Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2002, 17:41
Boogie
Boogie is offline
oftewel:

woensdag 17 april: Waalse Pijl
zondag 21 april: Luik-Bastenaken-Luik

2 koersen in het Franstalige deel van België, in Wallonië. Ze worden allebei gekenmerkt door de vele heuvels in het parcours, die wat langer zijn dan de heuvel in Vlaanderen.

De Waalse Pijl staat bekend om de aankomst op de Muur van Huy, de steile slotklim. Deze zorgt ervoor dat het hele veld uit elkaar wordt gescheurd en dat de winnaar alleen over de finish komt. Vorig jaar was dat Rik Verbrugghe.

Luik-Bastenaken-Luik telt wat meer heuvels en is wat langer maar de aankomst is niet bergop. Onderweg moeten onder meer La Redoute en de Côte de Saint-Nicolas. De aankomst is in Ans (bij Luik) en de laatste paar 100 meter zijn vlak. De laatste côte is de Côte d'Ans, maar dat is niet meer dan een valsplat. Je kan hier dus met een groepje aankomen. Vorig jaar was dat het geval met oa Michael Boogerd en met Oscar Camenzind, die de sprint van het groepje en dus L-B-L won

wie zijn er nu in de juiste vorm en hebben de benodigde capaciteit om deze 'klimkoersen' te kunnen winnen?
wie voor de Waalse Pijl en wie voor L-B-L?

Laatst gewijzigd op 15-04-2002 om 17:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2002, 18:04
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Boogerd wint de Waalse Pijl
Een italiaan, nardello ofsow wint L-B-L

denk ik...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 10:33
mobie
mobie is offline
Als ze in vorm zijn: Merckx en Verbrugghe, maakt ni uit wie wat wint
Oud 16-04-2002, 20:53
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
Boogerd wint de Waalse Pijl
Een italiaan, nardello ofsow wint L-B-L

denk ik...
Boogerd is wel in vorm ja...
Oud 17-04-2002, 15:03
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Boogie schreef:

Boogerd is wel in vorm ja...
Ja, vast hij geeft mijn mening weer bevestigd. Hij is en blijft een lachertje, hij is er nooit bij als het erom gaat.

Goede overwinning van Aerts.
Oud 17-04-2002, 15:08
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:

Ja, vast hij geeft mijn mening weer bevestigd. Hij is en blijft een lachertje, hij is er nooit bij als het erom gaat.

Goede overwinning van Aerts.
hij zat steeds voorin, maar je kan niet bij elke ontsnapping meespringen...helaas zat hij niet in de goede ontsnapping maar hij was wel een van de sterkste, wat wel blijkt uit zijn 9e plek (3e van het peloton)
Oud 17-04-2002, 15:09
DJ Incompetent
mooie koers was t weer , mooie overwinning van aerts...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:12
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Boogie schreef:

hij zat steeds voorin, maar je kan niet bij elke ontsnapping meespringen...helaas zat hij niet in de goede ontsnapping maar hij was wel een van de sterkste, wat wel blijkt uit zijn 9e plek (3e van het peloton)

Ja, tuurlijk ik vraag me of hoe vaak hij al zulke ritten heeft gereden op deze manier. Ik denk niet dat ik ooit nog duidelijk ga kijken of er een rabo mee is met een klimrit. Hij is gewoon een doos. Zijn aanvallen zitten totaal geen kracht achter, hij krijgt 15 meter en dan gaat hij met ze mond wijd open achterom kijken. Een B-renner is het gewoon. HIJ IS ER NOOIT ALS HIJ ER MOET ZIJN.
Oud 17-04-2002, 15:17
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef:

Ja, tuurlijk ik vraag me of hoe vaak hij al zulke ritten heeft gereden op deze manier. Ik denk niet dat ik ooit nog duidelijk ga kijken of er een rabo mee is met een klimrit. Hij is gewoon een doos. Zijn aanvallen zitten totaal geen kracht achter, hij krijgt 15 meter en dan gaat hij met ze mond wijd open achterom kijken. Een B-renner is het gewoon. HIJ IS ER NOOIT ALS HIJ ER MOET ZIJN.
wat een gelul, hij heeft vaak genoeg wat gewonnen en hij zit vaak genoeg in de juiste kopgroep. Alleen de laatste tijd (Brabantse Pijl en vandaag) zat hij net niet in de goeie ontsnapping. Boogerd kiest ervoor om de hele koers attent voorin te rijden, want meestal wordt de koers vóór de laatste paar kilometer beslist. Als hij in de Brabantse Pijl was blijven zitten had hij ook niet gewonnen. En vandaag ook niet
Oud 17-04-2002, 15:25
DJ Incompetent
ben t met boogie eens . Michael heeft te veel gewonnen om een b-renner genoemd te kunnen worden, maar goed, daar hadden we t in t andere topic ook al over...
Je hebt gelijk dat hij de laatste tijd niet bij de goede ontsnapping zat, maar daar zit een hele grote portie geluk bij. Je rijdt een koers met 200 man en je kan niet altijd meezitten...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:00
Methuselah
Methuselah is offline
aerts heeft gewonnen

en hou voor L-B-L maar rekening met merckx, zo'n aankomst als op de muur van hoei ligt 'm totaal niet, maar hij wordt er wel zesde, lbl moet 'm beter liggen
Oud 17-04-2002, 20:06
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
aerts heeft gewonnen

en hou voor L-B-L maar rekening met merckx, zo'n aankomst als op de muur van hoei ligt 'm totaal niet, maar hij wordt er wel zesde, lbl moet 'm beter liggen
absoluut. Hij heeft daar ook al eens een mooie prestatie geleverd in 2000, toen hij achter Bettini, D. Extebarria en Rebellin aanging. Hij was er nog bijna bij ook
Oud 17-04-2002, 21:21
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Boogie schreef:

absoluut. Hij heeft daar ook al eens een mooie prestatie geleverd in 2000, toen hij achter Bettini, D. Extebarria en Rebellin aanging. Hij was er nog bijna bij ook
idd, en toen mocht ie pas laat gaan, omdat bettini toen nog z'n ploegmaat was
Oud 18-04-2002, 07:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
LBL vind ik mooier, want het behoort echt tot de topklassiekers. Toch vind ik De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix meer het kijken waard. Ik hoop dat Boogerd zondag in de top van de koers kan meedoen en eindelijk wint. Hij is redelijk in vorm, dat bewees hij gisteren. Ik gok toch op een Belgische of Italiaanse winnaar.
Oud 18-04-2002, 08:17
Krugdinho
Krugdinho is offline
boogers wint
Oud 18-04-2002, 15:42
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef:
boogers wint
Boogerd
Oud 18-04-2002, 19:22
Sportingboy
Sportingboy is offline
Mario Aerts heeft eindelijk bewezen dat hij naast gewoon een goed renner te zijn, nu ook een koers kan afmaken. Dit is een opsteker voor het hele Lotto-team dat sinds de Driedaagse De Panne-Koksijde (rit- + eindwinst Van Petegem) een beetje leed onder het verlies van Andrei Tchmil. Dat liet zich vooral voelen in de Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en Paris-Roubaix. Voor hen zijn de Ardense klassiekers dan ook een welgekomen geschenk. Nu de "moral" er weer in zit bij de mannen van Braeckevelt, denk ik dat na "La Flèche Wallonne" ook "La Doyenne" naar hen gaat. Zondag zal het vooral uitkijken worden naar Rik Verbrugghe, die gebrand is op een weerwoord na zijn zwakke optreden van woensdag, en naar Serge Baguet, die zeer hongerig is naar een zege en al een lange tijd op niveau rijdt (cfr. Brabantse Pijl). Mario Aerts is, nu meer dan ooit, een outsider voor de overwinning. Hopelijk maken het Lotto- en Domo-blok komaf met de zware concurrentie, vooral van Boogerd, de Extebarria's en de Italianen. Veel succes Lotto en Domo en op naar een Belgische zege !!!
Oud 18-04-2002, 19:37
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Sportingboy schreef:
Mario Aerts heeft eindelijk bewezen dat hij naast gewoon een goed renner te zijn, nu ook een koers kan afmaken. Dit is een opsteker voor het hele Lotto-team dat sinds de Driedaagse De Panne-Koksijde (rit- + eindwinst Van Petegem) een beetje leed onder het verlies van Andrei Tchmil. Dat liet zich vooral voelen in de Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem en Paris-Roubaix. Voor hen zijn de Ardense klassiekers dan ook een welgekomen geschenk. Nu de "moral" er weer in zit bij de mannen van Braeckevelt, denk ik dat na "La Flèche Wallonne" ook "La Doyenne" naar hen gaat. Zondag zal het vooral uitkijken worden naar Rik Verbrugghe, die gebrand is op een weerwoord na zijn zwakke optreden van woensdag, en naar Serge Baguet, die zeer hongerig is naar een zege en al een lange tijd op niveau rijdt (cfr. Brabantse Pijl). Mario Aerts is, nu meer dan ooit, een outsider voor de overwinning. Hopelijk maken het Lotto- en Domo-blok komaf met de zware concurrentie, vooral van Boogerd, de Extebarria's en de Italianen. Veel succes Lotto en Domo en op naar een Belgische zege !!!
welke italianen in het bijzonder?
Oud 18-04-2002, 20:20
DJ Incompetent
bettini, extebarria geef ik nu een goede kans, k denk niet dat aerts t nog een keer kan...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 15:34
Sportingboy
Sportingboy is offline
Casagrande, Bartoli die woensdag geklopt werd, maar vooral Davide Rebellin, die steeds goed rijdt in L-B-L.
Oud 19-04-2002, 16:00
DJ Incompetent
Citaat:
Sportingboy schreef:
Casagrande, Bartoli die woensdag geklopt werd, maar vooral Davide Rebellin, die steeds goed rijdt in L-B-L.
die idd ook...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 16:43
Tofke_H
Tofke_H is offline
woensdag 17 april: Waalse Pijl -> die heb ik op TV gezien.. Naja, ik zou voorspelt hebben op een lotto of een domo.. Het is een Lotto geworden.. Vond het een leuke wedstrijd. Veel renners nog samen op het laatste..

Te zondag is het eigenlijk een ander verhaal... Ga ik eens over nadenken
Oud 20-04-2002, 20:01
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

Te zondag is het eigenlijk een ander verhaal... Ga ik eens over nadenken
en?
Oud 20-04-2002, 22:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef:

en?
nou... Schrijf het op.. Rik Verbruggen.

En pot ver drie dikke... Der was geen plaats meer in de auto anders kon ik morgen live gaan kijken.
Oud 20-04-2002, 22:36
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

nou... Schrijf het op.. Rik Verbruggen.

En pot ver drie dikke... Der was geen plaats meer in de auto anders kon ik morgen live gaan kijken.
ooooooow, je bedoelt aan de weg? dat was :cool geweest
naja, tv is ook leuk

(tis trouwens Verbrugghe )
Oud 21-04-2002, 12:53
mobie
mobie is offline
1 Axel Merckx
2 Mario Aerts
3 Rik Verbrugghe
Oud 21-04-2002, 15:55
Boogie
Boogie is offline
Paolo Bettini heeft verdiend gewonnen. Hij viel al vóór la Redoute aan en kreeg een mooi groepje mee die niet meer werden teruggepakt. Op de Saint-Nicolas, op zo'n 8 km voor de finish ging hij er samen met zijn ploeggenoot Stefano Garzelli vandoor. Mapei dus 1 en 2, Celestino (Saeco) werd 3e. Beste Belg was Van Petegem (7e) en beste Nederlander was Boogerd op een 11e plaats ofzo
Oud 21-04-2002, 16:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
t Was een mooie wedstrijd. Mapei voorop

Naja, krijg ik zondag morgen, nouja, middag , te horen dat mijn favo in de week antibiotica heeft zitten te slikken, nie moeilijk dat ie niet gewonnen heeft. Maar hij is wel in beeld geweest, nadat hij gevallen was.

Nouja, Johan staat nog leider in de wereldbeker.
Oud 21-04-2002, 18:24
scara
scara is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
t
Nouja, Johan staat nog leider in de wereldbeker.
kon ook moeilijk anders
Oud 21-04-2002, 19:34
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

Naja, krijg ik zondag morgen, nouja, middag , te horen dat mijn favo in de week antibiotica heeft zitten te slikken, nie moeilijk dat ie niet gewonnen heeft. Maar hij is wel in beeld geweest, nadat hij gevallen was.

niet echt positief in beeld dus
Oud 21-04-2002, 19:34
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
scara schreef:

kon ook moeilijk anders
nope, maar hij kan volgende week wel goede zaken doen, net als van petegem overigens
Oud 21-04-2002, 20:08
Sportingboy
Sportingboy is offline
Inderdaad, want de Van Petegem van vandaag speelt volgende week mee voor de overwinning in de Gold Race. Net zoals Museeuw die de koers al eens won, en nu met de wereldbekertrui om zijn schouders vast en zeker iets wil laten zien. Natuurlijk is ook Boogerd topfavoriet, evenals Lance Armstrong in de laatste edities van de Amstel-koers steeds uitblonk.
Oud 22-04-2002, 06:31
DJ Incompetent
Citaat:
DJ FLEM schreef:
bettini, extebarria geef ik nu een goede kans
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 09:24
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
Etxebarria heeft niet op de voorgrond gefietst, heeft alleen ff het peloton op sleeptouw genomen/laten nemen
Oud 22-04-2002, 19:37
DJ Incompetent
Citaat:
Boogie schreef:

Etxebarria heeft niet op de voorgrond gefietst, heeft alleen ff het peloton op sleeptouw genomen/laten nemen
maar als je 2 een goede kans geeft en daar wint er eentje (dr kan dr natuurlijk maar 1 winnen) van is t toch aardig goed d8 ik zo...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2002, 21:09
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
maar als je 2 een goede kans geeft en daar wint er eentje (dr kan dr natuurlijk maar 1 winnen) van is t toch aardig goed d8 ik zo...
ja, sgoed hoor
hij was ook de allerbeste, heeft de hele koers naar z'n hand gezet
Oud 22-04-2002, 21:13
DJ Incompetent
Citaat:
Boogie schreef:

ja, sgoed hoor
hij was ook de allerbeste, heeft de hele koers naar z'n hand gezet
ik heb alleen 's nachts een samenvatting kunnen zien, maar zo zag het er wel naar uit ja, gelukkig gingen ze er nog wel echt om sprinten, al wint bettini dat toch in 9 van de 10 gevallen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 06:50
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
ik heb alleen 's nachts een samenvatting kunnen zien, maar zo zag het er wel naar uit ja, gelukkig gingen ze er nog wel echt om sprinten, al wint bettini dat toch in 9 van de 10 gevallen.
Garzelli had het meeste werk gedaan in de ontsnapping. Eerst met de groep en ook later met z'n 2en. Bettini werd gespaard voor als Basso nog terug kwam. Bovendien in Bettini veel sneller in de sprint dan Garzelli dus die sprint was een formaliteit.
Oud 23-04-2002, 09:12
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Boogie schreef:

Garzelli had het meeste werk gedaan in de ontsnapping. Eerst met de groep en ook later met z'n 2en. Bettini werd gespaard voor als Basso nog terug kwam. Bovendien in Bettini veel sneller in de sprint dan Garzelli dus die sprint was een formaliteit.
Ach, die sprint was er voor de show. Er was al lang afgesproken wie er zou winnen. Garzelli deed teken van "kom we doen nog FF een sprintje trekken" maar zelf heeft ie zich nooit volledig gegeven, ook al is ie de slechte in de sprint.
Oud 23-04-2002, 09:34
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

Ach, die sprint was er voor de show. Er was al lang afgesproken wie er zou winnen. Garzelli deed teken van "kom we doen nog FF een sprintje trekken" maar zelf heeft ie zich nooit volledig gegeven, ook al is ie de slechte in de sprint.
inderdaad, Bettini had hem voor de sprint ook al bedankt voor de hulp (handje schudden)
Reageren

Regels voor berichten