Advertentie | |
|
![]() |
|
Het waren wheelie boards, maar dat was al in de jaren 50, en toen in de vergetenheid geraakt.
Maar toen was het alleen maar populair aan de strandkusten. Later idd zypher boys oid ![]() Btw die kerel heette van zn achter naam Ollie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kijk de meeste skaters vereren Tony Hawk, Rodney Mullen ofzo.. (okeej Rodney vind ik persoonlijk ook nog wel vet).. Maar geef mij maar de old skool skaters, Tony Alva, Stacy Peralta, Jay Adams, dat zijn pas legendes..
||
Citaat:
Oke pogo en casper en dat soort flatground tricks waren er al voordat rodney dat deed, maar hij kwam met een serie flips die nu veel door de streeters worden gebruikt. Ps ben Ni chinees? meld je dan aan op www.yong.nl dat is een chinese jongeren site ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 15:58. |
![]() |
||
Citaat:
|
Psychobillys
(copy&paste enzo) Truly anti-establishment, this hardcore cult demanded a severe stylistic allegiance whilst offering a wild lifestyle of snakebite by the gallon and a frantic soundtrack rooted in rockabilly With the punk explosion giving England's Youth the licence to rebel, the psychobilly phenomenon took up the baton gallantly. Flying in the face of classic rockabilly, it upset the purists with its anti-fashion stance. People crossed the road when a psychobilly approached - multi-coloured quiffs, bleached jeans, DM's half way up their legs and a multitude of tattoos prevailed. Rockabilly bands like The Stray Cats and Polecats had enjoyed chart succes, whereas psychobilly was far less commercial, far more punk. The first true psychobilly band was The Meteors, often covered in fake blood, they were the pioneers of the movement and proclaimed 'only the meteors are pure psychobilly.' The psychobilly mecca was the Klubfoot at the Clarendon in Hammersmith, West London. The scene rapidly swept across Europe, Scandinavia and into Japan and for a few years it seemed every teenager on the underground had a quiff and tattoo. It was a club for rebels. The music industry hated psychobilly - which just made it even more fun. Always misunderstood, and better for it.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() (rechts, lucky lenn) ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 16:23. |
![]() |
|
Waarom moeten topics op Lifestyle altijd zo verneukt worden.
![]() Eerlijk gezegd ben ik niet in een bui om te discussieren of iemand nou Indo is als zus en juist niet. In ieder geval ben ik wél heel erg blij met de tot nu toe genoemde subculturen, want met een groot deel kon ik wat.
||
Citaat:
![]() ik denk dat het wel leuk is dat hier een beetje "discussie" in zit. het is leuker voor mensen om te lezen waarom je wat wel en wat niet ergens in gooit. zodat er niet alleen subculturen worden genoemd en dat we dan later alleen een lijstje te zien krijgen. waarvoor is het eigenlijk? *mods gebruikten toch ook makeup en hairspray? indo vind ik ook niet echt een stroming ![]()
||
Citaat:
Indo heb ik op mijn proefsite ook onder het kopje hiphop/indo/breakdance geplaatst.
|
exactitudes is best wel duur hoor..en hebben ze dat wel al bij de bieb?
het zijn wel alleen maar fotoos verder alleen een inemini omschrijving.. je hebt daar gabberwijfies. ennuhm bonita's ofzo? maar de namen van de groepen zijn een beetje zelfverzonnen..niet per se de naam die in de volsmond gebruikt wordt. ook zijn er groepen als oma's of opaatjes.. maar het kan wel geowon leuk zijn erin te kijken ![]() house? dnb dance?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar voor de stijlomschrijving, dus qua kleding enzo is het wel handig.. |
![]() |
||
Citaat:
In rapmuziek (Dr. Dre, Snoop Dogg, etc.) wordt Indo dus als Marijuana bedoeld.
||
Citaat:
Momenteel is het niet anders maar is het allemaal wat kleiner geworden. Wat moet een groep nog meer hebben om geen subcultuur te zijn? Ow, een eigen kledingstijl zeg je.... Zoals je allicht weet moet je voor je gaat krakn informatie over een pand hebben. De informatie haal je onderandere bij het Kadaster. Momenteel is het zo dat je de kans loopt je potentieele pandje kwijt te raken omdat er een of andere bureaucratische lul bij het kadaster je er te kraakie uit vond zien en even de desbetreffende pandenbaas opbelt. En nee, dat ziet ie niet aan je wimpers ![]()
Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 22:41. |
![]() |
|
Er is een keer een tentoonstelling geweest in Het Historisch Museum in Rotterdam en het Drents Museum in Assen over kleding/culturen/lifestyles van de afgelopen 50 jaar. (Tentoonestelling heette 'Jong!').
Mensen konden kleding uit hun jeugd lenen aan de musea die daar dan tentoongesteld werden. Was wel interessant, iig... daar was alles ook onderverdeeld in de subculturen... dingens als: Kuiven, indo-rockers, rockers, artistiekelingen, provo's, soulies, hippies, punkers, disco's, metalfreaks, hiphoppers, housers, skaters, gabbers, retro-hippies, straight edgers, etc. Nou ja, misschien heb ik nog iets genoemd wat nog niet genoemd was. overigens snap ik in jouw lijstje in je beginpost niet waarom hiphop en indo bij elkaar staat, maargoed ![]()
||
Citaat:
![]() En nogmaals, sommige catagorieen heb ik samengevoegd, omdat er niet genoeg materiaal in mijn ogen voor handen was.
||
Citaat:
Hiphop wordt zelfs als complete cultuur gezien.. ![]() Oh, en ik ben ook naar die tentoonstelling geweest (in 't Drents Museum dan wel). Zeer tof was dat imo.
||
Citaat:
|
Indo.
Iemand van gemengde afkomst. 1 ouder van Indonesische afkomst en 1 ouder van Europese afkomst.(voor het grootste deel is het Nederlands-Indonesisch, maar er zijn ook andere mengelingen)
||
Citaat:
Geen subcultuur, een cultuur. Net zoals dat Hollands een cultuur is, Spaans, Braziliaans, etc etc. En als je met subcultuur doelt op zgn. kleding en muziek dan is dat ook niet zo, want die is ook verschillend.
||
Citaat:
lekker dan, ik prevereer dan geen subcultuur te zijn. En dat er ook zat "normale mensen" kraken, zoals jij dat noemt, zegt ook echt geen schijt. Ik ken lui die skateboarden, maar niet tot die subcultuur behoren. Ik ken lui die punk luisteren, maar niet punk zijn, ik ken crust-liefhebbers die absoluut niet crustie zijn. Ik ken hiphopluisteraars die niet hiphop zijn. Over het algemeen kun je zeker stellen dat het een subcultuur is. Binnen een cultuur hoeft niet iedereen gelijk te ijn. Juist niet, dat maakt het alleen maar saai en consumptiegericht en dat zuigt gewoon verschrikkelijk. Trouwens de kraakscene/beweging, hoe je het noemen wilt is in mijn ogen nog lang niet gevarieerd genoeg. Waar je ook komt, Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje...noem maar op; over het algemeen gewoon dezelfde soort mensen als elders.
|
|