Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn ouders hebben het RECHT om dat te weten. Ze hebben onderhand psychische proiblemen van mijn opvoeding (18+ jaar!) op zich genomen, dan lijkt het me wel zo dat ze dat recht hebben.
edit: mocht het zocer geraken, wat ik absoluut niet zie gebeuren, omdat ik mezelf dan aanstellerig vind, en <knip> flameuitlokkend gehalte, neit goed. Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 18:08. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik had dit ook niet gezegd als ik geen pogingen had ondernomen ik heb vaak gezegd dat ik me niet goed voel enzo, keb niet gelijk alles verteld maar wel over mijn gevoel. Mijn moeder zei: ach man we voelen ons allemaal wel eens niet goed, maak er toch geen probleem van, ben je 'depri' ofzo ![]() en mn pa: ach ga toch janken Nouja en zo reageren ze dus meestal, mijn moeder alsof ik me aanstel en mijn vader agressief. Ik maak er dus geen probleem van, wel wil ik het in kaart brengen, zodat het duidelijk wordt, en erover nadenken. Vandaar die hulp, en mn ouders zullen dat dus niet begrijpen...achja dan zonder dat ze het weten, wat maakt het uit... |
![]() |
|
@bugge: Mijn ouders reageerden ook altijd zo. Ik dacht ook dat ze hulp niet zouden begrijpen. Maar, toen ik het m'n moeder vertelde had ze eindelijk door dat het toch iets serieuzer was dan ze in eerste instantie dacht. En mijn vader accepteerde het gek genoeg ook nog redelijk. De meeste ouders willen toch het beste voor hun kind(eren).
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Ik vertel eigenlijk nooit wat aan mijn ouders, ik ben kortaf en geef zo min mogelijk informatie.
Niet omdat ik niet wil dat ze weten wat ik beleef ofzo, maar het gaat gewoon niet :/ zo dacht mn pa laatst dat ik geen vrienden had ![]() maar ach, ik zit er niet mee, het is echt alleen mijn ouders, mijn buurvrouw weet eigenlijk meer over mij, dan mijn moeder ![]() maar ach, het zal wel aan de thuis situatie liggen ![]()
||
Citaat:
nodig hebt om hulp te kunnen krijgen. Dan kan je het ze wel vertellen, doe je het niet achter hun rug om, maar kom je wel verder.. Plus dat ze dan misschien inzien dat het wèl nodig is?
|
ik moest ook van mijn mentor en andere leraren naar een vertrouwingspersoon gaan, zij begon dus gelijk na het 2e gesprek zo van ja je moet het wel je ouders vertellen hoor!
de volgende keren daarna vroeg ze het ik zei altijd 'nee ben ut vergeten' later wilde zei mijn moeder bellen om een afspraak te maken voor een gesprek met mij m'n moeder en die vrouw. maar ik had gezegd dat ik mijn moeder zelf wel zou vertellen. dat heb ik dus nooit gedaaan.. later werd ik soms uit de klas geroepen omdat ik weer naar die vrouw moest, maar ik ging gewoon niet meer omdat ze perse wilde dat ik het vertelde aan mijn ouders en dat wilde ik nie... toen ben ik rr nooit meer naar toe geweest ![]() |
![]() |
|
hmmmjah, mnouja, ik zeg zo weinig mogenlijk, meestal zeg ik: ik voel me niet lekker, ik ben sago, ik heb hoofdpijn, ik heb dit ik heb dat, vandaar dat ze het misschien ook niet erg begrijpen
![]() laatst heb ik het er wat beter met mijn moeder over gehad en ze snapt nu ook beter waarom de psych in zicht komt... mijn vader daarintegen snapt het niet zo goed, hij is wat ouderwetser denk ik, vroeger moest alles binnen een familie blijven en alles moest er goed en fijn uitzien aan de buitenkant, want anders zouden de buren wel eens kunnen gaan klagen... Maarja, wat geef ik erom, ik wil niet meer zo leven zoals ik opt moment doe i guess... |
![]() |
|
Ik ben bij een praatgroep geweest, maar dat was in antwerpen dus ik had mijn ouders nodig om er heen te komen. Dus ja, mijn ouders moesten het wel weten, ze moesten er voor betalen ook.
Mijn moeder vroeg ook wel eens wat we dan gedaan hadden, maar ik vertel niet alles, dat was tussen mij en de anderen.
|
![]() |
toen de problemen op mn 14e begonnen heb ik mijn ouders niets verteld. Ben toen met de counselor van de school gaan praten. Die heeft mij later naar bureau jeugdzorg doorverwezen. Mijn ouders wisten nog steeds niets. Op een gegeven moment ging het zo slecht dat ik geprobeerd heb er een eind aan te maken. Wilde het toen nog steeds niet zeggen, maar er kwam ineens een opname aan..
|
![]() |
|
Ik was het niet van plan, maar de huisarts verwees me door naar een psychologe en daar krijgen mijn ouders wel afschriften van thuis.. Ik durfde niet mijn echte probleem (anorexia) te vertellen dus heb ik maar een vaag verhaal over dat ik me al een tijd heel depressief voelde en niet wist waarom, zoiets.
En mijn ouders waren heel lief en allemaal knuffelen enzo.. en toen voelde ik me zoooo schuldig..
|
![]() |
Ik heb bijna 2 jaar met vertrouwenspersonen op school gepraat en via hun bij het riagg gekomen.Mijn ouders wisten wel van het riagg vanwege post waarom enzo begrepen hun toch niet.
Vertrouwens personen heeft ze niet van geweten totdat het in maart fout ging met me en ik in het zieknhuis belande. Maar als het aan mij had gelegen zouden mijn ouders nog steeds niks geweten hebben ze begrijpen het toch niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Psychologie |
hulp zoeken, waar begin je? Verwijderd | 41 | 18-05-2005 15:17 | |
Psychologie |
Ouders en hulpverlening ~~dolce~~ | 11 | 03-03-2004 13:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Je Rachel [VERHAAL] [GEEN_HELD] | 4 | 14-03-2003 15:41 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
Psychologie |
Wat gebeurt er als je hulp zoekt? Anne | 12 | 24-02-2002 21:00 |