Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Broeikas effect is inderdaad een groter probleem. Ik denk alleen dat we het geld wat we zullen investeren om naar mars te gaan beter kunnen besteden in het vinden van alternatieve energie bronnen om het broeikaseffect tegen te gaan.
||
Citaat:
Verder kan het misschien zo zijn dat we hier op aarde eerder problemen krijgen met t broeikaseffect dan de uitdijing van de zon. Ik vind het persoonlijk niet verkeerd om naar de toekomst te kijken. Latere generaties willen ook met plezier kunnen leven ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Uit de luchtfilteren en bevriezen zodat het minder ruimte inneemt? Dan hoef je maar enkele duizende keren met een space shuttle de ruimte in om het percentage een beetje omlaag te halen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien heeft Venus als nadeel dat ze bijna niet roteert, een 'dag' op Venus duurt 224 aardse dagen. |
![]() |
|
Er zijn trouwens plannen om Mars bewoonbaar te maken, 'Terraformen' noemen ze dat. Een van de meest werkbare plannen is om de manen van Mars, Phobos en Deimos, de bemijnen, en het zwarte stof dat hierbij vrijkomt op de polen te dumpen. De polen bestaan voornamelijk uit CO2. Door dit zwarte stof zou genoeg CO2 in de atmosfeer komen om Mars op te warmen. Later zouden er dan planten geplant kunnen worden die CO2 om gaan zetten in zuurstof.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat mag ik niet vertellen want dat is nog in onderzoek enzo ![]() ![]() (lekker geheimzig doen, weer es, maar t is zo. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Het zou trouwens niet eens zin hebben. Als de vulkanen weer geactiveerd worden, dan komt er wel koolstofdioxide en waterdamp vrij, net zoals bij de vulkanen hier op aarde, maar de zwaartekracht op mars is veel te laag, waardoor al het gas de ruimte in vlucht. Op het moment dat de vulkanen weer uitgewerkt raken zullen alle gassen weer weg stromen.
|
![]() |
||
Citaat:
Die grote ruimteschepen zouden onmenselijk groot moeten zijn.... Bovendien heeft het geen nut want wat je weg haalt (wat volgens mij al onmogelijk is) komt net zo snel terug. Je kan beter de wortel van het co2 probleem aanpakken
|
Mars:
Kooldioxide: 95,32% Stikstof: 2,7% Argon: 1,6% Zuurstof: 0,13% Water: 0,03% Neon: 0,00025% zit dus al genoeg Co2 in de lucht dus waarom wil je nog meer? ![]() De gemiddelde temperatuur op Mars is –63°C met een max. temperatuur van 20°C en een minimum van –140°C. Beetje koud he? Ja kan je opwarmen maar een planeet opwarmen doe je niet ff binnen 100 jaar.... Statistieken van Mars Massa (kg) 6.421e+23 Massa (Aarde = 1) 1.0745e-01 Evenaarstraal (km) 3,397.2 Evenaarstraal (Aarde = 1) 5.3264e-01 Gemiddelde dichtheid (gm/cm^3) 3.94 Gem. afstand van de zon (km) 227,940,000 Gem. afstand van de zon (Aarde = 1) 1.5237 Rotatieperiode (uren) 24.6229 Rotatieperiode (dagen) 1.025957 Omloopperiode (dagen) 686.98 Gem. omloopsnelheid (km/sec) 24.13 Omloop eccentriciteit 0.0934 Schuinte t.o.v. as (graden) 25.19 Omloop helling (graden) 1.850 Opp.zwaartekracht bij evenaar (m/sec^2) 3.72 Ontsnapp.snelheid bij evenaar (km/sec) 5.02 Zichtbare geometrische albedo 0.15 Magnitude (Vo) -2.01 Minimale oppervlake temperatuur -140°C Gemiddelde oppervlakte temperatuur -63°C Maximale oppervlakte temperatuur 20°C Atmosferische druk (bar) 0.007 mijn conclusie: Leven op mars is onmogelijk komende 200 jaar iig
||
Citaat:
![]() Misschien hebben we de planeet aarde al genoeg verneukt en kan het zich niet meer herstellen. Mocht dat toch zo zijn, hebben we nog altijd een mooi vakantieoord ![]()
||
Citaat:
![]() @x2_Shade: Dat plaatje van jou avatar had ik laatst nog gepost... mooi issie he ![]()
||
Citaat:
Ook is er berekend dat het heel goed zo kan zijn dat het gat dat nu in de ozonlaag zit, in 50 jaar ongeveer weer dicht zal zijn. Ik denk niet eens dat wij erg veel last gaan hebben van het broeikaseffect.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Eigenlijk weet je nooit iets 100% zeker ![]()
||
Citaat:
Over de maan gesproken....
Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 16:01. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maarja, maakt dat beetje water op Mars het nou meteen veel levens vatbaarder? Hmm ja wel meer zwaartekracht enzo, maar toch zie ik eerder een aantal bewoners op de maan (zoals nu in iss) dan op mars.
||
Citaat:
Zie ook hier En ik denk niet dat veel mensen behoefte hebben om in een ruimtepakken en andere bescherming op de maan te leven. Liever dan iets verder reizen naar Mars om naar een tweede soort aarde te kunnen gaan.
|
Om Mars voor de mens leefbaar te maken ligt iets ingewikkelder dan de meeste hier denken. Je hebt met veel meer problemen te maken dan alleen het ontbreken van zuurstof. Het grote probleem van Mars is de intense UV-straling die ongehinderd tot het oppervlak van de planeet kan doordringen. Dit is ook de grote boosdoener die er voor zorgt dat er niet of nauwelijks leven op Mars is. Verder is de planeet veel kleiner en kan het bijna geen ozonlaag en dampkring vast houden zoals de aarde dat kan, en dan nog maar te zwijgen over de grote temperatuurverschillen. het is er vaak zo koud dat het zuiver koolstof sneeuwd.
![]() Tot nu toe zijn we niet eens in staat er een bemande capsule naar toe te sturen laat staan dat we er even het klimaat kunnen veranderen.
|
Verwijderd
|
hohoho, de meeste mensen praten hier alsof een planeetje terraformen het makkelijkste is wat dr te doen is!
Denk maar aan honderden jaren van atoomexplosies, vulkanen wekken, ijskappen laten smelten, alles daarnaartoe brengen, etc etc. En dan ooknog de straling, we hadden hier echt al eerder aan moeten beginnen, want als we als mensheid op dit tempo doorgaan is er niks meer over van de wereld over een tijdje |
![]() |
||
Citaat:
Voor de zon vluchten naar Mars lijkt me sowieso niet slim, ik bedoel: als we ons nu gaan voorbereiden op evacuatie naar mars, die over (5 miljard - het aantal jaar tussen het beginnen met uitdijen en het ontploffen van de zon) zal moeten plaatsvinden, lijkt me dat verloren moeite, als je bedenkt dat de zon toch binnenkort ontploft/vergaat.
||
Citaat:
Je ontkracht je eigen stelling uit de eerste zin, zonder een tegenstelling te gebruiken ![]() Iets anders dat ook belangrijk is om Mars te 'koloniseren', is dat je ziektes moet bannen. Daar moet je mee uitkijken. Dan heb ik het niet alleen over virussen, maar ook over psychologische ziektes. De mens is zoals die is, om op de aarde te kunnen leven. De andere aantrekkingskracht / omgeving / dagpatroon / zon etc. etc. zorgen ervoor dat iemand die eenmaal daar naartoe gaat, niet meer terug kan. 9 Maanden op de maan was geloof ik al fataal (werd gek of kan niet meer terugkeren wegens lichamelijke problemen).
||
Citaat:
ik zeg "een andere" omdat er al andere redenen waren gegeven. wat doe ik dan fout?
||
Citaat:
Verder weet ik niet of je argument klopt hoor. Ik denk niet dat het uitdijen van de zon de intenstie van ons koloniseren zal zijn. Dat is pas over 5 miljard jaar... En als we dan nog leven, regeren we misschien al wel over dit sterrenstelsel... Ik denk dat we binnen 1000 jaar toch wel een planeet hebben gevonden een beetje in de buurt die enigszins gelijk is aan de onze, en dat we daar dan een ruimteschip naartoe hebben gestuud die geheel op zichzelf kan opereren, en de verzamelde informatie uiteindelijk naar ons kan doorsturen. Dan heb ik het over 1000 jaar, dat is één vijfmiljoenste van de tijd dat de zon nog leeft... Ik denk dat we daar echt niet bang voor hoeven te zijn. Chill out ![]() We hebben alle tijd ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eindtijd leonkorn | 266 | 01-05-2008 17:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Overleden militair in Uruzgan Jarabe de Palo | 107 | 27-04-2007 16:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Voordelen en nadelen van bemande missie naar Mars Savage1986 | 13 | 13-02-2004 17:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal in constructie] Destroyed Earth will survive Snakeboy | 4 | 15-01-2004 16:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush wil bemande ruimtevluchten naar Mars en de maan Skyguy | 73 | 12-01-2004 15:00 |