik dan ook nog niet meer mag roken dan gaat de lol dr voor mij toch wel af. |
![]() |
|
ja, werknemers hebben nou eenmaal recht op een rookvrije werkplek, dus ook in de horeca
![]() bullshit natuurlijk, iedereen die in de horeca gaat weet dat er gerookt word. Zo'n verbod is de doodsteek, en alle ondernemers zijn inderdaad flink tegen. Ze hebben dat verbod nu uitgesteld tot 2005.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
tis is toch gewoon zo dat er een vrije marktwerking is??? Als er horeca-ondernemers zijn die een rookvrije kroeg/cafe etc... willen openen ze toch gewoon een rookvrije kroeg, dan kunnen de mensen wel kiezen waar ze heen gaan.... Ik rook zelf niet meer, (wel gedaan) maar volgens mij zou een rookvrije horecagelegenheid uitgestorven zijn, geen hond die dr komt omdat de mensen gewoon lekker een sigaretje willen roken.
En inderdaad laat de regering zich is met belangrijkere dingen bezighouden dan een rookverbod in de kroeg. Of in de coffeeshop????!?!?!?!?!!?! Dit is echt t meest belachelijke voorstel wat ik ooit gehoord heb.....
|
![]() |
||
Citaat:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHH ![]() ok..adem in.. ten 1e..CLUBS? wat bedoel jij met clubs? je bent 14! Het Buurthuis telt niet mee... ten 2e.. ROOKMACHINE??? wat er bedoelt wordt zijn kankerverwekkende stoffen die in sigaretten zitten... Ik zeg niet dat rookmachines gezond zijn maar..that isnt the point...! ten 3e.. rookverbod is onzin..wat komt hierna? alcoholverbod? |
![]() |
|
![]() |
Ik heb 't er met mijn leraar (k zit op een horeca school)over gehad, en die zei dat het verbod er NEVER gaat komen...maar mijn stagebegeleiders (k loop stage in een restaurant) zeggen weer dat het er wel gaat komen, omdat het in Amerika ook allang zo is...hmmm..*beetje verward
![]() Ik zelf denk nu dat het er wel gaat komen, en dat de Horeca een heeel stuk rustiger gaat worden... De lol is er voor de meeste mensen af...de dure dranken, agressieve mensen, rookverbod...het wordt allemaal een beetje TÉ... Straks moet het geluid ook nog op stand 3 staan...omdat anders je oren wel eens beschadigd kunnen worden, of omdat de opa'tjes aan de overkant niet kunnen slapen.... ![]() Jammer hoor..ik vind gewoon dat iedereen zelf mag weten wat er in zijn of haar café gebeurd.. |
![]() |
||
Citaat:
Het is inderdaad zo dat de lol er dan we een beetje vanaf gaat, dan kan je net zo goed bij iemand binnen voor de buis gaan zitten, want dat is dat even gezellig waarschijnlijk. aan de ene kant zit er wat in, dat rookverbod, maar een groter deel van mij zegt dat het echt pure onzin is, aangezien ze even naar de realistische gevolgen moeten kijken. de Horeca heeft t al niet makkelijk aangezien het allemaal duurder is geworden en het bijna onbetaalbaar word om iets te gaan drinken in de stad. *zeker voor studenten zoals ik* en als je er dan ook niet meer mag roken, en idd later de muziek zachter moet omdat je gehoor geschadigt kan worden *blaat* dan kan je er beter een afhaalluik van maken voor een bekertje ranja, aangezien alcohol ook verslavend en slecht voor de gezondheid is, dus dat ook maar gelijk afgeschaft word. ok ok .. ik ga wat ver misschien.. maar ik zie mn vaste vrijdagavond al verdwijnen door dit soort geintjes...
||
Citaat:
![]() Horeca krijgt uitstel tot begin 2005 en dan moet het allemaal rookvrij zijn. meer weet ik niet... als t fout is corrigeer me dan maar ..
|
vrij logiesch dat roken v erboden word in openbare gelegenheden (zoals kroegen en disco's en al dan wat niet)
Als jij zomaar ineens bij iemand uit het niets terwijl hij zijn mond opendoet een biertje (of welk drankje dan ook) naar binnen gooit, word je er toch ook uit gezet.....
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() goeie reactie ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vergeet niet dat voor het grootste deel van de mensen het enige ongemak van roken de geur is. Ik vind breezers ook stinken, gaan we dat dan ook verbieden? En de groep die er wel echt last van heeft is mijns inziens te klein om het roken totaal te verbieden in de kroegen enz.
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder, mij maakt het totaal niet uit of het door gaat of niet, ik rook toch niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Vergeet niet dat alle onderzoeken betreffende dit onderwerp uitgevoerd zijn door (Amerikaanse) anti-rooklobbyisten. Hecht er dus niet zoveel waarde aan.
||
![]() |
Citaat:
-ik kan niet relaxen -ik kan me niet uitleven -ik kan geen nieuwe contacten opdoen Dat relaxen en uitleven kan ik hier en op andere manieren ook wel, maar voor contacten opdoen zou ik wel eens uit willen gaan! En de mensen die een sigaret willen roken gaan maar buiten staan. ![]() |
![]() |
|
Och gut ja want als je rook inademt zijn je longen naar de haaien
![]() Ps: als je een of andere ziekte hebt waardoor je niet tegen de rook kan, excuses, maar dat kun je niet op de rokers en uitgaansgelegenheden afschuiven...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Het grote Wat Doe Jij In Je Vrije Tijd Topic? Verwijderd | 11 | 01-07-2012 20:05 | |
De Kantine |
Wat doe jij voor 555? bracelance | 3 | 06-01-2005 10:52 | |
De Kantine |
Wat doe jij in deze situatie? WolterB | 27 | 09-07-2003 09:40 | |
Liefde & Relatie |
wat doe jij met je vriend(in)? sientjuh | 5 | 07-07-2002 22:35 | |
Seksualiteit |
Wat doe jij in deze situatie? FB | 38 | 17-04-2002 22:38 |