Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Even voor de duidelijkheid: deze gegevens komen allemaal uit het artikel en vormen dus niet mijn mening (net als mij vorige bericht overigens.) Mijn mening: Tja ik heb er mijn vraagtekens bij, bij het hele artikel, als het echt zo is, is het natuurlijk niet goed, jongens onderdrukken, maar misschien is de huidige maatschappij wel gericht op "vrouwelijke" eigenschappen, dus misschien is het wel gewoon de huidige trend
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het sowieso niet logisch dat iedereen met dezelfde criteria beoordeeld wordt -> ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Montessori/Jenplan/enz. Nog meer onderscheidt maken tussen jongens en meisjes, schiet ook maar iemand daar iets mee op? Laat ze onderscheidt maken tussen mensen in het algemeen. Er is toch ook geen enkel meisje dat hetzelfde is? Citaat:
|
![]() |
|
ik vind het onzin.
ik kan zo een aantal dingen aangeven waarbij het nadelig is dat meisjes met jongens vergeleken worden: hardlopen bij gym (jongens kunnen dat van nature beter), natuur-, schei- en wiskunde (jongens hebben daar van nature minder moeite mee). En nee, nou zeg ik dus niet dat het te veel op jongens is gericht, ik geef aan dat er voor beide kanten dingen voordelig én nadelig worden bekeken en vergeleken. En er blijven nog altijd tig uitzonderingen op de regel, want er zijn zát meisjes die communicatief wat minder zijn, van zichzelf erg druk zijn en erg goed zijn in de techniek-vakken. Zo zijn er ook zat jongens die wél moeite hebben met natuur-, schei- en wiskunde, wél goed zijn in communiceren en juist erg rustig zijn. Je zou dan dus wel héééél erg veel uitzonderingen moeten maken, wil je ervoor zorgen dat het onderwijs voor iedereen hélemaal eerlijk is en er met elke eigenschap rekening wordt gehouden.
||
Citaat:
Ik ben het dus totaal niet eens met de inhoud van het artikel... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ehm, bij ons heeft juist bijna iedereen een natuur profiel. Ik heb in de tijd een E en M profiel gekozen, en ik was 1 van de enige in de 3e. Nu heb ik C en M gekozen (ach, ik blijf toch zitten) en nog ben ik in de minderheid
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Dit artikel heb ik niet gelezen, maar ik heb hier wel een tijdje geleden wat over gehoord. het ging er vooral over dat het voor jongens heel nadelig kan zijn dat er veel meer vrouwen in het (basis)onderwijs werken dan mannen. Vrouwen zouden er niet tegen kunnen dat jongens meestal drukker en wilder spelen enz. Jongens worden constant rustig gehouden terwijl dat helemaal niet goed zou zijn. Mannen zouden jongens beter begrijpen en ze meer hun gang laten gaan en niet steeds, als er wat wilder gespeeld wordt, gaan mopperen. Het ging geloof ik ook dat veel jongens geen voorbeeld hebben, blabla. Ik zal es zoeken of ik het kan vinden want ik weet niet meer wat de gevolgen hiervan zijn.
Ik kan me hier wel in vinden, kan begrijpen dat dat niet goed is voor een kind. |
![]() |
|
Wat een klinkklare onzin, dat artikel. Jongens zouden te lijden hebben onder te veel vrouwelijke docenten? Feministische en emancipatische invloeden zijn juist goed voor hen (natuurlijk niet op een te extreme manier)!
En wij vrouwen dan? Wij hebben ook te lijden in deze mannenmaatschappij/mannenwereld, en dáár zegt niemand iets van! ![]() Ripper
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben het eens met linda85.
Tja, als dit nou echt een probleem is, ga dan maar lekker weer gescheiden scholen maken. Een school voor jongens en een school voor meisjes. Heeft dat veel zin? Aan de ene kant kan er met de natuur van jongens en meisjes meer rekening gehouden worden. Aan de andere kant moeten jongens en meisjes ook met elkaar leren omgaan en elkaar leren accepteren. Bovendien kan je met gemengde scholen veel meer rekening houden met die uitzonderingsgevallen. En dan nog iets: meisjes zijn minder goed in exacte vakken. Dat is geen ramp, maar als het echt slecht gaat kunnen ze van jongens (vaak) leren hoe het moet en oefenen. Een soort bijlessen zeg maar, maar dan ook gewoon door middel van samenwerken. Wie zegt dat jongens communicatieve vaardigheden niet van meisjes kunnen leren? Dat zou toch ideaal zijn. Zoals de norm bij exacte vakken redelijk hoog gelegd wordt voor meisjes wordt de norm in die vaardigheden redelijk hoog gelegd voor jongens. Over het rustig zijn: natuurlijk wordt er van jongens verwacht dat ze rustig zijn in de klas. Welke leraar wil nou een gigantische mierenhoop van gillende jongetjes in zijn klas? Dat meisjes daar minder moeite mee hebben kan zo zijn, maar ook zonder die norm van meisjes wil de leraar dezelfde rust. Dat kan echt niet vermeden worden. Tja ach... Ik heb nu geen zin om te gaan kletsen over de achterstelling van vrouwen in de maatschappij. Dat heeft redelijk weinig zin denk ik. Maar als de schrijver van dat artikel iets wil veranderen (ik ga er vanuit dat het een man is), moet hij zelf lekker in het onderwijs gaan werken en laten zien hoe het moet! Ik wens hem veel succes met zijn achtergestelde jongetjes.
|
Ik weet niet of het zso is dat 'vrouwelijke eigenschappen' zoals communicatieve vaardigheden in het onderwijs meer nadruk krijgen, maar als het zo is, is dat natuurlijk niet voor niets. Op school wordt je in principe opgeleid voor de maatschappij. Als die maatschappij graag wil dat wij allemaal heel communicatief vaardig zijn en het blijkt dat meisjes dat meer zijn, dan hebben ze gewoon geluk. Maar jongens moeten het net zo goed kunnen, dus wordt er (veel) aandacht aan besteed op school.
Hetzelfde geldt voor dat drukkere gedrag. Je wordt opgeleid om je een beetje sociaal wenselijk te gedragen. Als meisjes daar minder moeite mee hebben, fijn voor hun, pech voor de jongens. Verder weet ik niet of het zo is dat (gemiddelde) meisjes voorgetrokken worden. Op het VWO moet je verplicht in vier talen examen doen, dat is in principe dus nadelige voor de gemiddelde jongen tov het gemiddelde meisje. Aan de andere kant moeten de meisjes wel per se ANW en wiskunde hebben. Dit zijn weliswaar minder, maar wiskunde zit wel altijd in je profiel, dus telt zwaarder mee als je een onvoldoende hebt. Verder ben ik er tegen om met twee maten te gaan meten. Je kunt een jongen niet voor een zelfde presentatie een hoger punt geven dan een meisje, omdat jongens daar nou eenmaal slechter in zouden zijn. Als je later in de maatschappij komt, wordt je toch afgerekend op hoe je het hebt gedaan en zijn mensen echt niet milder als je een man bent.
|
Verwijderd
|
Ik vind het onzin dat er wordt geroepen 'talen zijn verplicht!' Jongens, Frans1 en Duits1 zijn zo ongelooflijk gemakkelijk dat iedereen dat kan halen. Ik heb de grootste beta's in mijn (ex)klas zitten, mensen (jongens én meiden) die geen samenhangend verhaal kunnen schrijven in het Engels, maar ze halen allemaal voldoendes, zelfs hoge cijfers voor de talen. Talen zijn gemakkelijker te leren voor iemand die slecht is in talen, dan beta-vakken te leren zijn voor mensen die slecht zijn in beta-vakken.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Btw dingen als dat jongens drukker zijn dan meiden enz zijn toch net zo 'nuttig' als 'meisjes zijn taliger'?) Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 23:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die zin vat ik niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Wat ivn zijn lj-entries???) Dat ik alle argumenten niet echt 'nuttig' vind. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Goed, ik was dan ook naar vwo aan het kijken. Livejournal. Entries. Uhm. De posts die je maakt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Neuh, uit mijn ervaring is gebleken dat vwo eigenlijk alleen maar inhoudt dat mensen goed kunnen leren. Ik heb de domste varkens in mijn (ex)klas, en die doen dus gymnasium. Aan de andere kant ken ik heel intelligente mensen die 'maar' mavo hebben gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
En inderdaad. Er zit behoorlijk wat kuddevee op het gymnasium. Maar ja, dan liggen die intelligenties bij hen weer anders. Kan je met elke vorm van intelligentie (of het gebrek daaraan) rekening houden op een school? Ik denk van niet. Met dyslectie wordt zover dat kan volgens mij wel rekening gehouden. Bij ons deden ze dat door middel van ander kleur papier, extra tijd en dat soort dingen. Maar ja, wat doe je eraan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |