Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tenzij jij een voorbeeld kan vinden waar het niet het geval is? dat heb ik nog niet gevonden iig ![]() en als je iets niet kan hebben wat je wil hebben, verlies je een doel,hoop,een wens,een droom,... |
![]() |
||
Citaat:
hmm, maar alles draait om verlies in dat geval, ook alle angst draait om verlies, de mens wil teveel en hecht belang aan zoveel dingen, dingen zoals de lichamelijke toestand die van minuut tot minuut kan veranderen, of zijn financiele status, etc., die dingen veroorzaken juist die emoties als angst en verdriet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bv jaloezie kan je verdrietig maken, je houdt van die persoon, je wilt die niet kwijt... |
![]() |
||
Citaat:
Je kan angst hebben om gekwetst te worden bv, angst voor pijn...angst voor iets dat je niet kent,... |
![]() |
||
Citaat:
ben je daarbij dan nog jaloers? Is dat nog nodig? Of ben je zelf en is je partner al zover gegroeid dat dat niet meer nodig is? Je kunt natuurlijk wel verdriet hebben om de dood van je partner of een scheiding ván je partner waaraan je niets kon doen, maar ik denk niet dat in de juiste liefdesrelatie verdriet bestaat om die relatie zelf |
![]() |
||
Citaat:
![]() Aangezien er echte liefde is, is die persoon degene die je het diepst kan raken, dus ook negatief... Als die persoon iets grof over je zegt, en het ook meent, dan heb je daar zowiezo veel meer pijn van dan als een vreemde dat zegt. |
![]() |
|
De oorzaak is inderdaad verlies... (tegen je zin in natuurlijk maar toch) Hoe je het oplost? Dat verschilt per persoon, maar in zijn algemeenheid denk ik door het te accepteren... Het klinkt heel dom en het is ook zeker makkelijker gezegd dan gedaan... Maar toch, want ik geloof als je echt van iemand houdt in zo'n relatie het ook niet of nauwelijks overgaat... Accepteren, de sleutel tot ' moving on'
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heb je dan niet verdriet omdat je gekwetst of gepijnigd bent of met iets geconfronteerd wordt waar je niet mee geconfronteerd wilt worden? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() als een of andere gore kerel met een mes tegen mijn been,of wat dan ook staat aangedrukt denk ik niet direct aan het verliezen van mijn eigenwaarde ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat heeft dan niets met "niet sterk genoege liefde" te maken |
![]() |
||
Citaat:
![]() hmm *peins* verlies van goed gevoel ofzo? of van eigenwaarde, van respect die je ooit kreeg van die persoon (als het om kwetsen gaat),... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() het kan wel grof gebracht worden! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ook mensen die echt van elkaar houden maken weleens ruzie hoor. En in situatie van furie zijn mensen slechte wezens, ze zeggen dingen die ze eigenlijk niet willen zeggen. Ook tegen degene waar ze van houden |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Ik denk niet dat angst altijd om verlies gaat. Je kan angst hebben om gekwetst te worden bv, angst voor pijn...angst voor iets dat je niet kent,... " dan is angst om gekwetst te worden ook angst voor het verlies van een goed gevoel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik zei dat het NIET ALTIJD zo was ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik vermoedde al dat t onbegrijpbaar zou worden maar t klonk wel leuk
![]() ok..... stel dat je bij angst zou stellen dat je naast angst voor verlies ook bang kunt zijn voor pijn of kwetsing je kunt dan ook stellen dat je bij verdriet naast verdriet om verlies ook verdrietig kunt zijn om pijn of kwetsing als je stelt dat angst voor pijn of kwetsing angst voor het verlies van een goed gevoel is kun je ook stellen dat het bij verdriet om pijn of kwetsing ook gaat om verdriet om het verliezen van een goed gevoel ik zeg dus: als je dus stelt dat een bepaalde emotie door pijn of kwetsing ook een soort verlies is, je niet kunt zeggen dat het met een andere emotie geen soort verlies is snappie? ![]() |
![]() |
|
Liefdesverdriet kan ik niet echt verklaren...
Hoe het je oplost... chocolade ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
'Kort' liefdesverdriet Rerisen Phoenix | 38 | 24-01-2008 19:50 | |
Liefde & Relatie |
Hoe ga jij om met liefdesverdriet? Mooneh | 137 | 08-05-2006 00:43 | |
Liefde & Relatie |
Vrienden met liefdesverdriet Lunaaaaa | 30 | 22-08-2005 14:10 | |
Liefde & Relatie |