Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef op 13-07-2003 @ 18:56:
* Boss, boss, look the plain!!! *

Voor de mensen die niet weten waar dit vandaan komt: "Fantasy Island"...

[afbeelding]
Zhe plain zhe plain!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2003, 21:59
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
de grap zal mij wel weer ontgaan
Oud 13-07-2003, 23:11
niceman1984
niceman1984 is offline
Achja Balkenende en Zalm in een kabinet betekent = de rijken zullen rijker worden en de armen meer armer. (arm is mischien een groot woord in Nederland maar voor een jongere zoals ik wordt het steeds moeilijker om bv een betaalbare huurwoning te vinden waar je wel gemiddeld 3 jaar moet wachten om in aanraking te komen wegens lange wachttijden omdat er zoveel vraag naar is voor een betaalbare huurwoning dat zegt al iets dat veel mensen niet meer een koopwoning kan betalen met name starters en mensen met een laag inkomen en toenemende werklozen + zijn de premies verhoogt afgelopen jaar en alles is duurder geworden sinds de Euro) en de vooruitzichten met deze kabinet zijn niet positief...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 14-07-2003 @ 00:11:
Achja Balkenende en Zalm in een kabinet betekent = de rijken zullen rijker worden en de armen meer armer. (arm is mischien een groot woord in Nederland maar voor een jongere zoals ik wordt het steeds moeilijker om bv een betaalbare huurwoning te vinden waar je wel gemiddeld 3 jaar moet wachten om in aanraking te komen wegens lange wachttijden omdat er zoveel vraag naar is voor een betaalbare huurwoning dat zegt al iets dat veel mensen niet meer een koopwoning kan betalen met name starters en mensen met een laag inkomen en toenemende werklozen + zijn de premies verhoogt afgelopen jaar en alles is duurder geworden sinds de Euro) en de vooruitzichten met deze kabinet zijn niet positief...
Om nog maar te zwijgen over de gruwelijke kosten voor de gezondheidszorg.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 09:48
P&C
P&C is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 10:36:
Om nog maar te zwijgen over de gruwelijke kosten voor de gezondheidszorg.
Je kan niet alles maar goedkoop gaan maken / houden...
of ben jij zo'n iemand die gewoon maar dan geld wil bijlenen en de staatsschuld laat vegroten als er door al die goedkope dingen tekorten ontstaan.... Dit is wel erg egoistisch denken !

Onzer aller vrind GERRIT ZALM zal alles heus wel hebben berekend dat het prima uitkomt en de iets duurder gewordene dingen zullen ook wel weer relativeren

heb lef, stem geen sp
Oud 14-07-2003, 09:55
Verwijderd
[QUOTE]P&C schreef op 14-07-2003 @ 10:48:

Je kan niet alles maar goedkoop gaan maken / houden...
of ben jij zo'n iemand die gewoon maar dan geld wil bijlenen en de staatsschuld laat vegroten als er door al die goedkope dingen tekorten ontstaan.... Dit is wel erg egoistisch denken !

Integendeel, ik gruwel van geld lenen. Het is dat ik als student en zoon van niet al te koopkrachtige ouders geld moet lenen bij de IBG om rond te komen, anders zou ik het zeker niet doen. Anyway, ik kan ook wel overal op gaan bezuinigen, maar als dat ten koste gaat van fundamentele zaken als gezondheidszorg dan kan je daar toch wel vraagtekens bij plaatsen, niet waar?

Onzer aller vrind GERRIT ZALM zal alles heus wel hebben berekend dat het prima uitkomt en de iets duurder gewordene dingen zullen ook wel weer relativeren
heb lef, stem geen sp

Niet vloeken in de linkse kerk! Overigens kan meneer Zalm dan wel goed rekenen, hij lijkt daarbij over lijken te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:19
P&C
P&C is offline
[QUOTE]Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 10:55:
Citaat:
P&C schreef op 14-07-2003 @ 10:48:

Integendeel, ik gruwel van geld lenen. Het is dat ik als student en zoon van niet al te koopkrachtige ouders geld moet lenen bij de IBG om rond te komen, anders zou ik het zeker niet doen. Anyway, ik kan ook wel overal op gaan bezuinigen, maar als dat ten koste gaat van fundamentele zaken als gezondheidszorg dan kan je daar toch wel vraagtekens bij plaatsen, niet waar?

Ja daar heb je wel gelijk in, ik vind dan ook dat nu de studenten (de toekomst van later) benadeeld worden, en dat moet natuurlijk niet!

Niet vloeken in de linkse kerk! Overigens kan meneer Zalm dan wel goed rekenen, hij lijkt daarbij over lijken te gaan.
Zalmpie rekent als de beste maar over lijken... tja daar zijn de meningen dan over verdeeld (behalve studenten)
aangezien ik ook binnen korte tijd (jaar) student hoop te worden, maar daar hoef ik mij gelukkig geen zorgen over te maken

(ja ik weet het leeftijd klopt niet hoe verander je die)
Oud 14-07-2003, 10:21
Verwijderd
Het is niet meer dan normaal om schuld te hebben. Een begrotingstekort kan geen kwaad, werkt juist positief, want met meer geld kun je meer. Ieder goedlopend bedrijf, iedere rijke burger heeft schuld. Ik word niet goed van die discussie over de staatsschuld.

Maar veel klopt niet in het huidige Nederlandse systeem. Als er wordt bezuinigd, als eerste in de gezondheidszorg graag! Mijn moeder zit in de OR van een ziekenhuis en is al jaren verbijsterd over de miljoenen die in een groot gat worden gegooid. Ik heb een bijbaantje in datzelfde ziekenhuis, en voor zover ik dat kan beoordelen heeft ze gelijk. Totaal niet efficient, luie werknemers (uiteraard niet allemaal), en veel fouten (ja die zijn menselijk) waar niemand verantwoording voor hoeft af te leggen. Voorbeeld? Vorige week op de oncologieafdeling kreeg een man drie chemotherapiepakketten. Drie, terwijl er maar één nodig was! EN WAT DENK JE NU, TWEE WERDEN WEGGEGOOID!!! "want zo zijn de regels". Mocht je dit nog niet zo schokkend vinden, die dingen kosten €5000 per stuk, maar niemand die er op die afdeling mee zat, "dat gebeurt zo vaak".

Sorry, dat moest ik ff kwijt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:33
Verwijderd
[QUOTE]Ertur schreef op 14-07-2003 @ 11:21:

Het is niet meer dan normaal om schuld te hebben. Een begrotingstekort kan geen kwaad, werkt juist positief, want met meer geld kun je meer. Ieder goedlopend bedrijf, iedere rijke burger heeft schuld. Ik word niet goed van die discussie over de staatsschuld.

Ik ook niet, staatsschuldfetisjisme heet dat

Maar veel klopt niet in het huidige Nederlandse systeem. Als er wordt bezuinigd, als eerste in de gezondheidszorg graag! Mijn moeder zit in de OR van een ziekenhuis en is al jaren verbijsterd over de miljoenen die in een groot gat worden gegooid. Ik heb een bijbaantje in datzelfde ziekenhuis, en voor zover ik dat kan beoordelen heeft ze gelijk. Totaal niet efficient, luie werknemers (uiteraard niet allemaal), en veel fouten (ja die zijn menselijk) waar niemand verantwoording voor hoeft af te leggen. Voorbeeld? Vorige week op de oncologieafdeling kreeg een man drie chemotherapiepakketten. Drie, terwijl er maar één nodig was! EN WAT DENK JE NU, TWEE WERDEN WEGGEGOOID!!! "want zo zijn de regels". Mocht je dit nog niet zo schokkend vinden, die dingen kosten €5000 per stuk, maar niemand die er op die afdeling mee zat, "dat gebeurt zo vaak".

Sorry, dat moest ik ff kwijt.

Nou, bezuinigen niet direct. Wel het geld effectiever besteden, dat is wat anders. Met name in de OPLEIDINGEN.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 12:49
Zaina
Zaina is offline
Zalm kan niet rekenen, of het was zijn bedoeling om zulke grote tekorten als eindresultaat te hebben..
Oud 14-07-2003, 15:26
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Joostje schreef op 07-07-2003 @ 02:30:
vindt je niet dat juist de invloed van de macht vangeld op democratie moet worden verminderd, en daarom juist reclame voor een politieke partij moet worden beperkt?
Nee... want mensen worden pas wakker als ze iets zien. En daarom moet daar juist nog wel enigszins in geïnvesteerd worden.
Reageren

Regels voor berichten