![]() |
|
![]() |
ik vond het heel erg naar om volwassen te worden. ik had ineens beginselen van borsten en bleeeh... topjes wilde ik nog wel dragen, maar bh's leken me vreselijk. uiteindelijk wilde ik er wel eens een, maar durfde ik mijn moeder niet om hulp te vragen enzo... uiteindelijk heb ik al mijn moed verzamelt... en kwam alles goed
![]() ongesteld worden vond ik maar niks... vooral de eerste keer, toen moest ik zowat huilen... ik zat op voetbal en trainde 2x per week + speelde 1 wedstrijd per week en ik vond t maar niks, voetballen met maandverband. tampons kon ik niet inkrijgen (gelukkig heb ik dat na een jaartje wel geleerd, wat een uitkomst met sporten en zwemmen enzo ![]() verder had ik het gevoel de enige te zijn en ja.. wat een vreselijke periode was het toch ![]()
|
Verwijderd
|
ik vond het echt verschrikkelijk, ik wilde helemaal niet groot worden, ik wilde lekker gewoon een kind blijven, toen werd ik ook nog ongesteld toen we op vakantie waren, vonnut echt verschrikkelijk allemaal.. , en dan je moeder later met zo'n lekker opmerking; goh, je mag wel eens een bh gaan dragen *zucht* naar een winkel enzow.. gaat zo'n eng mens je maat nemen *rilt* brrrr...
had echt een hekel aan groot worden, mjah, nu vind ik het niej meer zo erg, het hoort erbij.. kunnen we niets aan doen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ontdekte een haar onder m'n oksel, 1 haar. M'n moeder zag hem ook en zei dat dat het begin was
![]() Toen had ik ook al een tijdje last van afscheiding... wist niet wat het was ![]() En tja, toen begon ik meer haren te ontwikkelen, en begonnen m'n borsten te groeien (ik weet nog dat dat pijn deed als je er dan op ging liggen, omdat ze zo hard waren ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hmz ik werd ongesteld toen ik 10/11 was...
kreeg borste en had er een hekel aan!!! ik was samen met een ander meisje, beide vonde we t nie leuk...ik heb dan ook tot het begin van de eerste hele wijde t'shirts aangehad zodat t nie opviel... Wat ik ook zwaar k*t vond...was da mijn mam tege de meester ging vertelle da k ongesteld was...grrr... ![]() ma ja... |
![]() |
|
ik vond vooral de menstruatie het ergst aangezien die bij mij altijd zo'n 10 dagen duurde. (het erge gedeelte dan, dan nog zo'n 4 dagen een beetje) dat was echt zwaar balen. maar na 2 jaar was mn moeder t zat en moest ik aan de pil.
verder vond ik t eigenlijk wel leuk borsten te krijgen aangezien ik altijd 1 van de jongens was. ik speelde/praatte bijna alleen maar met jongens en opeens begon mn lichaam te veranderen en was ik anders. ik weet niet, vond ik wel leuk. maar schaamhaar vond en vind ik maar irritant. iedere keer weer weghalen, blegh.
|
![]() |
Mijn eerste beginselen van borstjes en de eerste haartjes krreg ik vlak voor ik naar de brugklas ging, en ik vond het vreselijk. Het was zo vlees noch vis. En ik schaamde me ontzettend. Ik wilde nog gewoon een halve jongen zijn!
Ik werd ongesteld toen we op schoolreisje gingen, en ik moest toch. Maandverband mee, bang om door te lekken, of we wel genoeg wc 's tegen zouden komen onderweg. En ik was er ook nog eens huilerig bij. Geen succes dus. Mijn latere dochter mag lekker een week thuis blijven.
|
ik had al vroeg haartjes enzo en dat vond ik totaal niet leuk. met gym douchen was
![]() kwam m'n moeder elke keer thuis met het verhaal van 'die en die uit je klas zijn ook al ongesteld'. Dan wist ik dat ze het wéér aan iemand had verteld en dat mijn klasgenoten het vast ook wel hadden gehoord van hun moeders (met wie de mijne dus had gepraat). dat vond ik echt zo erg en m'n moeder maar verbaasd: 'maar dat geeft toch helemaal niet! alle meisjes worden het!' ![]()
|
![]() |
Vond het afgrijselijk, idd al die haren ja, erg irri........
Plus dat ik gelijk ontzettend last kreeg van acne, en aangezien ik nu nog steeds niet volwassen ben blijkbaar ![]() En ongesteld zijn natuurlijk, errug irri, eerst gebruikte ik nog geen tampons, kon ik nooit zwemmen, leg dat maar eens uit aan onwetende broertjes etc........... Jongens die maandverband vonden in je tas, iech!! Wat een ramp was dat!! En als toppunt ook nog borsten krijgen!! Liep zowat voorover gebogen!!! Naja, conclusie, not fun, maar je moet er maar mee leren leven, ben het inmiddels wel gewend! Grijns!! ![]()
|
Verwijderd
|
dat was erg.. toen ik voor 't eerst ongesteld werd was in groep 8, en nog maar 1 meisje was dat. en ik had dat dus in de pauze smorgens op school en moest vet huile.. en natuurlijk iedereen in de klas vrage wat er was, zo erg! en nouja toen ik al zoiets van borsten kreeg dat was in groep 6 (nogal snel) en een vriendinnetje van me zei ja nu moet je strakkere topjes dragen want dat staat mooier en dit en dat.. nouja ik dat dus doen
![]() ![]() ![]() okselhaar heb ik nooit veel gehad, erg makkelijk.. en de rest van al dat haar kan ik me ech niet herinnere ohja en in de eerste mocht ik nooit tampons gebruike, van mijn ma, vond me ze te jong voor. en ja hoor we ginge naar duinrel zwemmen, en we gingen op de eerste schooldag zwemmen.. leuk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wow, volgens mij was ik de enige die het echt leuk vond.....
Ik was best laat, was 13 toen ik een beetje borsten kreeg en 14,5 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Iedereen van mijn vriendinnen en klasgenootjes enzo was het al en ik wilde ook, voelde me zo'n ukkie dus was helemaal blij dat het gebeurde!!! En BH's had ik al lang in de kast liggen, ik heb twee oudere zussen. En op het galabal 3,5 jaar geleden (ik was toen 14) had ik voor het eerst een BH aan, ikke helemaal blij.... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik was bijna 16 toen k voor t eerst ongesteld werd ofzow...
daarvoor had k idd een beetje schaamhaar en borstgroei.. ook niet veel ofzow.. k zit nu in t midde van me puberteit ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Okselhaar vonnik koel ![]() Baardgroei zuigt ![]() ![]() ![]() En ik krijg ook al borsthaar ![]() |
![]() |
|
Alleen het ongesteld worden vond ik vervelend. Ik was één van de eersten en het irriteerde me mateloos. Het deed zeer en ik werd er hartstikke ziek van.
Dat ik borsten kreeg vond ik wel ok. Ik heb het bh's/topjes dragen langzaam opgebouwd. Dus eerst gewoon strakkere hempjes. Daarna een soort sporttopjes, daarna bh's met apart vakjes en sluiting achter etc. Ik vond het wel heel irritant dat m'n heupen groeiden, omdat kleren daardoor anders gingen zitten e.d.
|
Verwijderd
|
Mijn nichtje was trouwens erg lollig
![]() Ik logeerde bij haar en ze ging naar de wc, vervolgens riep ze keihard naar haar moeder. Die dacht dus dat ze ongesteld geworden was, maar nee hoor... Ze had een schaamhaartje ontdekt ![]() ![]() En vervolgens liep ze te pronken met haar beginnende borsten, echt extra super strakke dingen dragen enzo ![]() Toen ze voor het eerst ongesteld werd was ze ook helemaal trots aan het doen, aan iedereen vertellen ![]() ![]() Toen ik voor het eerst ongesteld werd voelde ik me echt verrot, ik had diarree, buikpijn, kon moeilijk lopen en voelde elke druppel menstruatievocht uit me vloeien... Ugh, dat voelde verrot. Ik heb toen meteen al mijn lichte broeken weggegooid en stapte over op pik-pik zwart... Gelukkig heeft de pil geholpen ![]() Heupen vond ik trouwens super fijn, de mijne zijn vrij breed en ik had echt geen kont van te voren ofzo. Door mijn brede hopen kwam m'n kont wat beter uit en kon ik eindelijk fatsoenlijke broeken kopen, zonder riem enzo... Ben echt blij met mijn heupen ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 15:31. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn ene borst begon eerst te groeien.. ik had echt zoiest van WTF
![]() ONgesteldheid verwachtte ik wel, ik was net 12 geloof ik. En mjah ik mn mams opbellen "Mamma ik ben ene vrouw geworden" Allemaal wel interesant dus... En nu? Nu... tsjah.. liever niet wel ![]() |
![]() |
|
Ik liep wat achter, dus mijn okselhaar kwam toen ik 15 was.
![]() Ideaal. Een vriendin van me vroeg een keer hoe ik mijn oksels toch zo netje kreeg, waarop ik antwoorde "haha ik heb lekker nog geen okselhaar!". Uiteindelijk kwam het hetzelfde jaar nog. ![]() En ongesteld was ik pas op mijn 16de, dat vond ik niks natuurlijk. Ik had gehoopt dat het nog wel een paar jaar weg bleef, maarja. En tieten zijn zo sinds mijn 14de gekomen en groeien nog. Dat vond en vind ik wel best.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Dichten van Bright Blue Bright Blue | 317 | 31-12-2011 19:00 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd Verwijderd | 0 | 08-03-2006 21:44 | |
ARTistiek |
wel wat lang maar plies, lees en reageer erop. epsie | 5 | 05-05-2002 22:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Voor alles wat je deed... (lees plies..) Verwijderd | 26 | 19-01-2002 20:50 | |
ARTistiek |
Mijn verhaal, nieuwe versie en makkelijker te lezen ArvidKeemink | 4 | 04-09-2001 19:57 |