Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 20:10
liesje 19
liesje 19 is offline
niet
Oud 02-04-2002, 21:45
ECKO*72
ECKO*72 is offline
aardig wat --> maar het moet wel mooi zijn wil ik het kopen
Oud 02-04-2002, 21:53
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik koop ook bewust geen truien van niks ofzo, of hilfiger, omdat ik dan voor reclameman loop en dat haat ik.
Oud 03-04-2002, 08:51
Dorus
Dorus is offline
Ik heb wel aardig wat merkkleding, omdat het toch vaak de kleding is die ik wel mooi vind, en de kwaliteit is over het algemeen wel goed(niet altijd). Maar ik koop geen kleding waar met reuzeletters op de voorkant (of achterkant) de merknaamstaat. Gewoon een klein logootje...
Oud 04-04-2002, 18:06
forgotten
forgotten is offline
absoluut niks
k maak me rokken liever zelf dan er 45 euro voor te betalen (ddur hoor goffic spul;-))
tja en dan maakt het merk me verder niet uit........
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:57
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
pffff alsof ik ene frank meer ga betalen voor wat logo's. Trwns puur esthetisch gezien vin ik die logo's toch op niets trekken, 't lijkt alsof ze je hebben lopen sponsoren en dat je nu verplicht bent die zooi aan te trekken

kortom: nee dus
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 19:01
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
niet, dus ik kleding met en zonder merk meestal koop ik niet te dure shit alleen en daarom vaak geen merk maar niet perse om geen merk te dragen ofzo
Oud 04-04-2002, 20:14
Nuck
Nuck is offline
Hmm, nou ja, ik hecht vrij veel waarde aan merkkleding. Vooral aan broeken, ik vind alleen Diesel nog maar lekker zitten . Het is wel zo dat ik iets niet laat liggen omdat er geen merkje op staat, maar dat geldt voor velen wel denk ik .
Oud 04-04-2002, 21:22
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
ik hecht ook belang aan merkkleding omdat het eigenlijk bijzonder makkelijk. Ik weet dat ik bij enkele merken altijd wel zal vinden naar wat ik op zoek ben, dus waarom zou ik dan urenlang zoeken naar dat ene kledingstuk als ik weet waar ze het verkopen?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 15:01
RozeKimmieJ
RozeKimmieJ is offline
niet gehecht, niet belangrijk
als het maar leuk is/staat en als mn portemenee het toe alat is het goed
zit wel eens iets van merken tussen maar niet superbijzonder ofzo, al heb ik nooit iets van punkyfish gezien wat ik niet leuk vond
Oud 08-07-2003, 10:52
Paris
Paris is offline
Ik ben er niet gehecht aan, ik koop gewoon de kleren die ik leuk vind met of zonder merkjuh. Het is ook niet zo dat ik tegen merkjes ben, want ik draag ook wel kleding met merkje. Bij schoenen koop ik meestal wel een merk, omdat die ook meestal betere kwaliteit hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 11:21
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 08-07-2003 @ 11:52:
Ik ben er niet gehecht aan, ik koop gewoon de kleren die ik leuk vind met of zonder merkjuh. Het is ook niet zo dat ik tegen merkjes ben, want ik draag ook wel kleding met merkje. Bij schoenen koop ik meestal wel een merk, omdat die ook meestal betere kwaliteit hebben.
5-4-2002
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 12:17
Laďs
Laďs is offline
niet
Oud 08-07-2003, 12:26
Paris
Paris is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 08-07-2003 @ 12:21:
5-4-2002
Ik weet het, ik ging ff bij alles kijkuh, dan de laatstuh page (k verveelde me) en daar kwam ik dit topic tegen...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 12:27
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-04-2002 @ 18:43:
Ik hecht er wel waarde aan, omdat de merken die ik vaak draag staan voor een goede kwaliteit. De kleding vind ik bovendien mooi, ik koop niets "om het merkje" als het verder foeilelijk is.

Daarnaast vind ik het verzorgd staan, het laat zien dat je aandacht aan je uiterlijk besteed en dat je daar best wat voor wilt betalen.
Hier ga ik natuurlijk duizenden quotes op krijgen, maar goed.. jullie vragen steeds waarom mensen merkkledig dragen, dit is mijn reden. Je doet het er maar mee.
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Ik hoef het niet zelf te betalen, als ik dat wel had gemoeten had ik nog steeds dezelfde kleding gekocht! Het allerbelangrijkste vind ik dat het idd verzorgd staat...en dat is voor mij echt heel belangrijk!!
Oud 08-07-2003, 12:54
nps
nps is offline
Citaat:
schorremorrie schreef op 02-04-2002 @ 21:10:
niet [afbeelding]
Oud 08-07-2003, 12:57
Gadje
Gadje is offline
niet ik ben geen sandwich-reclame-bord
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:05
Verwijderd
Ik ben totaal niet gehecht aan merkkleding, al is het wel vaak zo, dat als je iets koopt van een bepaald merk, je ook meer zekerheid hebt als het om de kwaliteit gaat. Toch blijft het voor mij allemaal een beetje eender en koop ik gewoon wat ik leuk vind, merk of niet.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:07
Verwijderd
Erg aan één merk, omdat ik weet dat dat de beste verhouding heeft tussen prijs en kwaliteit en altijd mooie dingen in zijn collectie heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:18
Dwarfie
Dwarfie is offline
Voor veel kledingstukken hecht ik wel waarde aan het merkje. Maar sokken en ondergoed maakt me niks uit (de rest dus wel).
Oud 08-07-2003, 13:22
FireCracker
FireCracker is offline
helemaal niet... ik weet niet eens of ik merkkleding heb
Oud 08-07-2003, 13:47
Riconoscente
Riconoscente is offline

ik koop gewoon wat goedkoop is en er netjes uitziet,
meestal gewoon bij de bristol ofzo, als dat goed uitkomt
of bij wehkamp
whatever
ik heb geen idee wat voor een merk mijn kleding is
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:27
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik geef totaal niks om merken. Ik vind het meestal geeneens mooie kleding ook. Laatst was ik bij de V&D, op zoek naar een strakke witte broek. Zie ik er eentje hangen voor zo'n 30 euro, wat hangt ernaast? Precies zo'n broek, maar dan van Esprit, voor 60 euro. Ja, dan ben je dus gek als je niet voor de goedkope versie gaat!!
Alleen qua schoenen hecht ik er redelijk wat waarde aan. Zo moét ik bijvoorbeeld Dr. Martens hebben, en niet een of andere nepversie. Die schoenen lopen gewoon geweldig, ik draag al 4 jaar vrijwel dagelijks hetzelfde paar. Nu zit er een gat in, dus moet ik komende winter absoluut een paar nieuwe hebben.
Verder... Ja, haarverf. Ook bijna altijd hetzelfde merk, omdat ik bang ben dat bijvoorbeeld het Etos-huismerk niet goed is. Hoewel ik momenteel een ander merk heb, omdat dat ook prima houdt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:31
Riconoscente
Riconoscente is offline
ik zocht een paar jaar geleden een keer voor een groot feest een bloes, kwam ik bij een zaak met allemaal merken,
85 euro!!! ZIEK! niet gekocht natuurlijk
gewoon een stom ding van een tientje gekocht, veel beter
nu geef ik niets meer om leuke bloesjes
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:48
Dominique24!
Dominique24! is offline
Elk kledingstuk is wel van een merk.
Oud 08-07-2003, 17:08
PV
PV is offline
uhmm deze topic is al erg oud hoor
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:11
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
AtHell schreef op 01-04-2002 @ 18:40:
Sommige dingen kies ik wel specifiek uit op merk maar dat is alleen als het ook mooi is en verder boeit het me vrij weinig.
Dat ik dit óoit heb durven schrijven
Oud 08-07-2003, 19:01
El Kim
El Kim is offline
Niet... ik koop het ook niet omdat ik het te duur vind

ik raak alleen gehecht aan een kledingstuk als het mooi is en lekker zit...
Oud 08-07-2003, 19:19
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik koop iets omdat ik het leuk vind....niet-omdat-er-een-merk instaat. Ik heb dan ook eigelijk geen merkkleren...een paar Only broeken maar dat is alles. Qua schoenen (sneakers en gympen) let k er op een of andere manier wel meer op
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Dominique24! schreef op 08-07-2003 @ 15:48:
Elk kledingstuk is wel van een merk.
Ga even ergens anders vervelend doen

Of de nieuwe collectie van Wibra Unlimited direct van de catwalk aanschaffen voor het naseizoen. Merkensletje dat je bent
Oud 08-07-2003, 20:00
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Uhm ik koop vaak merk kleding ik koop het omdat ik meestal verzekerd ben van kwaliteit en ja als ik bijvoorbeeld eens wat tegen kom wat ik ook leuk vind en merkloos is, vind ik t ook prima. Maar sommige merken, Diesel bijvoorbeeld, heb alleen maar spijkerbroeken van dat merk, omdat ik er in kan wonen en ze zo lang mee gaan. Verder moet ik er vanwege t werk gewoon verzorgd uitzien en de kleding moet natuurlijk mijn stijl zijn en of dat nou met of zonder merkje in de kraag is weet alleen ik...
Oud 08-07-2003, 20:13
Sirenie
Sirenie is offline
Ik kan op het moment geen merk bedenken waar ik een kledingstuk van zou willen. Ik vind het wel stoer om een levi's truitje te dragen, maar ongeveer net zo stoer vind ik het om een merkloos truitje te dragen. Het boeit me niet zo. Aan schoenen besteed ik wel meer geld en daar hecht ik ook wel waarde aan een merk omdat ik goede schoenen wil hebben, en dat mag dan ook wat duurder zijn. Het is dan niet zo dat ik persé schoenen van een bepaald merk wil, maar ik koop ze wel bij een schoenenzaak waar ze kwaliteit verkopen, en dat zijn dan meestal merken.
Misschien zou ik wel vaker merkkleding kopen als ik meer geld te besteden had, omdat ik vind dat merken vaak inderdaad wel iets apartere ontwerpen en bijzondere dingen hebben. h&m draagt iedereen (maar dat koop ik wel het meest). Ik heb weinig merkkleding.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:42
Vice
Vice is offline
Het boeit me eigenlijk niet of een kledingstuk wel of geen merkje heeft, zolang ik het maar leuk vind (en kan betalen). Ik heb waarschijnlijk evenveel merkkleding als nietmerkkleding.
Oud 08-07-2003, 21:53
Daan
Daan is offline
Ik ben best wel merkengeil, maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel verwacht.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:00
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-07-2003 @ 20:40:

Of de nieuwe collectie van Wibra Unlimited direct van de catwalk aanschaffen voor het naseizoen. Merkensletje dat je bent
Wibra Unlimited
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:03
Verwijderd
Niet echt boeiend, ik kijk alleen graag naar carhartt kleding.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:36
Dominique24!
Dominique24! is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-07-2003 @ 20:40:

Dank dank je
Oud 09-07-2003, 16:27
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik hou van merkkleding, heb ook veel. Maar gehecht... vind ik een groot woord.
Oud 09-07-2003, 17:46
Verwijderd
ik ben niet gehecht aan merkkleding, het doet me niets en ik vind het niet leuk als ik iemand anders in hetzelfde truitje zie lopen, dus koop ik geen merkkleding...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 17:55
Vice
Vice is offline
Ik denk dat je iemand anders eerder met het zelfde truitje ziet als het merkloos is. Daar worden er veel meer van geproduceerd.
Oud 09-07-2003, 18:51
Verwijderd
Lol, als je je eens bednekt dat merken gewoon een simpel brainwash middel zijn om te gemiddelde consumerende tv kijkende schaap zn geld mee te laten uitgeven.

En kom niet met de bullshit dat merkkleding van 'betere qualiteit is' want mijn namaak armani tshirt uit thailand is nog perfect, mijn vaders lacoste polo's (die hij 20 jaar geleden ook in thailand had gekocht) zijn ook nog in perfecte staat, en nu het grappige, zijn ECHTE Lacoste polos zijn zelfs sneller gaan slijten.

Ikzelf hecht er echt totaal geen waarde aan, ikheb wel zelf veel merkkleding, maar dat zijn allemaal fabrieksfoutjes (jeweetwel, 1 knoop los 90% van de prijs eraf)

Maar als ik nu iets nieuws koop kan het me echt feen flikker schelen of er een merkje opstaat ofniet, zoals nare man ooit zei, ik heb ontdekt dat je mooie kleding kan dragen zonder je scheel te betalen voor 2 extra letters die erop staan.

En iedereen hier weet stiekem dat ik gelijk heb, en dat ze dom zijn dat ze bakken met geld aan merkkleding uitgeven, maar niemand gaat het natuurlijk toegeven

Enige wat wel uitmakt zijn schoenen idd
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:24
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik schat voor zo'n 2% hehe, het gaat mij althans puur om de kwaliteit, zit er dan een merkje aan prima zit er geen merkje aan ook prima. En dan nog 't liefst kleren zonder overdreven merk op de voorkant, want dan heb ik t gevoel dat ik als reclame dien.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:32
Overjoyed
Overjoyed is offline
Merken geven aanzien, geld geeft aanzien, als jij met iets loopt waarvan iedereen weet wat het ongeveer gekost heeft dan heb je aanzien, en het andere deel lacht je uit, omdat je voor hetzelfde product zonder merkje een stuk minder had kunnen betalen bij bijvoorbeeld de h&m.
Ik geef zelf vrij weinig om merken, soms vind ik iets leuk, en als het dan van bijvoorbeeld replay is zou ik het niet laten hangen, maar als ik voor hetzelfde shirtje een stuk minder zou kunnen betalen zonder merkje zou ik dat zeker doen.
Oud 09-07-2003, 19:42
feline
feline is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 09-07-2003 @ 19:51:

En iedereen hier weet stiekem dat ik gelijk heb, en dat ze dom zijn dat ze bakken met geld aan merkkleding uitgeven, maar niemand gaat het natuurlijk toegeven

Ik loop niet alleen maar in merkkleding. Maar ik heb wel een aantal stuks. Ik vind de stof, de kleur en de ontwerpen duidelijk verschillen van niet-merkkleding. Een jasje of bloesje van een merk is vaak veel mooier gesneden en afgewerkt, een spijkerbroek van een merk heeft imo een veel mooiere stof dan een niet-merk. Alles bij elkaar vind ik de uitstraling van bepaalde merken echt anders dan die van V&D, de markt, Hennes of elk willekeurig Lipstick/No Name/Wonderwoman-winkeltje. Dan kan iemand mij vertellen dat twee witte broeken precies hetzelfde eruit zien, maar ik zie toch duidelijk verschil. En zolang ik het kan betalen, doe ik dat ook.
Oud 09-07-2003, 19:49
Die Happy
Die Happy is offline
uhmm...niet
Oud 10-07-2003, 11:24
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Het enige merk waarvan ik bewust kleding koop is HEMA

Verder vind ik die prijzen van zogenaamde 'merkkleding' veel te hoog... Ik heb spotgoedkope broeken, overhemden en T-shirts die ook kwalitatief erg goed zijn. Voor kwaliteit hoef je echt geen merkkleding te kopen! Maargoed, als je je beter voelt in merkkleding ben ik de laatste die je tegenhoudt.
Oud 10-07-2003, 11:38
Optima
Optima is offline
laat ik het zo zeggen: ik koop wat ik leuk vind, en om nu express op zoek te gaan naar kleding zonder merk heb ik g-e-e-n zin in.

daarentegen ben ik ook niet iemand die hilfigger koopt in zijn hele kledingkast om op te vallen. Ik koop het omdat ik het leuk vind, en soms wild ragen, maar niet om een imago te creeeren
Oud 10-07-2003, 12:36
Verwijderd
Dus je hebt wel Tommy Hilfiger? Stuk kakker.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:46
Verwijderd
Meeste enigzins mooie kleding is van een merk (merk zoals dat hier gedefinieerd is, dus geen hema huismerk ofzo). Dus ja ik koop ook wel 'ns merkkleding.

Er zitten echt wezenlijke verschillen tussen merk en niet-merk. Als die er echt niet zijn, ja dan ga ik natuurlijk ook voor de goedkope variant.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 12:47
Verwijderd
H&M is my middle name. Ik koop zelden iets van een merk, enkel omdat ik het niet kan betalen en ik krenteriger ben geworden met de jaren. Liever h&mdingen van slechte kwaliteit zodat ik voor weinig geld regelmatig iets nieuws heb, dan dure dingen die ik na een paar weken niet meer leuk vind. W&LT daarentegen kan ik vaak niet weerstaan, en zo nu en dan nog iets van replay of diesel.. Maar dat is niet zo duur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten