Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2003, 13:52
Balance
Balance is offline
Is er hier iemand bekend met een dvd speler die divx afspeelt?
Ik heb er de laatste paar dagen naar gekeken (m'n ouders willen opeens meebetalen aan een dvdspeler ) en het lijkt me wel handig.

Revoy en Kiss schijnen zulke spelers te hebben, al is het me niet duidelijk of ze nou exact hetzelfde zijn of dat er verschillen tussen die twee zitten.
Weet iemand hier iets van?

En ook voor wat betreft de kwaliteit van het beeld en geluid dat je krijgt wanneer je een divx afspeelt die op de computer gewoon mooi is... is dat dan ook op de tv het geval?

En als 3e vraag: kan je dan ook zorgen dat er in andere delen van het huis ook dvd kan worden gekeken? Als hij dus beneden aanstaat (wat bij ons het geval zal zijn) kan ik dan ook boven dat beeld zien?
Oud 05-07-2003, 14:13
Verwijderd
Ik ken beide merken niet en ben niet zo heel erg thuis in DVD-spelers, maar ik kan je wel enkele algemene beschouwingen geven.

Of elke DVD-speler DiVX kan afspelen, weet ik niet. In ieder geval zijn er wel genoeg die andere formaten kunnen afspelen, zoals MP3 CD's en SVCD's (Super Video-CD's). Het zou maar zo kunnen dat er ook DVD-spelers zijn die CD's met DiVX-bestanden kunnen afspelen.

De kwaliteit zal globaal hetzelfde zijn, waarschijnlijk iets beter. Een DiVX-video is natuurlijk ingepakt (kleiner dan het origineel), daarom is er kwaliteit verloren gegaan. Dat merk je bv. aan grotere beeldpunten of minder mooie kleurverlopen. Op een TV zul je dat minder snel zien dan op een computerscherm. Een computerscherm is namelijk veel scherper dan een TV, dus de nadelen van een DiVX-film zullen minder opvallen op een TV. Het geluid zal uiteraard hetzelfde zijn.

Of je kunt zorgen dat er in andere delen van het huis naar dezelfde DVD-speler gekeken kan worden, hangt af van de kabels en installatie thuis. Ik ga even uit van de situatie dat iemand een TV in de woonkamer heeft en één op een slaapkamer. Dan zal er een kabel uit de muur komen in de woonkamer, die gesplitst wordt. Eentje gaat naar boven en eentje blijft beneden. De DVD-speler (en videorecorder) hangen 'achter' de splitsing, zodat je niet boven naar de DVD kan kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 14:50
Yaris
Yaris is offline
Niet uit eigen ervaring maar je kan hier ff rondneuzen. http://www.dvdrhelp.com/

Beeld & geluid zal wel in orde zijn, je TV heeft maar een hele lage max resolutie vergeleken met een computer, 1024 x 768 of zelfs nog lager.

Philips heeft zo'n draadloosgeval om het singaal naar andere TV's te zenden, er zijn nog een paar merken die ook van die dingen hebben.

Weet je zeker dat je DivX wilt gaan afspelen, tegenwoordig kan je heel makelijk een DVD backuppen die dezelfde kwaliteit heeft als een normale DVD.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Slechts enkele DVD spelers kunnen ook DivX en XviD (wordt vaak vergeten) afspelen. Dit is o.a. de KiSS-player, maar ook andere fabrikanten hebben nu zo'n player op de markt gezet. Let wel dat het er heel er duidelijk op moet staan, het is namelijk iets nieuws waar fabrikanten zich liever niet aan hadden gewaagd (vanwege het illegale imago van DivX), maar onder druk van de grote vraag toch hebben geïmplementeerd.

Als een player DivX ondersteunt, betekent dat niet dat het alle versies/formaten ondersteunt. DivX 3.11, 4 en 5 zijn de huidige versies, vaak wordt 3.11 niet ondersteunt (omdat dit in feite een illegale hack is van Microsoft's MPEG4 codec, DivX 4 en 5 is geheel herschreven en geheel legaal). En ook al ondersteunt je player DivX, het moet ook XviD ondersteunen aangezien deze Open Source codec sterk aan populariteit wint.

Kortom: zo makkelijk is het niet, het zal best even zoeken zijn voor je de player hebt die je wilt, mogelijk moet je deze uit Duitsland bestellen.
Oud 05-07-2003, 16:14
Balance
Balance is offline
maar ik las ergens dat d'r een speciale codec is die je kan downloaden en dat de spelers daardoor tegenwoordig wel 3.11 ondersteunen...

en voor wat wij op het oog hebben: http://www.divxplayer.nl/?page=Produ...=KiSS%20DP-450

Dat is de Kiss DP-450

Hij ondersteunt ook Xvid (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet wat dat is.)

Het ziet d'r allemaal goed uit, of vinden jullie dat d'r nog iets mist?
Oud 05-07-2003, 16:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
XviD zou je kunnen zien als de Open Source tegenhanger van DivX, beide zijn op MPEG4 gebaseerd (evenals DVD). XviD is wel beter dan DivX, maar zoveel scheelt het allemaal niet. Maar door het open karakter van XviD worden steeds meer films met deze codec gerenderd.

Als die KiSS ook XviD aan kan en ook alle 3 de DivX codecs, is het een mooi dingetje.
Oud 05-07-2003, 17:07
Orion
Orion is offline
Wat een gaaf ding zeg!!

wel een beetje duur alleen
Oud 05-07-2003, 17:21
Balance
Balance is offline
Citaat:
Orion schreef op 05-07-2003 @ 18:07:
Wat een gaaf ding zeg!!

wel een beetje duur alleen
m'n ouders betalen het voor een heel groot deel
Oud 05-07-2003, 17:22
Verwijderd
Wat ik me dan oprecht afvraag (en te lui ben om 't zelf even uit te zoeken) is welke codecs in die KiSS en Revoy zitten. Met andere woorden; als je een DivX 3.11 hebt, wordt deze net als een DivX 5 fatsoenlijk afgespeeld?

Op de PC word ik al helemaal doodziek van al die verschillende codecs (hoewel dat Kazaa-pack wel aardig functioneert met BSPlayer).
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-07-2003 @ 17:41:
XviD zou je kunnen zien als de Open Source tegenhanger van DivX, beide zijn op MPEG4 gebaseerd (evenals DVD). XviD is wel beter dan DivX, maar zoveel scheelt het allemaal niet. Maar door het open karakter van XviD worden steeds meer films met deze codec gerenderd.

Als die KiSS ook XviD aan kan en ook alle 3 de DivX codecs, is het een mooi dingetje.
volgens mij wel ja:

Buiten DVD ondersteund de DP-450 ook:
- VCD en SVCD
- MPEG 1 en 2
- MPEG 4 / AVI
- DivX 3.11
- DivX Alle ISO-MPEG 4 waaronder DivX 4.x en 5.x* zijn af te spelen
- Xvid
- Realmagic 4

Dan issie wel goed denk jij?
Oud 05-07-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 05-07-2003 @ 18:24:
volgens mij wel ja:

Buiten DVD ondersteund de DP-450 ook:
- VCD en SVCD
- MPEG 1 en 2
- MPEG 4 / AVI
- DivX 3.11
- DivX Alle ISO-MPEG 4 waaronder DivX 4.x en 5.x* zijn af te spelen
- Xvid
- Realmagic 4

Dan issie wel goed denk jij?

Dan kan 't niet echt fout gaan lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-07-2003 @ 18:22:
Wat ik me dan oprecht afvraag (en te lui ben om 't zelf even uit te zoeken) is welke codecs in die KiSS en Revoy zitten. Met andere woorden; als je een DivX 3.11 hebt, wordt deze net als een DivX 5 fatsoenlijk afgespeeld?

Op de PC word ik al helemaal doodziek van al die verschillende codecs (hoewel dat Kazaa-pack wel aardig functioneert met BSPlayer).
op www.divxplayer.be kan je dingen downloaden voor de kiss (hoe het met de Revoy zit weet ik niet).
Zo zit er ook een pakket bij waardoor 3.11 ondersteunt wordt (dat was in het begin toe ie net uit was nog niet). Ik weet alleen niet hoe het dan met de kwaliteit zit... ik hoopte dat iemand hier me dat kon vertellen.
Oud 05-07-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 05-07-2003 @ 18:29:
Ik weet alleen niet hoe het dan met de kwaliteit zit... ik hoopte dat iemand hier me dat kon vertellen.
De kwaliteit van DivX op je TV is altijd beter dan op je PC. Dit omdat, zoals Nare Man reeds wist te vertellen, een monitor veel scherper is dan een TV. Dus al gebruik je niet echt goede codecs of optimale instellingen; met de kwaliteit zit het relatief gezien wel snor.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:31
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-07-2003 @ 18:22:
Audio én video codecs kunnen inderdaad nogal verschillen, het kost dan ook veel tijd om alle codecs te installeren die je nodig hebt voor de verschillende formaten. Op http://doom9.net staat zo'n beetje alles.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:49
pimomes1987
pimomes1987 is offline
De revoy en de KISS player zijn identiek. Er zit alleen n ander jasje omheen. Ik zou gwoon de goedkoopste nemen.
Oud 07-07-2003, 19:05
Balance
Balance is offline
we hebben vandaag de Kiss besteld en gaan hem morgen ophalen
Oud 07-07-2003, 19:23
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 07-07-2003 @ 20:05:
Laat ons even weten hoe hij bevalt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
PIE schreef op 07-07-2003 @ 20:23:
Laat ons even weten hoe hij bevalt.
is goed
Oud 09-07-2003, 13:27
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
Goede keus, was de goedkoopste.
Oud 09-07-2003, 21:55
G.T.C.
G.T.C. is offline
kan je eigenlijk op een een of andere manier zien bij je divx bestanden op je pc met wat voor codec ze zijn gecomprimeerd?
Oud 09-07-2003, 22:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 09-07-2003 @ 22:55:
kan je eigenlijk op een een of andere manier zien bij je divx bestanden op je pc met wat voor codec ze zijn gecomprimeerd?
GSpot kan dat, google maar eens.
Oud 18-07-2003, 18:17
Balance
Balance is offline
we hebben de dvd speler nu een paar weekjes in bezit en ik zal vertellen hoe ie bevalt.

dvd's speelt ie erg goed af, alles doet het, erg mooi beeld, ook de dolby surround aansluiting en zo, erg tevreden.
divx speelt ie ook goed af, alleen is het jammer dat je niet kan spoelen in een band. Er blijkt wel een timesearch op te zitten (dus: ga naar 10.38 min. ofzo), maar daarna moet je erg lang wachten (het beeld staat eerst een tijdje vast en gaat pas na 2 minuten verder met spelen).
wanneer er heel veel geluid is (bijv. liedjes) en ook nog drukke beelden slaat ie op divx ook stil voor enkele seconden.
tenslotte nog één klacht dat de ondertiteling het voorlopig nog niet doet. hier zijn ze echter hard mee aan het werk, want er komen eens in de zoveel tijd nieuwe upgrades uit en de volgende upgrade is ervoor bedoelt om de ondertiteling goed synchroon te laten lopen. maar goed, ik kan ook engels

op die 3 dingetjes na die wel jammer zijn doet ie het verder uitstekend en we zijn d'r erg blij mee
Oud 18-07-2003, 20:15
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mooi om te horen

Vooral als de firmware (updates zeg maar) aktief bijgehouden wordt en bugs worden verholpen.
Oud 18-07-2003, 21:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Welke precies? Ik zag dat de 500 ook via een netwerkaansluiting rechtstreeks via je netwerk DivXjes kan streamen. Gaaf! Kan zo'n ding eigenlijk meerdere DivX-jes van een gebrande DVD afspelen? Zou erg stoer zijn aangezien veel releases in 2 parts komen.

Edit: ja dat kan, en de 500 kan ook nog als webradio dienst doen. Geil

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:47
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-07-2003 @ 22:21:
Welke precies? Ik zag dat de 500 ook via een netwerkaansluiting rechtstreeks via je netwerk DivXjes kan streamen. Gaaf! Kan zo'n ding eigenlijk meerdere DivX-jes van een gebrande DVD afspelen? Zou erg stoer zijn aangezien veel releases in 2 parts komen.

Edit: ja dat kan, en de 500 kan ook nog als webradio dienst doen. Geil
Ook een geile prijs hehe.......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 22:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thompie schreef op 18-07-2003 @ 22:47:
Ook een geile prijs hehe.......
300, valt best mee als je ziet wat je ervoor krijgt IMHO.

Bovendien heb ik vandaag 113000 euro uitgegeven, kan die 300 nog wel bij
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:40
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Je kan toch ook gewoon een klein PCtje maken.
DVD speler, goede TV-out kaart.. snelle CPU voor decoden ..

als je nog een grote HD erin stopt en TV-kaart.. heb je zelfs een HD-recorder.

Alleen net iets minder gebruikersvriendelijk dan die kant en kalre kastjes
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 00:43
HeiNZ
HeiNZ is offline
PS2 schijnt divx te kunnen spelen?
Kan meer dan een gemiddelde dvd speler
Oud 19-07-2003, 11:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 19-07-2003 @ 01:40:

Alleen net iets minder gebruikersvriendelijk dan die kant en kalre kastjes
Ja, en dan zo'n dikke kast in de kamer hebben staan, no thanks.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 11:12
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 19-07-2003 @ 01:43:
PS2 schijnt divx te kunnen spelen?
Kan meer dan een gemiddelde dvd speler
Dat lijkt me héél sterk.

Sony heeft ook een eigen platenmaatschappij, zou een behoorlijk belangenconflict zijn als ze in hun Playstation DivX-support gaan inbouwen.
Oud 19-07-2003, 13:09
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
Citaat:
linda85 schreef op 18-07-2003 @ 19:17:
Er blijkt wel een timesearch op te zitten (dus: ga naar 10.38 min. ofzo), maar daarna moet je erg lang wachten (het beeld staat eerst een tijdje vast en gaat pas na 2 minuten verder met spelen).
de enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je film geen keyframes bevat O_o dat zou behoorlijk stupid zijn.

maar misschien ligt het wel aan de firmware, en komt er een firmware uit die rekening houdt met keyframes. khoop het voor je, anders ben je wel afgezet
Oud 19-07-2003, 13:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
rysdigital schreef op 19-07-2003 @ 14:09:
de enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat je film geen keyframes bevat O_o dat zou behoorlijk stupid zijn.

maar misschien ligt het wel aan de firmware, en komt er een firmware uit die rekening houdt met keyframes. khoop het voor je, anders ben je wel afgezet
ach, het is geen ramp, want ik kijk een film toch bijna helemaal af (in 1x dus), dus dan is het zoeken naar een tijd helemaal niet nodig.

maar voor die ene keer dat je op je compu al een stukje hebt gekeken en daarna naar de divx speler gaat is zo'n search wel handig.
maar wat ik nu doe is hem gewoon aanzetten, de juiste tijd opzetten, wat te drinken gaan halen en wanneer ik terug kom begint met spelen. nogmaals: geen ramp dus.
Oud 19-07-2003, 13:50
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-07-2003 @ 12:10:
Ja, en dan zo'n dikke kast in de kamer hebben staan, no thanks.
Kasten komen in allerlei maten
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 14:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 19-07-2003 @ 14:50:
Yep, zoiets is b.v. heel leuk naast je TV:

Oud 19-07-2003, 14:13
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
imo echt fugly zo'n cube ding.
Oud 19-07-2003, 14:31
Enlightenment
Enlightenment is offline
Juist supermooi, maar zo'n plaatje zegt ook niet alles. Ik heb ze zelf gebouwd die micro PCs (Flex ATX), zien er echt heel mooi uit, en zijn superstil. nForce 2 chipsets heb je ook, snel genoeg voor alles wat je er zo'n beetje mee wilt, lijkt me. Standaard met TV-out etc.
Oud 19-07-2003, 14:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 19-07-2003 @ 14:50:
Tuurlijk, maar met al die dingen zoals een standaard ATX voeding blijven het in verhouding gewoon logge dingen. Geef mij maar zo'n lekkere platte DVD speler.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lang leve Flex ATX.

Die Flex ATX kasten hebben ook een kleine Flex ATX voeding, wat inhoudt dat ze max 250/300W zijn maar toch stil en vooraal klein. Hiermee kun je dus die shuttle kastjes (zoals op plaatje wat ik postte) als volledige computer gebruiken. Nadeel is dat er maar één PCI slot gebruikt kan worden, maar er zit al zoveel onboard op die dingen.

Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:49
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 19-07-2003 @ 15:46:
Tuurlijk, maar met al die dingen zoals een standaard ATX voeding blijven het in verhouding gewoon logge dingen. Geef mij maar zo'n lekkere platte DVD speler.
Koop een platte kast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten