Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Mjuh... De topicstarter heeft geen kennis van zaken en is enorm bezorgd over het feit dat haar ex XTC slikt. Ik kan me dat best voorstellen aangezien de reputatie van drugs in zijn totaliteit is. Dus ik vind het dan ook erg jammer dat iedereen (die 'denkt' verstand van zaken te hebben) meteen begint met afzeiken. Ik geloof dat dit forum er is om mensen te helpen en niet om mensen de grond in te stampen.
Ik zal proberen om te vertellen wat ik van Ecstasy weet. XTC is een verzamelnaam voor pillen waar de inhoud niet precies van bekend is. Meestal worden hier pillen mee bedoeld met een hoeveelheid MDMA (Een chemische stof, de afkorting staat voor: 3,4-Methylenedioxy-N-Methylamphetamine). Er zijn ook een aantal variaties op MDMA (MDEA en MDA), maar het effect is vergelijkbaar. XTC heeft een zodanig invloed op onze hersenen dat er bepaalde remmingen verdwijnen en de intimiteit met andere mensen groter wordt. Ook zorgt het voor een oppeppend effect. Velen hier zeggen dat Ecstasy NIET verslavend is. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Hoe vaker XTC wordt gebruikt, des te meer hoeveelheid MDMA nodig is om hetzelfde effect als de vorige keer te krijgen. Zo is het waarschijnlijk dat als je ongeveer 1 pil per maand gebruikt je over een jaar er 2 nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Dit betekent dat de drug toch op een bepaalde manier verslavend is. Daarbij zijn er mensen die hun leven er mooier uit vinden zien onder invloed van MDMA en steeds vaker naar "die wereld" terugwillen, en dus steeds meer gaan gebruiken. Dit verschilt totaal van persoon tot persoon en het komt ook maar heel zelden voor dat het zo ver gaat. Gevaren zijn dat je gewoon niet zeker weet of je wel een "goede" pil hebt. De laatste tijd worden er steeds meer pillen gesignaleerd met DOB, DXM, PMA en strychnine erin, allen zeer schadelijk voor de gezondheid en levensbedreigend. Pillen kunnen getest worden, dit is ook zeer aan te raden als je toch al wilt gebruiken. Gevolgen op de lange termijn zijn depressiviteit en aantasting van het geheugen. Hoe vaker gebruikt is hoe meer kans hierop. Dit betekent niet dat 1 pilletje niet schadelijk is. Bij elke keer dat je XTC gebruikt heb je kans op een van deze gevolgen. Slikken van XTC is riskant, ook al is het maar voor één keer. Daarbij tast ecstasy de lever en de hersenen zowieso al aan. Verder, om nog iets uit de wereld te helpen, een JUNK is iemand die er alles voor over heeft om aan geld te komen zodat hij/zij drugs kan kopen. Ik denk dat jou ex dat niet is en ook niet zal worden, toch moet hij oppassen met wat hij doet. Ik ga niet zeggen wat de persoon in kwestie zou moeten doen, want dat is totaal zijn eigen beslissing. Ik vind het wel heel erg jammer dat Anonieme_Teddybeer geen rekening houdt met iemand anders zijn gevoelens. Er is iemand bezorgd om je, ga deze persoon vooral niet afkraken op welke manier dan ook. Straks is er niemand meer bezorgd om je, en waar ben je dan? Het is echt heel erg dat jij je (ex)vriendin lager stelt dan je maandelijkse tripje. En zeker omdat het op een moment kut gaat. Dan ga je het toch niet NOG verder kut maken door dit te doen. Als jij het beter wou maken, had je beter hier even van afgezien. En eventueel later als het beter ging dit nog een keer rustig ter sprake gebracht. Maar dit is meer iets voor Liefde & Relatie. Nogmaals, jammer dat dit forumdeel zo negatief op de topicstarter reageerd. Niet iedereen weet zoveel als jullie van dit gebied, daarom bestaat dit forum. Verder adviseer ik Anonieme om voorzichtig aan te doen met wat hij doet. Test je spul als je het dan zonnodig moet gebruiken en gebruik het niet in combinatie met andere middelen (Alcohol/anti-depressiva/antibiotica/pijnstillers). Toch wil ik je aanraden om dit spul gewoon weg te laten en je op andere manieren te vermaken, een beetje man moet dit toch lukken. En hiermee stop ik mijn post.
||
Citaat:
|
luister de zaak is voor mij afgedaan...
ik word dus gewoon als een baksteen laten vallen en dat door iemand waar ik ziels veel van hield.... het doet pijn maar ja,het is niet anders als hij voor de pille kiest inplaats van zijn vriendin is het jammer het heeft zo moeten zijn ik ga hem niet meer helpen,dat heb ik zovaak gedaan en als ik een x om hulp vraag dan krijg ik het niet.... ik ben het zat..... hij zoekt t maar uit met die pille vrienden van hem die hoogst waarschijnlijk nogmeer ''slachtoffers'' gaan zoeken.... dus hierbij...jammer dat de meeste mij aflopen te kraken en ja er zijn veel meer dingen die gebeurt zijn...niet alleen dit.... ik ben het zat,hij zoekt het maar uit,ik ben zwaar teleurgesteld dat dit met hem gebeurt,hij heeft gekozen....klaar!
||
Citaat:
![]() sterkte |
![]() |
||
Citaat:
koppig je eigen mening vasthouden. zoals je ziet zijn er hier een aantal mensen die een zooitje info hebben geplaatst.als je dat heb gelezen en alles nog eens truglleest,zie je dan niet hoe zielig en dom je klinkt vooral ook met die junk enso. ? ik heb zelf nog nooit gesnackt maar wou het mischien samen met iemand doen. maar zie ik voorlopig toch vanaf: Daarbij zijn er mensen die hun leven er mooier uit vinden zien onder invloed van MDMA en steeds vaker naar "die wereld" terugwillen, en dus steeds meer gaan gebruiken. Dit verschilt totaal van persoon tot persoon en het komt ook maar heel zelden voor dat het zo ver gaat onder andere daarvoor want ik weet dat ik best wel snel verslaafd kan raken aan iets.
||
Citaat:
Zij kan niet leven met iemand die harddrugs neemt, zo is het gewoon. En noem haar maar zielig als ze hem junk noemt, natuurlijk is hij geen junk, maar hij loopt grote kans om één te worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En er worden helemaal niet de laatste tijd meer pillen gesingnaleerd met bijvoorbeeld pma erin. Dat was 2 jaar geleden ofzo. en wtf DOB en DXM zeer schadelijk voor gezondheid, echt gelul.
||
Citaat:
Als je zegt dat DOB en DXM niet schadelijk zijn voor de gezondheid, zeg je zeker ook dat MDMA niet schadelijk is voor de gezondheid? De stoffen hebben namelijk beiden een vergelijkend effect. DOB (2,5-Dimethoxy-4-Broomamphetamine) heeft een veel later effect als MDMA. Stel dat iemand denkt na een uur "hmm, dit is niet echt wat ik zocht, ik neem er nog 1." Hierdoor neemt de kans tot overdosis ontzettend toe. Het kan ongeveer 3 tot 4 uur duren totdat er enig effect ontstaat. Daarbij kan de duur van DOB tot 24 uur oplopen. DXM (Dextromethorphan) is inderdaad minder schadelijk voor de gezondheid dan de andere soorten stoffen, het wordt zelfs in zeer kleine dosis gebruikt in medicijnen. De stof heeft ook een vergelijkbaar (doch minder) effect, MAAR kan toch ontzettend gevaarlijk zijn. DXM zorgt voor een verhoging van de lichaamstemperatuur en verlaagd het zweten. Hierdoor als jij ontzettend leuk aan het dansen bent krijg je het steeds warmer wat schade aan je organen kan toerichten. In combinatie met gewone MDMA wordt dit effect versterkt, en KAN deze stof levensbedreigend zijn. Strychnine is wel gevonden in pillen. 8-10 mg hiervan is levensbedreigend en in de meeste pillen werd rond de 8 mg gevonden. De werking van het pilletje is ontzettend snel, maar er ontstaan ook neveneffecten als oncontroleerbare spiersamentrekkingen (spasmes). Ik weet niet waar je vandaan haalt dat dit nog nooit gevonden is. ongeveer 2 jaar geleden zijn er inderdaad 'vreemde stoffen' in ecstasy pillen gevonden. Toen was het groot nieuws, want dit was iets nieuws, en gevaarlijks. Nu nog steeds worden deze stoffen gevonden in pillen, alleen is het nu geen belangrijk nieuws meer omdat men ervan weet. Dit klinkt vrij vaag als ik het nalees, maar ik denk dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen. De nieuwheid is er vanaf. Als je mij tegenspreekt moet je wel met argumenten komen, want alleen sukkel zeggen is niet echt een goed argument.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 15:49. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pill containing strychnine seized in Holland. Overigens even met Google zoeken levert ook al een aantal hits op.
||
![]() |
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
whahahaha LOL, denk na, pille vrienden? waarom moet je altijd vrienden van mij afkraken, en trouwen patje was geen vriend, die deed alsof hij een vriend was, vrienden steunen je door dik en dun, en dat hij jou eerder geloofd dan mij pffff Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Kom op Mr teddybeer en mevrouw janet, doe dit ff ergens anders joh. Je kan toch ook netje uit elkaar gaan. Je hebt het leuk gehad toch? Denk dan meer aan die tijden dat je elkaar hier gaat lopen afzeiken en semi-dreigen.
||
Citaat:
![]() ach ja, waar moei ik mij mee |
![]() |
|
![]() |
hehe wel een vermakelijk topic, maar ook een vreemde: waarom praten jullie niet gewoon face 2 face ipv op internet?
en janet, dat je ouders denken dat jij ook pillen slikt ligt niet aan je ex maar aan je ouders... als je ouders je niet op je woord geloven... heb je na al deze informatie hier gelezen te hebben niet een beetje een ander beeld over xtc? ik vind het jammer dat jouw visie wat betreft drugs zo star is en je hem wilde verbieden xtc te gebruiken... jij hoeft niet direct last te hebben van zijn drugsgebruik, dus waarom gun je hem geen extra plezier? als hij je nou goed had ingelicht over de drugs die hij wil gebruiken en jullie afspraken hadden gemaakt over zijn xtc gebruik... maar het zal wel te laat zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
hij luisterde toch niet naar me dus dan maar op de harde manier hey....wie niet luisteren wil moet maar voelen,ik wil een normaal vrienjde en niet iemand die veranderd door de pille,ach waar verspil ik me energie aan....
het is toch allemaal de moeite niet waard...pfffff afkraak afkraak afkraak...tsssss neej en heb alleen maar een slechter beeld gekregen van die rotzoooi.....slik maar lekker door hoor jong... word je groot en sterk van....(net als pindakaas...) pfffff
||
Citaat:
*zucht* als jij nou eens zou slikken........
|
![]() |
lol, k - je snapt er werkelijk geen hol van he?!
beetje verder nadenken is moeilijk idd, magoed leg vooral alle schuld bij stef, heb jij tenminste schoon geweten.....ga vooral niet bij jezelf te raden...ahum... en dat na al die fokking moeite die hij voor je heeft gedaan om t weer goed te krijgen.. pffff lomp hoor. naja scheelt weer geld aan al die belkosten die hij maakte door jou onredelijke gezeur!
||
Citaat:
||
Citaat:
Heel goed gedaan bij de weg, als hij aan de drugs wil maak jij het maar lekker uit! Ik zou het ook niet trekken. En het is logisch dat je je zorgen maakt, Xtc is gewoon link spul, en dan kan hij het nog zo goed gebruiken, beter zonder dan met. Opzich vind ik dat je je vriend(in) niet moet dwingen te veranderen, maar als diegene zichzelf schade aan gaat doen of iets gevaarlijks gaat ondernemen mag je wat mij betreft je eisen stellen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft het rondspreiden daar weet ik niks van. Goede vriend, goeie gozer bla bla bla, dat zal allemaal best, maar dat staat los van drugsgebruik. En Janet maakt hem niet kapot door te vragen of ie alsjeblieft wil ophouden met zijn domme activiteiten, die jongen maakt zichzelf kapot omdat ie zo nodig XTC wil slikken ![]() Dubbel amen. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |