Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2003, 19:41
iamcj
iamcj is offline
Ik heb een monitor gekregen en die zou ik er graag bij zetten:

ik heb win 2000
400 mhz
256 mb
en een onboard videokaart, intel 810

Verder heb ik nog een slot in mijn kast met het volgende symbool:
o|o, maar dat zal wel een com zijn.

Hoe kan ik dit het beste doen?

enkele kaart, dubbele kaart, niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 19:51
unpopular
unpopular is offline
Je gooit er gewoon een ander grafische kaartje bij veel ondersteunen wel dual screens.
succes
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:09
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
unpopular schreef op 10-07-2003 @ 20:51:
Je gooit er gewoon een ander grafische kaartje bij veel ondersteunen wel dual screens.
succes
probleem is alleen dat als je een vidkaart erbij zet de onboard kaart automatisch uitvalt
Oud 10-07-2003, 20:12
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 10-07-2003 @ 21:09:
probleem is alleen dat als je een vidkaart erbij zet de onboard kaart automatisch uitvalt
danb ee met dual uitgang , of 2 kaartjes bij steken pci werkt ook prima voor vgakaartje
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:22
Yaris
Yaris is offline
Of zo'n el cheapo Matrox Dualhead kaart
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 22:56
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
unpopular schreef op 10-07-2003 @ 21:12:
danb ee met dual uitgang , of 2 kaartjes bij steken pci werkt ook prima voor vgakaartje
das vaak dvi
moet je ook convertor hebbe
en die zijn volgens mij nergens te koop (as da wel is wil ik graaag weten waar )
Oud 11-07-2003, 07:47
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Mijn Matrox Dualhead is toch echt geen DVI hoor.

Alle Radeon's BV hebben standaard al een VGA, TVOut en DVI aansluiting, en die kan je als je wilt allemaal tegelijk gebruiken (met Hydra vision) Het mooie van de Matrox Dualheads zijn juist dat ze of 2 DVI's hebben, of 2 VGA aansluitingen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 10:00
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 10-07-2003 @ 23:56:
das vaak dvi
moet je ook convertor hebbe
en die zijn volgens mij nergens te koop (as da wel is wil ik graaag weten waar )
ik heb er hier gewoon een liggen zat bij mijn grafische kaart (was wel de 9700pro)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vanaf GF4Ti heeft alles DVI-I en VGA (DSUB). DVI-I kun je gewoon met een dongle (verloopstukje) naar een DSUB aansluiting krijgen. nVidia heeft nView waarmee je 2 monitoren kunt aansluiten.

Ik zelf heb liever gewoon 2 computers, maar het is mogelijk.

0|0 is 010 en daarmee wordt een Seriële verbinding bedoeld, meestal de 9-pins RS232 aansluitingen die je anno 2003 nog steeds op moderne mobos aantreft (schande!).
Oud 11-07-2003, 16:09
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
unpopular schreef op 11-07-2003 @ 11:00:
ik heb er hier gewoon een liggen zat bij mijn grafische kaart (was wel de 9700pro)
club3d zeker? daar zat er bij mij toen met mn r8500 ook 1 bij,
nu bij mn gf4ti4200 niet
Oud 11-07-2003, 16:18
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 17:02:
0|0 is 010 en daarmee wordt een Seriële verbinding bedoeld, meestal de 9-pins RS232 aansluitingen die je anno 2003 nog steeds op moderne mobos aantreft (schande!).
Ideale aansluitingen. UART erop, of alleen de controlebits gebruiken, en je heb weer wat I/O erbij om iets mee aan te sturen.
Hoewel ik eigenlijk zelf voorkeur heb voor parports
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 11-07-2003 @ 17:18:
Ideale aansluitingen. UART erop, of alleen de controlebits gebruiken, en je heb weer wat I/O erbij om iets mee aan te sturen.
Hoewel ik eigenlijk zelf voorkeur heb voor parports
Ja om zelf mee te knutselen is dat wel leuk. Maar bijna niemand doet dat, en het wordt nu wel tijd om die oude legacy overboord te gooien.

Zijn er geen goedkope USB prutseltjes waar je makkelijk informatie mee kan versturen en daar een leuk prog voor bouwen? Dat soort active home dingen zijn er wel hoor.
Oud 11-07-2003, 16:50
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 17:25:
Ja om zelf mee te knutselen is dat wel leuk. Maar bijna niemand doet dat, en het wordt nu wel tijd om die oude legacy overboord te gooien.

Zijn er geen goedkope USB prutseltjes waar je makkelijk informatie mee kan versturen en daar een leuk prog voor bouwen? Dat soort active home dingen zijn er wel hoor.
maar er zijn en blijven altijd mensen (Zuinige Nederlanders )die ondanks de muis al 10 jaar oud is en de pc 2dagen het nog vertikken om 1 euro voor een nieuwe muis neer te leggen

Veel pc worden gebouwd zodat alle oudere apparaten op een pc kunnen.

mss niet dat dat zo makkelijk is maar das het leven nu eenmaal
(floppy is ook niet alles maar toch heeft 95% van de pc's hem nog)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nouja dan blijven die mensen toch lekker met hun oudere PC? Alleen lijkt me het me logisch dat nieuwe moederborden de oude legacy achterlaten. Normale printers, scanners en externe modems gaan via USB, ook de wat oudere.

Dat de floppy nog steeds wordt gebruikt zou kunnen komen doordat weinig mensen de (uitstekende) alternatieven kennen, en ook niet iedereen op de hoogte is van de ernstige tekortkomingen van deze oude techniek.
Oud 11-07-2003, 17:30
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 18:14:
Nouja dan blijven die mensen toch lekker met hun oudere PC? Alleen lijkt me het me logisch dat nieuwe moederborden de oude legacy achterlaten. Normale printers, scanners en externe modems gaan via USB, ook de wat oudere.

Dat de floppy nog steeds wordt gebruikt zou kunnen komen doordat weinig mensen de (uitstekende) alternatieven kennen, en ook niet iedereen op de hoogte is van de ernstige tekortkomingen van deze oude techniek.
Het enige nut van een floppy bij mij is om een OS install mee te booten. Daarna heb je een network en is een fd overbodig
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 11-07-2003 @ 18:30:
Het enige nut van een floppy bij mij is om een OS install mee te booten. Daarna heb je een network en is een fd overbodig
XP kan booten en voor 2000/98/whatever kun je een bootable cd voor maken. Met Nero express gewoon voor bootable CD kiezen; bestanden (98/2000?) slepen en daarna image van diskette lezen. Gaat heel makkelijk.

Maar dit wordt wel heel offtopic nu.
Oud 11-07-2003, 19:32
iamcj
iamcj is offline
Ik ga denk gewoon een goedkoop videokaartje + een converter aanschaffen. Is 40 euro bij elkaar.

Ik ga het gebruiken voor financiele grafieken met daarnaast financiele gegevens.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 20:47
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 18:36:
XP kan booten en voor 2000/98/whatever kun je een bootable cd voor maken. Met Nero express gewoon voor bootable CD kiezen; bestanden (98/2000?) slepen en daarna image van diskette lezen. Gaat heel makkelijk.

alleen zal "niemand" een linux bootcdtje willen maar ook dat is mogelijk ook zie je hier dus (indirect) iemand die oude gewoontes niet los kan laten. Zeker omdat hij weet dat het lanzaam is maar ook dan heeft hij er nog een floppy inzitten, heb zelf alleen nog floppy in server (als het nodig is komt het gewoon altijd goed uit)

probleem is opgelost dus we kunnen lekker offtopic verder

Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:21
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 11-07-2003 @ 18:36:

NetBSD/FreeBSD/OpenBSD/Linux/Solaris/...... ?
Verder doe ik sneller even 2x 'cat boot.img > /dev/fd0' dan een cd branden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 18:28
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
niemand schreef op 12-07-2003 @ 19:21:
NetBSD/FreeBSD/OpenBSD/Linux/Solaris/...... ?
Verder doe ik sneller even 2x 'cat boot.img > /dev/fd0' dan een cd branden.
het is wel dat je dat iederekeer moet doen en een cdbranden maar 1 keer nu is het natuurlijk wel zo dat je niet vaak een nieuwe disk of nieuwe install zal maken.

Maar het gaat er meer over dat het eigenlijk oude is en de techniek super snel is. Ook vind ik floppy's minder betrouwbaar dan een cdtje.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:09
niemand
niemand is offline
Citaat:
unpopular schreef op 12-07-2003 @ 19:28:
het is wel dat je dat iederekeer moet doen en een cdbranden maar 1 keer nu is het natuurlijk wel zo dat je niet vaak een nieuwe disk of nieuwe install zal maken.

Maar het gaat er meer over dat het eigenlijk oude is en de techniek super snel is. Ook vind ik floppy's minder betrouwbaar dan een cdtje.
Floppy's zijn onbetrouwbare rommel. Daarom moet je ze verder ook niet gebruiken om data mee over te zetten.
Maar ik bewaar ook niet al die install disks. Ik maak ze gewoon elke keer opnieuw. Dat zou ik ook bij cdbranden doen, gewoon een cd-rw'tje voor os installs booten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:20
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
niemand schreef op 13-07-2003 @ 13:09:
Floppy's zijn onbetrouwbare rommel. Daarom moet je ze verder ook niet gebruiken om data mee over te zetten.
Maar ik bewaar ook niet al die install disks. Ik maak ze gewoon elke keer opnieuw. Dat zou ik ook bij cdbranden doen, gewoon een cd-rw'tje voor os installs booten.
bij windwows heb ik dan geen rwtje maar een orginele versie.
maar voor de rest gebruikte ik wel rw's (huidige linux staat op dvd en is bootable)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 13:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 13-07-2003 @ 13:09:
Oud 13-07-2003, 13:34
niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-07-2003 @ 14:31:
[afbeelding]
lol
En vergeet niet dat floppy's traag zijn. Er is niets beter dan een goed network
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 15:07
unpopular
unpopular is offline
Ook een usb handydrive werkt natuurlijk ook , mijn huidige moederborden ondersteunen er al boot van dus da werkt dan ook nog als vervanger van floppy.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2003, 17:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gewoon Thumbdriveje van €15 kun je ook van booten hoor.

Kan zelfs mijn KT133A mobo (MSIE 6330 K7T Turbo). Ook bij K7S5A en andere moderne borden zie ik die optie, neem aan dat dat wel in orde is.
Oud 13-07-2003, 18:46
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-07-2003 @ 18:09:
Gewoon Thumbdriveje van €15 kun je ook van booten hoor.

Kan zelfs mijn KT133A mobo (MSIE 6330 K7T Turbo). Ook bij K7S5A en andere moderne borden zie ik die optie, neem aan dat dat wel in orde is.
ik verwacht idd dat alle mb's wel in de toekomst het booten van een thumbdriveje zullen gaan ondersteunen (ook doen er dat nu al veel) En ik verwacht ook dat het een goede vervanger van losse media gaat worden voor bijv. op scholen zodat niet iedereen met 10 van die floppy's (of zipje (met tik of death)) hoeft te gaan slepen. cdrom zal het niet snel veranderen. Maar ipv RW is al een ander verhaal mss maar dat zal de toekomst uit wijze.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten