Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 12:47
Nilis
Nilis is offline
Van deze 3 verhalen, moet ik elementen vinden in de modernde literatuur, of in de schilderkunst(meerdere)
kan iemand me helpen?

Groeten Nilis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2002, 19:20
Boogie
Boogie is offline
ik weet iig dat er een hoop schilderijen zijn met Orpheus als thema...
Oud 07-04-2002, 19:26
Flexus
Flexus is offline
Als je de Latijnse leermethode Ovidius & Caesar er op naslaat, vind je allerlei gedichten en schilderijen over het thema Orpheus/Narcissus bij dat hoofdstuk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:59
Verwijderd
of: omnia mutantur
of: van leven en dood
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 09:18
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Nilis schreef:
Van deze 3 verhalen, moet ik elementen vinden in de modernde literatuur, of in de schilderkunst(meerdere)
kan iemand me helpen?

Groeten Nilis!
Zoek eens naar afbeeldingen via www.google.com . Je vindt er vast honderden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:54
JCH83
JCH83 is offline
Verhaaltje waar Ovidius himself ook in voorkomt......... Dante's inferno.. van Dante Maar is misschien niet helemaal wat je zoekt. Is een beeeeeeeeetje lastig
Oud 08-04-2002, 20:46
bridgett
bridgett is offline
geloof dat alle drie te maken heeft dat het beter is om dood te gaan dan te leven (oidipous met z'n geweten en z'n blindheid / orpheus zonder zijn eurydice / narcissus kan zichzelf niet 'bereiken')
en dat heeft dan misschien te maken met zo'n depressieve stroming... maar ik zou niet preceis kunnen zeggen welke..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 09:44
Nilis
Nilis is offline
ik heb al een paar keer gezocht met vescheidene searchmachines, maar ik heb nog steeds niets gevonden, kan niemand mij aan schilderijen helpen, met die motieven erin, als die schilderijen maar na de oudheid zijn. Of een boek met duidelijk een van die 3 motieven....

Mvg Nilis
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:18
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Nilis schreef:
ik heb al een paar keer gezocht met vescheidene searchmachines, maar ik heb nog steeds niets gevonden, kan niemand mij aan schilderijen helpen, met die motieven erin, als die schilderijen maar na de oudheid zijn. Of een boek met duidelijk een van die 3 motieven....

Mvg Nilis

Wat een enorme ONZIN. Binnen een minuut heb ik van Narcissus drie verschillende schilderingen gevonden, en van Orpheus nog veel meer. En dan gebruik ik niks anders dan www.google.com. Je moet google dan wel even naar AFBEELDINGEN laten zoeken.

Oidious is lastiger. Misschien komt dat omdat je de naam niet goed spelt. Scheelt een stuk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:59
ikke=Melanie
ikke=Melanie is offline
Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mevrouw Schapelhouman!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes van Melanie
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 16:10
Nilis
Nilis is offline
jaja> who the F*ck ben jij nou weer
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:34
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Nilis schreef:
jaja> who the F*ck ben jij nou weer
ikke=Melanie is iemand die denkt dat ze weet wie DE bezoeker is. Nou, mooi niet. Mis poes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten