Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 20:49
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Er zijn naar mijn mening zat mensen die beweren op jonge leeftijd dat ze ECHT maar dan ook ECHT toe zijn aan seks, met alles erop en eraan.
Helaas zijn er hiervan toch een heleboel die achteraf zich pas realiseren dat ze er misschien nog wel helemaal niet aan toe waren.
Wat vinden jullie de beste leeftijd om ECHT te beginnen aan seks? Gemiddeld gezien? Want tuurlijk; ieder mens is anders, de een is eerder geestelijk gezien er aan toe als de ander, en ook speelt hierin de relatie die je hebt een grote rol.
Maar als we het gemiddeld bekijken, wat is dan ongeveer een goeie leeftijd om er serieus over te hebben dat je het wilt.
Wanneer kunnen mensen jongeren serieus nemen als ze zeggen dat ze eraan toe zijn???

Zelf ben ik ook nog jong ( 16 ) maar ik zeg dan ook eerlijk dat ik nu nog niet toe ben aan seks, ik zou dit nu alleen doen voor een eventuele vriend en dat lijkt me geen goeie rede.
Ik heb al eens de fout gemaakt te-ver te gaan op het gebied seks voor mijn inmiddels ex vriend.
Ik ben nog wel maagd, maar heb toch mijn grenzen laten verleggen door hem.

Graag zou ik jullie mening hierover willen horen?

Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:00
leon-v
leon-v is offline
iedereen moet zelf weten wanneer hij of zij het doet maar het gebeurt heel vaak dat bijv een meisje het 'maar' doet omdat haar het vriend het wil... en dat vind ik gewoon triest.
Zelf was ik net 15 toen ik het voor het eerst deed en ik was er wel klaar voor maar toch heb ik er wel spijt van (maw mn eerste x had ik liever willen bewaren voor n speciaal iemand)
(die ik nu dus heb gevonde maar waar ik helaas de mijn eerste x niet aan kon weggeven )

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:11
Big Boi
Big Boi is offline
Hmm het is iets wat je idd maar een keer kan 'weggeven' maar een echte leeftijd vaststellen waarop iemand er klaar voor is, is bij elk persoon anders. De een voelt zich nou eenmaal sneller volwassen dan de ander. Alleen als je het over zo'n onderwerp hebt kan het voorkomen dat je je in je jonge geest nog niet kan bevatten dat het iets is van zo'n omvang. Hier komt een hoop onwetendheid bij kijken waar je later misschien spijt van kan krijgen. Ik denk dat je vooral bij jezelf moet nagaan hoe 'ver' je denkt dat je zelf bent op sexueel gebied en dan moet gaan denken over een eerste keer. Die eerste keer blijft voor de rest van je leven in je hoofd zitten en dan lijkt me het toch fijner als je er met goede gevoelens erover aan kunt terugdenken
Oud 22-06-2003, 21:16
posthuman
posthuman is offline
verschilt per persoon.
in mijn geval is het erg vroeg.
Oud 22-06-2003, 21:16
snarl
snarl is offline
ik vind dat je in ieder geval 16 moet zijn. maar het verschilt natuurlijk per persoon (clichééééé!!)

en, ik bedenk net: volgens mij weet je pas of je er echt klaar voor was als het al gebeurd is.

ikzelf was er volgens mij wel klaar voor, btw. (ik was er ook al erg lang mee bezig, dingen lezen en zo. )
Oud 22-06-2003, 21:23
poesiefox
poesiefox is offline
Ik denk dat je er aan toe bent, als je het niet meer raar of eng vindt, ook al heb je het nog nooit gedaan.
Oud 22-06-2003, 21:35
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Ja...overal zit wel wat in, ik vind wel dat er de laatste tijd ( of het valt me de laatste tijd pas op.... ) veel te makkelijk met seks wordt omgegaan, alsof het hetzelfde is als het eten van een banaan......
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:36
Mark
Mark is offline
Ik ben er (weer) aan toe.
Oud 22-06-2003, 21:45
Verwijderd
Wanneer je er aan toe bent is niet in een algemene formule te vatten, dat verschilt van geval tot geval. Wel is in ieder geval alles onder de zestien te jong naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:48
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Nare man spreek je jezelf nu niet tegen????
" het is per geval verschillend "
en hierna zeg je " onder de 16 is te jong "
( naar jou mening uiteraard... ).

Wat probeer je nu te zeggen??? dat het per geval verschillend is maar onder de 16 toch niet per geval verschillend is.....???

Ik denk dat onder de 16 maar net de vraag is ( twijvelzone van of het verstandig is of niet )....maakt natuurlijk ook wel weer uit of je 15 bent of 13 ......
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:53
poesiefox
poesiefox is offline
Het criterium is ook of je je kunt realiseren dat sex meer is dan iets lichamelijks, het is niet zomaar een spelletje. Daar moet je emotioneel volwassen genoeg voor zijn. Sex betekent jezelf niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk blootgeven, je kwetsbaar op durven stellen, jezelf weg kunnen geven. Sex is meer geven dan nemen. Pas als je dat aankunt, mag je van mij aan sex gaan doen. Ga anders maar een potje stoepranden.
Oud 22-06-2003, 21:58
Verwijderd
Oke, ik ben dus duidelijk NIET toe aan seks.
Maar dat wist ik zelf ook al

Het lijkt me echt dood eng! Naakt... en dat iemand anders dat dan helemaal ziet en alles aan je lijf voelt... brrr...

Nee, moet er nog eventjes niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:09
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 22-06-2003 @ 22:53:
Het criterium is ook of je je kunt realiseren dat sex meer is dan iets lichamelijks, het is niet zomaar een spelletje. Daar moet je emotioneel volwassen genoeg voor zijn. Sex betekent jezelf niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk blootgeven, je kwetsbaar op durven stellen, jezelf weg kunnen geven. Sex is meer geven dan nemen. Pas als je dat aankunt, mag je van mij aan sex gaan doen. Ga anders maar een potje stoepranden.
Tussen seks en een potje stoepranden zit toch ook nog wel een heeeeel vak tussen?!
Strelen, zoenen ( en ga zo maar even door ) ???
Of vind je dan dat je hier ook niet klaar voor bent.
Ik durf mijn lichaam ( naakte lichaam ) niet echt uit eigen wil te laten zien.....maar kan dit denk ik pas als ik mijn eigen lijf accepteer....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:25
Verwijderd
Ik vind op zich zeventien een mooie leeftijd, maar (o.a.) omdat mijn moeder dat ook vond, heb ik er 16 van gemaakt... achteraf niet zo'n heel strak plan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:45
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Hahaha....
Hoezo top punt van puber gedrag....
( ligt dubbel.... )
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 22-06-2003 @ 23:45:
Hahaha....
Hoezo top punt van puber gedrag....
( ligt dubbel.... )
Dat is niet voor te lachen
Nee, op het moment vond ik zestien natuurlijk een prima leeftijd, maar achteraf gezien was het toch voornamelijk nieuwsgierigheid en dwarsheid om het op dat moment te doen in plaats van echte lust, en dat heeft voor nogal wat pijn gezorgd. Letterlijk, dan.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:50
Qimm
Qimm is offline
Ik was er aan toe toen ik het deed, niet eerder niet later en geen spijt
Oud 22-06-2003, 22:56
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
En hoe oud was je dan Qimm????
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:57
l00k At Me
l00k At Me is offline
De enige die kan bepalen wanneer hij er aan toe is ben jijzelf.
Je moet het allemaal zelf weten, je bent verantwoordelijk voor je eigen daden.
sucseks
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:59
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 22-06-2003 @ 22:56:
En hoe oud was je dan Qimm????
19
Oud 22-06-2003, 23:20
Big Boi
Big Boi is offline
Ik had op de een of andere vreemde manier het gevoel alsof er haast achter zat... Al mijn 'vrienden' (vat dat luchtig op) die waren allemaal al ontmaagd en ik was een van de enigen die dat nog niet was... Omdat er haast achter zat heb ik mijn maagdelijkheid (vind ik) te vroeg weggegeven. Het was wel lekkere sex alleen ik vond toch dat ik het aan de verkeerde persoon had weggeven...
Oud 22-06-2003, 23:53
Verwijderd
Citaat:
xXxEvaxXx schreef op 22-06-2003 @ 22:48:
Nare man spreek je jezelf nu niet tegen????
" het is per geval verschillend "
en hierna zeg je " onder de 16 is te jong "
( naar jou mening uiteraard... )
Nee, dat is niet intern tegenstrijdig. Het eerste gedeelte (afhankelijk van de omstandigheden van het geval) is de hoofdregel, en het tweede gedeelte (maar zeker niet onder de 16) geeft de grenzen van die hoofdregel aan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 01:04
Gwinnie
Gwinnie is offline
jaar of 16.

maar dat kun je niet zeggen...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 02:37
Verwijderd
Alles er op en er aan? Nee, daar ben ik nog niet helemaal aan toe (ben overigens bijna 18) Ik zou me nooit ergens toe laten dwingen, dus omdat mn vriend het graag wil, maar ik heb al een jaar zoiets van "ja, sex.. nou... ja " ti sniet eng meer ik weet hoe het gaat maar toch denk ik dat ik nog niet toe ben aan elk weekend sex met mijn vriend... denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:17
Magdalena
Magdalena is offline
Ik dacht altijd dat ik op mijn 15e ontmaagd MOEST worden, want een vriendinnetje en ik hadden in de hitkrant gelezen dat dit de gemiddelde leeftijd voor meisjes was. Nu ik terugkijk ben ik blij dat ik die maatstaf niet heb aangehouden.
Ik heb toen ik jonger was wel hier en daar wat gerotzooid (maar niet ontmaagd, alhoewel voor mij het zogenaamde voorspel -oraal, manueel, knuffelen - net zo belangrijk is als de seks zelf) met jongens en meisjes uit nieuwsgierigheid, maar heb hier altijd spijt van gehad later.
De eerste keer dat ik echt van de seks kon genieten was toen ik wel echt ontmaagd werd, een dag nadat ik 19 was geworden. Ik denk dat vooral kwam doordat ik nu een stuk volwassener was, goed in staat was om zelf aan te geven wat ik lekker vond en hoe ver ik wilde gaan en pas echt besefte wat seks nou precies inhoudt.
Oud 23-06-2003, 15:28
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben er zelf te vroeg aan begonnen, mijn ex was nogal
haastig en pushte mij ook best wel en ik liet me overhalen.
Stomstomstom want eigenlijk was ik er echt nog niet aan toe.
Oud 23-06-2003, 15:51
Verwijderd
Als je het helemaal niet eng vindt (spannend vinden mag wel, maar niet eng), je volkomen op je gemak voelt bij je slachtoffer, er lichamelijk regelmatig naar verlangt, zeker weet dat je er geen spijt van zal krijgen en nergens over twijfelt, dan ben je er aan toe. Ik denk dat de meesten dan toch wel minstens een jaar of 16 zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 15:59
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 22-06-2003 @ 22:53:
Het criterium is ook of je je kunt realiseren dat sex meer is dan iets lichamelijks, het is niet zomaar een spelletje. Daar moet je emotioneel volwassen genoeg voor zijn. .

ik denk dat veel mensen er te veel over nadenken, ik bedoel in de prehistorie dachten mensen er toch ook niet over na van 'ben ik hier al emotioneel volwassen genoeg voor?'

ja goed dr is veel veranderd aan de mens sinds toen

maar het enige punt vind ik is gewoon dat je het moet doen met iemand die je niet geheel koud laat en ook niet met teveel iemanden op korte tijd, tenminste dat is mijn visie erop
Oud 23-06-2003, 16:01
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
sex word zo overrated.. al die shit van er wel klaar voor zijn enzo komt denk ik voornamelijk doordat er in films altijd scenes zijn van romantische ontmaagdingen enzo en dat mensen daardoor er zo over doen

ik bekijk het in ieder geval simpeler dan dat
Oud 23-06-2003, 16:28
basjuhh
basjuhh is offline
ik ben dan 14 bijna 15 maar ik denk dat jij moet doen wat jou goed lijkt. Tuurlijk als je te veel zuipt dan gebeuren er wel eens rare dingen maar bij mij is tot nu toe echt pijpen en beffen het hoogste wat ik doe. Maar iedervoor zich, Neuken doe je als je er klaar voor bent
Oud 23-06-2003, 16:38
Francesco
Francesco is offline
Het lijkt wel alsof men op een bepaalde leeftijd 'verplicht' iets gedaan moet hebben. En ik heb het idee dat dat m.n. bij de meisjes het geval is.

Als je op je 12e nog niet tenminste getongd hebt kun je het wel shaken, dan hoor je er niet bij en op je 13e moet je tenminste een handjob gegeven en ontvangen hebben. Een blowjob is nog beter, dat zorgt voor een nog hogere ranking in de Breezah-hierachie. En maagd zijn op je 15e is absoluut not done.

Dit is zo'n beetje de impressie die ik krijg als ik eens door de BreakOut of de Hitkrant blader of mijn buurmeisje aanhoor.

Wat een onzin, age is nothing but a number...
Oud 23-06-2003, 17:20
Cthulhu
Cthulhu is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 23-06-2003 @ 17:01:
sex word zo overrated.. al die shit van er wel klaar voor zijn enzo komt denk ik voornamelijk doordat er in films altijd scenes zijn van romantische ontmaagdingen enzo en dat mensen daardoor er zo over doen

ik bekijk het in ieder geval simpeler dan dat
Ergens wel waar, maar toch wel handig als je ontmaagd wordt door een vriendelijke, geduldige, betrouwbare, liefhebbende jongen/meisje, ook al is die eerste keer niks waard.
Oud 23-06-2003, 17:53
LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
Bij mij was het 4 jaar geleden, ik heb er nooit spijt van gehad en heb nog steeds dezelfde vriend...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:26
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Owh, dit is echt weer zo'n topic waar ik me lekker op kan uitleven.

Ik vind het echt belachelijk als er van die meisjes (vooral meisjes) die zo verschrikkelijk vroeg met seks bezig zijn.
Kijk, er is een periode in je leven dat je met seks bezig bent (de zgn. experimenteerfase) en deze is gewoon bedoelt om jezelf te onderzoeken en wat je lekker vindt ed.
Veel van die iets-te-losgeslagen meisjes gaan dat al ECHT bezig zijn.
En naar mijn mening is deze periode daar NIET voor bedoeld. Na zo'n experimenteerfase krijg je door dat er liefde bij seks hoort, terwijl je in je experimenteertijd gewoon nog puur lichamelijk met jezelf bezig bent.

Maar het is in principe heel simpel. Rond je 16/17de levensjaar ben je gewoon aan seks toe. (als we het puur lichamelijk en biologisch bekijken hè)
Alleen, zijn er meisjes die eerder een vriend hebben. Of (zoals in Mijn Geval) nog geen vriend hebben.
De meisjes met vriend gaan gewoon eerder aan de seks. En zonder vriend/ vriendin is er gewoon geen seks. (bij normale jongeren dan hè.)

En het seks-no-string-attached is leuk, maar ga eerst maar leren wat seks überhaupt is en dan als je in de twintig of dertig bent kan je zoiets doen. Alhoewel ik daar nooit up voor zou zijn.

Zo. Dat was mijn monoloog.
Oud 23-06-2003, 18:30
LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
Ja ik denk ook wel dat het (vooral voor meisjes) niet goed is als ze heel jong zijn en met iedereen seks hebben (geestelijk dan), Volgensmij ga je je dan een beetje als een gebruiksvoorwerp voelen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:38
Vevay
Ik geloof zelf niet in een bepaalde leeftijd waarop je toe zou zijn aan seks.
Ik vind dat ieder dat voor zich moet bepalen en zich niet moet laten beinvloeden door anderen; of dat nou wil zeggen dat je het eerder gaat doen door je vriendje/vriendin of dat je het uitstelt omdat anderen vinden dat jij nog veel te jong bent.

Wél vind ik dat je eerst voor jezelf uit moet zoeken wat seks nu precies is, dat het niet een puur lichamelijk iets is, en je het echt absoluut 100% zeker moet weten of je wel echt wilt.
Anders krijg je gegarandeerd spijt, en daar kunnen dus weer allerlei nare dingen uit voortkomen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:45
juliettebinoche
Citaat:
Vevay schreef op 23-06-2003 @ 19:38:
Ik geloof zelf niet in een bepaalde leeftijd waarop je toe zou zijn aan seks.
Ik vind dat ieder dat voor zich moet bepalen en zich niet moet laten beinvloeden door anderen; of dat nou wil zeggen dat je het eerder gaat doen door je vriendje/vriendin of dat je het uitstelt omdat anderen vinden dat jij nog veel te jong bent.

Wél vind ik dat je eerst voor jezelf uit moet zoeken wat seks nu precies is, dat het niet een puur lichamelijk iets is, en je het echt absoluut 100% zeker moet weten of je wel echt wilt.
Anders krijg je gegarandeerd spijt, en daar kunnen dus weer allerlei nare dingen uit voortkomen.
Ik vind echt niet dat je zomaar kan zeggen dat iedereen dat zelf uit moet zoeken. Want zoals je hier kan lezen zijn er veel mensen die er spijt van hebben dat ze het te vroeg gedaan hebben.
Ookal hebben ze zich niet laten beïnvloeden.
Ik dacht vroeger ook dat ik er klaar voor was, maar pas nu besef ik dat ik nu pas de juiste essentie van seks doorheb.
Echt, minimaal 16.
Oud 23-06-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 23-06-2003 @ 19:26:
Rond je 16/17de levensjaar ben je gewoon aan seks toe. (als we het puur lichamelijk en biologisch bekijken hè)
Dit klopt niet helemaal... biologisch gezien ben je aan sex toe zodra je geslachtsrijp bent, dus met een jaar of twaalf. Maargoed, wie laat zich dáár nu door leiden? Konijnen misschien, of honden, maar dat zijn we niet, we zijn mensen, we kunnen zelf nadenken. Zelfs bij de hogere aapsoorten hebben de dieren vooral sex in een soort relaties (die dan een paar maanden duren), en ze bespringen elkaar ook niet zodra dat kan.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:52
juliettebinoche
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-06-2003 @ 19:47:
Dit klopt niet helemaal... biologisch gezien ben je aan sex toe zodra je geslachtsrijp bent, dus met een jaar of twaalf. Maargoed, wie laat zich dáár nu door leiden? Konijnen misschien, of honden, maar dat zijn we niet, we zijn mensen, we kunnen zelf nadenken. Zelfs bij de hogere aapsoorten hebben de dieren vooral sex in een soort relaties (die dan een paar maanden duren), en ze bespringen elkaar ook niet zodra dat kan.
Ik bedoelde ook niet die biologisch. Maar als je rond de 17 bent dan heb je (naar mijn idee) je seksuele verlangens een beetje op een rij. Okay, dat klinkt weer vaag, maar dan weet je gewoon van jezelf wat je lekker vindt enzo.
Dus als we verder de geest/ partner buiten beschouwing laten ben je op die manier gezien biologisch geschikt tot seks.

En biologisch gezien ben je mss wel geslachtsrijp op je 12de, maar dan "lukt" het echt (nog) niet.
Oud 25-06-2003, 05:50
xXxEvaxXx
xXxEvaxXx is offline
Je zegt nu dat je rond je 16e 17e pas ECHT de essentie doorhebt van wat seks nu eigenlijk inhoudt e.d. Maar hier denken meiden van 14 a 15 OOKal de essentie van te weten ...met alle gevolgen van dien...... ( Tuurlijk zijn hierin ook mensen die gewoon zeggen dat ze dat nog niet weten en hierin nog gewoon zoekende zijn )....
Ik heb nu gelukkig even geen vriend, en vind dit helemaal geen punt, maar wat als je 14/15 bent en je hebt al een jaar een en dezelfde vriend...en die blijft toch voorzichtig aan je een beetje pushen.....Tsja en als je 14/15 bent met een wat oude vriend zijn er toch veel meiden die dat gepush niet tegen durven houden...en dan te ver gaan.....En wat me hier nu opvalt is dat de meerderheid van de jongens/mannen die hier reageerd nu juist heeel aardig doet over meiden en geduldig overkomen, terwijl mijn ervaring toch zo is dat elk vriendje dat ik had beetje pushte op het gebied sex....... Kan natuurlijk ook aan mijn vriendjes hebben gelegen....

Ben wel blij dat ik nog maagd ben, anders had ik er zeker te weten spijt van gekregen........
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 06:17
leon-v
leon-v is offline
Niet iedere (oudere) jongen pushed meisjes het bed in hoor!
Oud 25-06-2003, 08:57
Verwijderd
Krijg je al wééééééér dat jongens weer sex sex sex willen.....

Wanneer stop dat nou eens
Wij zijn hier ook nog wel eens serieus hoor
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 09:40
marlies
marlies is offline
Ik vind het moeilijk om hier een sluitend antwoord op te geven.

Het ligt aan je eigen leeftijd en hoe volwassen je bent maar ook aan de relatie die je hebt.

Ik vind zelf 17/18 jaar vroeg genoeg en dat vind ik nog jong. Maar als je echt een serieuze relatie hebt op die leeftijd dan vind ik het wel weer meer kunnen..

Regels voor berichten