Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2003, 19:48
Verwijderd
je het eerste trekjes van volwassenheid kreeg?

Ik weet nog wel dat ik m'n eerste lichte donshaar kreeg op m'n kin

M'n zus de hele tijd zingen:

"Ikke pikke porretje, Basje krijgt een snorretje, Basje krijgt een sik, en haren op z'n p..."

enzo voorts =P

ik voelde me toen echt koel ofzo

edit: kin dus

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef op 07-06-2003 @ 20:48:
m'n eerste lichte donshaar kreeg op m'n haar
?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 20:22
Verwijderd
ik vond het maar vreemd.. opeens had ik borsten en was verder iedereen nog plat, opeens moest ik zo n bh ding aan... in t begin vond ik dat echt niet lekker zitten.. ik heb ook heel lang geweigert die dingen te dragen dus die topjes tijd ben ik eig een beetje ontvlucht.. en net toen geaccepteerd had dat ik leuke bh's meot zoeken zag ik opeens aan alle kanten leuke topjes (die ik dus gewoon niet meer paste) en geen enkel leuke bh.. tja...

ongesteld zijn vond ik nog veel vreemder, ik vroeg me echt af wat dat bloed daar deed

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 20:27
pure_evil
pure_evil is offline
jah, ik huppelde fijn bh-loos rond, komt me moeder met de opmerking "denk toch dat je er een nodig hebt lieverd".....en ongesteld zijn?! nee, daar was ik ook niet bepaald blij mee
Oud 07-06-2003, 21:01
Verwijderd
volwassenheid...hmm nog nie voorgekomen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 21:08
Verwijderd
Ik was trots toen ik okselhaar kreeg. En beschaamd toen mijn meoder zei dat ik het eraf moest halen en dat ik meteen een beha kon kopen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 21:10
Quiana
Quiana is offline
Onwennig. Er waren niet veel meisjes ongesteld,
werd iig niet over gepraat ed. Schaamde me,
dacht dat ik de enige was, en de hele wereld kon
zien dat ik ongesteld was..
Geïrriteerd, had heel veel last van buikpijn ed,
vond het maar raar om met een 'zwembadje' in m'n
onderbroek te lopen.. (en stapte heel snel over op tampons )

Later wel handig hoor.. 'Waarom doe je zo raar?' ,
'waarom gym je niet mee?' 'Ik ben ongeste-held..'

Oh, en BH's vond ik helemáál lastig..
Sjongejonge, doe je een strak truitje aan,
beginnen jongens erover te praten.. (over erwtjes ja )
Of met gym, toen ik nog niet wist waar een sportbh voor diende..
Geweldig, Cooper-test zonder sportbh..

Oud 07-06-2003, 21:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond het helemaal niets toen ik schaamhaar kreeg en al helemaal niet toen mn moeder ineens een bh voor me gekocht had (wit met geel streepje en strikje) later in de vakantie vond ik dat ding ineens geweldig en heb ik hem heel veel aangehad onder mn spijkerjurkje. Ongesteld zijn vond ik helemaal niets omdat ik iedere week twee keer ging zwemmen en dat kon dan toen niet meer. Tsja ik vond het helemaal niet leuk om volwassen te worden als dat er allemaal bij hoorde....
Oud 07-06-2003, 21:47
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Para! schreef op 07-06-2003 @ 22:08:
Ik was trots toen ik okselhaar kreeg. En beschaamd toen mijn meoder zei dat ik het eraf moest halen en dat ik meteen een beha kon kopen.
same here...!
Oud 08-06-2003, 00:57
Verwijderd
Ik vond het echt helemaal niet leuk, wilde een kind blijven...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 00:59
Verwijderd
Niet heel erg..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 01:06
skatefamke
skatefamke is offline
ik vond het heel erg naar om volwassen te worden. ik had ineens beginselen van borsten en bleeeh... topjes wilde ik nog wel dragen, maar bh's leken me vreselijk. uiteindelijk wilde ik er wel eens een, maar durfde ik mijn moeder niet om hulp te vragen enzo... uiteindelijk heb ik al mijn moed verzamelt... en kwam alles goed .
ongesteld worden vond ik maar niks... vooral de eerste keer, toen moest ik zowat huilen... ik zat op voetbal en trainde 2x per week + speelde 1 wedstrijd per week en ik vond t maar niks, voetballen met maandverband. tampons kon ik niet inkrijgen (gelukkig heb ik dat na een jaartje wel geleerd, wat een uitkomst met sporten en zwemmen enzo ).
verder had ik het gevoel de enige te zijn en ja.. wat een vreselijke periode was het toch .
Oud 08-06-2003, 10:23
Verwijderd
ik vond het echt verschrikkelijk, ik wilde helemaal niet groot worden, ik wilde lekker gewoon een kind blijven, toen werd ik ook nog ongesteld toen we op vakantie waren, vonnut echt verschrikkelijk allemaal.. , en dan je moeder later met zo'n lekker opmerking; goh, je mag wel eens een bh gaan dragen *zucht* naar een winkel enzow.. gaat zo'n eng mens je maat nemen *rilt* brrrr...
had echt een hekel aan groot worden, mjah, nu vind ik het niej meer zo erg, het hoort erbij.. kunnen we niets aan doen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:20
snoopy
snoopy is offline
k vond er geen bal aan! Borsten had ik al vrij snel, toen m'n vriendinnen allemaal nog plat waren. Dus ging ik steeds m'n borsten verstoppen als ik daar ging logeren ofzow...
Oud 08-06-2003, 11:34
feline
feline is offline
Ik vond het geloof ik allemaal wel interessant.
Oud 08-06-2003, 11:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik kan me er niet veel van herinneren. volgens mij begonnen mn borstjes te groeien toen ik in groep 7 zat en in groep 8 werd ik ongesteld. maar ja, echt bijzonder vond ik het niet. het gebeurde toch bij iedereen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:52
Verwijderd
Ik ontdekte een haar onder m'n oksel, 1 haar. M'n moeder zag hem ook en zei dat dat het begin was
Toen had ik ook al een tijdje last van afscheiding... wist niet wat het was
En tja, toen begon ik meer haren te ontwikkelen, en begonnen m'n borsten te groeien (ik weet nog dat dat pijn deed als je er dan op ging liggen, omdat ze zo hard waren ). En tja, toen werd ik ongesteld... Het begon dus met de afscheiding
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:53
Upke
Upke is offline
Citaat:
Bazz schreef op 07-06-2003 @ 20:48:
je het eerste trekjes van volwassenheid kreeg?

Ik weet nog wel dat ik m'n eerste lichte donshaar kreeg op m'n kin

M'n zus de hele tijd zingen:

"Ikke pikke porretje, Basje krijgt een snorretje, Basje krijgt een sik, en haren op z'n p..."

enzo voorts =P

ik voelde me toen echt koel ofzo

edit: kin dus
Volwassenheid is iets anders dan puberen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:08
bLoeSeMs
bLoeSeMs is offline
hmz ik werd ongesteld toen ik 10/11 was...
kreeg borste en had er een hekel aan!!!
ik was samen met een ander meisje, beide vonde we t nie leuk...ik heb dan ook tot het begin van de eerste hele wijde t'shirts aangehad zodat t nie opviel...

Wat ik ook zwaar k*t vond...was da mijn mam tege de meester ging vertelle da k ongesteld was...grrr...

ma ja...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:13
sas_andrea
sas_andrea is offline
ik vond vooral de menstruatie het ergst aangezien die bij mij altijd zo'n 10 dagen duurde. (het erge gedeelte dan, dan nog zo'n 4 dagen een beetje) dat was echt zwaar balen. maar na 2 jaar was mn moeder t zat en moest ik aan de pil.

verder vond ik t eigenlijk wel leuk borsten te krijgen aangezien ik altijd 1 van de jongens was. ik speelde/praatte bijna alleen maar met jongens en opeens begon mn lichaam te veranderen en was ik anders. ik weet niet, vond ik wel leuk. maar schaamhaar vond en vind ik maar irritant. iedere keer weer weghalen, blegh.
Oud 08-06-2003, 13:29
poesiefox
poesiefox is offline
Mijn eerste beginselen van borstjes en de eerste haartjes krreg ik vlak voor ik naar de brugklas ging, en ik vond het vreselijk. Het was zo vlees noch vis. En ik schaamde me ontzettend. Ik wilde nog gewoon een halve jongen zijn!

Ik werd ongesteld toen we op schoolreisje gingen, en ik moest toch. Maandverband mee, bang om door te lekken, of we wel genoeg wc 's tegen zouden komen onderweg.

En ik was er ook nog eens huilerig bij. Geen succes dus. Mijn latere dochter mag lekker een week thuis blijven.
Oud 08-06-2003, 13:38
SpiT
SpiT is offline
ik heb er nooit echt last van gehad. eigenlijk. ik vond 't nou niet bepaald vreemd. grote borsten heb ik nu nog niet. maar ongesteld zijn. tja. 't hoorde er bij.
Oud 08-06-2003, 15:15
marlies
marlies is offline
Citaat:
Hermione schreef op 08-06-2003 @ 01:57:
Oud 08-06-2003, 16:08
Balance
Balance is offline
ik had al vroeg haartjes enzo en dat vond ik totaal niet leuk. met gym douchen was en toen ik in groep 8 ongesteld werd durfde ik het niemand te vertellen.
kwam m'n moeder elke keer thuis met het verhaal van 'die en die uit je klas zijn ook al ongesteld'. Dan wist ik dat ze het wéér aan iemand had verteld en dat mijn klasgenoten het vast ook wel hadden gehoord van hun moeders (met wie de mijne dus had gepraat).
dat vond ik echt zo erg en m'n moeder maar verbaasd: 'maar dat geeft toch helemaal niet! alle meisjes worden het!'
Oud 08-06-2003, 19:49
Wilmy
Wilmy is offline
Vond het afgrijselijk, idd al die haren ja, erg irri........

Plus dat ik gelijk ontzettend last kreeg van acne, en aangezien ik nu nog steeds niet volwassen ben blijkbaar heb ik het nu nog........ zucht............

En ongesteld zijn natuurlijk, errug irri, eerst gebruikte ik nog geen tampons, kon ik nooit zwemmen, leg dat maar eens uit aan onwetende broertjes etc...........

Jongens die maandverband vonden in je tas, iech!! Wat een ramp was dat!!

En als toppunt ook nog borsten krijgen!! Liep zowat voorover gebogen!!!

Naja, conclusie, not fun, maar je moet er maar mee leren leven, ben het inmiddels wel gewend! Grijns!!
Oud 08-06-2003, 20:11
Verwijderd
dat was erg.. toen ik voor 't eerst ongesteld werd was in groep 8, en nog maar 1 meisje was dat. en ik had dat dus in de pauze smorgens op school en moest vet huile.. en natuurlijk iedereen in de klas vrage wat er was, zo erg! en nouja toen ik al zoiets van borsten kreeg dat was in groep 6 (nogal snel) en een vriendinnetje van me zei ja nu moet je strakkere topjes dragen want dat staat mooier en dit en dat.. nouja ik dat dus doen en ik werd ech gepest met me borsten, want niemand op de basisschool had dat.. ohh echt erg.. al die jongens van die kutopmerkingen en toen in de eerste begon ik bh's te dragen maat B en na aantal maanden was ik daaruit gegroeit heb ik hele lange tijd c gehad.. tsja en toen ginge ze op me 15e nog erger groeie.. en toen was de tijd van leuke bhtjes over
okselhaar heb ik nooit veel gehad, erg makkelijk.. en de rest van al dat haar kan ik me ech niet herinnere

ohja en in de eerste mocht ik nooit tampons gebruike, van mijn ma, vond me ze te jong voor. en ja hoor we ginge naar duinrel zwemmen, en we gingen op de eerste schooldag zwemmen.. leuk baal ik nog steeds van haha
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 20:46
faith666
faith666 is offline
Wow, volgens mij was ik de enige die het echt leuk vond.....
Ik was best laat, was 13 toen ik een beetje borsten kreeg en 14,5 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Iedereen van mijn vriendinnen en klasgenootjes enzo was het al en ik wilde ook, voelde me zo'n ukkie dus was helemaal blij dat het gebeurde!!!
En BH's had ik al lang in de kast liggen, ik heb twee oudere zussen. En op het galabal 3,5 jaar geleden (ik was toen 14) had ik voor het eerst een BH aan, ikke helemaal blij....
Oud 08-06-2003, 21:36
Verwijderd
Citaat:
faith666 schreef op 08-06-2003 @ 21:46:
Ik was best laat, was 13 toen ik een beetje borsten kreeg en 14,5 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Iedereen van mijn vriendinnen en klasgenootjes enzo was het al en ik wilde ook, voelde me zo'n ukkie dus was helemaal blij dat het gebeurde!!!
En BH's had ik al lang in de kast liggen, ik heb twee oudere zussen. En op het galabal 3,5 jaar geleden (ik was toen 14) had ik voor het eerst een BH aan, ikke helemaal blij....
ja ik zou 't ook wel leuk gevonden hebben als ik niet gepest werd
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 21:41
Verwijderd
dat jullie dat zo erg vinden zeg..

*plukt nog een keer aan z'n steeds ruiger wordende donshaartjes op z'n kin*
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 22:37
Elister
Elister is offline
Ongesteldheid vond ik zeer vreemd

Tieten heb ik nog steeds niet
Oud 09-06-2003, 22:50
Eva*
Eva* is offline
Ik was mij voor m'n 14e o.i.d. niet erg bewust van mijn lichaam. Ik voelde er dan ook niet veel bij toen ik m'n eerste 'volwassen trekjes' kreeg, ik onderging het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 08-06-2003 @ 13:53:
Volwassenheid is iets anders dan puberen.
Ik had het ook niet over volwassenheid, ik had het over trekjes van volwassenheid
Verder wil ik ook weer een ECHT kind zijn
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 10:57
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Schaamhaar vond ik echt verschrikkelijk irritant, okselhaar ook. Nu ik ook baardgroei heb, moet ik me telkens scheren, ook irri.
Oud 10-06-2003, 10:58
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Ik was bijna 16 toen k voor t eerst ongesteld werd ofzow...

daarvoor had k idd een beetje schaamhaar en borstgroei.. ook niet veel ofzow..

k zit nu in t midde van me puberteit
Oud 10-06-2003, 11:52
psychobunny
psychobunny is offline
Citaat:
Hermione schreef op 08-06-2003 @ 01:57:
Oud 10-06-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 10-06-2003 @ 11:57:
Schaamhaar vond ik echt verschrikkelijk irritant, okselhaar ook. Nu ik ook baardgroei heb, moet ik me telkens scheren, ook irri.
Schaamhaar jeukte als de tering
Okselhaar vonnik koel
Baardgroei zuigt ik HAAT scheren (respect voor de vrouwen )
En ik krijg ook al borsthaar o_O
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:01
Sithan
Sithan is offline
Wat mogen wij als man onszelf toch gelukkig prijzen als ik al die verhalen zo lees
Oud 10-06-2003, 15:07
Miracle
Miracle is offline
Alleen het ongesteld worden vond ik vervelend. Ik was één van de eersten en het irriteerde me mateloos. Het deed zeer en ik werd er hartstikke ziek van.

Dat ik borsten kreeg vond ik wel ok. Ik heb het bh's/topjes dragen langzaam opgebouwd. Dus eerst gewoon strakkere hempjes. Daarna een soort sporttopjes, daarna bh's met apart vakjes en sluiting achter etc.

Ik vond het wel heel irritant dat m'n heupen groeiden, omdat kleren daardoor anders gingen zitten e.d.
Oud 10-06-2003, 15:29
Verwijderd
Mijn nichtje was trouwens erg lollig
Ik logeerde bij haar en ze ging naar de wc, vervolgens riep ze keihard naar haar moeder. Die dacht dus dat ze ongesteld geworden was, maar nee hoor... Ze had een schaamhaartje ontdekt Trots dat ze was
En vervolgens liep ze te pronken met haar beginnende borsten, echt extra super strakke dingen dragen enzo Echt lollig.

Toen ze voor het eerst ongesteld werd was ze ook helemaal trots aan het doen, aan iedereen vertellen (D'r broers werden helemaal gek )

Toen ik voor het eerst ongesteld werd voelde ik me echt verrot, ik had diarree, buikpijn, kon moeilijk lopen en voelde elke druppel menstruatievocht uit me vloeien... Ugh, dat voelde verrot. Ik heb toen meteen al mijn lichte broeken weggegooid en stapte over op pik-pik zwart... Gelukkig heeft de pil geholpen

Heupen vond ik trouwens super fijn, de mijne zijn vrij breed en ik had echt geen kont van te voren ofzo. Door mijn brede hopen kwam m'n kont wat beter uit en kon ik eindelijk fatsoenlijke broeken kopen, zonder riem enzo... Ben echt blij met mijn heupen Kan ze zo lekker vastpakken en vastgepakt laten worden

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:00
Edithjuh
Edithjuh is offline
Citaat:
faith666 schreef op 08-06-2003 @ 21:46:
Hahaha, ik was ook een beetje laat. 14 jaar. Ik wilde zooooo graag ongesteld worden. Khad wel borsten en schaamhaar enzow maar ik vond dat je pas echt een vrouw was als je ongesteld was. Kwerd et op school, ikke helemaal blij. Maar na 2x vond ik et toch niet meer zo leuk...
Oud 12-06-2003, 20:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-06-2003 @ 16:29:
Mijn nichtje was trouwens erg lollig
Ik logeerde bij haar en ze ging naar de wc, vervolgens riep ze keihard naar haar moeder. Die dacht dus dat ze ongesteld geworden was, maar nee hoor... Ze had een schaamhaartje ontdekt Trots dat ze was
En vervolgens liep ze te pronken met haar beginnende borsten, echt extra super strakke dingen dragen enzo Echt lollig.
dat lijkt m'n oppaskindje wel. die moet elke week wéér aan mij vertellen dat ze al één (jaja) haartje heeft. maar dat d'r borsten een beetje beginnen te groeien vindt ze wel heel erg (ook dat hoor ik btw elke week).
Oud 12-06-2003, 22:53
Verwijderd
Mijn ene borst begon eerst te groeien.. ik had echt zoiest van WTF lol, zat er ook vaak aan dan s'avonds echt zo van "huh wat is dat nou" ik moet echt 10 geweest zijn ofzo.
ONgesteldheid verwachtte ik wel, ik was net 12 geloof ik. En mjah ik mn mams opbellen "Mamma ik ben ene vrouw geworden"
Allemaal wel interesant dus...
En nu? Nu... tsjah.. liever niet wel
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:57
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
Citaat:
Sinnerella schreef op 08-06-2003 @ 23:37:
Ongesteldheid vond ik zeer vreemd

Tieten heb ik nog steeds niet
nouwja..... klein beetje dan...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 19:22
Pietura
Pietura is offline
Ik liep wat achter, dus mijn okselhaar kwam toen ik 15 was.
Ideaal. Een vriendin van me vroeg een keer hoe ik mijn oksels toch zo netje kreeg, waarop ik antwoorde "haha ik heb lekker nog geen okselhaar!".
Uiteindelijk kwam het hetzelfde jaar nog.
En ongesteld was ik pas op mijn 16de, dat vond ik niks natuurlijk. Ik had gehoopt dat het nog wel een paar jaar weg bleef, maarja.

En tieten zijn zo sinds mijn 14de gekomen en groeien nog. Dat vond en vind ik wel best.

Regels voor berichten