Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2003, 11:45
ekki
ekki is offline
Ik dronk net sinaasappelsap uit een glas en had niet gekeken of daar toevallig glas in zat en dat zat er dus wel in, ontdekte ik toen ik het op had (we hebben laatst een glas stuk laten vallen en blijkbaar niet alle scherven opgeruimd).
Nu denk ik dat ik wat kleine stukjes glas op heb gedronken. Kan dat kwaad? Ik ga er niet vanuit, in verband met slijmvliezen in darmen enzo, maar ik vraag het me wel af. Ik merk het natuurlijk vanzelf, ik zal heus niet meteen doodbloeden, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.
Oud 21-06-2003, 12:03
Reneetje
Reneetje is offline
Toevallig, ik had het vorig jaar op vakantie ook, en het kan geen kwaad. Tenminste, bij mij niet. Als je je zorgen maakt, maar dat doe je blijkbaar niet, zou je naar de dokter kunnen gaan.

Ik denk dat je het vanzelf kwijtraakt. Uitpoept dus.
Oud 21-06-2003, 12:08
ekki
ekki is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 21-06-2003 @ 13:03:
Toevallig, ik had het vorig jaar op vakantie ook, en het kan geen kwaad. Tenminste, bij mij niet. Als je je zorgen maakt, maar dat doe je blijkbaar niet, zou je naar de dokter kunnen gaan.

Ik denk dat je het vanzelf kwijtraakt. Uitpoept dus.
Ik denk het ook. Dat blijft heus niet zitten. Misschien zou zo'n stukje glas nog de meeste schade kunnen veroorzaken tijdens het verlaten van het lichaam (dus tijdens het poepen), want volgens mij zit daar het minste slijmvlies.
Oud 21-06-2003, 12:22
Reneetje
Reneetje is offline
Citaat:
ekki schreef op 21-06-2003 @ 13:08:
Ik denk het ook. Dat blijft heus niet zitten. Misschien zou zo'n stukje glas nog de meeste schade kunnen veroorzaken tijdens het verlaten van het lichaam (dus tijdens het poepen), want volgens mij zit daar het minste slijmvlies.
Nee, ik denk het niet. Ook bij het 'verlaten v/h lichaam' had ik helemaal geen pijn en/of schade. Het was dan ook wel een heel klein stukje wat ik alleen voelde toen ik 't doorslikte..
Oud 21-06-2003, 12:29
ekki
ekki is offline
Citaat:
Reneetje schreef op 21-06-2003 @ 13:22:
Nee, ik denk het niet. Ook bij het 'verlaten v/h lichaam' had ik helemaal geen pijn en/of schade. Het was dan ook wel een heel klein stukje wat ik alleen voelde toen ik 't doorslikte..
Ik heb het niet gevoeld, ik zag alleen een heel groot stuk glas en een heel klein ministukje in m'n glas zitten (duidelijk? ). Dus misschien heb ik helemaal niets doorgeslikt.
Oud 23-06-2003, 20:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Meestal krijg je er geen last van.

Maar als dat stukje bv. in je ademhalingsstelsel terecht komt kan het grote schade aanrichten!

Elders in je lichaam (gastro-intestinaal systeem) kan het ook voor problemen zorgen.
Zo'n klein stukje glas kan bv. een appendicitis (blindedarmontsteking) veroorzaken.

Meestal komt het er gewoon weer uit, maar als je opeens klachten krijgt moet je die zeker niet bagatelliseren en onmiddelijk actie ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 18:35
Verwijderd
ik ken iemand die er wel last van heeft gekregen, die kreeg heel erg last van d'r buik en is toen net op tijd geopereerd, anders was ze dood geweest
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten