Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 14:48
Verwijderd
Ik weet het, niet zo lang geleden geweest, maar toen niet echt opgepikt. Dus opnieuw.

Wie is voor jou nu het ultieme stijlicoon? Wie is er bepalend geweest voor bepaalde dingen die je nu nog steeds in de mode terug kunt vinden? Is het voor een stijlicoon nodig excentriek te zijn? Ik noem een Brigitte Bardot, het BB-ruitje wordt nog regelmatig gebruikt..
Welke sterren hebben de gave, hun stijl om te zetten naar een trend?

Zelf blijf ik Madonna één van de ultieme stijliconen vinden. Tegenwoordig steeds minder, maar ook rond de 'Frozen'-periode was ze er vroeg bij. Ik las pas in een blad, dat haar cowgirl-periode de slechtste van allemaal is geweest, maar ook die werd opgepikt. Ook in haar muziek vond ik haar altijd redelijk vernieuwend, hoewel de laatste cd erg tegenvalt op dit gebied.

Verder vind ik dat een vrouw als Coco Chanel een stijlicoon is geweest, en nog steeds is. Niet omdat ze toevallig ook modeontwerpster was, maar ook door haar eigen stijl. Vrouwen mochten er best wat 'makkelijker' bij lopen, als het maar stijlvol bleef. En dat is nu nog steeds één van de 'regels', voor vrouwen zelf.

En wie vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2003, 14:51
Verwijderd
Omdat JIJ het niet opgepikt hebt maak je dus een nieuw topic?
Lekker logisch, maar goed..

Ik vind niemand een stijl icoon, vind het allemaal maar onzin..
Er zijn zat andere mensen die zich ook zo kleden vind een beetje stom om 1 persoon aan te wijzen dat dat dan het icoon zou moeten zijn :/
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 19-06-2003 @ 15:51:
Omdat JIJ het niet opgepikt hebt maak je dus een nieuw topic?
Lekker logisch, maar goed..

Ik vind niemand een stijl icoon, vind het allemaal maar onzin..
Er zijn zat andere mensen die zich ook zo kleden vind een beetje stom om 1 persoon aan te wijzen dat dat dan het icoon zou moeten zijn :/
Kun jij ook een zin lezen zoals hij er staat, en niet zoals jij 'm op wilt vatten? Het hele topic is toen niet echt opgepikt, bedoel ik.. En ik vind het jammer dat er zo weinig aandacht aan besteed is. Als een forumbaas 'm om die redenen wil sluiten, gaan ze hun gang maar.

Maar waarom kleden die mensen dan zo? Het is algemeen bekend dat bij een grote groep mensen, 1 persoon de trend zet.. Kijk naar Christina Aguilera. Maar bij zulke mensen heb je het meer over de stylisten, dan over de persoon zelf.. Maar wie is er nu echt meerdere malen van betekenis geweest voor de modewereld?

[En dit is geen vraag die jij hoeft te beantwoorden, want volgens mij is dit niet jouw favoriete onderwerp. ]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:53
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Bettie Page is verantwoordelijk voor euhm...
zie foto's die ik overal op het forum al heb rondgespreid

en verder marlene dietrich
BB inderdaad
twiggy
siouxsie
james dean
marcello mastroianni
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:54
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 19-06-2003 @ 15:53:
Bettie Page is verantwoordelijk voor euhm...
zie foto's die ik overal op het forum al heb rondgespreid

en verder marlene dietrich
BB inderdaad
twiggy
siouxsie
james dean
marcello mastroianni
Ah.. Wat ik had verwacht, de oudere generatie.. Wat is dat toch eigenlijk? Zijn er nu geen stijliconen meer? Hebben we alles zo ongeveer al gehad, of kun je iemand pas jaren later echt een stijlicoon noemen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef op 19-06-2003 @ 15:53:
Maar waarom kleden die mensen dan zo? Het is algemeen bekend dat bij een grote groep mensen, 1 persoon de trend zet.. Kijk naar Christina Aguilera. Maar bij zulke mensen heb je het meer over de stylisten, dan over de persoon zelf.. Maar wie is er nu echt meerdere malen van betekenis geweest voor de modewereld?
Die mensen kleden zich zo vooral vanwege de media denk ik,
ze proberen er xo goed mogelijk uit te zien.
Mara zijn in de meeste gevallen absoluut geen bedenkers van een stijl..

Iemand zou een stijl icoon kunnen zijn als diegene het bedacht heeft, maar ja, ik denk niet dat er iets is wat echt compleet origineel is.

Maar ik vind wel dat je een bekend persoon als voorbeeld mag gebruiken om uit te leggen hoe iemand eruit ziet.
Maar een stijl word denk ik niet gemaakt door 1 persoon, het is de groep die het 'm doet. (ook wel bekend als hokjes, maar goed )
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 14:59
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Jewel schreef op 19-06-2003 @ 15:54:
Ah.. Wat ik had verwacht, de oudere generatie.. Wat is dat toch eigenlijk? Zijn er nu geen stijliconen meer? Hebben we alles zo ongeveer al gehad, of kun je iemand pas jaren later echt een stijlicoon noemen?
Nu is beroemdheid niet echt een uitzondering meer. Zelfs iemand die echt niet kan zingen, kan toch beroemd worden. Sterren blijven ook minder lang populair en ze beïnvloeden de menigte niet zoals ze vroeger deden, en er hangt minder een mythisch aureool rond . Behalve Madonna, die blijft. Zelfs Prince is niet meer wat hij was.
Bowie heeft misschien ook nog iets mythisch.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 19-06-2003 @ 15:58:
Die mensen kleden zich zo vooral vanwege de media denk ik,
ze proberen er xo goed mogelijk uit te zien.
Mara zijn in de meeste gevallen absoluut geen bedenkers van een stijl..

Iemand zou een stijl icoon kunnen zijn als diegene het bedacht heeft, maar ja, ik denk niet dat er iets is wat echt compleet origineel is.

Maar ik vind wel dat je een bekend persoon als voorbeeld mag gebruiken om uit te leggen hoe iemand eruit ziet.
Maar een stijl word denk ik niet gemaakt door 1 persoon, het is de groep die het 'm doet. (ook wel bekend als hokjes, maar goed )
Maar een trend komt overal het algemeen ook maar bij 1, of meerdere mensen vandaan.. Trendwatchers voorspellen wat het gaat worden, ontwerpers springen er op in, en zie daar, de massa koopt het..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 19-06-2003 @ 15:59:
Nu is beroemdheid niet echt een uitzondering meer. Zelfs iemand die echt niet kan zingen, kan toch beroemd worden. Sterren blijven ook minder lang populair en ze beïnvloeden de menigte niet zoals ze vroeger deden, en er hangt minder een mythisch aureool rond . Behalve Madonna, die blijft. Zelfs Prince is niet meer wat hij was.
Bowie heeft misschien ook nog iets mythisch.
Maar toch, Madonna, Bowie.. Allemaal al enige jaren bezig.. Ik denk dat het inderdaad komt omdat mensen sneller hun interesse verliezen, of mensen gewoon vergeten worden..

Ik denk dat je gelijk hebt. Het romantische is er vanaf, van het beroemdzijn, van Hollywood.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:05
)Vampje(
)Vampje( is offline

Cameron Diaz heeft wel een leuke stijl, en daarbij is ze ook nog supermooi.

En voor Angelina geldt hetzelfde. Zij doet echt elke vrouw en elke man verbleken. Ik ben verliefd op haar.

En Jewel: Ja.

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef op 19-06-2003 @ 16:05:
En voor Angelina geldt hetzelfde.
Maar zou je dit stijliconen kunnen noemen? Nemen veel mensen een voorbeeld aan deze 2?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Jewel schreef op 19-06-2003 @ 16:01:
Maar een trend komt overal het algemeen ook maar bij 1, of meerdere mensen vandaan.. Trendwatchers voorspellen wat het gaat worden, ontwerpers springen er op in, en zie daar, de massa koopt het..
Soms komt een trend van 1 persoon, zeggen ze, maar die persoon heeft dat ding ook gewoon in een winkel gekocht (ja, meestal dan ) en andere zullen het vast ook wel ooit gekocht hebben.

En de mode (die van de catwalk) is verweg van origineel, ik kan weinig bedenken wat dara bedacht is of vandaan komt.
De ontwerpers maken alleen dingen na van idee-en die andere al bedacht hebben en al een jaar mee rondlopen.
Voorbeelden als camokleding, kettingen, net-shirts, sctreepjessokken, scheuren in kleding, etcetc/

Erg jammer, want dat is niet altijd zo geweest, ooit was het nog echt origineel. (Alhoewel ik mezelf dan wel tegenspreek, want het was toen wel ooit bedacht door 1 persoon ).
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:13
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Jewel schreef op 19-06-2003 @ 16:07:
Maar zou je dit stijliconen kunnen noemen? Nemen veel mensen een voorbeeld aan deze 2?
nou, ik moet zelf de eerste persoon die een voorbeeld heeft genomen aan madonna nog tegen komen hoor
Oud 19-06-2003, 15:17
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Jewel schreef op 19-06-2003 @ 16:07:
Je vroeg ook of het voor hun stijl iconen waren

Voor mij is cameron diaz er ook een

vooral ook omdat ze behalve sjieke kleren ook gewone kleren kan dragen en er nog geweldig uit kan zien.
en ze heeft humor
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:20
Otis
Otis is offline
ik denk dat voor de jeugd van tegenwoordig (oohgod) het toch meer de J.Lo's en De Christina's zijn...sad but true..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:08
rodina
rodina is offline
Stijliconen zijn veelal vrouwen uit de jaren 60. Iig rond die tijd. Marilyn Monroe, Brigit Bardot dat soort vrouwen.
Madonna komt ook goed in de buurt. Maar toch ze haalt 't niet bij Monroe.
Oud 19-06-2003, 20:13
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 19-06-2003 @ 16:13:
nou, ik moet zelf de eerste persoon die een voorbeeld heeft genomen aan madonna nog tegen komen hoor

mensen nemen niet direct een voorbeeld aan haar, in de zin van kopieren in alles wat zij doet, maar indirect is ze wel verantwoordelijk geweest voor een bepaald aantal trends.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:53
sinsere
sinsere is offline
Citaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En voor Angelina geldt hetzelfde. Zij doet echt elke vrouw en elke man verbleken. Ik ben verliefd op haar.

Ik scrolde snel voorbij .. toen zag ik deze vrouwen .. en ik dacht serieus, die heeft Deen gepost .. dus ik scrolde weer omhoog, en ja hoor Mooie dames, goede smaak
Oud 19-06-2003, 21:19
Phileine
Phileine is offline

Bjork. Haar haar. Haar ogen. Haar loopje. Haar stem, als ze praat. De cultus om haar - zie bjork.com. Zij inspireert mij om gewoon mijzelf te zijn.

Ze heeft de enige tattoo ter wereld die ik mooi vind zelf zou willen hebben als het moest.
Oud 19-06-2003, 22:48
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ze zijn misschien wel knap, maar het zijn geen stijliconen... ze zijn veels te gewoontjes gekleed... en hun stijl is op iedere foto weer anders...

Veel mode-ontwerpers zijn stijl iconen, coco channel was er 1 bijvoorbeeld, en kijk maar eens naar karl lagerfield, die loopt al jaren precies in dezelfde stijl rond... en jean paul gaultier vind ik ook een stijlicoon... Maar deze mensen zijn misschien te onbekend om een stijlicoon te zijn...

Sommige sterren hebben (onbewust) de status van stijlicoon bereikt. Dat komt omdat sterren dagelijk te zien zijn. Dus iedereen kent ze. Je herkent Elvis aan zijn kuif, en Madonna aan haar stip op de wang en Michael Jackson aan zijn goude string, Prince aan zijn leggin, en Marilyn Monroe aan haar kapsel, Bjork aan haar knotjes, David Bowie aan zijn oorbellen en David Beckham aan zijn matje....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 07:34
Paris
Paris is offline
Jennifer Aniston: qua haar, want dat wordt altijd van haar nageaapt.
Madonna: Need I say more?
en natuurlijk nog veel meer, maar dat weet ik eigenlijk nie wie.....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 08:42
on the moon
on the moon is offline
natuurlijk madonna.
en ik vind gwen stefani ook wel een stijl-icoon. ze heeft echt zo'n klassiek uiterlijk vind ik en al veel verschillende stijlen geprobeerd (ik vond haar look toen ze met eve een duet had 3x nix). haar stijl is vaak vrouwelijk, maar ook stoer.
Oud 20-06-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 19-06-2003 @ 23:48:
Ze zijn misschien wel knap, maar het zijn geen stijliconen... ze zijn veels te gewoontjes gekleed... en hun stijl is op iedere foto weer anders...

Veel mode-ontwerpers zijn stijl iconen, coco channel was er 1 bijvoorbeeld, en kijk maar eens naar karl lagerfield, die loopt al jaren precies in dezelfde stijl rond... en jean paul gaultier vind ik ook een stijlicoon... Maar deze mensen zijn misschien te onbekend om een stijlicoon te zijn...

Sommige sterren hebben (onbewust) de status van stijlicoon bereikt. Dat komt omdat sterren dagelijk te zien zijn. Dus iedereen kent ze. Je herkent Elvis aan zijn kuif, en Madonna aan haar stip op de wang en Michael Jackson aan zijn goude string, Prince aan zijn leggin, en Marilyn Monroe aan haar kapsel, Bjork aan haar knotjes, David Bowie aan zijn oorbellen en David Beckham aan zijn matje....
Wij denken er precies hetzelfde over.

Andere modeontwerpster: Vivienne Westwood! Geweldig excentriek persoontje.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:38
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
bertbart schreef op 19-06-2003 @ 23:48:
Dan ken je Angelina duidelijk niet.
Zij heeft een heel aparte, donkere stijl die MIJ inspireert. Net als haar tattoos en haar leven. Dus voor MIJ is ze een stijlicoon, en dat was dus ook de vraag.

Lot: natuurlijk denken we er weer hetzelfde over.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:41
Verwijderd
Dan vind ik Angelina Jolie nog vele malen méér een icoon dan Cameron Diaz. Angelina heeft een veel meer eigen stijl dan Cameron, dat is gewoon de zovéélste blonde doos.

Als Angelina tenminste haar echte kleur zwart heeft, want je weet het nooit met die figuren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 10:53
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-06-2003 @ 11:41:
Dan vind ik Angelina Jolie nog vele malen méér een icoon dan Cameron Diaz.
Ja, daar ben ik het mee eens.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:09
Sirenie
Sirenie is offline
Gwen Stefani

Ik wilde haar zijn, en nog steeds wel een beetje eigenlijk. Die bindi van haar (niet van haar, maar van de hindoestanen, maar goed) werd best populair en ik vond en vind nog steeds haar kledingstijl revolutionair.
Toevallig deed ik deze week een testje in de ellegirl, geestdodend blad, over wie mijn stijl icoon is, en dat was inderdaad Gwen. Je kon ook Sophie Ellis Baxtor, Beyoncé Knowles of Kirsten Dunst zijn. Ben ik blij dat ik Gwen 'ben'.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 20-06-2003 @ 12:09:
Gwen Stefani

Ik wilde haar zijn, en nog steeds wel een beetje eigenlijk. Die bindi van haar (niet van haar, maar van de hindoestanen, maar goed) werd best populair en ik vond en vind nog steeds haar kledingstijl revolutionair.
Toevallig deed ik deze week een testje in de ellegirl, geestdodend blad, over wie mijn stijl icoon is, en dat was inderdaad Gwen. Je kon ook Sophie Ellis Baxtor, Beyoncé Knowles of Kirsten Dunst zijn. Ben ik blij dat ik Gwen 'ben'.
Gwen is inderdaad gaaf, maar Sophie Ellis-Bextor heeft ook een mooie, klassieke stijl.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:07
Verwijderd
refused

robert smith

ian mckaye
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:43
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
a new nose schreef op 20-06-2003 @ 13:07:

robert smith
[afbeelding]
[/url]

jap zeker een icoon: fans eten uit zijn hand, en zijn stijl is overdreven veel gekopiëerd. Op concerten bijvoorbeeld lijkt het soms wel een wedstrijd wie het meest op robert smith lijkt en het meeste vreemde oogbeweginkjes, rare lachjes en kreetjes slaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:34
Fog
Fog is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 19-06-2003 @ 22:19:
Bjork. Haar haar. Haar ogen. Haar loopje. Haar stem, als ze praat. De cultus om haar - zie bjork.com. Zij inspireert mij om gewoon mijzelf te zijn.
bjork lijkt zo ontzettend op mijn moeder toen ze jong was..dr haar en dr ogen en dr figuur, de vorm van het gezicht......dat vond ik toen ik klein was ook altijd al....pfff....

mijn stijl iconen.....ik vond all saints er qua kleding enzo altijd heel vet uitzien....maar hou niet van de muziek...

verder zou ik t niet weten....gwen stefani heeft soms dingen die ik helemaal geweldig vind maar kvind haar weer een beetje te overdreven....
Oud 21-06-2003, 15:00
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 20-06-2003 @ 13:00:
Gwen is inderdaad gaaf, maar Sophie Ellis-Bextor heeft ook een mooie, klassieke stijl.
Klopt, dat was ook de tweede keus zeg maar
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:39
Overjoyed
Overjoyed is offline
David Beckham, het verbaasd me dat hij nog niet genoemd is in dit topic!
Oud 21-06-2003, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Overjoyed schreef op 21-06-2003 @ 18:39:
David Beckham, het verbaasd me dat hij nog niet genoemd is in dit topic!
ik had hem al genoemd lieverd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten