Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 18:59
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hoi,

Ik wil een (standalone) DVD-speler kopen, maar heb zelf weinig verstand van deze dingen. Vereiste is (daarom) dat hij zoveel mogelijk formaten kan afspelen.

Mijn eisen op een rijtje:

DVD+R(W) / DVD-R(W) / Foto CD / Audio CD (MP3/Gewoon) / (S)VCD / DiVX en/of XViD (dat zijn toch gewoon die .avi bestanden van ong. 700 MB?) / PAL & NTSC (kan dat?) / regiovrij / moet gebrande CD's & DVD's afspelen / afstandsbediening / afspelen van andere gangbare (en liefst ook minder gangbare ) cd en DVD formaten.

Zelf heb ik even rondgekeken in de Tweakers pricewatch, maar het assortiment is daar zó groot... Daarom richt ik me maar op de lijstjes bovenaan de pagina ("meest populair") en daar stond onder andere deze tussen:

Yamada DVX-6600

Als ik (als leek) naar de specificaties kijk, ziet het er goed uit, voor een mooie prijs (vanaf €69,95). Het ding speelt veel af, wat absoluut een vereiste is. Maar of het een goede koop is; geen idee, ik heb geen flauw idee wat die dingen bij ASP betekenen, bijvoorbeeld.

Wie heeft er goede ervaringen (met andere spelers, of met deze speler) of tips voor mij? Mijn budget is +/- €100.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 19:11
D@mien
D@mien is offline
zoek eerst ff voordat je zo'n ding koopt of je em softwarematig regiovrij kan maken. (serienummer en region free intypen in google)
Oud 16-09-2004, 19:41
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
D@mien schreef op 16-09-2004 @ 20:11 :
zoek eerst ff voordat je zo'n ding koopt of je em softwarematig regiovrij kan maken. (serienummer en region free intypen in google)
Oh, ze zijn standaard dus nooit regiovrij?? Oh da's misschien wel vervelend... wat heeft er voor consequentie voor NTSC (Amerikaans formaat, toch?) DVD'tjes? Die kun je dan niet afspelen, neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 19:46
grensgeval
grensgeval is offline
integendeel, de meeste zijn regiovrij
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:24
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 16-09-2004 @ 20:41 :
Oh, ze zijn standaard dus nooit regiovrij?? Oh da's misschien wel vervelend... wat heeft er voor consequentie voor NTSC (Amerikaans formaat, toch?) DVD'tjes? Die kun je dan niet afspelen, neem ik aan?
De spelers zelf zijn universeel, alleen wordt in de fabriek per regio de standaard software ingesteld op die regio...alleen kan je met een paar drukken op de afstandsbediening de regio wijzigen (ook regiovrij dus)...
vrijwel alle spelers kunnen ook NTSC aan (Japan is ook regio 2 en heeft NTSC) en je kan vaak ook zeggen dat de speler zelf mag uitvogelen wat voor een formaat de DVD is...
Oud 16-09-2004, 20:40
Unexplained
Unexplained is offline
Volgens mij doet die Yamada alleen Xvid, geen divx...

Dan moet je bij http://www.divxplayer.nl zijn, maar dat gaat je wel kosten.
Oud 16-09-2004, 22:05
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ok, ik moet dus opletten met regiovrij of niet. Volgens Tweakers worden alle spelers verzonden als region-free. Volgens die zelfde link is er met een nieuwe firmware versie Enige beeld verbetering in DivX en Xvid films wat impliceert dat 'ie beide formaten kan afspelen...

Ik vind overigens de KiSS DP-1000 op Divxplayer overigens wel een mooi alternatief, mocht die een stuk beter zijn dan die Yamada.

Hoe kom ik er nou achter welke een goede koop is
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:09
D@mien
D@mien is offline
Hoe update je firmware van je stand alone DVD speler?
Oud 17-09-2004, 07:59
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
D@mien schreef op 16-09-2004 @ 23:09 :
Hoe update je firmware van je stand alone DVD speler?
Met een cd-rom toch?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 12:16
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 17-09-2004 @ 08:59 :
Met een cd-rom toch?
een rewritable is zelfs nog goedkoper
Oud 17-09-2004, 12:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Die Yamada is prima, kun je fijn XviD mee kijken ook. Zul je zeker veel plezier van hebben. Voor onder de 100 euro prima dingetje.

En ja hij kan ook DivX 3.11, 4 en 5, dus precies wat je nodig hebt.
Oud 17-09-2004, 13:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
D@mien schreef op 16-09-2004 @ 21:24 :
vrijwel alle spelers kunnen ook NTSC aan (Japan is ook regio 2 en heeft NTSC) en je kan vaak ook zeggen dat de speler zelf mag uitvogelen wat voor een formaat de DVD is...
Dat een spelet NTSC aan kan is leuk, maar je TV kan dat in ieder geval niet. Ik hoop danook dat als je een DVDspeler hebt die NTSC aan kan, hij dit niet zo op de uitgang zet.

Ik denk dat mensen regio's en signaalstandaarden een beetje doormekaar halen, die 2 hebben compleet niks met mekaar te maken, behalve dat ze in bepaalde werelddelen toevallig andere standaarden hebben.

De meeste DVD spelers zijn overigens NIET regiovrij, maar de meeste zijn WEL regiovrij te maken. Hoe makkelijk dit is, is afhankelijk van de speler. In mijn geval (Philips 4xx nogwat ofzo) was het een kwestie van een 4-cijferige code intoetsen terwijl de lade openstond, maar er zijn spelers die absoluut niet regiovrij te maken zijn. Altijd ff opzoeken dus.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:26
Bottler
Bottler is offline
De KiSS series is de eerste dvd speler dat mpeg4 (divx/xvid) afspeelt. Er zijn nog steeds maar heel weinig dvd spelers die aan mpeg4 doen, maar ik zou voor KiSS gaan als je er zo 1 hebben wil want die is van een hoge kwaliteit maar wel iets duurder. DP-500 heet er 1 volgens mij die heel goed schijnt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:41
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ok, dat zijn dus verschillende adviezen... wat is volgens jou (bottler) dan de meerwaarde van die kiss?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:31
D@mien
D@mien is offline
Kep zitten googelen voor firmware voor mijn Philips DVD729, maar ik kan em niet vinden....de site van de philips geeft alleen manuals...geen firmware...of ik kan niet zoeken...
Oud 18-09-2004, 15:21
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ok, ik lees in het topic op tweakers verschillende negatieve verhalen (ook veel positieve, maar goed) en dat lijkt me toch niet zo'n beste indicatie. Maar de Kiss DP 1000 is wel mooi zo'n 50 euro duurder... wat is nou een goede keus?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten