Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 23:16
wilco984
wilco984 is offline
Ik post ze nu ergens anders.. Maar let op de winkelschappen.. want er is inmiddels interesse in enkele gedichten.. Dus probeer een heel bundeltje te gaan maken..

CALLED: "Outside Myself"

Jah er word nu echt werk van gemaakt..

Kan nog wel een half jaar duren.. maar toch.. En O jah.. voor de fans.. Nog 1tje dan...

MIND OF SUICIDE

Een verleden getekend door problemen,
een toekomst niet voor mij weggelegd,
Ik probeer mijn eigen zorgen weg te nemen,
maakt niet uit wat een ander tegen me zegt.

Ik wil een leven leiden,
zoals ieder normaal mens,
me uit deze positie bevrijden,
dat is mijn grootste wens..

Ik durf niet..
Ik kan het niet..
Ik mag het niet..
van Mezelf..

Een schreeuw hier uit het dal,
Het donker word de keel gesmoord,
mijn leven komt ten val,
Nu naderd mijn allerlaatste woord..

Mijn gebed is eindelijk verhoord!!
----------------------

Gaat btw. niet over mijzelf..

P.s. Outside myself dus!!
Oud 20-06-2003, 08:47
Valentijn
Valentijn is offline
Toch maf om over zelfmoord te schrijven dan...Wat boeit je daar zo aan? Dat zijn niet echt kroegverhalen hoor....Jukkie

Ciao
Oud 20-06-2003, 08:54
Valentijn
Valentijn is offline
Haha,

Ik zie het al.....je woont in Veenendaal...haha

Ik in Eindhoven hoor, dus ik zit ook op het randje zeg maar...hihi

-----

Veenendaal,

De leegte,
De wind,
Hij raast,
Hij gaat te keer,

Het plein is leeg,
Mijn hoofd is leeg,
Mijn glas is leeg,
Alles is leeg,

Mijn leven is windstil,
Buiten mij klinkt de wind,
Waait hij ooit door mij?
Zwaar en vermoeid,

De regen drupt,
Nog steeds die leegte,
Doodse stilte,
Alleszeggende kilte,

Ik ben al dood,
Met het schaamrood,
Al op de kaken,
Ik woon in Veenendaal,

Schreeuwen durf ik niet dus,
Fluister ik het van de daken...
Oud 20-06-2003, 09:00
Just Johan
Just Johan is offline
@Valentijn: Gaaf!
Oud 20-06-2003, 13:46
Valentijn
Valentijn is offline
Geef me een hoepel,
Geef me een ei,
Hop Hop,
Ik maak de mensen blij...
Oud 20-06-2003, 14:03
Anne
Anne is offline
Ik snap nog steeds niet wáárom je over zelfmoord schrijft als je het zelf niet voelt... een gedicht moet uit je hart komen. O ja, in de laatste strofe staat een schrijffout, maar die wordt er door de uitgever vast wel uitgehaald. En waarom ga je ergens anders posten??
Oud 20-06-2003, 14:58
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Anneee schreef op 20-06-2003 @ 15:03:
Ik snap nog steeds niet wáárom je over zelfmoord schrijft als je het zelf niet voelt... een gedicht moet uit je hart komen.
Ja, dat vind ik ook wat vreemd; het straalt er eigenlijk vanaf dat het niet echt is; eerder bizar dan bijzonder zou ik zeggen.

Ik ben ook wel benieuwd naar welke uitgever je bereid hebt gevonden om dit te publiceren. (sorry)
Oud 20-06-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef op 20-06-2003 @ 15:58:
Ja, dat vind ik ook wat vreemd; het straalt er eigenlijk vanaf dat het niet echt is; eerder bizar dan bijzonder zou ik zeggen.

Ik ben ook wel benieuwd naar welke uitgever je bereid hebt gevonden om dit te publiceren. (sorry)
ok, ik dacht dat het aan mij lag dus...
Ik had het al met het am-gedicht dat ik nix vond, nu hier weer mee... persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand deze kwalitatief goed genoeg vindt om te publiceren. Temeer omdat het duidelijk is dat je er zelf niet mee bezig bent. Ok het heet dan Outside myself, maar toch...
Oud 20-06-2003, 16:52
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 20-06-2003 @ 00:16:
Ik post ze nu ergens anders.. Maar let op de winkelschappen.. want er is inmiddels interesse in enkele gedichten.. Dus probeer een heel bundeltje te gaan maken..

Ik kan het mij dus echt niet voorstellen. Heb je, je gedichten überhaupt al wel laten zien aan een uitgever?, het lijkt alof je er vrij zeker van bent...Wie heeft er interesse in?, een paar vrienden?
Oud 20-06-2003, 16:58
LaDonna
LaDonna is offline
Citaat:
Ik snap nog steeds niet wáárom je over zelfmoord schrijft als je het zelf niet voelt... een gedicht moet uit je hart komen.
Hallo!
Ik vind het een beetje een rare opmerking dat een gedicht niet meer uit je hart komt wanneer je het zelf niet meemaakt. Wanneer je een goede dichter bent heb je de mogelijkheid om je in te leven in veel situaties. Zo kun je dus WEL zelfmoord uitbeelden, ookal heb je zelf nog nooit die drang gehad. Bovendien kan het best zo zijn dat iemand tijdens een depressieve bui een gedicht schrijft over zelfmoord, terwijl diegene het toch nooit zou doen. Dat is 1 van de kunsten van het dichten; het aandikken van emoties.

Om een stom voorbeeld te geven; hoeveel mensen schrijven er wel niet over oorlog? Hele mooie gedichten kunnen daaruit ontstaan. Maar zelf maken ze het niet mee. Nou, maakt dat het gedicht minder mooi? Welnee! Het is, zoals ik al zei, gewoon een kwestie van inleving. Als je een uitgebreidde fantasie hebt is dat een mogelijkheid voor je. En dat gaat niet ten koste van je gedichten, sterker nog: je gedichtenbundel is veel gevarieerder dan die van iemand die alleen maar over zijn of haar persoonlijke ervaringen schrijft.

X
Donna.
Oud 20-06-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
LaDonna schreef op 20-06-2003 @ 17:58:
Wanneer je een goede dichter bent heb je de mogelijkheid om je in te leven in veel situaties. Zo kun je dus WEL zelfmoord uitbeelden, ookal heb je zelf nog nooit die drang gehad.
Daar hoef je niet per se een goede dichter voor te zijn. Om er dan een goed gedicht over te schrijven, dáár moet je een goede dichter voor zijn.

(Ik denk btw dat Anneee wel weet wat 'de kunsten van het dichten' zijn.)
Oud 20-06-2003, 17:05
LaDonna
LaDonna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-06-2003 @ 18:01:
[B]Daar hoef je niet per se een goede dichter voor te zijn. Om er dan een goed gedicht over te schrijven, dáár moet je een goede dichter voor zijn.
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk! =)
Oud 20-06-2003, 17:16
Gwinnie
Gwinnie is offline
wat is er mis met veenendaal????
veenendaal roeleert!
Oud 21-06-2003, 17:58
Anne
Anne is offline
Citaat:
LaDonna schreef op 20-06-2003 @ 17:58:
Ik vind het een beetje een rare opmerking dat een gedicht niet meer uit je hart komt wanneer je het zelf niet meemaakt. Wanneer je een goede dichter bent heb je de mogelijkheid om je in te leven in veel situaties.
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik dacht het zelf ook toen ik mijn reactie had gepost. Ik bedoel: ik schrijf zelf ook over dingen die ik niet zelf meemaak, zoals jouw voorbeeld: 'oorlog'. Daar schreef ik een gedicht over en won er een dichtwedstrijd mee. Die had ik niet gewonnen als dat gedicht niet rechtstreeks uit mijn hart gekomen was, ik heb me dus heel goed ingeleefd.

Maar mijn opmerking had niet alleen betrekking op dit gedicht, maar op alle gedichten van wilco. Ik vind het best vreemd dat hij alléén maar over dingen schrijft die hem zelf niet overkomen zijn. En oké, een gedicht over een onderwerp dat je niet zelf hebt meegemaakt kan ook best uit je hart komen, maar dat merk ik bij deze gedichten niet.

Ik heb geen zin om wilco984 hier finaal de grond in te boren, omdat ik vind dat ik niet in die positie zit om mijn reactie zo ongezouten te geven, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Leonie, wil je niet meer zulke opmerkingen maken?
Oud 21-06-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 21-06-2003 @ 18:58:
Leonie, wil je niet meer zulke opmerkingen maken?
Wat voor? Die in kleine lettertjes...?
Oud 21-06-2003, 18:02
Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2003 @ 19:00:
Wat voor? Die in kleine lettertjes...?
Ja

En nu gaan we ons weer gewoon als fb's gedragen en niet meer offtopic reageren, oke?
Oud 21-06-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 21-06-2003 @ 19:02:
En nu gaan we ons weer gewoon als fb's gedragen en niet meer offtopic reageren, oke?
Maar ik meende het wel.

Offtopic: Ja.
Oud 21-06-2003, 18:54
Valentijn
Valentijn is offline
Is jezelf inleven dan zo moeilijk? Snap ik niet zo...
Oud 21-06-2003, 19:25
Verwijderd
Als ik heel eerlijk ben, vind ik deze gedichten gewoon één zoals er al zoveel zijn. Het is naar mijn idee te slecht om uberhaupt uit te geven, maar dat kan aan mij liggen. Misschien is dat slechts een kwestie van smaak. En een kwestie van inleven? Ik denk dat het hierbij duidelijk is dat je niet genoeg bent ingeleefd, het is duidelijk niet vanuit JOUW gevoel geschreven...

En waarom ga je hier weg?

Niet om je af te kraken, just my opinion
Oud 21-06-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Valentijn schreef op 21-06-2003 @ 19:54:
Is niet iedereen gegund en zeker niet iedereen gegund om daar dan ook nog goede gedichten over te maken.
Oud 22-06-2003, 10:22
Anne
Anne is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 21-06-2003 @ 19:54:
Ik ook niet.

O, nu spreek ik mezelf wel heel erg tegen geloof ik.
Oud 22-06-2003, 11:00
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Inbeelding, inleving. Vrij wezenlijke begrippen in de literatuur.
Oud 22-06-2003, 12:51
Valentijn
Valentijn is offline
Mjaa maar waarom zou je over dingen schrijven waar je totaal geen weet van hebt...

Je kan metaforen gebruiken om een iets neer te zetten, maar als je denkt dat mensen zich zo wel eens zouden kunnen gaan voelen, puur hypothetisch gezien dan, dan weet ik niet of mensen daar iets aan hebben. Zo ja? Dan is het leuk. Ik vind echter zelf de gedichten niet echt superspeciaal of apart. Een heel boek over zelfmoord lijkt me ook niet echt iets wat je in de winkel aanschaft ( ik zie mezelf al bij de kassa komen )...

Maar goed...Mensen zeggen ook wel ooit dat ik goed kan schrijven, goed kan tekenen, een absurd gevoel voor humor heb en dat ik goed kan voetballen en hockeyen...

De stap van gewoon dingen doen en echt serieus er mee bezig zijn is echter een stap van de aarde naar de maan en weer terug....Dat doe je niet zo 1,2,3......maar goed...Who am i...

Ik ga weer eens een gedichtje posten denk ik....

Mzzl
Oud 24-06-2003, 12:14
Anne
Anne is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 22-06-2003 @ 13:51:
...verhaaltje...
Ja, dat bedoelde ik. Ik heb me vrij ongemakkelijk uitgedrukt, want ik lééf me ook in dingen die ik zelf nooit heb meegemaakt. Maar om nou een hele bundel met gedichten te laten publiceren (?) met zaken waar je zelf nooit mee te maken hebt gehad en dan hier op het forum vragen of je de gevoelens van die mensen goed hebt weergegeven, dat begrijp ik niet.

Citaat:
Vergeet dit maar. Zo heb ik niet uitgedrukt.
Oud 28-06-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 24-06-2003 @ 13:14:
Ja, dat bedoelde ik. Ik heb me vrij ongemakkelijk uitgedrukt, want ik lééf me ook in dingen die ik zelf nooit heb meegemaakt. Maar om nou een hele bundel met gedichten te laten publiceren (?) met zaken waar je zelf nooit mee te maken hebt gehad en dan hier op het forum vragen of je de gevoelens van die mensen goed hebt weergegeven, dat begrijp ik niet.
Inderdaad.

[edit]Ohh sorry, ik zie nu pas dat hier al 4 dagen geen reactie meer op was geweest [/edit]
Advertentie
Oud 15-07-2003, 00:02
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Anneee schreef op 24-06-2003 @ 13:14:

Vergeet dit maar. Zo heb ik niet uitgedrukt.
Respect voor alle kritiek.. maar ik ehhmm laat ze nu alleen nog lezen aan mensen die dit soort dingen wel hebben meegemaakt... Hoe raar het misschien ook klinkt.. deze mensen (die ik dan ken) voelen zich allemaal erg verbonden met de tekst.. en willen dat ik er meer mee ga doen.. Ook heb ik idd al iemand gesproken die zich bezig houd met boeken en bundels en die vind dat ik daar toch wel talent voor heb..

Weet je ? ik snap het zelf ook niet en wil ook niet met de eer strijken.. maar wil ook niet gedemotiveerd worden.. Wat hier wel gebeurde.. Het was niet alleen maar kritiek.. soms echt gewoon finaal de grond inboren.. en dat heb ik dan even niet nodig.. Ik wil eerst mijn plannen afmaken en dan zie ik wel weer verder..

dat was eventjes mijn verhaal...
Oud 15-07-2003, 10:44
Verwijderd
@wilco984:

Citaat:
Je topic uppen is, ongeacht de reden, niet toegestaan. Up-posts worden verwijderd of je topic wordt gesloten. Doe je het keer op keer dan heb je de kans dat op een gegeven moment de complete topic wordt verwijderd.
http://forum.scholieren.com/announce...?s=&forumid=25
Oud 15-07-2003, 10:54
Anne
Anne is offline
Citaat:
wilco984 schreef op 15-07-2003 @ 01:02:
Respect voor alle kritiek.. maar ik ehhmm laat ze nu alleen nog lezen aan mensen die dit soort dingen wel hebben meegemaakt...
Respect voor jou, maar ik denk dat je die mensen hier genoeg zult kunnen vinden.

En nu reageer ik niet meer, want je mag inderdaad niet uppen.
Oud 15-07-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 15-07-2003 @ 11:54:
Respect voor jou, maar ik denk dat je die mensen hier genoeg zult kunnen vinden.
Dat weet ik wel zeker.
Oud 15-07-2003, 23:43
wilco984
wilco984 is offline
Heb er gelukkig ook een paar leren kennen via dit forum die mijn gedichten dus ook nog steeds te lezen krijgen.. dat bedoelde ik er mee.. alleen die krijgen dat niet meer via het forum te lezen.. Snap je ?
Oud 16-07-2003, 14:30
Just Johan
Just Johan is offline
We snappen het.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten