Advertentie | |
|
![]() |
|
ik ben hier ook wel 's mee bezig geweest, maar het is niet eenvoudig!!
je kunt 's een kijkje nemen bij de Linux Advanced Routing & Traffic Control howto (http://lartc.org) onder windows heb je hier sowieso geen goede ondersteuning voor volgens mij
|
Ik heb ook (file)server met gigabit kaartje, met crosslink verbonden naar workstation die ook gigabit heeft. Beide hebben daarnaast ook gewoon 100Mbps op switch. Met gigabit haal ik zo'n 35MB/s naar fileserver toe via Samba, niet slecht lijkt me.
||
![]() |
Citaat:
![]() maar wat nu als je 3 pc's op 1gb wil laten lopen? je betaalt je scheel aan een switch voor 1000mbit. overigens had je dat zelf ook al genoemd ![]() er zijn altijd mogelijkheden om een snelle verbinding te maken ook kun je een netwerk maken van usb2.0 maar wat als er uitbreiding komt? (ook vond ik je reply wel lekker offtopic ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Nog veels te duur. Ik wacht wel tot de Gigabit switches goedkoper en kleiner in formaat worden. Citaat:
Ook zou dit betekenen dat er maar één aansluiting nodig is; alleen USB en níks anders. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() De machines hebben allemaal 2 10/100 interfaces, als test zijn er 2 getrunked. Ik heb geen idee hoe dat werkt, maar het is standaard windows functionaliteit. |
![]() |
|
Het kan. Maar dan alleen als je een boel pc's in je netwerkje hebt staan en je een routering hebt lopen die de ene netwerkkaart naar de ene helft stuurt en de andere naar de andere.
Kortom, als je handmatig geen routeringen insteld zal ie steeds de snelste nemen, maar kom je wel weer in de knoop met je packets die met een verkeerde header weer opgevangen worden. Als je het voor elkaar krijgt om een netwerkkaart alleen voor opstream en de andere alleen voor downstream te gebruiken met het zelfde IP zou dit wel moeten kunnen. Maar makkelijk is het zeker niet hoor. |
![]() |
||
Citaat:
Je kaart kan dan namelijk wel 100mbps up en 100mbps down tegelijkertijd aan, amar een normaal routertje/hubje dus niet. Alleen een (fatsoenlijke)switch kan dan Dus zla je er neit echt veel voordeel bij hebben op een hub/router ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|