Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2002, 18:16
Frida
Frida is offline
Spirit en haar jongerenorganisatie Pergo hebben gisteren een oproep gelanceerd om Israëlische producten te boycotten.Het is de eerste oproep in die zin in België.Spirit-voorzitster Annemie Van de Casteele spreekt van een symbolische actie.

"We willen druk uitoefenen op de Israëlsiche regering om een einde te maken aan het bloedvergieten.Ze moet zich terugtrekken uit de bezette gebieden en onderhandelen met de Palestijnen.Niemand slaagt erin de Israëlische regering daartoe te bewegen.Wij zijn daarover gefrustreerd.

Heeft uw oproep wel zin? Met uw actie wordt Israël misschien een klein beetje armer.Het conflict zal er niet door verdwijnen.
"Helaas niet, maar welke andere middelen resten er nog?We steunen de oproep om het associatieverdrag tussen Europa en Israël te ontbinden, want Israël respecteert de mensenrechten niet.Maar de E.U. wil omwille van haar eigen economische belangen noet weten van de stopzetting van het verdrag.Dan moet je op een andere manier druk uitoefen."
Bron : De Morgen

Wat vinden jullie van deze actie?
Hebben jullie al gehoord van meerdere acties die opgericht worden door kleinere groepen die iets willen beginnen tegen de toestand in het Midden Oosten?

Moet het verdrag stopgezet worden volgens jullie?

Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 18:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2002, 18:41
PFP
PFP is offline
Ik begrijp het probleem niet? Israel is een westerse democratie die zichzelf verdedigt tegen terroristen!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:
Ik begrijp het probleem niet? Israel is een westerse democratie die zichzelf verdedigt tegen terroristen!
Jou sig spreekt boekdelen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:40
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
belachelijk
Oud 18-04-2002, 20:18
Joostje
Joostje is offline
Goed plan
Oud 18-04-2002, 20:26
Ninnoc
Ninnoc is offline
zou je niet een lijstje met israelische producten kunnen neerzetten, ik kan me er niet echt een beeld bij vormen
Oud 18-04-2002, 20:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
zou je niet een lijstje met israelische producten kunnen neerzetten, ik kan me er niet echt een beeld bij vormen
sinaasappels misschien?
Oud 18-04-2002, 20:50
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Israelische producten zijn in Nederland onder verschillende merknamen te verkrijgen. Hieronder volgt een lijst die zeker niet compleet is:

Agrexco: landbouwprodukten

Beged-or: leerproducten

Bissli: snacks

Carmel: wijn, avocado's, bleekselderij, kersen,

dadels, meloenen, etc.

Bio-top: biologische producten

Elite: halva, snoep, koffie

Epilady: hair remover

Goten: zwemkleding

Green Valley: wijn (exclusief voor de HEMA)

Jaffa: fruit, fruitsappen

Osem: soepen, biscuits, pudding

Telma: soepen, humus, tahin

Tivall: allerlei soorten vegetarische burgers

Yarden: wijn
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:51
Frida
Frida is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
Nouw,in het krantenartikel staat dat het gaat over een hele lijst artikelen, van sinaasappels tot meloenen...
Het gaat wel enkel om producten in het kader van het associatieverdrag.Het is zeker niet bedoeld om bv de Antwerpse diamantnijverheid te treffen.
Oud 18-04-2002, 20:52
Mujahid
Mujahid is offline
Een lijst met Zion-produkten:

The boycotting is to undermine the Zionist efforts to kill innocent Palestinians, especially Palestinian babies.

http://www.inminds.com/boycott-israel.html
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:10
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Israelische producten zijn in Nederland onder verschillende merknamen te verkrijgen. Hieronder volgt een lijst die zeker niet compleet is:

*Lijstje*
Al koop ik deze producten nooit, ik zal er op letten
Verder vind ik dat de Internationale Wereld wel wat verder mag gaan dan alleen de bezetting veroordelen.
Ik dacht meer aan Ambassadeurs terugtrekken en een wereldewijde boycot van elk Israelisch Product, en natuurlijk Israel voorlopig schorsen uit elke organisatie(IOC,Fifa,VN etc.)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:13
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik zal mijn ouders eens aansporen flink wat Israëlische wijn te kopen want dit slaat echt als een kut op een nijlpaard.
Oud 19-04-2002, 13:53
mic-hal
mic-hal is offline
o dus Israelische afluisterapparatuur die de politie hier gebruikt mag dan dus ook niet?? denk eerst is na voordat je zoiets zegt er zijn hier meer producten uit Israel dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 20:16
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

....especially Palestinian babies.

de propagandatrein draait weer
Oud 19-04-2002, 20:36
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Die lijst... de bedrijven ervan die ik ken, komen uit de VS, uit Finland en weet ik waar nog meer, maar niet uit Israel.
De uitleg is vooral dat bedrijven die Israel op wat voor manier dan ook gesteund hebben geboycot zouden worden.. maar dat zal de Israelische regering koud laten, lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 18:40
scara
scara is offline
een boycot van Israëlische producten? kdenk niet dat er veel mensen dit serieus nemen.

en mochten we dat land boycotten, mogen we ook de halve wereld boycotten (bijvoorbeeld america)
Oud 24-04-2002, 11:21
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Ik vind dat we zelfs verder moeten gaan, alle diplomatieke contacten met israel opheffen en alle handel uit israel boycotten ( wat er nu is blijft dusz) En ik vind dat wat Israel nu doet gelijk staat aan wat de duitsers deden in Wo II !
Oud 24-04-2002, 11:27
Griller
Griller is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Rot toch es op met je Zionisten... ga maar fijn ruiten ingooien in amsterdam ofzow man..
Oud 24-04-2002, 11:33
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:
Ik vind dat we zelfs verder moeten gaan, alle diplomatieke contacten met israel opheffen en alle handel uit israel boycotten ( wat er nu is blijft dusz) En ik vind dat wat Israel nu doet gelijk staat aan wat de duitsers deden in Wo II !
Als je dat doet dan moet je ook consequent zijn. Dat betekent dan ook de diplomatieke banden met: China, Rusland, Saudie-Arabië etc. opheffen.
Oud 26-04-2002, 08:37
Chino moreno
Chino moreno is offline
mogen we ook de halve wereld boycotten (bijvoorbeeld america) [/B][/QUOTE]

AMERICA is geen land maar een wereld deel, de VS is een land... ,maakt dat achterlijke kut land niet groter dan dat het is.
Oud 26-04-2002, 09:45
twiety
twiety is offline
America is een stadje/dorp in Nederland. Amerika is een continent, Noord-Amerika en Zuid-Amerika zijn werelddelen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 13:49
see the other side
see the other side is offline
ik vind jullie ongelovelijke primitieve mensen als je israel boycot boycot je ook de palestijnen want die hebben dan geen werk meen en ... ach laat maar keb niet eens zin om op zo'n dom forum (onderwerp) in te gaan
WAAR gaat de wereld heen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 21:41
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Bedankt voor de lijst met Israelische producten !!!!!
Nu weet ik tenminste welke producten ik vooral moet kopen!!!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 20:43
McCaine
McCaine is offline
Waarom Israël boycotten en de Palestijnen niet? Ik zie niet in waarom de één fouter is dan de ander eigenlijk. Voorlopig boycot ik dus nog niets, of juist alles, zo je wil.
Oud 08-05-2002, 18:25
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Griller schreef:

Rot toch es op met je Zionisten... ga maar fijn ruiten ingooien in amsterdam ofzow man..
Is de waarheid soms te hard ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 18:28
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Bedankt voor de lijst met Israelische producten !!!!!
Nu weet ik tenminste welke producten ik vooral moet kopen!!!
Graag gedaan. Kijk uit dat je niet in ze stikt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 18:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Is de waarheid soms te hard ?
Jouw waarheid is geen waarheid kerel, maar een bijzonder eenzijdig en subjectief beeld van de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:04
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Jouw waarheid is geen waarheid kerel, maar een bijzonder eenzijdig en subjectief beeld van de waarheid.
Je hebt de plicht om het verhaal te vertellen zoals jij die ziet. Ik probeer niet een kant te kiezen. Niemand heeft een monopolie op de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:21
ikhebveelschool!
Mujahid ,je hebt het recht te zeggen wat jij vind zolang het niet in strijd is met de wet ,je doet maar ,maar ga nou niet beweren dat je objectief bent,kom op zeg !!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 22:13
p33r
p33r is offline
Een israelische boycot is niet bedoeld om hun economie te raken maar om onze stem te laten horen.

Voor de mensen die niet inzien dat israel fout is, bazeer je op feiten en creëer zo je eigen ideëen. Neem niet blindelings die van je vader, vriend of hippe politieker over.
Oud 08-05-2002, 22:30
Scorpio
Scorpio is offline
Citaat:
p33r schreef:
Een israelische boycot is niet bedoeld om hun economie te raken maar om onze stem te laten horen.

Voor de mensen die niet inzien dat israel fout is, bazeer je op feiten en creëer zo je eigen ideëen. Neem niet blindelings die van je vader, vriend of hippe politieker over.
Er is dus TOCH iemand met hersens aanwezig op deze site...
Oud 09-05-2002, 18:09
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
nare man schreef:

Jou sig spreekt boekdelen
hahaha
go nare man
you the man

huh....
sorry
ik moet buffy kijke

mzzzls
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:06
see the other side
Citaat:
Mujahid schreef:

Graag gedaan. Kijk uit dat je niet in ze stikt.
wat een extreme ROT haat daar is waar israel nou tegen vecht aan mkensen zoals jij heeft de maatschappij niks!!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 17:12
ikhebveelschool!
Nee scorpio er is iemand aanwezig die jouw mening deelt !!!
Trouwens leer zelf de feiten eens jij neemt duidelijk alles over van het o zo goede nieuws(ahum)!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 01:18
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
Mujahid schreef:

Je hebt de plicht om het verhaal te vertellen zoals jij die ziet. Ik probeer niet een kant te kiezen. Niemand heeft een monopolie op de waarheid.
take your own advise
Oud 12-05-2002, 11:03
p33r
p33r is offline
Citaat:
Nee scorpio er is iemand aanwezig die jouw mening deelt !!!
Trouwens leer zelf de feiten eens jij neemt duidelijk alles over van het o zo goede nieuws(ahum)!!!
Het nieuws is objectief, en je kan geen mening van het nieuws overnemen als die er niet is.
Oud 12-05-2002, 16:54
ikhebveelschool!
Je hebt geen idee wat het nieuws achterhoudt maar voor jouw maakt het niks uit jij hebt toch al de mening gevormd dat israeli's walgelijk en minderwaardig zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 18:08
p33r
p33r is offline
Citaat:
Je hebt geen idee wat het nieuws achterhoudt maar voor jouw maakt het niks uit jij hebt toch al de mening gevormd dat israeli's walgelijk en minderwaardig zijn.
Nee, ik vind sharon walgelijk.
Ik heb niets tegen israel en niets tegen joden.
Oud 13-05-2002, 19:29
see the other side
Citaat:
p33r schreef:

Nee, ik vind sharon walgelijk.
Ik heb niets tegen israel en niets tegen joden.
waarom ?? kom eens met arumenten
ik heb al zo vaak mensen horen zeggen ik vind sharon walglijk maar waarom weten ze niet DOMBO´S
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:36
ikhebveelschool!
Ik ben ook niet echt voor Sharon maar je moet hem zien als premier tijdens wanhopige tijden men grijpt zich aan elke hoop vast .
Barak hielp niet dus de volgende die ze probeerden was Sharon.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:52
see the other side
precies
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 10:02
Cupcake
Cupcake is offline
Citaat:
PFP schreef:
Helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 11:07
Garp
Garp is offline
Ik denk dat het heel moeilijk is om een goede en een slechte partij aan te wijzen hierbij (heel anders dan bijvoorbeeld een WO II). Deze kwestie speelt al zo lang, het is bijna onmogelijk te achterhalen wie er ooit begonnen is, en of dat terecht was.

Ik denk zelf dat Isreal gewoon een Palestijnse staat moet toestaan, maar wel onder voorwaarde dat de Palestijnen eerst stoppen met zelfmoordacties. Probleem is dat de verhoudingen al zo verstoord zijn, en het wantrouwen is zo groot dat niemand de eerste stap durft te nemen naar vrede. Treurig....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten