Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ik wil niet één van de massa worden omdat ik een bijzonder individu wil zijn, binnen een bepaalde eenheid. De mensen die nu de massa vormen (hoewel massa wel een te negatieve lading heeft ![]() Misschien is dit nog wel duidelijker: Massa=>Uniciteit gaat verloren in de massa Eenheid=>Uniciteit komt naar boven in de massa, maar tegelijkertijd worden mensen meer gelijk |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je bent best lief hoor, maar soms zo wereldvreemd. Ieder mens is nou eenmaal anders, en iedereen houdt zich bezig met andere zaken. De oppervlakkigen vinden het misschien jammer dat jij je niet interesseert voor hun wereld.
||
Citaat:
![]() Oppervlakkige mensen vinden het niet jammer dat ik me niet interesseer voor hun wereld: voor mij ieder ander, aangezien uniciteit toch verloren gaat. Trouwens, ik interesseer me wel voor hun wereld, maar ik neem er niet actief deel aan. Ik voel me prettig bij mijn manier van leven, en ik denk dat de meeste mensen er baat bij zou hebben ook op een andere manier in het leven te gaan staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Aldus Baldrick in Blackadder Goes Forth, als hij een uprising opressed mass vormt nadat de man who used to be bizar omvergeworpen is in Rusland, maar die toch wel in plaats van Georgina met general Melchett wil trouwen en dan met Milady aangesproken wenst te worden....)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Nee, serieus, ideeën? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je kunt het evangelie gaan verkondigen, maar ja, je moet nog steeds wel eten. Om in een fijn klooster kost en inwoning te krijgen, moet je op zijn minst lid zijn van de club. En vijf keer per dag naar de vespers. En de metten. Het lof.( de rest ben ik vergeten) Om zes uur opstaan, om negen uur lights out. Aan karige maaltijden ben je al gewend, en zwarte kleren draag je nu ook al. Dus armoede is geen probleem. Met de gelofte van kuisheid zul je geen moeite hebben, maar die gehoorzaamheid he....dat zie ik je nog niet volhouden. Je kunt als gast logeren in een gastenverblijf van een klooster. Ik vond het erg prettig. Gewoon even rondbellen, want je moet reserveren. De prijsverschillen zijn flink, maar dan nog is het niet duur. Je hoeft niet katholiek te zijn, maar meedraaien wordt wel op prijs gesteld. Kloosters zijn niet gemengd, dus geen vrouwen. Hoe kunstzinnig ben je? Kun je daar je brood mee verdienen? En internet? Je bent nogal een digitalis.( sector ligt op zijn gat hoor, ik waarschuw vast)
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
(Of in termen van Walsch, aangezien ik vermoed dat jij daar misschien wel een fan van zult zijn: het zijn niet de omstandigheden die veranderd moeten worden, maar het bewustzijn) Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Ja, maar in uiterlijkheden zullen ze niet gelijk zijn Citaat:
Misschien is het ook mogelijk anderen te helpen zichzelf te veranderen? ![]() Citaat:
Ja maar nu heb je het weer over hoe mensen mensen zien, ik heb het er over hoe mensen zijn. Aangezien veel mensen enkel contact hebben met hun uiterlijk, en ze zich zo kleden en zich er zo uit laten zien als de rest, zijn ze niet uniek meer op de manier waarop ze naar buiten treden. Citaat:
Dit is geen kwestie van indoctrinatie of verplichting, dit is een kwestie van voorbeeld en van overtuigen. |
![]() |
||||
Citaat:
Ik wil wel trouwen hoor, ik ben alleen de juiste vrouw nog niet tegengekomen. ![]() Citaat:
Geen goed idee, misschien later, niet nu iig! Citaat:
![]() En internet, ja ik kan veel met de computer, maar ik vind het niet leuk. Ik kan twee minuten met iets bezig zijn en dan verlies ik mijn interesse. Net als met een studie eigenlijk ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
En over dat veranderen van de wereld (wat me erg ambitieus lijkt, maar dat even daar gelaten). Wat ik daarmee bedoelde is dat wanneer jij je kijk op de wereld hebt veranderd (=jezelf veranderen) je waarempel zult zien dat de wereld daadwerkelijk is veranderd! Citaat:
Nog maar een keertje dan: Opvallend daarbij is dat wij geneigd zijn mensen uit een andere groep als homogener te zien dan wijzelf. 1 reden daarvoor is dat wij mensen buiten onze eigen groep niet genoeg ontmoeten om hen te appreciëren als unieke individuen met een complexe persoonlijkheid. Hierbij is het belangrijk om op te merken dat ieder van ons tot meer dan 1 groep behoort. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik het gevoel had dat ik graag op vakantie wilde, ging ik wel verhuizen! Er is weinig dat ik graag doe |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er ligt hier nog een huis half in puin...als je je verveelt...
||
Citaat:
|
![]() |
om maar weer even terug naar het originele onderwerp te gaan: hemel en hel zijn een. Het zijn geen twee verschillende dingen, het is samen dat wat je verwacht te zullen vinden na je dood. Je krijgt wat je verdient. En diep van binnen verwacht iedereen met een geweten te krijgen wat hij verdient. Stiekum weet iedereen wel wat zijn goede en slechte kanten zijn. En stiekum weet ook iedereen wat hem toekomt En dus zal iedereen terechtkomen waar hij hoort. Goed, misschien ben ik een beetje goed van vertrouwen, maar de begrippen hemel en hel zijn voor mij echt betekenisloos. Hemel en hel zijn te zwart wit, denk geraffineerd mensen! Niemand is toch ook helemaal goed of helemaal slecht? We zitten hier toch niet in een slechte Amerikaanse film?
||
Citaat:
waarom zou ik mij amuseren? Ik geloof absoluut niet dat een paar filosofievakken mij door een studie heen kunnen slepen als ik iets niet wil doen, is het de hele dag nadenken over oude filosofen die allerlei dingen zeiden waar ik het niet mee eens bent omdat ik een onherroepelijke, natuurlijke drang in mijzelf heb om dingen waar ik het niet mee eens ben te weerleggen, hetgeen ik uiteindelijk weer zeer irritant ga vinden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als jurist mag je de hele godganselijke dag argumenteren.
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 13:25. |
![]() |
|
er kan geen hemel bestaan en ook geen hel:
hoe weet je dat alles mooi en fijn is in de hemel, als je niet weet hoe t is om het niet mooi en fijn te hebben? je moet toch ook eerst ziek zijn geweest voordat je kan weten hoe fijn t is om beter te zijn? ![]() je hebt natuurlijk je leven gehad op aarde, en die kan vervelend geweest zijn. dan weet je wel wat het is om t vervelend en slecht te hebben. maar na n tijdje vergeet je dat t vervelend was op aarde, en dan kan je ook al het mooie om je heen niet meer zien. dat kan je weer vergelijken met dat als je al heel lang niet meer ziek bent geweest, je niet meer van kan genieten van het gezond zijn. andersom geldt t natuurlijk ook voor de hel |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|