Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had het al met het am-gedicht dat ik nix vond, nu hier weer mee... persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand deze kwalitatief goed genoeg vindt om te publiceren. Temeer omdat het duidelijk is dat je er zelf niet mee bezig bent. Ok het heet dan Outside myself, maar toch... |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan het mij dus echt niet voorstellen. Heb je, je gedichten überhaupt al wel laten zien aan een uitgever?, het lijkt alof je er vrij zeker van bent...Wie heeft er interesse in?, een paar vrienden?
||
Citaat:
Ik vind het een beetje een rare opmerking dat een gedicht niet meer uit je hart komt wanneer je het zelf niet meemaakt. Wanneer je een goede dichter bent heb je de mogelijkheid om je in te leven in veel situaties. Zo kun je dus WEL zelfmoord uitbeelden, ookal heb je zelf nog nooit die drang gehad. Bovendien kan het best zo zijn dat iemand tijdens een depressieve bui een gedicht schrijft over zelfmoord, terwijl diegene het toch nooit zou doen. Dat is 1 van de kunsten van het dichten; het aandikken van emoties. Om een stom voorbeeld te geven; hoeveel mensen schrijven er wel niet over oorlog? Hele mooie gedichten kunnen daaruit ontstaan. Maar zelf maken ze het niet mee. Nou, maakt dat het gedicht minder mooi? Welnee! Het is, zoals ik al zei, gewoon een kwestie van inleving. Als je een uitgebreidde fantasie hebt is dat een mogelijkheid voor je. En dat gaat niet ten koste van je gedichten, sterker nog: je gedichtenbundel is veel gevarieerder dan die van iemand die alleen maar over zijn of haar persoonlijke ervaringen schrijft. X Donna. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik denk btw dat Anneee wel weet wat 'de kunsten van het dichten' zijn.) |
![]() |
||
Citaat:
Maar mijn opmerking had niet alleen betrekking op dit gedicht, maar op alle gedichten van wilco. Ik vind het best vreemd dat hij alléén maar over dingen schrijft die hem zelf niet overkomen zijn. En oké, een gedicht over een onderwerp dat je niet zelf hebt meegemaakt kan ook best uit je hart komen, maar dat merk ik bij deze gedichten niet. Ik heb geen zin om wilco984 hier finaal de grond in te boren, omdat ik vind dat ik niet in die positie zit om mijn reactie zo ongezouten te geven, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Leonie, wil je niet meer zulke opmerkingen maken? ![]()
|
Verwijderd
|
Als ik heel eerlijk ben, vind ik deze gedichten gewoon één zoals er al zoveel zijn. Het is naar mijn idee te slecht om uberhaupt uit te geven, maar dat kan aan mij liggen. Misschien is dat slechts een kwestie van smaak. En een kwestie van inleven? Ik denk dat het hierbij duidelijk is dat je niet genoeg bent ingeleefd, het is duidelijk niet vanuit JOUW gevoel geschreven...
En waarom ga je hier weg? Niet om je af te kraken, just my opinion |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Mjaa maar waarom zou je over dingen schrijven waar je totaal geen weet van hebt...
Je kan metaforen gebruiken om een iets neer te zetten, maar als je denkt dat mensen zich zo wel eens zouden kunnen gaan voelen, puur hypothetisch gezien dan, dan weet ik niet of mensen daar iets aan hebben. Zo ja? Dan is het leuk. Ik vind echter zelf de gedichten niet echt superspeciaal of apart. Een heel boek over zelfmoord lijkt me ook niet echt iets wat je in de winkel aanschaft ( ik zie mezelf al bij de kassa komen )... Maar goed...Mensen zeggen ook wel ooit dat ik goed kan schrijven, goed kan tekenen, een absurd gevoel voor humor heb en dat ik goed kan voetballen en hockeyen... De stap van gewoon dingen doen en echt serieus er mee bezig zijn is echter een stap van de aarde naar de maan en weer terug....Dat doe je niet zo 1,2,3......maar goed...Who am i... Ik ga weer eens een gedichtje posten denk ik.... ![]() Mzzl
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
[edit]Ohh sorry, ik zie nu pas dat hier al 4 dagen geen reactie meer op was geweest ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Weet je ? ik snap het zelf ook niet en wil ook niet met de eer strijken.. maar wil ook niet gedemotiveerd worden.. Wat hier wel gebeurde.. Het was niet alleen maar kritiek.. soms echt gewoon finaal de grond inboren.. en dat heb ik dan even niet nodig.. Ik wil eerst mijn plannen afmaken en dan zie ik wel weer verder.. dat was eventjes mijn verhaal...
||
Verwijderd
|
@wilco984:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En nu reageer ik niet meer, want je mag inderdaad niet uppen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[gedicht]Puberteit Milluca | 2 | 17-01-2006 10:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Een nacht met Cleo Verwijderd | 1 | 28-12-2005 11:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Klaar. lovetear | 15 | 05-11-2004 12:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Lust............................. Internationalist | 25 | 31-07-2002 19:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Fever pt. I Verwijderd | 12 | 24-07-2002 15:35 | |
Verhalen & Gedichten |
MEDEDELING (dus geen gedicht) 'mijn laatste tevens eerste topic' Internationalist | 25 | 26-05-2002 16:16 |