Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 10:06
Gatara
Gatara is offline
Had ooit eens vernomen dat er de mogelijkheid zou kunnen bestaan om (meer) leven op Mars te creeren (meer zet ik even tussen haakjes want het is niet echt bekend of er wat leven is ja of nee) door de vulkanen op Mars weer tot leven te wekken.

Los van het feit in hoeverre dat mogelijk is (mag je ook hier bediscussieren, hoor, maar het was niet echt mijn vraag),
zouden we daar dan niet zo snel mogelijk mee beginnen?
Een experiment (ook al zou deze falen) lijkt me weinig bezwaren te hebben.

Ik kijk hier met het oog op de toekomst waar een uitdijing van de zon ons misschien laat verhuizen naar een andere planeet (eentje verder,... Mars, dus); of wanneer het effect van het broeikaseffect niet meer te harden is en we richting Venus gaan; qua leefomstandigheden.

Lijkt me dan wel handig om alvast een planeet te hebben gecreerd waar leven mogelijk is, zodat onze latere generaties zich geen zorgen hoeven te maken over dergelijke problemen.
Oud 17-06-2003, 10:42
Verwijderd
Nou, er zij mensen met geld op de wereld en 9 van de 10 keer willen die van dat geld meer geld maken. Geld investeren in een Marsproject is "nogal" riskant en voor een regering ook niet te verantwoorden aan belastingbetalers. Ook zal de zon voorlopig niet uitdijen.

Heb jij een paar miljard te besteden dan heb je zo'n duizend mensen die met jouw naar Mars willen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:02
Narrator
Narrator is offline
Het geld-probleem kan misschien opgelost worden door sponsors. En dan praat ik over bedrijven als Coca-Cola, McDonnalds, Microsoft, Apple etc.

Een ultramoderne raket opweg naar Mars met een grote gele "M" erop (de McShuttle) zijn dan mogelijke situaties. Of wat dacht je van de eerste kolonie op Mars met als naam "Coca Cola City" (Tripple C )?

Of wanneer de eerste oceanen ontstaan door het broeikas effect, deze namen te geven als "Heineken Ocean" bijvoorbeeld.
Mars zou dan zowieso al opgedeeld kunnen worden in continenten, en vervolgens zou men deze kunnen noemen naar de hoogste bieder.

Met bepaalde gebieden en rivieren het zelfde princiepe. (HPdessert, SpaRiver).

Eerste infrastructuur: Mercedes Highway, Boeing Airport, (of Apple's Airport ), Route BMW.

Maar dan zijn we al weer een stukje verder dan het idee en het geld dat nodig is voor de vulkaan. Of zal ik zeggen, "Phillips Vulcano".

In die richting zou ik het zoeken. Bedrijven zijn tegenwoordig gek genoeg voor acties als deze.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:10
Shade
Shade is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-06-2003 @ 11:06:
Ik kijk hier met het oog op de toekomst waar een uitdijing van de zon ons misschien laat verhuizen naar een andere planeet (eentje verder,... Mars, dus); of wanneer het effect van het broeikaseffect niet meer te harden is en we richting Venus gaan; qua leefomstandigheden.
Heb je enig idee hoe lang het nog duurt voordat we last van onze zon gaan krijgen!?
Miljarden jaren....

Bovendien een reis naar mars duurt erg lang en er is geen lucht of water op mars dus dit is komende 100 jaar zeker nog niet mogelijk
Oud 17-06-2003, 16:34
Narrator
Narrator is offline
Mars kent polen waar zich ijs bevind.

Vulkanen opwekken, broeikas effect creëren, temperatuur omhoog, plantjes zetten. En lucht en water is vervolgens een kwestie van tijd.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:47
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:

Lijkt me dan wel handig om alvast een planeet te hebben gecreerd waar leven mogelijk is, zodat onze latere generaties zich geen zorgen hoeven te maken over dergelijke problemen.
Allemaal leuk en aardig hoor, maar zodra we hier op aarde last krijgen van het uiddijen van de zon wordt het op mars ook veel te heet voor ons om te kunnen overleven. Gelukkig gebeurt dat de eerste miljard jaren nog niet dus daar hoeven we ons niet echt zorgen over te maken.
Broeikas effect is inderdaad een groter probleem. Ik denk alleen dat we het geld wat we zullen investeren om naar mars te gaan beter kunnen besteden in het vinden van alternatieve energie bronnen om het broeikaseffect tegen te gaan.
Oud 17-06-2003, 17:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 17-06-2003 @ 17:10:
Heb je enig idee hoe lang het nog duurt voordat we last van onze zon gaan krijgen!?
Miljarden jaren....

Bovendien een reis naar mars duurt erg lang en er is geen lucht of water op mars dus dit is komende 100 jaar zeker nog niet mogelijk
Maar waarschijnlijk duurt het ook erg lang eer er op Mars een mooi klimaat is ontwikkeld.

Verder kan het misschien zo zijn dat we hier op aarde eerder problemen krijgen met t broeikaseffect dan de uitdijing van de zon.

Ik vind het persoonlijk niet verkeerd om naar de toekomst te kijken. Latere generaties willen ook met plezier kunnen leven
Oud 17-06-2003, 21:40
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Is de aantrekkingskracht van Mars wel genoeg om een fatsoenlijke luchtdruk op te bouwen dan? Denket niet eigenlijk. De mens is degene die zich moet aanpassen, niet alleen Mars...
Oud 22-06-2003, 17:20
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
de zwaarte kracht is er gewoon maar iets minder dan hier op aarde
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 22-06-2003 @ 18:20:
de zwaarte kracht is er gewoon maar iets minder dan hier op aarde
0,38g

ong. 40% van je eigenlijke gewicht dus.
Oud 26-06-2003, 10:42
eindhovenrulez
eindhovenrulez is offline
Waarom dumpen we ons co2 overschot niet op mars?
zijn wij er hiervanaf.. geen gezeik over het broeikast effect.. en op mars wordt het steeds warmer.. dus over honderden jaren kunnen we dan op mars leven..
of het is niet zo makkelijk?

mzzl
Jeroen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
eindhovenrulez schreef op 26-06-2003 @ 11:42:
zijn wij er hiervanaf.. geen gezeik over het broeikast effect.. en op mars wordt het steeds warmer.. dus over honderden jaren kunnen we dan op mars leven..

mzzl
Jeroen
hoe wil je dat doen?

Uit de luchtfilteren en bevriezen zodat het minder ruimte inneemt?
Dan hoef je maar enkele duizende keren met een space shuttle de ruimte in om het percentage een beetje omlaag te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:03
eindhovenrulez
dmv hele groote ruimteschepen..
als je er iedere maand 1tje zend..
dan ben je over 300 jaar.... 3600 keer op een neer geweest
dan heb je toch al een hele hoop co2 minder denk ik zo..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Naar Venus omdat je HIER last van een broeikaseffect hebt? Hehehehe. De atmosfeer van Venus bestaat voor 96% uit CO2, inderdaad, HET broeikasgas Venus is een goed voorbeeld van een planeet met een echt broeikaseffect, de temperatuur is er ongeveer 500 graden celcius.

Bovendien heeft Venus als nadeel dat ze bijna niet roteert, een 'dag' op Venus duurt 224 aardse dagen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:07
Chimera
Chimera is offline
Er zijn trouwens plannen om Mars bewoonbaar te maken, 'Terraformen' noemen ze dat. Een van de meest werkbare plannen is om de manen van Mars, Phobos en Deimos, de bemijnen, en het zwarte stof dat hierbij vrijkomt op de polen te dumpen. De polen bestaan voornamelijk uit CO2. Door dit zwarte stof zou genoeg CO2 in de atmosfeer komen om Mars op te warmen. Later zouden er dan planten geplant kunnen worden die CO2 om gaan zetten in zuurstof.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
eindhovenrulez schreef op 26-06-2003 @ 11:42:
Ze hebben een ander plan met CO2.

Maar dat mag ik niet vertellen
want dat is nog in onderzoek enzo (kijken of er niet teveel risico's aan vastzitten; of de mensen daar wel happig over zijn, etc..)

(lekker geheimzig doen, weer es, maar t is zo. )
Oud 26-06-2003, 14:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 26-06-2003 @ 15:04:
Naar Venus omdat je HIER last van een broeikaseffect hebt? Hehehehe. De atmosfeer van Venus bestaat voor 96% uit CO2, inderdaad, HET broeikasgas Venus is een goed voorbeeld van een planeet met een echt broeikaseffect, de temperatuur is er ongeveer 500 graden celcius.

Bovendien heeft Venus als nadeel dat ze bijna niet roteert, een 'dag' op Venus duurt 224 aardse dagen.
"en we richting venus gaan" in de zin van "en we qua broeikaseffect de kant van Venus op gaan"

Mijn topic heet toch vluchten naar mars? Niet naar venus
Oud 26-06-2003, 15:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-06-2003 @ 15:24:
"en we richting venus gaan" in de zin van "en we qua broeikaseffect de kant van Venus op gaan"

Mijn topic heet toch vluchten naar mars? Niet naar venus
Err, nevermind dan
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:46
Verwijderd
Het zou trouwens niet eens zin hebben. Als de vulkanen weer geactiveerd worden, dan komt er wel koolstofdioxide en waterdamp vrij, net zoals bij de vulkanen hier op aarde, maar de zwaartekracht op mars is veel te laag, waardoor al het gas de ruimte in vlucht. Op het moment dat de vulkanen weer uitgewerkt raken zullen alle gassen weer weg stromen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 00:40
Shade
Shade is offline
Citaat:
eindhovenrulez schreef op 26-06-2003 @ 14:03:
dmv hele groote ruimteschepen..
als je er iedere maand 1tje zend..
dan ben je over 300 jaar.... 3600 keer op een neer geweest
dan heb je toch al een hele hoop co2 minder denk ik zo..
ja hoor, grapje hoop ik?
Die grote ruimteschepen zouden onmenselijk groot moeten zijn....
Bovendien heeft het geen nut want wat je weg haalt (wat volgens mij al onmogelijk is) komt net zo snel terug. Je kan beter de wortel van het co2 probleem aanpakken
Oud 27-06-2003, 00:46
Shade
Shade is offline
Mars:
Kooldioxide: 95,32%
Stikstof: 2,7%
Argon: 1,6%
Zuurstof: 0,13%
Water: 0,03%
Neon: 0,00025%

zit dus al genoeg Co2 in de lucht dus waarom wil je nog meer?

De gemiddelde temperatuur op Mars is –63°C met een max. temperatuur van 20°C en een minimum van –140°C.

Beetje koud he?
Ja kan je opwarmen maar een planeet opwarmen doe je niet ff binnen 100 jaar....

Statistieken van Mars

Massa (kg)
6.421e+23

Massa (Aarde = 1)
1.0745e-01

Evenaarstraal (km)
3,397.2

Evenaarstraal (Aarde = 1)
5.3264e-01

Gemiddelde dichtheid (gm/cm^3)
3.94

Gem. afstand van de zon (km)
227,940,000

Gem. afstand van de zon (Aarde = 1)
1.5237

Rotatieperiode (uren)
24.6229

Rotatieperiode (dagen)
1.025957

Omloopperiode (dagen)
686.98

Gem. omloopsnelheid (km/sec)
24.13

Omloop eccentriciteit
0.0934

Schuinte t.o.v. as (graden)
25.19

Omloop helling (graden)
1.850

Opp.zwaartekracht bij evenaar (m/sec^2)
3.72

Ontsnapp.snelheid bij evenaar (km/sec)
5.02

Zichtbare geometrische albedo
0.15

Magnitude (Vo)
-2.01

Minimale oppervlake temperatuur
-140°C

Gemiddelde oppervlakte temperatuur
-63°C

Maximale oppervlakte temperatuur
20°C

Atmosferische druk (bar)
0.007

mijn conclusie: Leven op mars is onmogelijk komende 200 jaar iig
Oud 27-06-2003, 07:00
eindhovenrulez
je zegt zelf de komende 200 jaar
misschien over 500 jaar??
voorlopig hebben we mars toch niet nodig
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De gemiddelde temperatuur op Mars is –63°C met een max. temperatuur van 20°C en een minimum van –140°C.

Beetje koud he?
Ja kan je opwarmen maar een planeet opwarmen doe je niet ff binnen 100 jaar....
Daarom kunnen we er het beste nu al over nadenken

Misschien hebben we de planeet aarde al genoeg verneukt en kan het zich niet meer herstellen.
Mocht dat toch zo zijn, hebben we nog altijd een mooi vakantieoord
Oud 28-06-2003, 17:26
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 26-06-2003 @ 16:46:
Het zou trouwens niet eens zin hebben. Als de vulkanen weer geactiveerd worden, dan komt er wel koolstofdioxide en waterdamp vrij, net zoals bij de vulkanen hier op aarde, maar de zwaartekracht op mars is veel te laag, waardoor al het gas de ruimte in vlucht. Op het moment dat de vulkanen weer uitgewerkt raken zullen alle gassen weer weg stromen.
Volgens mij ook wel ja

@x2_Shade:
Dat plaatje van jou avatar had ik laatst nog gepost... mooi issie he
Oud 30-06-2003, 12:19
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 17-06-2003 @ 17:10:
Miljarden jaren....

Overigens zijn er bewijzen dat we op aarde al veel meer opwarmingen, maw klimaatveranderingen hebben gehad. Bepaalde geleerden denken zelfs dat er wel al eens eerder zwakke plekken in de onzonlaag hebben gezeten. Of dat wij dat gat niet eens veroorzaken.
Ook is er berekend dat het heel goed zo kan zijn dat het gat dat nu in de ozonlaag zit, in 50 jaar ongeveer weer dicht zal zijn.

Ik denk niet eens dat wij erg veel last gaan hebben van het broeikaseffect.
Oud 30-06-2003, 18:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
p-chez schreef op 30-06-2003 @ 13:19:
Overigens zijn er bewijzen dat we op aarde al veel meer opwarmingen, maw klimaatveranderingen hebben gehad. Bepaalde geleerden denken zelfs dat er wel al eens eerder zwakke plekken in de onzonlaag hebben gezeten. Of dat wij dat gat niet eens veroorzaken.
Ook is er berekend dat het heel goed zo kan zijn dat het gat dat nu in de ozonlaag zit, in 50 jaar ongeveer weer dicht zal zijn.

Ik denk niet eens dat wij erg veel last gaan hebben van het broeikaseffect.
Maar waarschijnlijk was dat andere proces natuurlijk en wij veroorzaken het niet-natuurlijk (en kunnen daarmee dus het natuurlijk proces versnellen waardoor het gevaarlijk wordt).
Oud 30-06-2003, 18:51
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-06-2003 @ 01:40:
ja hoor, grapje hoop ik?
Die grote ruimteschepen zouden onmenselijk groot moeten zijn....
Bovendien heeft het geen nut want wat je weg haalt (wat volgens mij al onmogelijk is) komt net zo snel terug. Je kan beter de wortel van het co2 probleem aanpakken
ik vind de vraag: "hoe krijg je de CO2 in die ruimteschepen misschien zelfs nog belangrijker dan de haalbaarheid van die dingen
Oud 30-06-2003, 23:15
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-06-2003 @ 19:03:
Maar waarschijnlijk was dat andere proces natuurlijk en wij veroorzaken het niet-natuurlijk (en kunnen daarmee dus het natuurlijk proces versnellen waardoor het gevaarlijk wordt).
Who knows? Ik vind dit soort ongijn wel altijd zo.... 'opgefokt' wordt door de media. Ik weet nog zo net niet of het zo erg is allemaal hoor. En of dat ook allemaal de oorzak is van El Nino enzo. Het kan natuurlijk weinig kwaad om aan de natuur te denken, maar ik geloof er niet zo in.

Eigenlijk weet je nooit iets 100% zeker
Oud 01-07-2003, 14:38
Upke
Upke is offline
Waarom Mars. Als we nou es vluchten naar de maan das lekker dichtbij.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 15:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 01-07-2003 @ 15:38:
Omdat Mars me levensvatbaarder lijkt dan die dode rots in de ruimte.

Over de maan gesproken....

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 23:15
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2003 @ 16:38:
Omdat Mars me levensvatbaarder lijkt dan die dode rots in de ruimte.

Over de maan gesproken....
T*ring, die hebben zeker niets te doen gehad

Maarja, maakt dat beetje water op Mars het nou meteen veel levens vatbaarder? Hmm ja wel meer zwaartekracht enzo, maar toch zie ik eerder een aantal bewoners op de maan (zoals nu in iss) dan op mars.
Oud 02-07-2003, 11:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 02-07-2003 @ 00:15:
T*ring, die hebben zeker niets te doen gehad

Maarja, maakt dat beetje water op Mars het nou meteen veel levens vatbaarder? Hmm ja wel meer zwaartekracht enzo, maar toch zie ik eerder een aantal bewoners op de maan (zoals nu in iss) dan op mars.
Mars heeft vulkanen, de maan alleen kraters. Als je die vulkanen nu s aan het werk kan laten gaan...
Zie ook hier

En ik denk niet dat veel mensen behoefte hebben om in een ruimtepakken en andere bescherming op de maan te leven. Liever dan iets verder reizen naar Mars om naar een tweede soort aarde te kunnen gaan.
Oud 02-07-2003, 13:45
eindhovenrulez
Als je op de maan wilt gaan leven..
Dan is het daar dus ongeveer 14 dagen licht en dan weer 14 dagen donker (op hetzelfde plekje dan)
of je moet net zoals die ene reclame met het licht mee rennen.

PS vanaf de aarde zien wij steeds het zelfde stukje maan
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:09
Orion2003
Orion2003 is offline
Om Mars voor de mens leefbaar te maken ligt iets ingewikkelder dan de meeste hier denken. Je hebt met veel meer problemen te maken dan alleen het ontbreken van zuurstof. Het grote probleem van Mars is de intense UV-straling die ongehinderd tot het oppervlak van de planeet kan doordringen. Dit is ook de grote boosdoener die er voor zorgt dat er niet of nauwelijks leven op Mars is. Verder is de planeet veel kleiner en kan het bijna geen ozonlaag en dampkring vast houden zoals de aarde dat kan, en dan nog maar te zwijgen over de grote temperatuurverschillen. het is er vaak zo koud dat het zuiver koolstof sneeuwd. Denk er dus niet te makkelijk over.
Tot nu toe zijn we niet eens in staat er een bemande capsule naar toe te sturen laat staan dat we er even het klimaat kunnen veranderen.
Oud 08-07-2003, 17:46
Verwijderd
hohoho, de meeste mensen praten hier alsof een planeetje terraformen het makkelijkste is wat dr te doen is!

Denk maar aan honderden jaren van atoomexplosies, vulkanen wekken, ijskappen laten smelten, alles daarnaartoe brengen, etc etc. En dan ooknog de straling, we hadden hier echt al eerder aan moeten beginnen, want als we als mensheid op dit tempo doorgaan is er niks meer over van de wereld over een tijdje
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:49
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 01-07-2003 @ 15:38:
Een andere goede reden om daar niet heen te gaan is bijvoorbeeld dat we o.a. vluchten voor een uitdijende zon. Naar de maan vluchten helpt dan niet echt veel lijkt me.

Voor de zon vluchten naar Mars lijkt me sowieso niet slim, ik bedoel: als we ons nu gaan voorbereiden op evacuatie naar mars, die over (5 miljard - het aantal jaar tussen het beginnen met uitdijen en het ontploffen van de zon) zal moeten plaatsvinden, lijkt me dat verloren moeite, als je bedenkt dat de zon toch binnenkort ontploft/vergaat.
Oud 09-07-2003, 09:49
eindhovenrulez
Als je toch bezig bent..
Kies dan geen planeet van dit zonnestelsel
Verkas meteen naar een jong zonnestelsel, je hebt er misschien wel wat eeuwen voor nodig, maar toch.. dan heb je de meeste en langste overlevingskans.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 10:29
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
JaJ schreef op 08-07-2003 @ 20:49:
Een andere goede reden om daar niet heen te gaan is bijvoorbeeld dat we o.a. vluchten voor een uitdijende zon. Naar de maan vluchten helpt dan niet echt veel lijkt me.

Voor de zon vluchten naar Mars lijkt me sowieso niet slim, ik bedoel: als we ons nu gaan voorbereiden op evacuatie naar mars, die over (5 miljard - het aantal jaar tussen het beginnen met uitdijen en het ontploffen van de zon) zal moeten plaatsvinden, lijkt me dat verloren moeite, als je bedenkt dat de zon toch binnenkort ontploft/vergaat.
???
Je ontkracht je eigen stelling uit de eerste zin, zonder een tegenstelling te gebruiken

Iets anders dat ook belangrijk is om Mars te 'koloniseren', is dat je ziektes moet bannen. Daar moet je mee uitkijken. Dan heb ik het niet alleen over virussen, maar ook over psychologische ziektes. De mens is zoals die is, om op de aarde te kunnen leven. De andere aantrekkingskracht / omgeving / dagpatroon / zon etc. etc. zorgen ervoor dat iemand die eenmaal daar naartoe gaat, niet meer terug kan. 9 Maanden op de maan was geloof ik al fataal (werd gek of kan niet meer terugkeren wegens lichamelijke problemen).
Oud 09-07-2003, 20:47
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 09-07-2003 @ 11:29:
???
Je ontkracht je eigen stelling uit de eerste zin, zonder een tegenstelling te gebruiken

je snapt me niet denk ik, ik bedoel, een andere goede reden om niet naar de MAAN te gaan is blablabla

ik zeg "een andere" omdat er al andere redenen waren gegeven.

wat doe ik dan fout?
Oud 10-07-2003, 08:55
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
JaJ schreef op 09-07-2003 @ 21:47:
je snapt me niet denk ik, ik bedoel, een andere goede reden om niet naar de MAAN te gaan is blablabla

ik zeg "een andere" omdat er al andere redenen waren gegeven.

wat doe ik dan fout?
Ok ik zie het. Jij vind nog de maan, nog Mars een optie. Ik verwarde het een beetje doordat het allemaal zo door elkaar loopt.

Verder weet ik niet of je argument klopt hoor. Ik denk niet dat het uitdijen van de zon de intenstie van ons koloniseren zal zijn. Dat is pas over 5 miljard jaar... En als we dan nog leven, regeren we misschien al wel over dit sterrenstelsel... Ik denk dat we binnen 1000 jaar toch wel een planeet hebben gevonden een beetje in de buurt die enigszins gelijk is aan de onze, en dat we daar dan een ruimteschip naartoe hebben gestuud die geheel op zichzelf kan opereren, en de verzamelde informatie uiteindelijk naar ons kan doorsturen. Dan heb ik het over 1000 jaar, dat is één vijfmiljoenste van de tijd dat de zon nog leeft... Ik denk dat we daar echt niet bang voor hoeven te zijn.

Chill out
We hebben alle tijd
Oud 10-07-2003, 20:31
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 10-07-2003 @ 09:55:

Chill out
We hebben alle tijd
Agree
sterker nog

Chill out