Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 16:36
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik besefte me ineens dat daar nog geen topic over was.

Ik ben zelf van mening dat Bouterse absoluut geen president mag worden, die man heeft teveel op zijn geweten. Ik noem bijvoorbeeld de Decembermoorden, verschillende wandaden tijdens zijn leiderschap in de jaren '80, en hij heeft ook nog een tijdlang in de cocaïnehandel gezeten. Hij moet eerst berecht worden en zijn straf uitzitten.

Wat vinden jullie ervan? Mag Desi Bouterse president worden van Suriname, of moet hij de bak in? En waarom dan?
Oud 08-07-2003, 16:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Cel in zoals het hoort voor een dergelijke topcrimineel.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:32
Aesar
Aesar is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-07-2003 @ 17:40:
Cel in zoals het hoort voor een dergelijke topcrimineel.
en niet heel eventje ook
Oud 08-07-2003, 18:00
Verwijderd
Het volk van Suriname zal wel aangeven of ze er ook zo over denken, maar het lijkt me niet bevorderlijk voor de buitenlandse relaties van Suriname. Een man die eigenlijk in de cel hoort te zitten, maar i.p.v daarvan president van het land is lijkt me geen reclame voor Suriname.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 18:04
REIE
REIE is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 19:00:
Het volk van Suriname zal wel aangeven of ze er ook zo over denken, maar het lijkt me niet bevorderlijk voor de buitenlandse relaties van Suriname. Een man die eigenlijk in de cel hoort te zitten, maar i.p.v daarvan president van het land is lijkt me geen reclame voor Suriname.
Jazeker.
Oud 08-07-2003, 19:13
Joostje
Joostje is offline
Vind dat iedereen zowel actief als passief kiesrecht moet hebben.
Oud 08-07-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 08-07-2003 @ 20:13:
Vind dat iedereen zowel actief als passief kiesrecht moet hebben.
Ook criminelen? Passief kiesrecht oké, maar actief? Dan krijg je Berlusconi-taferelen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:27
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 20:25:
Ook criminelen? Passief kiesrecht oké, maar actief? Dan krijg je Berlusconi-taferelen.
Nee, andersom. Passief kiesrecht is verkozen kunnen worden, en actief kiesrecht is zelf kunnen kiezen.
Oud 08-07-2003, 19:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 20:25:
ja. Het is aan het volk om eventueel een crimineel als leider te willen.
Oud 08-07-2003, 19:28
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 19:00:
laat ze hem maar kiezen; wie neemt er in godsnaam Suriname nog serieus? Met Desi Bouterse "the fresh prince of Paramaribo" als president wordt het alleen nog maar leuker. Eindelijk een Nederlandstalige negerkomedie.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 08-07-2003 @ 20:28:
Met Desi Bouterse "the fresh prince of Paramaribo" als president wordt het alleen nog maar leuker. Eindelijk een Nederlandstalige negerkomedie.
Voor de verandering moet ik eens smakelijk lachen om jouw opmerkingen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
laat ze hem maar kiezen; wie neemt er in godsnaam Suriname nog serieus? Met Desi Bouterse "the fresh prince of Paramaribo" als president wordt het alleen nog maar leuker. Eindelijk een Nederlandstalige negerkomedie.
Bradaz nog nooit gezien zeker?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 08-07-2003 @ 20:28:
ja. Het is aan het volk om eventueel een crimineel als leider te willen.
Mmm, ja. Maar het gaat hier om een veroordeelde crimineel, niet om iemand die z'n straf al uitgezeten heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 20:30:
Mmm, ja. Maar het gaat hier om een veroordeelde crimineel, niet om iemand die z'n straf al uitgezeten heeft.
nou en?
Oud 08-07-2003, 19:33
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Maar voor het land is het waarschijnlijk niet zo leuk...
Oud 08-07-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 08-07-2003 @ 20:32:
nou en?
Shit, nu dwing je me in een positie waar ik niet in wilde zitten. Ik spreek mezelf tegen Ik bedoelde eigenlijk dat een gedetineerde geen kiesrecht mag hebben, maar dat is logisch.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:37
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-07-2003 @ 20:33:
Maar voor het land is het waarschijnlijk niet zo leuk...
Nee, maar dat zal het Surinaamse volk wel uitmaken. Ik neem aan dat het verstandig genoeg is niet voor deze man te kiezen. Stel je voor dat Volkert van der G. zich plotseling verkiesbaar zou stellen voor, ik noem maar wat, GroenLinks.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:39
REIE
REIE is offline
Citaat:
Big Bouterse, we volgen de president 24 uur per dag.
Straks, beste kijkers zien we hoe Desi zijn zakenvrienden uitnodigd en een heuse cocktailparty geeft. U kan ook meedingen naar de hoofdprijs van ons SMS-spel, een zwoele avond met Spong in een jacuzzi naar keuze (50ct. p.b.). De vraag van vandaag luidt: "Hoeveel gram cocaine heeft Desi vandaag over de Corantijn en de Marowijne gesmokkeld?"
Oud 08-07-2003, 19:46
BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 20:29:
Voor de verandering moet ik eens smakelijk lachen om jouw opmerkingen.
dat is nu eens aardig van je, als je goed mijn opmerkingen leest, kun je nog veel vaker lachen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 19:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 20:36:
Shit, nu dwing je me in een positie waar ik niet in wilde zitten. Ik spreek mezelf tegen Ik bedoelde eigenlijk dat een gedetineerde geen kiesrecht mag hebben, maar dat is logisch.
waarom is dat logisch
Oud 08-07-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 08-07-2003 @ 20:39:
Big Bouterse, we volgen de president 24 uur per dag.
Straks, beste kijkers zien we hoe Desi zijn zakenvrienden uitnodigd en een heuse cocktailparty geeft. U kan ook meedingen naar de hoofdprijs van ons SMS-spel, een zwoele avond met Spong in een jacuzzi naar keuze (50ct. p.b.). De vraag van vandaag luidt: "Hoeveel gram cocaine heeft Desi vandaag over de Corantijn en de Marowijne gesmokkeld?"
Spong is een fervent tegenstander van Bouterse, hij is één van de velen die Bouterse heeft laten oppakken...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 08-07-2003 @ 20:48:
waarom is dat logisch
Een gedetineerde zit in de cel?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 20:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 20:59:
Spong is een fervent tegenstander van Bouterse, hij is één van de velen die Bouterse heeft laten oppakken...
Ja, dat weet ik, en ik denk ook dat hij er niet voor terug zal deinzen om met zo'n mooie knaap als jij in een jacuzzi te gaan...
Oud 08-07-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
REIE schreef op 08-07-2003 @ 21:09:
Ja, dat weet ik, en ik denk ook dat hij er niet voor terug zal deinzen om met zo'n mooie knaap als jij in een jacuzzi te gaan...
Het ging mij om de link Bouterse - Spong, het lijkt me niet correct die twee in een spelshow te plaatsen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 22:19
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 21:00:
Een gedetineerde zit in de cel?
dus?
Oud 09-07-2003, 10:53
Verwijderd
Citaat:
yup, die zit
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 12:06
ESCO
ESCO is offline
Ik weet niet of het eraan ligt, dat suriname ligt in zuid amerika maar het is zo corrupt als de nete in suriname.

Ik bedoel dan niet met stemmen maar met vreindjes politiek en verder zal bouterse denk ik nooit berecht worden.

Een kennis van me moder is surinaams en kent veel surinamers in suriname en hun boeit het eigenlijk niet of die berecht wordt.
Oud 09-07-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 09-07-2003 @ 13:06:
Ik weet niet of het eraan ligt, dat suriname ligt in zuid amerika maar het is zo corrupt als de nete in suriname.

Ik bedoel dan niet met stemmen maar met vreindjes politiek en verder zal bouterse denk ik nooit berecht worden.

Een kennis van me moder is surinaams en kent veel surinamers in suriname en hun boeit het eigenlijk niet of die berecht wordt.
Waarom niet? Ik bedoel, Bouterse heeft nu niet direct vriendelijke dingen gedaan in Suriname. Tijd heelt alle wonden in Suriname?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 13:12
ESCO
ESCO is offline
De ene groep zat bij bouterse, de andere verzette zich er tegen en de andere waren een soort van geurilla groep die zich er tegen verzetten met geweld.

De leider van die geurilla groep is bekend in suriname ik ben even z'n naam kwijt, schijnt nou een grote drugsbaron te zijn.
Oud 10-07-2003, 13:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
ESCO schreef op 10-07-2003 @ 14:12:
De leider van die geurilla groep is bekend in suriname ik ben even z'n naam kwijt, schijnt nou een grote drugsbaron te zijn.
Ronnie Brunswijk?
Oud 11-07-2003, 17:04
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Ronnie Brunswijk?
ja dat is em
Reageren

Regels voor berichten